Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor olejowy Expo, German - Zwalnia i wyłącza się po nabiciu 4 atmosfer. .

blazehare 31 Mar 2014 19:58 3069 6
  • #1 31 Mar 2014 19:58
    blazehare
    Poziom 15  

    Witam.
    Mam problem z kompresorem/sprężarką. Po nabiciu do około 4 atmosfer, silnik zwalnia i się zatrzymuje, aby znowu się włączył, muszę spuścić powietrze do zera.
    Miałem taki podobny problem z nim zaraz po zakupie, liczyłem że się dotrze, jednak wówczas nabijał normalnie do 8 atmosfer.
    Z biegiem czasu, jak olej, który był w sprężarce na dotarcie, kończył się, stopniowo dolewałem już olej właściwy, sprężarkowy.
    Tydzień temu wymieniłem cały olej na nowy. Jednak nadal sprężarka zwalnia i się zatrzymuje.
    Sprężarka jest olejowa, dwutłokowa, 50L.

    0 6
  • #2 31 Mar 2014 20:45
    bruns
    Poziom 30  

    Co do zwalniania obrotów to trudno powiedzieć . Przyczyna może być po stronie mechanicznej , jak objawy zacierania się lub puchnięcia tłoków w wyniku nagrzania . Tak samo może być problem elektryczny .
    Co do utrudnionego startu gdy jest ciśnienie w zbiorniku to może być wina zaworka zwrotnego który blokuje cofanie się ciśnienia ze zbiornika do cylindrów . Łatwo to sprawdzić , luzując przy głowicy rurkę tłoczącą powietrze do baniaka gdy sprężarka nie chodzi a w zbiorniku jest ciśnienie . Przy napompowanym zbiorniku nie powinno być ciśnienia w tej rurce .
    Inna sprawa to przy wyłączaniu sprężarki (obojetnie czy ręcznie czerwonym grzybkiem czy włacznik ciśnieniowy ) to musi być charakterystyczne "psiknięcie" powietrza . Automat wypuszcza ciśnienie z cylindrów aby mogła ponownie wystartować bez obciążenia .

    0
  • #3 31 Mar 2014 20:45
    M.Sprinter
    Poziom 9  

    Sprawdź zawór zwrotny. Pewnie się zawiesił i dlatego nie nabija ciśnienia.

    0
  • #4 31 Mar 2014 20:49
    bruns
    Poziom 30  

    M.Sprinter napisał:
    Sprawdź zawór zwrotny. Pewnie się zawiesił i dlatego nie nabija ciśnienia.

    Zawór zwrotny jest odpowiedzialny za ponowny start bez obciążenia powodowanego cofaniem się ciśnienia ze zbiornika do cylindrów .
    Za nabijanie ciśnienia odpowiadają zaworki w głowicy sprężarki .

    0
  • #5 31 Mar 2014 22:22
    blazehare
    Poziom 15  

    Właśnie nie wiem czy ciśnienie nie cofie się do cylindrów, nie ma tego syknięcia, jakie było wcześniej i czy przypadkiem nie wyrównuje się ciśnienie w butli z tym, które potrafi wytworzyć cylinder, taki wniosek mi się nasuwa. W tej rurce na pewno jest ciśnienie, bo nie słychać, żeby uchodziło.

    0
  • #6 31 Mar 2014 22:42
    bruns
    Poziom 30  

    No to wiesz gdzie szukać usterki . Jeżeli sprzęt jest jeszcze na gwarancji to możenie warto w nim dłubać .

    0
  • #7 31 Mar 2014 22:42
    wola
    Poziom 26  

    Witam.
    1) Jaki poziom oleju utrzymujesz (podaj co jest odnośnikiem)?
    2) Do sprawdzenia kondensator(jego pojemność).
    3) Sprawdź, czy tylna pokrywa łożyska silnika nie jest pęknięta.
    4) Czy wirnik się nie przegrzewa

    0