Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TOYOTA AVENSIS 98 - wyczuwalne drgania na kierownicy i karoserii.

09 Kwi 2005 11:22 7782 11
  • Poziom 2  
    MAM PROBLEM Z AUTEM WYCZUWALNE DRGANIA NA KIEROWNICY I KAROSERII , SPRAWDZONE OPONY i FELGI (DWA KOMPLETY OD INNYCH AUT) ZAWIESZENIE BEZ LUZOW SPRAWDZONA GIAGNOSTYCZNIE.
    PROSZE O POMOC
  • Poziom 34  
    Napisz w jaki sposób się one przejawiają, czy rosną wraz z prędkością samochodu, czt w raz z obrotami silnika, czy drgania przenoszą się na nadwozie również na postoju.
  • Poziom 2  
    drgania sa wyczowalne dopiero kolo 100km.na godz.po odpuszczeniu gazu cichnie i po ponownym dodaniu sa juz slyszalne
  • Poziom 16  
    witam
    jest to typowa bolaczka avensisa, w tym aucie zle sa dobrane parametry ukladu jezdnego, serwisy zeby usunac ta usterke wymienialy w dwoch podejsciach: najpierw kolumne kierownicza z maglownica i kolem kierowniczym, a potem tarcze, klocki razem z jarzmami i zaciskami. i to pomagalo. koszt katiej operacji ok 20 tys zlotych.
  • Spec od samochodów
    Wygląda to na przeguby bądź półoś.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Bardzo logiczne jest to co napisał Ścigi,ja bym jednak sprawdził jeszcze geometrię przedniego zawieszenia i to w sposób kompleksowy.Post Roberta pozostawie bez komentarza.
  • Poziom 2  
    dzieki za rady w tygodniu sprawdze przeguby i polosie
    odezwe sie w tygodniu
    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Nie musisz nic sprawdzać jeden z moich poprzedników napisał ci już co to jest i ma rację to typowe dla tego modelu avensisa. Środkiem zastępczym jeżeli niechcesz wydawac 20 tyś na części jest zakupienie felg 15' w 9 na 10 przypadków pomagało.
  • Poziom 34  
    Serwisanty kochane uzgodnijcie strategie, albo części za 20 tyś, bez felg. Albo fele 15" bez 20 tyś.
    Dziwna alternatywa.
  • Poziom 14  
    Nie ma innej bo prawde powiedziawszy specjaliści z Toyoty sami na dobrą sprawe nie wiedzą czemu tak sie dzieje. Postanowili więc wymienić te częsci które maja z tym coś wspólnego i pozmieniać w nich masy. Prawdą też jest, że w Avensisie w wersji sol gdzie były fabrycznie montowane felgi 15' problemu nie było.
  • Poziom 34  
    założenie nowych tarcz hamulcowych na niewyczyszczoną z korozji piastę jest kolejną przyczyną dającą objaw podobny do krzywej opony lub felgi , jednak wtedy drżenie daje się odczuć również przy hamowaniu.
    nie bagatelizowałbym również sprawy ogumienia. sam doświadczyłem na swojej skórze przypadku gdy kupiłem komplet nowiuteńskich opon i po niecałym roku psamochodzie przy większych prędkościach pojawiły się drgania. Oponiaż zbył mnie, że mam krzywe felgi oczywiście (opona wyważona) gdy zakupiłem dwie NOWE felgi i po przełożeniu opon drgania nie znikły byłem zdruzgotany. W międzyczsie uciekła mi gwarancja.
    Po kilku miesiącach drgania były tak silne że nie dało się jaździć sztbciej niż 90/h. Wtedy byłem już pewien, że to jednak opony.
    Kupiłem używane opony innej firmy, i wszystko znikło. Nadmieniam, że opony o których pisze nie wykazywały zewnętrznie żadnych deformacji.
    Jeżeli Toyota fabrycznie montując opony trafiła na podobny feler to masz wadę fabryczną jak nic.
  • Poziom 14  
    Nie to nnie był problem opon tylko źle dobranych mas. Bardzo dobre rezultaty przynosiło też zakładanie najbardziej bijącego koła na lewy przód wtedy zanikały te drgani.