Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Program - Unlead Video Studio 12 zamula

01 Kwi 2014 17:34 1128 5
  • Poziom 12  
    Mam problem z programem Unlead Video Studio 12...
    Mianowicie, gdy miałem poprzedni system Windows XP 32bit, później i do nie dawna Windows 7 32 bit to wszystko było ok. Dodam nawet że procesor nie był kręcony, oraz miałem mniej Ramu.

    Wcześniej:
    Płyta Fujistu Siemens
    Procesor E5200 2,5Ghz
    2GB ram 400mhz
    GF7900GTO 650mhz / 660mhz
    Dysk 250GB

    Zmieniłem teraz system na Windows 7 64bit oraz:

    Płyta Asus P5K SE
    Procesor E5200 OC 3,5Ghz + dużo lepsze chłodzenie (max 70'c)
    3GB ram 800Mhz (mogę rozbudować do 5GB, ale z wolniejszym taktowaniem 533Mhz)
    GF7900GTO OC 690mhz / 700mhz
    Dysk 400GB

    Program podczas odtwarzania podglądu pracuje ładnie (lepiej niż poprzednio), problemy zaczynają się gdy próbuję coś zmienić, nawet kliknę na którykolwiek klip i jest 5s zamuła, kliknę aby zmienić tekst, zamuła, kliknę cokolwiek! Również zamuła...
    Oczywiście pierwsze co, to program GPU-z do sprawdzenia wydajności oraz Menadżer zadań Windows do sprawdzania wydajności CPU.
    Wygląda to tak, że grafika używana jest w 10%, Procesor ok. 40% 1 rdzeń i ok. 60% 2 rdzeń, zużycie pamięci Ram ok. 800mb (1600mb zrobiło się podczas renderowania).

    Całość wygląda tak, jak gdyby było włączone jakieś ograniczenie zużycia. W Opcjach takiej opcji nie znalazłem. Dodam że program jest zainstalowany ten sam, co i w poprzednich systemach. I w poprzednich systemach wykorzystanie grafiki było ok. 80%, Procesor 80-90% i max Ramu.


    I nie wiem co z tym zrobić! Czy istnieją 2 wersje na 32bit i 64bit? I dlatego program tak zamula, czy potrzeba zainstalować dodatkowe Kodeki w 64bit systemie?
    Program musi mi pracować płynnie, bo tak to nerwicy dostanę przy tworzeniu filmów! I nie na darmo zmieniałem płytę, dysk i Ram na szybszy i o większej nieco pojemności!!


    A i pytanie jeszcze co do pamięci Ram. Bardziej opłaca się mieć 3GB 800Mhz, czy 5GB 533Mhz?? (dodam że procesor jest po OC)
  • Poziom 40  
    jacekjax napisał:
    Czy istnieją 2 wersje na 32bit i 64bit?

    O ile pamietam dopiero od wersji 14 bylo 32/64 bit

    jacekjax napisał:
    (dodam że procesor jest po OC)

    Programy do authoringu nie "lubia podkreconych komputerow".

    jacekjax napisał:
    Bardziej opłaca się mieć 3GB 800Mhz, czy 5GB 533Mhz??

    Maksymalnie 4GB w tym konkretnie omawianym przypadku.

    jacekjax napisał:
    I dlatego program tak zamula, czy potrzeba zainstalować dodatkowe Kodeki w 64bit systemie?

    Kodeki 64bit do wersji 32 bitowej nie beda dzialaly poprawnie natomiast 32 do 64 tak - oczywiscie zalezy od kodeka.

    jacekjax napisał:
    I nie na darmo zmieniałem płytę, dysk i Ram na szybszy

    Wlasnie ze "na darmo". Takie rozwiazanie nie wiele w przypadku authoringu pomoze. Moze przy jakiejs grze troszeczke. Wymieniajac juz plyte nalezalo wymienic procesor na minimum 4 rdzeniowy ram minimum 8GB (to co zmieniles to nie jest odczuwalne) i minimum 1333Mhz (czyli 2x szybszy) itd. No i oczywiscie grafika. W przypadku nowszego programu konieczne wsparcie dla GPU. Na tym w zasadzie wszystkie nowe programy do authoringu sie opieraja. Wtedy moglibysmy mowic o zwiekszeniu wydajnosci. W Twoim przypadku jednynie o zwiekszeniu bezsensownych kosztow.
  • Poziom 12  
    Czyli podkręcenie procesora o ok. 30% nic w tym przypadku nie da??
    PC jest używany również do średniej klasy gier, i w przypadku często granej gry jaką jest Leauge of Legends wydajność poprawiła się o 10FPS na najniższych detalach (stabilne 60FPS). Na najwyższych o ok. 5FPS (stabilne 30FPS).

