Mam zamontowane w swoim golfie krociec z 3 swiecami dogrzewajacymi plyn. W zwiazku z tym ze grzalka z35 z passata jest duzo wydajniejsza na krotkie odcinki to postanowilem ja zamontowac u siebie. Jednak oba uklady swiec i grzalki elektycznej nie moga razem funkcjonowac gdyz generuja zbyt wysokie obciazenie dla silnika.
Czy jest mozliwosc przerobienia tego ukladu tak zeby np dodatkowym przelacznikiem szyb sterowac oboma ukladami i przalanczac je w dowolnej chwili ?
Schemat dzialania obu ukladow jest podobny i nastepujacy (opis z forum golfa). W zalaczniku schemat jak ktos sobie roziwazal podlaczenie samej grzalki
Grzałka ta jest montowana w samochodach z silnikami diesla i sterowana jest przez sterownik silnika (obieg HI/LO) poprzez 2 przekaźniki – jest to identyczne sterowanie jak w samochodach posiadających 3 świece żarowe na króćcu wody. Żeby ten system w samochodzie zadziałał (czy to grzałka Z35 czy te 3 świece) muszą zostać spełnione pewne warunki:
- temp. Zewnętrzna poniżej 5
- temp płynu chłodniczego poniżej 80
- napięcie akumulatora powyżej 11 V
- obciążenie alternatora nie większe niż 50% (zacisk DF)
- prędkość obrotowa silnika powyżej 450 obr/min.
Z akumulatora jest do przekaźników (obwód HI) 60A i (obwód LO) 40A poprowadzony przewód zasilający (z bezpiecznikami 60 i 40A), zasilanie po włączonej stacyjce, przewody sygnałowe ze sterownika silnika. Po uruchomieniu silnika, jak przestają grzać świece żarowe a spełniony jest każdy z w/w warunków sterownik silnika załącza obwody LO a potem HI/LO . O tym, który obwód działa decyduje sterownik silnika (wg mnie celem zminimalizowania możliwości przeciążenia alternatora lub akumulatora).
Czy jest mozliwosc przerobienia tego ukladu tak zeby np dodatkowym przelacznikiem szyb sterowac oboma ukladami i przalanczac je w dowolnej chwili ?
Schemat dzialania obu ukladow jest podobny i nastepujacy (opis z forum golfa). W zalaczniku schemat jak ktos sobie roziwazal podlaczenie samej grzalki
Grzałka ta jest montowana w samochodach z silnikami diesla i sterowana jest przez sterownik silnika (obieg HI/LO) poprzez 2 przekaźniki – jest to identyczne sterowanie jak w samochodach posiadających 3 świece żarowe na króćcu wody. Żeby ten system w samochodzie zadziałał (czy to grzałka Z35 czy te 3 świece) muszą zostać spełnione pewne warunki:
- temp. Zewnętrzna poniżej 5
- temp płynu chłodniczego poniżej 80
- napięcie akumulatora powyżej 11 V
- obciążenie alternatora nie większe niż 50% (zacisk DF)
- prędkość obrotowa silnika powyżej 450 obr/min.
Z akumulatora jest do przekaźników (obwód HI) 60A i (obwód LO) 40A poprowadzony przewód zasilający (z bezpiecznikami 60 i 40A), zasilanie po włączonej stacyjce, przewody sygnałowe ze sterownika silnika. Po uruchomieniu silnika, jak przestają grzać świece żarowe a spełniony jest każdy z w/w warunków sterownik silnika załącza obwody LO a potem HI/LO . O tym, który obwód działa decyduje sterownik silnika (wg mnie celem zminimalizowania możliwości przeciążenia alternatora lub akumulatora).