Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB w samochodzie.Zakłocenia od alternatora.Jak to zredukowac

peugeot81 09 Kwi 2005 11:19 6793 17
  • #1 09 Kwi 2005 11:19
    peugeot81
    Poziom 15  

    Witam!Mam taki problemik otoz zamontowalem sobie CB w samochodzie i po uruchomieniu silnika "slychac alternator" w glosniku CB radia oraz jak wlacze dmuchawe nawiewu ale silnik wycieraczek nie wprowadza zadnych zakłóceń... Wlaczylem w szereg filterek przeciw zakloceniowy od radia samochodowego ale to nic nie pomoglo...Czy wie ktos moze jak to usunac lub w jakims stopniu zredukowac???? Prosze o pomoc Was Elektrodowcy!!! Dziekuje za wszelka odpowiedz....

  • #2 09 Kwi 2005 11:23
    albino
    Poziom 24  

    musisz zalozyc lub zmienic kondensator przeciwzakloceniowy na alternatorze(rownolegly)

  • #3 09 Kwi 2005 11:26
    avatar
    Poziom 35  

    tak jak mowil przedmowca , i dodac jeszcze dlawik

  • #4 09 Kwi 2005 11:35
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wycie alternatora w CBradiu - to pierwsza oznaka że alternator należy natychmiast oddać do naprawy , bo i tak lada dzień się rozsypie - oby nie w dalekiej trasie...

  • #5 09 Kwi 2005 11:53
    peugeot81
    Poziom 15  

    Ale te wycie nie jest tak bardzo slyszalne (slyszalem o wiele glosniejsze i bardziej dokuczliwe) ale mimo to chcialem to zlikwidowac...Nie jeden na moim miejscu jezdzil by tak ale ja wole miec wszystko jak nalezy....To co moge zrobic wobec zaistnialej sytuacji tak aby nie ruszac narazie alternatora????Chodzi mi o konkretne elementy jakie zastosowac...... Dzieki za odp.

  • #6 09 Kwi 2005 11:58
    humek
    Poziom 32  

    sa takie w sprzedaży filterki przeciwzakłuceniom załóz tez na zaciski silniczka od dmychawy .Kabel zasilajacy CB idacy od akumulatora (rozumiem) daj w oplot ekranowany i podłacz do masy pojazdu i jak pisali przedmówcy napraw alternator i zastosuj filtr przed radyjkiem CB od strony radyjko kabel nie przy akumulatorze to wazne.

  • #7 09 Kwi 2005 13:10
    RSP
    Poziom 27  

    Zacznij od obejrzenia i sprawdzenia wszystkich złącz przez które przechodzi prąd grubym przewodem od alternatora do akumulatora. Na dobry początek możesz obejrzeć a nawet wymienić jak już pisali koledzy kondensator przy alternatorze , może się zdarzyć że go niema. Przy niepracującym silniku włącz światła np. drogowe i przystaw woltomierz między końcówkę akumulatora a założoną na nią klemę , woltomierz powinien pokazywać mniej niż 0,05V jeśli pokazuje więcej to klemę trzeba zdjąć i przeczyścić. Oczywiście sprawdź tak obie klemy. Sprawdź masę silnika czy jest w dobrym stanie.

  • #8 09 Kwi 2005 17:33
    andrew220
    Spec od GSM

    Zdejmij pasek z alternatora i uruchom silnik, sprawdzisz w ten sposób czy te zakłocenia faktycznie od alternatora a nie np. od układu zapłonowego samochodu. Kup radio z filtrem ANL/NB :P

  • #9 09 Kwi 2005 18:34
    peugeot81
    Poziom 15  

    CB radio jest zamontowane w Volkswagenie T4 2.4 diesel czyli o zakloceniach z ukladu zaplonowego nie ma mowy......

  • #10 09 Kwi 2005 21:13
    Panda02
    Poziom 32  

    Ważną sprawą jest też staranny montaż anteny, jej umasienie do karoserii i dobry kabel antenowy.