    Co do ramu, sądzę iż nie ma w takim razie sensu zmieniać z 3GB 800mhz na 4GB lub 5GB 533mhz??

    Co do Kodeków, usunę aktualne i poszukam do wersji 64bit. Bo mam dość starą ogólnie wersję Kodeków która najbardziej mi odpowiadała...

    Płyta została wymieniona ze względu na to że pomieści więcej kości ram (poprzednia 2xDDR2 800Mhz Dual chanel do 4GB, ta 4xDDR2 do 8GB 1066mhz Dual Chanel), procesory obsługiwane są te same od Pentium 4 po C2Q Extreme (s775), PCI-e grafiki nie 1,1v tylko 2,0v.
    Za wymianę dałem 30zł, tak że raczej nie była to zła inwestycja? Tym bardziej że daje na przyszłość jakąś dodatkową możliwość rozbudowy.
    Chodź wiem, wiem... Teraz s775 to zabytek!
    Ale ja nie czuję potrzeby wydawania co roku 1000-2000zł na nowe podzespoły, tylko wolę za 4-6 lat wydać 1/6 tej kwoty i mieć to samo, tylko nie co później...

    A i czemu ogólnie programy do "authoringu", czyli jak się doszukałem, tworzenia filmów HD wysokiej jakości nie lubią OC?
    I ja nie tworzę filmów HD Wysokiej jakości 720p czy 1080p. Tylko największa jakość jaką "czasem" tworzę to 480p. W tym filmiki długości max 15 minut. (zbyt słabe łącze internetowe do optymalnego przesyłania na YT)

    Ale, wracając do tematu spróbuję wgrać inne Kodeki i opiszę rezultat.


    Edit:
    Grafikę gdzieś w niedalekiej przyszłości będę prawdopodobnie wymieniał na GTX 260 Core 216 lub 9800GT.
  • Poziom 16  
    Rozwine nieco temat kodekow (32/64 bit).

    Tak jak kolega anmedia napisal kodeki 32 bitowe zadzialaja na systemie 64bitowym ale nie odwrotnie.
    Dodam jeszcze jedna istotna uwage: kodeki 32bit zadzialaja TYLKO z programami 32bitowymi a kodeki 64 z programami 64bitowymi - NIGDY tego nie mieszaj (bo nie zadziala, wrecz nawet nie zobaczysz np kodekow 32bitowych w programie 64 bitowym). Dobrym (i takim namacalnym) przykladem sa darmowe programy typu vitrualDub, aviSynth, graphEdit..., czy playery typu MPC, ktore maja wersje 32 i 64 bitowe. Do pary z nimi MUSISZ uzywac spliterow/decoderow/encoderow odpowiadajacych wersji bitowej programu (dlatego np. lavFilters, aviSplitter... masz 32 i 64 bit).
    Jesli uzywasz komercyjnych programow to nie musisz sie o to martwic gdyz one podzczas instalacji zadbaja by te dwa "ogniwa" zostaly odpowiednio przygotowane (i RACZEJ nie pozwola by programy "3rd party" mogly im cos pomieszac)
  • Poziom 40  
    jacekjax napisał:
    Czyli podkręcenie procesora o ok. 30% nic w tym przypadku nie da??

    W tym konkretnym przypadku nie da sie. Jak pisalem przy grach tak, przy authoringu nawet przy lepszym chlodzeniu nie da. Komputer potrafi sie zawiesic juz po 15 minutach renderigu. Chyba ze bedzie to rendering krotkich filmow w niskich rozdzielczosciach to moze wytrzymac (trzeba sprawdzic). W HD nie.

    jacekjax napisał:
    Co do ramu, sądzę iż nie ma w takim razie sensu zmieniać z 3GB 800mhz na 4GB lub 5GB 533mhz??

    Oczywiscie ze nie. W tym przypadku jedynie bys pogorszyl.

    jacekjax napisał:
    Co do Kodeków, usunę aktualne i poszukam do wersji 64bit.

