Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 1.9 AFN - Czujnik temperatury G62 i G2

01 Apr 2014 11:17 19203 31
  • Level 12  
    Witam!
    Mam problem z temperaturą w Sharanie 1.9TDI AFN, temperatura podczas jazdy nie rosła powyżej 70 stopni, wymieniłem więc termostat, było lepiej bo temperatura wynosiła 80, postanowiłem podmienić czujnik od A4 też AFN, czunik ma kolor niebieski, po rozgrzaniu silnika na VAG-u temperatura silnika wynosiła 88,2- 89, po wejściu w licznik i sprawdzeniu temperatury na wskaźniku 95 i tak też pokazywał na wskazówce, pomyślałem że czujnik też jest zepsuty, więc zamówiłem nowy oryginalny na Allegro, te same numery a inny kolor tzn nie niebieski a taki turkusowy, po sprawdzeniu na Vagu znów problem, temp silnika 90 a na liczniku 87 i tak też jest na wskazówce, nie stoi na środku.
    Czy możliwe jest że czujnik muszę zamówić w serwisie?
  • Level 16  
    Jeśli na silniku jest 90 a na liczniku 87 to jaki to problem? Możesz kupić oryginalny w serwisie ale wątpię że wynik będzie taki sam na liczniku i na vagu.
  • Level 12  
    Nigdy nie miałem takiego problemu pomimo tego że miałem już ze 40 samochodów z grupy VW, zawsze wskazówka stała na 90. Wie ktoś może czy te czujniki z Allegro. To naprawdę oryginały?
    Na Allegro czujnik jest w cenie 33zl, w serwisie 158zl. Jutro będę w Lublinie i chyba jednak go kupię. Z tego co wyczytalem to na rozgrzanym silniku temperatura na obu czynnikach powinna być taka sama, w końcu są w tym samym miejscu, bo to ten sam czujnik.
  • Level 33  
    Zrób test wykonawczy licznika, może wskazówka źle jest założona...
  • Level 13  
    Na vagu zawsze Będzie 3-4 stopnie mniej niż na liczniku :) - Tak jest dobrze.
    Strzałka ma byc w pionie.

    Czujnik to druga rzecz zaraz obok termostatu ktorą najlepiej kupic oryginalną z serwisu.
    Na alegro najczesciej są podróbki, zamienniki - wadliwość.
    Cena mówi sama za siebie :)

    Chcesz miec spokój na amen to kup oryginalny czujnik. No chyba że gdzie indziej masz coś sknocone.
    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Test licznika robiłem, jest ok. Dzisiaj kupię drugi czujnik w serwisie i się zobaczy, cały czas mam nadzieję że to wina czujnika, bo co może być więcej.
    Np. w passacie wskazówka stoi na 90 już jak silnik ma temp 87 i stoi dalej na 90 jak temp ma 91.
    Tak jest zrobione, w Sharanach po lifcie jest tak samo, nigdy nie miałem przed liftem. Dan znać pod wieczór jak zmienię czujnik.
  • Level 39  
    pawelchmura wrote:
    Na Allegro czujnik jest w cenie 33zl,
    Oryginalny czujnika na allegro za 33 zł, chyba żartujesz.
  • Level 12  
    Kupiłem nowy czujnik w serwisie, fakt był troszke innego odcienia i grawerunki były mocniej wybite, ten z allegro faktycznie wygląda jak by był gorszej jakości.
    Obecnie temperatura po rozgrzaniu silnika wynosi podczas jazdy najmniej 91 i rośnie do 93 i znów spada do 91.
    Na liczniku 95 czyli jak na starym z A4 oryginalnym.
    Co dalej, termostat za póżno się otwiera? Kupiłem Wahlera.
    Czy znów musi być z serwisu?
    Jakaś masakra z tą temperaturą.
  • Level 16  
    Faktycznie masz problem, ale nie z temperaturą. Mozesz wymienić termostat potem inne dobre elementy w serwisie chętnie pomogą Ci rozwiązać ten problem.
  • Level 12  
    Co masz na myśli, że wymienię jeszcze kilka drobnych części? Pomogłeś mi bardzo.
    Dzieki.
  • Level 13  
    No termostat niestety ale tez najlepiej z serwisu. Wtedy bedziesz miał pewnosc że nie wina termostatu. No ale powinno byc okej, no chyba że licznik źle wskazuje.
  • Level 12  
    A jeśli układ jest źle odpowietrzony? Czy wskaźnik może się tak zachowywać? Bo bardzo mnie dziwią wskazania wskazówki, skaczą od 89 do 92 stopni. To normalne w tym modelu?
  • Level 13  
    Strzałka ma być pion i sie nie ruszać. Na vagu zawsze bedą wachania bo przeciez co chwile masz inne obciążenie silnika. Na vagu zarówno np 87 stopni jak i 92 stopnie, będą wartością prawidłową.
    Było by źle przy np 70 czy 75 stopni lub 100.
  • Level 9  
    Kiedyś miałem wahania temperatury na wskażniku w a4 2.4q. Powodem był niewłaściwy płyn chłodzący. Zmieniłem na taki jak producent zaleca g12 i jak reką odjął.
  • Level 12  
    Slawek5t właśnie te wachania mam na wskazowce jak i na vagu. To mnie denerwuje, ostatnio miałem zmieniany rozrząd z pompą wody, może być tak że układ jest zapowietrzony i przez to ta wskazówka skacze?
  • Level 36  
    Nic nie wspominasz o klimatyzacji ,auto ma na wyposażeniu , działa ? Używasz?
  • Moderator of Cars
    No i się cieszyć ze masz precyzyjny wskaźnik, za dużo się przejmujesz, wszystko jest jak najbardziej w porządku, nie kombinuj bo przekombinujesz.

