Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra III Z14XEP - Stałe wskazania sondy lambda, duże spalanie

Szaflik 31 Mar 2014 21:06 4794 15
  • #1 31 Mar 2014 21:06
    Szaflik
    Poziom 20  

    Witam,

    Jestem posiadaczem Opla Astry 1.4 Z14XEP (2006 rok). Miałem okazje podpiąć go pod OP-COMa i z tego co zauważyłem to wskazania jednej z sond lambda wyglądają niebezpiecznie. A mianowicie utrzymywane są na stałym poziomie 449mV, bez względu na obroty silnika na biegu jałowym (tylko tak testowałem). Druga sonda reaguje zmianą napięcia wraz ze zmianą obrotów. Czy takie wskazania sugerują uszkodzenie sondy lambda ?

    Opel Astra III Z14XEP - Stałe wskazania sondy lambda, duże spalanie

    Z innych niepokojących objawów wymienić można dość wysokie spalanie na poziomie 9.5l/100km (jazda po mieście). Staram się jeździć delikatnie, jednak niewiele to daje. Wcześniej myślałem, że to wina zimy, jednak teraz temperatury są już dodatnie a spalanie nadal jest wysokie. Dodatkowo po starcie silnik przez krótki okres szarpie zarówno przy wciskaniu gazu jak i jego gwałtownym puszczaniu. Czy te objawy mogą potwierdzać awarie sondy ?

  • #2 31 Mar 2014 21:40
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Sonda trup.Powinna oscylować 0.2-0,8V

  • #3 31 Mar 2014 22:07
    Szaflik
    Poziom 20  

    Czy ta diagnoza jest pewna na 100% ? Taki stan nie mógł by być spowodowany przez uszkodzenie przewodów etc ? Nie chciał bym wymieniać sondy bez pewności, że jest martwa ;) Jeżeli tak, to jaką sondę polecasz ? Oryginał czy jakiś zamiennik ?

  • #4 01 Kwi 2014 08:45
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Podejrzałem teraz twój screen i jeśli sensor 2 stoi na 0,5v to jest ok. Sensor 1 ma oscylować. Zrób jeszcze pomiar spalin na wolnych i na 3000obr i podaj wynik.

  • #5 01 Kwi 2014 09:43
    Szaflik
    Poziom 20  

    Pomiar spalin można wykonać OP-COMem ? Jakieś 2 tygodnie temu byłem na przeglądzie i chyba wszystko było ok.

  • #6 01 Kwi 2014 10:09
    autoas
    Poziom 41  

    Szaflik napisał:
    Pomiar spalin można wykonać OP-COMem ?

    To znaczy, że się nie znasz i nie potrzebnie grzebiesz w aucie...

  • #7 01 Kwi 2014 10:40
    Szaflik
    Poziom 20  

    Masz racje - nie znam sie dlatego pytam innych którzy sięznają. Wiem ze moge sprawdzic przepływomierz, co do spalin to wiem że trzeba od zewnątrz do tego podejść analizatorem - jak pisałem - na przeglądzie nie było z tym problemów. Wolal bym "nie grzebać", ale znając życie jak pojade do warsztatu to na 200zł sie nie skonczy, a nie wiem czy faktycznie coś jest nie tak z samochodem czy to tylko moje nieuzasadnione obawy.

  • #8 01 Kwi 2014 11:35
    autoas
    Poziom 41  

    Szaflik napisał:
    Z innych niepokojących objawów wymienić można dość wysokie spalanie na poziomie 9.5l/100km (jazda po mieście).

    To nie jest niepokojący wynik...

  • #9 01 Kwi 2014 13:21
    Szaflik
    Poziom 20  

    Liczyłem że te 9.5L jednak da się jakoś uszczuplić przynajmniej na jakieś 8l ;/ W trasie wychodzi mi średnie spalanie na poziomie 6L. Czy w takim razie szarpanie przy starcie przy wciskaniu gazu i dość szybkim puszczaniu również nie jest niepokojącym objawem ?

  • #10 01 Kwi 2014 14:09
    ociz
    Moderator Samochody

    I to ma być dużo jak na wyżyłowany mały silniczek w ciężkiej budzie? Jak dla mnie spalanie jest w normie.

  • #11 01 Kwi 2014 14:13
    Szaflik
    Poziom 20  

    Bazując na raportach spalania innych użytkowników wnioskowałem, że to jednak zawyżony wynik. No nic .. widocznie myliłem się ... pozostaje zmienić samochód albo przywyknąć do wiru w baku :)

  • #12 01 Kwi 2014 14:54
    autoas
    Poziom 41  

    Szaflik napisał:
    dość wysokie spalanie
    Szaflik napisał:
    jak pojade do warsztatu to na 200zł
    Szaflik napisał:
    przywyknąć do wiru w baku


    Raczej szukaj tańszego auta i oszczędniejszego...bo....piszesz takie lamenty...
    Tak na marginesie jak chcesz mieć jakiekolwiek auto dobrze się sprawujące to trzeba jeździć od czasu do czasu lub regularnie tak jak kiedyś do dobrego warsztatu i płacić za rzetelną usługę...takie życie...

  • #13 01 Kwi 2014 17:00
    Szaflik
    Poziom 20  

    autoas napisał:
    do dobrego warsztatu i płacić za rzetelną usługę...takie życie...

    Właśnie problem w tych dobrych warsztatach i rzetelnych usługach... ale to inna kwestia.

    Niestety ... "dobry mechanik" doradził Opelka z małym silnikiem 1.4 w benzynie .. mial malo palic i byc git na miejską jazdę ... wyszlo jak zwykle ;) Niestety jest to mój pierwszy pojazd i nie mam doświadczenia w kwestiach motoryzacyjnych.

  • #14 01 Kwi 2014 21:33
    marac
    Poziom 20  

    Może to miała być Corsa? Na pewno tańsza w utrzymaniu.
    Apropos spalania 9,5 to bardzo dobry wynik. Ten model z tym silnikiem potrafi łykać do 12 w mieście.

  • #15 01 Kwi 2014 22:22
    Szaflik
    Poziom 20  

    No dobra .. skoro tak, to zostawmy już to spalanie - jakoś przeżyje ;) ... a coś w kwestii tego szarpania ? Da się z tym żyć, jednak jest to dość mocno denerwujące zjawisko i czasami ni stąd ni zowąd robi się kangurek. Jakieś sugestie ?

  • #16 20 Sie 2014 13:19
    tomaszk23
    Poziom 16  

    Wymień sonde lambda jest uszkodzona.

    Dodano po 3 [minuty]:

    ja mam 1.4 w corsie i twierdze że to dobre silniczki mam X14ZS.

    Dal ciebie powinno to wygladac tak .
    wymina Sondy
    Komputer i ksacje błedow.
    Silnik dobry l ub nie.
    sprawdz stan paska rozrządu .

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo