Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

golf IV tdi - Swiece dogrzewajace i grzalka z35

power3 01 Apr 2014 22:40 2235 0
  • #1
    power3
    Level 9  
    Mam zamontowane w swoim golfie krociec z 3 swiecami dogrzewajacymi plyn. W zwiazku z tym ze grzalka z35 z passata jest duzo wydajniejsza na krotkie odcinki to postanowilem ja zamontowac u siebie. Jednak oba uklady swiec i grzalki elektycznej nie moga razem funkcjonowac gdyz generuja zbyt wysokie obciazenie dla silnika.
    Czy jest mozliwosc przerobienia tego ukladu tak zeby np dodatkowym przelacznikiem szyb sterowac oboma ukladami i przalanczac je w dowolnej chwili ?



    Schemat dzialania obu ukladow jest podobny i nastepujacy (opis z forum golfa). W zalaczniku schemat jak ktos sobie roziwazal podlaczenie samej grzalki

    Grzałka ta jest montowana w samochodach z silnikami diesla i sterowana jest przez sterownik silnika (obieg HI/LO) poprzez 2 przekaźniki – jest to identyczne sterowanie jak w samochodach posiadających 3 świece żarowe na króćcu wody. Żeby ten system w samochodzie zadziałał (czy to grzałka Z35 czy te 3 świece) muszą zostać spełnione pewne warunki:
    - temp. Zewnętrzna poniżej 5
    - temp płynu chłodniczego poniżej 80
    - napięcie akumulatora powyżej 11 V
    - obciążenie alternatora nie większe niż 50% (zacisk DF)
    - prędkość obrotowa silnika powyżej 450 obr/min.
    Z akumulatora jest do przekaźników (obwód HI) 60A i (obwód LO) 40A poprowadzony przewód zasilający (z bezpiecznikami 60 i 40A), zasilanie po włączonej stacyjce, przewody sygnałowe ze sterownika silnika. Po uruchomieniu silnika, jak przestają grzać świece żarowe a spełniony jest każdy z w/w warunków sterownik silnika załącza obwody LO a potem HI/LO . O tym, który obwód działa decyduje sterownik silnika (wg mnie celem zminimalizowania możliwości przeciążenia alternatora lub akumulatora).