Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak wprogramować pilota do alarmu SILICON

erfro 09 Apr 2005 12:00 15988 23
  • #1
    erfro
    Level 15  
    Mam pytanie jak w temacie. Myslalem najpierw ze cos jest nie tak z pilotem, ale sprawdzilem i pilot cos wysyla w eter tylko centralka nie reaguje. Drugi dziala. Nie jestem pewien czy pilot nie przestal dzialac po wymianie akumulatora, ktory niedawno wymienialem. Na tym uszkodzonym pilocie diodka swieci i pilot (sprawdzalem !) wysyla "coś" na pewno. Wynika z tego ze wyskoczyl z pamieci centralki. czy to mozliwe?
  • #2
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak możliwe. Jaki to silicon dokładnie.
  • #3
    erfro
    Level 15  
    To jest Silicon Ultimate PD.
  • #4
    erfro
    Level 15  
    No witam ponownie,
    i co nikt z was Forumowicze nie wie jak wprogramować pilota do tego alarmu? Ani nikt nie ma instrukcji do niego? Przeciez to nie sa takie zle alarmy i duzo osob je montuje, jakies instrukcje ktos z Was powinien cos miec. Bo zeby w serwisie wprogramowac pilota to ladna kaske sciagna pewnie, a skoro one tak wyskakuja to dobrze zebysmy mieli takie procedury, co o tym myslicie?
  • #6
    erfro
    Level 15  
    Drogi kolego Zepol
    nie pytalbym tak ciagle o to jakby ta instrukcja byla tam gdzie kolega wskazal. Przeszukalem juz cale forum i jest co prawda silicon ale nie ultimatePD. Dlatego zonim na przyszlosc kolega udzieli takiej odpowiedzi, to prosze sprawdzic czy to co kolega wskazuje linkiem ma jakis sens. Wierze ze kolega mial dobre intencje, ale niestety tam i na calym forum tego nie ma, a bardzo mi na tym zalezy.
  • Helpful post
    #7
    jg11
    Level 21  
    Efro-ma rację.Zepol-nie i niepotrzebnie się oburza.Nie ma w zbiorze forum -silikona ultimate PD jest tylko ultimate CD. W dokumentacji nawet gdyby była nie ma nic na temat interesujący efro.Aby wprogramować pilota do tej centralki należy ją rozebrać i pod "buzerem" zewrzeć ukryty pin i nacisnąć w pilocie przycisk "unlock". Pozdrawiam.
  • #8
    zepol
    Level 21  
    Szanowni Koledzy!
    Nie oburzam się niepotrzebnie. Sam ostatnio otrzymałem upomnienie od Moderatora za zaśmiecanie forum więc jestem trochę nadwrażliwy na powtarzające sie materiały...
    Faktycznie w spisie nie ma konkretnie tego modelu,a jedynie podobny. Jednak temat był już nie raz poruszany i nie raz pisano na ten temat - wystarczy zerknąć choćby tu :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic182143.html
    Tam też Kolega "Buzka23" podał wyraźnie co należy uczynić.
    Do Kolegi "jg11" - z tego co widzę w tym poście jest to dokładnie powtórzona informacja o sposobie programowania pilota po wspomnianym Koledze "Buzka23" z powyższego linku i wczesniejszego postu... Czy więc nie jest to powtarzanie materiałów i czy aby na pewno tego nie było??
    Tak czy siak Panowie nie chodzi o drobiazgi a o rozwiązanie problemu - warto więc w tym celu łączyć wysiłki a nie szukać kto i co zawinił.
    Jeśli w problemie Kolegi "erfro" pomoże wprogramowanie pilota - super - po temacie, jeśli nie warto myśleć dalej a nie "kruszyć kopie".
    Pozdrawiam
  • #9
    erfro
    Level 15  
    Dzieki "jg11" Sprawdze ta metode, mam nadzieje ze bedzie dzialac.
    Wielkie dzieki.
    Acha, pilot jak pisalem jest na HCS200. Czy po wymianie tego ukladu w pilocie (bo prawdopodobnie jest uszkodzony) to ta metoda wprogramowania do centralki bedzie dzialac? Czy samego HCS200 nie trzeba jakos wstepnie zaprogramowac. Jesli cos wiesz na ten temat to bede wdzieczny.
    Pozdrawiam
  • #10
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja już wiem od kogo zepol dostał ostrzeżenie ;-) .
    Pomimo tego, że kolega zepol wskazał spis plików gdzie ten schemat się nie znajduje stanę w jego obronie. Prawidłowo stwierdził trzeba najpierw poszukać, a z tym coraz większa ilość użytkowników ma ostatnio problemy. Szukaj nie gryzie.