    Kodeki nie sa pod system operacyjny a pod oprogramowanie. Ulead Video 12 jest wersja 32 bitowa wiec taka wersja ma byc kodekow. 64 bit nie beda wogole widoczne w programie.

    jacekjax napisał:
    Tym bardziej że daje na przyszłość jakąś dodatkową możliwość rozbudowy.

    W kierunku authoringu nie ma zadnej. Do gier ... zalezy od gry. ALe tez rewelacji nie bedzie. O ile dobrze pamietam to pamieci sa DDR2. Wiec to juz nieco inna historia.

    jacekjax napisał:
    A i czemu ogólnie programy do "authoringu", czyli jak się doszukałem, tworzenia filmów HD wysokiej jakości nie lubią OC?

    To ze "nie lubia" napisalem w cudzyslowiu. Dla programu to nie ma zadnego znaczenia. Ale w momecie renderingu, procesor pracuje na 100% mocy - ciagle. A wiec juz w tym wypadku ulepszone chodzenie tez nie wiele pomaga. Sprawdzone w realu. Jedyny sens to wymiana na duzo mocnieszy procesor.

    jacekjax napisał:
    Grafikę gdzieś w niedalekiej przyszłości będę prawdopodobnie wymieniał na GTX 260 Core 216 lub 9800GT.

    Mialem GTX 280, do renderigu rewelacji nie ma. Odczuwalna roznica w szybkosci to dopiero seria GTX 6xx. Pozatym wymiana karty ma sens jesli program bedzie obslugiwac wsparcie GPU. A o ile pamietam dopiero pelne wsparcie ma Corel Video Studio X5 w wersji 64bit.
  • Poziom 12  
    Już jest wszystko jasne...
    Usunąłem stare, zainstalowałem jakieś najnowsze... (K-lite Mega Codec Pack 10.4.0)
    Program ożył! A co mnie bardziej cieszy, pracuje szybciej niż na poprzednim systemie i specyfikacji PC!

    A i przy pobieraniu jak i instalacji kodeków nie natchnąłem się na opcję 32bit lub 64bit...
    Co do Programów to już na początku borykałem się, dlaczego mój Winnamp przy uruchamianiu wywalał błąd. ^^ Instalacja wersji 64bit usunęła ten problem.
    Ogólnie 50% programów które używałem i posiadałem do nich instalację gotowe do Formatowania dysku itd. Musiałem zmienić pod ten system 64bit.
    Ale cieszę się z używania tego systemu, bo pracuje o dziwo dużo szybciej od 32bit (mimo iż przy takiej specyfikacji PC nie powinien).


    Co do podkręcania i "wieszania" się programu to już ten procesor miałem kręcony do 4.0Ghz na jeszcze wcześniejszej płycie Asus P5KC (lepsze chłodzenie zasilania procesora pozwalało go więcej wykręcić). I żadnych problemów z zawieszaniem się programu nie było, do czasu kiedy miałem PC wymienić na laptopa. Ale to długa historia. ^^

    Cytat:
    W kierunku authoringu nie ma zadnej. Do gier ... zalezy od gry. ALe tez rewelacji nie bedzie. O ile dobrze pamietam to pamieci sa DDR2. Wiec to juz nieco inna historia.

    Jak pisałem, ja nie potrzebuję kombajnu czy elektrowni z 6x4.6Ghz na s2013, 8x8GB DDR3 1600mhz po OC do 2000Mhz (czy jakie tam teraz największe taktowania są) i 4x SLI najnowszych GTX'ów. ^^
    Żeby 2 godzinny materiał renderowało w 10 minut. :P

    Jak dla mnie, 10min materiał (rozdzielczość Surowca rozdzielczością gotowego materiału) renderuje mi i tak w ciągu 5-15min w zależności od ilości przejść itd.

    Po za tym rozbudowa nie jest tylko i wyłącznie pod Obróbkę video. ;) Jest również pod co raz to nowsze gry... (zwykle gry mające 3-5 lat), i aktualnie do odpalenia większości nowszych tytułów brakuje mi tylko DX 10.
    A z racji że nie cenię w grach jakości Wizualnej tylko stawiam na Fabułę i grywalność, to raczej kombajnu również nie potrzebuję. ;)