    Nie gubisz płynu? nie puchną węże wodne?
  • Level 12  
    Klima dziala. Klimatronik.
  • Level 13  
    pawelchmura wrote:
    może być tak że układ jest zapowietrzony i przez to ta wskazówka skacze?

    No to sprobuj odpowietrzyc , nic to nie kosztuje.

    Zagrzej do 90, włącz ogrzewanie, odkręć korek i niech pochodzi tak z 5 minut. Możesz nawet troszeczke przez chwile pogazować aby nie spadło niżej niż te 90 stopni.

    hmmm ale jesli podczas jazdy czy postoju cały czas oscyluje temperatura w zakresie 86-93 no to raczej nie kombinowałbym wiecej. tak jest okej.

    Gorsze by było tak jak pisałem 70 stopni lub 100 stopni :)
  • Level 12  
    chciałbym w tej bardzo ciekawej dyskusji tylko dodać spostrzeżenie kolegi Wiju 81 że wymienisz jeszcze kilka DOBRYCH a nie DROBNYCH części
  • Level 36  
    pawelchmura wrote:
    Klima dziala. Klimatronik.


    Wyłączona przy tych wszystkich kombinacjach ?
  • Level 12  
    Termostat kupiłem w serwisie, teraz temp. na zegarkach mam podczas postoju 93 stopnie jak jade ostro to dochodzi do 100. Na silniku około 3 stopni niżej niż na zegarkach.
    Auto po wymianie kompletnego rozrządu.
    Ogrzewanie dziala dobrze.
    Węże nie puchną, wody nie tracę.
    Myślę jeszcze zmienić płyn.
    Klimatronik wyłączony i włączony, próbowałem wszystkie kombinacje.
    Nie wiem co jeszcze może być nie tak.
  • Level 36  
    Bezwładność termostatu , czujnika i zegara , minimalne niedokładności na okablowaniu , temat raczej wyczerpany . Pozostaje kupić piwo i miło spędzić czas na kwietniowej majówce
  • Level 10  
    Silniki tdi mają bardzo dużą wydajność do strat ciepła , dlatego w zimie zajmuje dużo czasu aby rozgrzać silnik . A teraz wiosną gdy silnik nagrzeje sie powiecmy do temp 90st to bardzo łatwo jest utracić kilka stopni jeśli przejedziesz sie kawałek ok 1-2 km ale bez sportowej jazdy.dlatego budy i bogate wersje vw mają dogrzewacze.
  • Level 12  
    Ale mi nie chodzi o długie czy szybkie nagrzewanie, tylko o wskaźnik. Nie powinien iść prawie do 100 stopni i spadać o 4 i znów prawie do 100. Cały czas są wachania wskaźnika.
  • Level 10  
    podepnij zamiast czujnika w kostke instalacji pomiedzy pinami
    - 1 & 3 opornik 150-230 Ohm temp powinna pokazywac ok 100st
    lub
    - 1 & 3 opornik 200-275 Ohm temp powinnapokazywac ok 90st
    zostaw tak na pare minut na odpalonym silniku i obserwoj czy temperatura skacze<jesli temp skacze tylko na rozgrzanym silniku to zrob ten test tez na rozgrzanym>
    W ten sposob mozna cos wykluczyc z poszukiwan
  • Level 13  
    jarymek wrote:
    bardzo łatwo jest utracić kilka stopni jeśli przejedziesz sie kawałek ok 1-2 km ale bez sportowej jazdy

    Sprawne auto nie powinno tracic temp. Cały czas powinno byc 90...

    jarymek wrote:
    .dlatego budy i bogate wersje vw mają dogrzewacze.

    Dogrzewacze te uruchamiają sie dopiero na mrozach... I w dodatku wylączają sie gdy silnik osiągnie 70 stopni.
  • Level 12  
    Niestety nie mam takich oporników, a szkoda, bo bym to sprawdził.

    Tu znalazłem podobny temat, identyczne objawy:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1587793.html

    Niestety nierozwiązany. :(

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    Właśnie porównałem temperaturę płynu z tym, co pokazuje licznik. Jest około 15 stopni więcej na liczniku niż tak naprawdę ma woda, mierzyłem elektronicznym termometrem w zbiorniczku wyrównawczym, na zegarze 100 w zbiorniczku 84 stopnie.
    Co może odpowiadać za złe wskazania oprócz czujnika temperatury?
  • Moderator of Cars
    Zegary oraz okablowanie.
  • Level 12  
    Znajdę odpowiedni opornik i sprawdzę co się stanie.
    Według mnie jak by coś z kablami to by zanizal temperaturę, a tu jest na odwrót.
    Auto ma przejechane 150tys km więc wątpię żeby kable nie łączyły lub się przetarły.
    Wchodzi jeszcze ECU, może jest coś nie tak.
    W ostateczności wstawię odpowiedni opornik, ale wolał bym rozwiązać temat bez opornika.
    Sprawdzę jescze kodowanie, może coś jest nie tak.