Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Deutz f4l 913 dobranie grubości podkładki pod głowicę

Krzysztof Herman1972 01 Kwi 2014 18:36 4191 8
  • #1 01 Kwi 2014 18:36
    Krzysztof Herman1972
    Poziom 2  

    Witam
    Robię remont silnika deutz 913 i chciałbym się dowiedzieć jak praktycznie zmierzyć grubość podkładki pod głowicą do których krawędzi mierzyć?
    pozdrawiam i liczę na info

    0 8
  • #2 01 Kwi 2014 23:28
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Przed założeniem głowicy wkładasz np. plastelinę, czy inny materiał łatwo odkształcalny. Po dokręceniu wszystkich szpilek z odpowiednim momentem obracasz wał o 360 stopni. Następnie po zdjęciu głowicy mierzysz grubość odkształconej próbki. Dobierasz uszczelki tak, aby ta wysokość wynosiła 1.0 mm - 1.2 mm.

    2
  • #3 02 Kwi 2014 16:57
    Krzysztof Herman1972
    Poziom 2  

    Dzięki za info ale wytłumacz mi bardziej szczegółowo w które miejsce tą plastelinę
    czyli jeszcze raz muszę odkręcic głowicę? czy nie można tego inaczej zmierzyć?

    0
  • #4 02 Kwi 2014 17:21
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Zakładasz centralnie na środek tłoka, jak najbliżej komory spalania. Można uformować plastelinę w cienki wałeczek i przeciągnąć ją przez komore spalania. Najlepiej do tego nadaje się odpowiedni drut, ja robiłem to plasteliną. Bez demontażu głowicy nie można określić tej wysokośći.

    0
  • #5 02 Kwi 2014 19:16
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Widziałem tą operację wykonaną przy pomocy cyny do lutowania ( drutu). Może i łatwiej/pewniej można wtedy zmierzyć.

    0
  • #6 02 Kwi 2014 20:08
    Krzysztof Herman1972
    Poziom 2  

    dzięki za info
    Dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od silnikówi on powiedział mi że jak włożę cylinder i tłok wysunę w gmp to rant tłoka musi być równo z cylindrem wtedy daję grubość 1,25 podkładkę i jest ok co wy na tą teorię ? moim zdaniem jest to praktyczniejsze niż dokręcać głowicę, przecież szpilki też mają swoją wytrzymałość i jest ryzyko że się ukręcą w bloku , w tamtym roku remontowałem silnik od innej koparki i miałem spory problem bo mechanik ukręcił 12 szpilek .
    pozdrawiam Krzysztof

    1
  • #7 02 Kwi 2014 22:27
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Szpilki nie ukręcą się o ile są w dobrym stanie, nie są wyciągnięte i dokręcane są prawidłowo przy użyciu klucza dynamometrycznego i kątomierza. Metoda którą opisywałem jest zalecana przez producenta tych silników. Zresztą, nie wiem czy zawsze dokładnie ustawisz tłok w gmp z cylindrem. Na jednym może być 0.15mm-0.20 mm mniej lub więcej, a tego gołym okiem nie zauważysz, a różnica podczas pracy motoru będzie, bo sam ten temat już przerabiałem.

    Do tej metody, jeśli chcemy użyć drut, to tylko o odpowiednim stopniu plastyczności, aby nie uszkodzić tłoka oraz głowicy.

    0
  • #8 06 Kwi 2014 23:16
    kkknc
    Poziom 42  

    rzemyk90Twierdzisz, że plastelina jest zalecana przez producenta silnika? Ciekawostka.
    Odległość mierzysz wkładając drut pomiarowy równolegle do koła zamachowego, bo w poprzek masz zagłębienia na zawory.

    Krzysztof Herman1972 napisał:

    Dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od silnikówi on powiedział mi że jak włożę cylinder i tłok wysunę w gmp to rant tłoka musi być równo z cylindrem wtedy daję grubość 1,25 podkładkę i jest ok co wy na tą teorię ?

    Świetny FUCHOWIEC ciekawe czy uwzględnił przy tym stopień podebrania głowicy i różnice w wysokościach cylindrów od poszczególnych producentów. Nie wspominam o tym, że nie ma podkładki 1,25.
    Krzysztof Herman1972 napisał:
    .. i miałem spory problem bo mechanik ukręcił 12 szpilek .

    Dupa a nie mechanik. Ciągnął, aby urwać a nie żeby odkręcić. Używam wszystkich możliwych metod, aby szpilki nie ukręcić. Traktuje to jako ostateczność. A i na urwane mam w miarę szybkie sposoby. Chociaż czasem zdarza się jakaś oporna i trzeba poświęcić na nią po urwaniu 30-40 minut.

    1
  • #9 06 Kwi 2014 23:43
    rzemyk90
    Poziom 20  

    kkknc napisał:
    rzemyk90Twierdzisz, że plastelina jest zalecana przez producenta silnika? Ciekawostka.


    rzemyk90 napisał:
    Zakładasz centralnie na środek tłoka, jak najbliżej komory spalania. Można uformować plastelinę w cienki wałeczek i przeciągnąć ją przez komore spalania. Najlepiej do tego nadaje się odpowiedni drut, ja robiłem to plasteliną. Bez demontażu głowicy nie można określić tej wysokośći.


    Nigdzie tego nie napisałem. Sam użyłem plasteliny-zdała egzamin. Napisałem, najlepiej do tego nadaje się odpowiedni drut.

    kkknc napisał:
    Odległość mierzysz wkładając drut pomiarowy równolegle do koła zamachowego, bo w poprzek masz zagłębienia na zawory.


    Nie pisałem o położeniu pomiaru w miejsce zagłębień na zaworach..

    0