Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ci¶nienie gazu - regulacja parownika

Dar_bob 09 Apr 2005 10:28 24178 5
  • #1
    Dar_bob
    Level 14  
    Witam.
    Kolejny problem który mam to objaw nastepuj±cy:
    Po wymianie silnika krokowego w Polonezie 1,6 GLI ,wolne obroty przy zimnym silniku sa poprawne, auto odpala dosc dobrze.
    Niemniej po nagrzaniu czuc wyrazny spadek wolnych az do momentu zgasniecia. Pio ponownym rozruchu wolne ok 700 pomaga "przykrecenie" sruby na przewodzie gazowym, tzn zmniejszenie ilosci gazu wtedy kiedy jeszcze jest zimny slinik obroty nieznacznie wzrastaja do ok 1000. CZas jednak mija silnik sie rozgrzewa i znów niestety wolne spadaja , lekko falujac do 500 i gasnie.
    Zauwazyłem tez kiedy zdejmowałem przewód podcisnieniowy to wolne gwałtownie rosły , zjawisko normalne, silnik dostaje wiecej powietrza, przy wkładaniu pzrwodu podcisnieniowego mniej powietrza i silnik gasł.
    Oczywiscie silnik krokowy reagował.
    I st±d moje podejrzenie ze w instalacji gazowej jest moze za duze cisnienie gazu. Czy jest mozliwosc regulacji cisnienia gazu w parowniku?
    CZy jesli tak sie dzieje to znaczy ze parownik nadaje sie do naprawy?
    Pozdrawiam
    Darek.
  • #2
    blacktop
    Level 14  
    Czy tak samo zachowuje się na benzynie?
    Ile kilometrów przejechane na tym parowniku - może czas na regenerację?
  • #3
    leinadzs
    Level 27  
    To zależy od parownika. Napisz jaki masz
  • #4
    dino57
    Level 12  
    Cze¶ć. Pytanie jaki przewód podci¶nieniowy odłanczale¶?
    Jeżeli przewód od parownika do kolektora ,to masz instalację podci¶nieniow± i nie powinno się jej montować do twojego samochodu.
    Jeżeli masz jednak zamontowany taki parownik tzn. podcisnieniowy to na 99% masz uszkodzon± membranę czujnika w parowniku.
    Antek
  • #5
    Dar_bob
    Level 14  
    Jest to reduktor tecno BRC .
    A przewód podcisnieniowy to wg schematu czujnik nr 161, umieszczony na lewym nadkolu obok serwa.
    Przejechane praez rok 30 tys na samym gazie. Na paliwie nie moge sprawdzic gdyz jestem przed wymiana pompy paliwa. &-))))
    Darek.

    -----------------
    Po czasie ale chyba z rozwiazaniem.
    W trakcie sprawdzania i potem wymiany silnika krokowego, podmieniałem w trakcie testów silnik krokowy z instalacji gazowej. Jest on wsadzony w szereg ze sruba regulacyjna ilosci gazu na grubym gumowym przewodzie. Tak wiec podczas sparwdzania go na testach ALDL porostu tłok wsunał sie do konca,odkrywajac całkowicie pzrejscie dla gazu.
    Stad nie bylo zadnej regulacji obrotów sruba, ilosc gazu byla poprostu za duza.
    Teraz po próbach i błedach musze stwierdzic iz nalezy prawie ( ok 1 mm szczelina) wysunac tłok atuatora aby prawie zasłanial całkowicie przelot gazu. Jego cisnienie i tak jest na tyle duze ze wystarczy do zaspokojenia potrzeb silnika.
    Koncowej regulacji dokonujemy przykrecajac srube regulacyjna i sparwdzamy czy zmieniaja sie obroty.
    Oczywiscie mozna sobie troche pocisnac pedał gazu aby sprawdzic czy osignie 5 tys obrotów i czy wystarczy gazu silnikowi..
    I to chyba tyle...
    DArek.
  • #6
    ucoder
    Level 10  
    mam golfa II 1,8 gaĽnik z parownikiem BRC tecno i podobne problemy :
    -zimny silnik = brak wolnych obrotow( i nie da sie tego wyregulowac mosiezna srubka sruba na wezu od parownika do miksera po wkreceniu zwiekszy troche obroty ale na czyms musze jezdzic:-) )
    cieply silnik = stale obroty w okolicach 1000

    nie pamietam juz dokladnie ale wydaje mi sie ze w zimie sytuacja z nagrzniem silnika i obrotami jest odwrotna choc nie wiem czy to rozsadne

    prosze o pomoc czy to uszkodzenie parownika czy i jak go wyregulowac uzywajac tez tej 2 srubki obok tej od obrotow??