    Zepol co do moderatorów nie chcę, aby ktoś myślał jak autor tego obrazka jesteśmy tu od pilnowania porządku a nie od straszenia ;-)
  • #11
    zepol
    Level 21  
    :-) Dobre bo mocne!! :-)
    I jak tu potem nie straszyć Adminami?
    Proponuje fotke podłaczyć pod "zanim zapytasz o schemat..."
    Na 100% zrobi wrażenie :-)
    Pozdrawiam
    P.S.
    Ciekawe po którym ostrzeżeniu sie tak wygląda....
  • #12
    erfro
    Level 15  
    A mam do Was jeszcze takie pytanie:
    powiedzmy ze uszkadza mi sie drugi (juz jedyny) pilot do alarmu. I co wtedy? Czy jak odlacze alarm (wyjme bezpiecznik z zasilania lub calkowicie wyciagne go z kostki instalacyjnej) to auto odpali normalnie? czy nie bo bedzie blokada zaplonu. Nie wim gdzie (i ile jest ) jest przycisk RESET bo nie jestem pierwszym wlascicielem auta. Powiedzmy ze wuprowadzenia sa tak jak na schemacie od CD to co wtedy?
  • #13
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeżeli blokada jest pod styk 87a to odpali bez problemu. POZDRAWIAM
  • #14
    erfro
    Level 15  
    A moglbym prosic o blizsze wytlumaczenie o co chodzi z tym przekaznikiem (87a, Fioletowy, +12V) dlaczego wtedy odpali? A co z zaplonem? Nie kumam tego za bardzo. Prosze o jasniejsze wytlumaczenie. Czy nie trzeba jakis zworek zakladac?
    Z gory dzieki serdeczne
  • #15
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie tutaj masz zastosowany przekaźnik dodatkowy. Styk 87a jest to styk przekaźnika normalnie zwarty. Czyli jak odepniesz wtyczkę od alarmu nie będzie miało jak podać masy na cewkę przekaźnika. Czyli będzie cały czas zwarty i odcięcie nie będzie działać. Czy teraz to już jest jaśniej? POZDRAWIAM
  • #16
    erfro
    Level 15  
    OK, dzieki,
    z przekaznikiem juz jasne. A ten przedod do zaplonu to o co tutaj chodzi? Jesli jeszce moge podpytac?
  • #17
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jest to plus podawany dla alarmu po załączeniu stacyjki w pozycję zapłon jest on bardzo ważny podczas podłączania alarmu. POZDRAWIAM
  • #18
    erfro
    Level 15  
    yasiu.brzeg - mam jeszce jedno pytanko:
    a mianowicie z tym przekaznikiem bo z tym kablem ZAPLON juz zkumalem. Jesli byloby tak jak mowisz ze przekaznik jest normalnie zwarty bez centralki to byloby bezsensu bo w takim razie w fazie uzbrojenia alarmu na styku 85 musialaby sie pojawiac masa , co oznacza ze przekaznik bylby caly czas zasilany, a co dalej oznacza ze bylbu w stanie spoczynku auta pobierany prad z akumulatora na zasilanie przekaznika. CZy to nie jest aby czasami na odwrót? Chyba logiczniej byloby ze w czasie uzbrojenia przekaznik jest rozwarty a w fazie rozbrojenia dopiero przekaznik zasilany i wtedy jest zwarty i mozna odpalic?
    Mozesz jeszce raz mi to wytlumaczyc, czy mam racje czy jednak nie ?
    Dzieki wielkie

    Dodano po 44 [minuty]:

    Faktycznie masz racje !
    To jest przekaznik 561 i jest tak jak mowisz ze 30 i 87a sa normalnie zwarte. No ale to nie zmienia faktu ze w fazie uzbrojenia jest zasilany przekaznik ktory pobiera prad.
  • #19
    yasiu.brzeg
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zasilanie właśnie podawane jest po zapłonie i nie ciągnie cały czas prądu. Odcięcie aktywuje się w przypadku włączenia alarmu i włączenia stacyjki w pozycję zapłon. POZDRAWIAM
  • #20
    erfro
    Level 15  
    Acha, to juz teraz wszystko wiem. Super,
    Dzieki serdeczne.
  • #21
    erfro
    Level 15  
    Dzieki jg11 !!!
    Twój przepis na wprogramowanie pilota zadziałał. Pilot teraz hula :-)
    Jeszcze raz dzieki.
  • #22
    Remik71
    Level 24  
    Panowie jak zmienić długość impulsów sterujących centralem w ultimate pd. Czy można zaprogramować dłuższy impuls zamknij (szyby VW).
    Czy robi się to tez zworkami tak jak w wersji ultimate CD?
  • #23
    erfro
    Level 15  
    Jesli chodzi ci o zmiane czasu trwania impulsu z 1s na 3 sekundy to da sie to zrobic zworą ACTL
  • #24
    czarag
    Level 12  
    Koledzy mam pytanie. Mam instrukcje podawaną na tym forum dotyczącą alarmu Ultimate CD. Ale alarm PD z pilotem mini. Jak w PD zaprogramwać niektóre z funkcji do których w CD jest używany przycisk z nutką ? Ja takiego przycisku w pilocie nie mam.