Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciśnienie gazu - regulacja parownika

Dar_bob 09 Kwi 2005 10:28 22216 5
  • #1 09 Kwi 2005 10:28
    Dar_bob
    Poziom 14  

    Witam.
    Kolejny problem który mam to objaw nastepujący:
    Po wymianie silnika krokowego w Polonezie 1,6 GLI ,wolne obroty przy zimnym silniku sa poprawne, auto odpala dosc dobrze.
    Niemniej po nagrzaniu czuc wyrazny spadek wolnych az do momentu zgasniecia. Pio ponownym rozruchu wolne ok 700 pomaga "przykrecenie" sruby na przewodzie gazowym, tzn zmniejszenie ilosci gazu wtedy kiedy jeszcze jest zimny slinik obroty nieznacznie wzrastaja do ok 1000. CZas jednak mija silnik sie rozgrzewa i znów niestety wolne spadaja , lekko falujac do 500 i gasnie.
    Zauwazyłem tez kiedy zdejmowałem przewód podcisnieniowy to wolne gwałtownie rosły , zjawisko normalne, silnik dostaje wiecej powietrza, przy wkładaniu pzrwodu podcisnieniowego mniej powietrza i silnik gasł.
    Oczywiscie silnik krokowy reagował.
    I stąd moje podejrzenie ze w instalacji gazowej jest moze za duze cisnienie gazu. Czy jest mozliwosc regulacji cisnienia gazu w parowniku?
    CZy jesli tak sie dzieje to znaczy ze parownik nadaje sie do naprawy?
    Pozdrawiam
    Darek.

    1 5
  • Sklep HeluKabel
  • #2 09 Kwi 2005 10:54
    blacktop
    Poziom 14  

    Czy tak samo zachowuje się na benzynie?
    Ile kilometrów przejechane na tym parowniku - może czas na regenerację?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 09 Kwi 2005 10:56
    leinadzs
    Poziom 27  

    To zależy od parownika. Napisz jaki masz

    1
  • #4 09 Kwi 2005 21:42
    dino57
    Poziom 11  

    Cześć. Pytanie jaki przewód podciśnieniowy odłanczaleś?
    Jeżeli przewód od parownika do kolektora ,to masz instalację podciśnieniową i nie powinno się jej montować do twojego samochodu.
    Jeżeli masz jednak zamontowany taki parownik tzn. podcisnieniowy to na 99% masz uszkodzoną membranę czujnika w parowniku.
    Antek

    0
  • #5 11 Kwi 2005 08:24
    Dar_bob
    Poziom 14  

    Jest to reduktor tecno BRC .
    A przewód podcisnieniowy to wg schematu czujnik nr 161, umieszczony na lewym nadkolu obok serwa.
    Przejechane praez rok 30 tys na samym gazie. Na paliwie nie moge sprawdzic gdyz jestem przed wymiana pompy paliwa. &-))))
    Darek.

    -----------------
    Po czasie ale chyba z rozwiazaniem.
    W trakcie sprawdzania i potem wymiany silnika krokowego, podmieniałem w trakcie testów silnik krokowy z instalacji gazowej. Jest on wsadzony w szereg ze sruba regulacyjna ilosci gazu na grubym gumowym przewodzie. Tak wiec podczas sparwdzania go na testach ALDL porostu tłok wsunał sie do konca,odkrywajac całkowicie pzrejscie dla gazu.
    Stad nie bylo zadnej regulacji obrotów sruba, ilosc gazu byla poprostu za duza.
    Teraz po próbach i błedach musze stwierdzic iz nalezy prawie ( ok 1 mm szczelina) wysunac tłok atuatora aby prawie zasłanial całkowicie przelot gazu. Jego cisnienie i tak jest na tyle duze ze wystarczy do zaspokojenia potrzeb silnika.
    Koncowej regulacji dokonujemy przykrecajac srube regulacyjna i sparwdzamy czy zmieniaja sie obroty.
    Oczywiscie mozna sobie troche pocisnac pedał gazu aby sprawdzic czy osignie 5 tys obrotów i czy wystarczy gazu silnikowi..
    I to chyba tyle...
    DArek.

    0
  • #6 18 Sie 2005 22:58
    ucoder
    Poziom 10  

    mam golfa II 1,8 gaźnik z parownikiem BRC tecno i podobne problemy :
    -zimny silnik = brak wolnych obrotow( i nie da sie tego wyregulowac mosiezna srubka sruba na wezu od parownika do miksera po wkreceniu zwiekszy troche obroty ale na czyms musze jezdzic:-) )
    cieply silnik = stale obroty w okolicach 1000

    nie pamietam juz dokladnie ale wydaje mi sie ze w zimie sytuacja z nagrzniem silnika i obrotami jest odwrotna choc nie wiem czy to rozsadne

    prosze o pomoc czy to uszkodzenie parownika czy i jak go wyregulowac uzywajac tez tej 2 srubki obok tej od obrotow??

    1
  Szukaj w 5mln produktów