  • #11 08 Lut 2006 09:18
    Prorok78
    Poziom 10  

    Witam-pozwole sobie 'odkopac' troszke juz podstarzały wątek:) A wiec mam bardzo podobny problem - zakłócenia saniezależnie od podpiecia anteny a wiec od zasilania. Slychac autko kiedy przyspiesza a dodatkowo cb (alan 28) wariuje kiedy zalacze dmuchawe. Autko to poldek 92 r. I teraz moze glupie pytanie (ale podobno takie tez sie zadaje) - jak wpiac kondensatorek w kinie zasilania radia ? Szeregowo w 'plusa'? Jesli tak to jaka polaryzacja kondensatorka? A moze rownolegle pomiedzy plus i minus?? Pomozcie cos prosze bo nie mam juz sily do tego :(A jesli by tak zrobic dlawik na jakims toroidzie? To wtedy jak ? Owinac tylko przewod 'plusowy' czy oba ? Pozdrawiam

  • #12 08 Lut 2006 12:53
    slon
    Poziom 11  

    miałem ten sam problem gwizdało w radyjku i gwizdało na filtry i kondensatorki wydałem kupę szmalu i pewien srary krótkofalowiec powiedział "wymień szczotki i łozyska na alternatorze a potem pogadamy" . nie gadaliśmy ale nie wiem co to pisk w radyjku

  • #13 08 Lut 2006 19:19
    Prorok78
    Poziom 10  

    no wlasnie wiem :( tyle ze altek jest zrobiony (lozyska,szczotki,tulejki...nawet mostek z diodami) i nie pomoglo:(

  • #14 08 Lut 2006 22:58
    SP8JUX
    Poziom 30  

    Prorok78 napisał:
    no wlasnie wiem :( tyle ze altek jest zrobiony (lozyska,szczotki,tulejki...nawet mostek z diodami) i nie pomoglo:(

    ....a TO co najczęściej śmieci - komutator - pewnie został tylko potarty pumeksem?

  • #15 09 Lut 2006 06:23
    Prorok78
    Poziom 10  

    coz....tego nie wiem:(Altek byl naprawiany pod katem poprawnosci dzialania a nie eliminacji zaklocen-wtedy jeszcze nie bylo radyjka w aucie:(

  • #16 18 Mar 2006 22:52
    Boss777
    Poziom 10  

    dolacze sie do tematu. Rowniez mam zaklocenia. Natomiast walczac dzisiaj z nimi zauwazylem ze radio dziala nawet jak niemam podpietej masy na kablu. Tzn wystarcza mu jedynie masa z anteny. Czy tak powinno byc czy to oznacza ze cos jest nie tak z samym radyjkiem i trzeba je oddac do fachowca.??

  • #17 18 Mar 2006 23:31
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Boss777 napisał:
    dolacze sie do tematu. Rowniez mam zaklocenia. Natomiast walczac dzisiaj z nimi zauwazylem ze radio dziala nawet jak niemam podpietej masy na kablu. Tzn wystarcza mu jedynie masa z anteny. Czy tak powinno byc czy to oznacza ze cos jest nie tak z samym radyjkiem i trzeba je oddac do fachowca.??

    Masa jest tylko jedna :)
    Znaczy to, że masz dobrze umasioną antenę :)
    Ale podłącz "-" przewód. Jak go odłączysz, to prąd płynie po oplocie kabla antenowego.
    Michał

  • #18 20 Mar 2006 01:06
    KW
    Poziom 21  

    Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy radiu, jak też tuż przy alternatorze lub prądnicy. Te ostatnie powodują zakłócenia na skutek jak to wspomniał jedn z przedmówców uszkodzenia szczotek lub łożysk ale także i komutatorów jak i pierścieni ślizgowych w alternatorach. Jeżeli prądnica lub alternator był naprawiany i miał przetaczany komutator albo pierścienie ślizgowe, to niewielka ich mimośrodowość będzie powodowała drżenie szczotek i iskrzenie. Konsekwencją tego są zakłócenia. Nie znam się specjalnie na konstrukcji i budowie samochodowych alternatorów, ale oglądając wirnik można sprawdzić czy jego wałek posiada z boku nakiełki. Jeżeli tak to można założyć, że był przetaczany dobrze. Jeżeli nie to niema takiej siły aby dobrze przetoczyć komutator.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo