Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323f BA 1,5 16V 1996r. nie odpala

02 Kwi 2014 09:48 4203 14
  • Poziom 10  
    witam wszystkich mam problem z mazdą jak w temacie na wstępie chce uprzedzić że jestem mechanikiem niestety nie umiem sobie poradzić z w/w autkiem poliwo dochodzi zalewa świece, pompa działa, przy zdejmowaniu wężyka z listwy wtryskowej spore ciśnienie, iskra jest w odpowiednim momencie gmp, brak błędów na kompie, sprawdzone diodą, totalny brak pomysłów, przeczytałem już wszystko co daje google, prosze o pomoc i ewentualne pomysły, pozdrawiam i zapraszam do rozmowy.
  • Poziom 16  
    A sprawdzono kondycję silnika, stopień sprężania?
  • Poziom 38  
    jimil napisał:
    przy zdejmowaniu wężyka z listwy wtryskowej spore ciśnienie


    Takim sposobem napewno nie stwierdzisz czy masz odpowiednie ciśnienie paliwa, a sądzę że masz za małe i dlatego zalewa Ci świece jeżeli wszystko inne jest ok.
    Zmierz Ciśnienie choćby najprostrzym manonetrem.
  • Poziom 10  
    no tak nie sprawdzałem manometrem ciśnienia paliwa zaraz to zrobię, co do silnika ciśnienie jest OK! prawie nominał i równe na wszystkich, autko rano odpaliło i zgasło po 2-3 sekundach i nic jak kręcę trochę dłużej to odzywa się któryś cylinder ale nie łapie, myślę o aparacie zapłonowym ale jak jest iskra i to tam gdzie powinna być to chyba nie tędy droga, a co do pomiaru ciśnienia to jeśli pompa chodzi jak nówka nie hałasuje autko bez gazu zawsze paliwa przynajmniej pół baku, na liczniku niecałe 200 tys filtr paliwa ok to raczej mało prawdopodobne że nie ma ciśnienia ale sprawdze
  • Poziom 38  
    Nie oto chodzi że pompa nie daje ciśnienia ale możesz miec zawór uszkodzony na listwie i dlatego będzie zd niskie ciśnienie. Sprawdź ciśnienie na listwie.
  • Poziom 10  
    spoko to nie wiedziałem że tam jest zawór spoko z pompy wychodzi ponad 5 bar przed listwą teraz idę sprawdzić co jest za listwom bo jak dobrze rozumiem na powrocie powinno być podobnie?

    Dodano po 25 [minuty]:

    no i tak dzięki za podpowiedz ale to nie to przed listwą i za listwą wtryskową ciśnienia są podobne więc układ wtryskowy wykluczam, myślałem jeszcze o tym że może cewka zapłonowa (czyli aparat) kiedyś w starszych autach jak cewka była słaba to występował efekt zdmuchiwania iskry ale nie wiem jak się to ma do nowszych aut, może ktoś podpowie jak sprawdzić aparat niestety posiadam tylko zwykły miernik i wiem że do aparatu przychodzi 12V na tym kończy się moja wiedza elektroniczna.
  • Poziom 38  
    Witaj skoro to nie zasilanie w paliwo to może to co piszesz ale jeszcze sprawdź samą cewkę odłącz przewów wysokiego napięcia od rozdzielacza i zobacz czy masz dobrą iskrę wychodzącą z samej cewki czyli poprostu zbliż kabel od cewki do bloku silnika i zakręć rozrusznikiem.
  • Poziom 10  
    ten model ma cewę w aparacie z aparatu wychodzą 4 kable WN i przychodzi kostka na kilka kabli
  • Poziom 43  
    Prosta sprawa , odepnij wtryski i sprawdz czy pali na plaku.
    Przepływomierz, rozrząd, aparat zapłonowy to 99% uziemienia autka.

    Pochwal się czy masz LPG.
  • Poziom 10  
    niemam LPG ide sprawdzić czy zapali na plaku to dobry pomysł dzięki

    Dodano po 35 [minuty]:

    wiec tak, na palaku efekt jest taki sam któryś z cylindrów się odzywa ale nie zaskakuje myślę o aparacie ale może ktoś podpowie jak go sprawdzić nie mam możliwości przełożenia ze sprawnego auta, a nie chciał bym wydać 150 pln na część którą położę na półce
  • Poziom 43  
    jimil napisał:
    a nie chciał bym wydać 150 pln


    To i tak tanio sprawne chodzą po 3-4 stówy i w tym silniku są 2 rodzaje, niezamienne.
    Sprawdzasz normalnie w fajki kabli wkąłdasz świece, ktoś kręci silnikiem a ty obserwujesz czy jest iskra.
    A czy w dobrym momencie to strobo lampą sprawdzasz.
    Sprawdź też czy kable nie pozamieniane na kopułce.
  • Poziom 10  
    przy zapłonie elektronicznym można sprawdzić czy iskra jest w odpowiednim momęcie zakładając świece na fajkę i kręcąc powoli silnikiem iskra się pojawi, nie musi być wysokich obrotów, jest to amatorski sposób ale się da bez strotoskopu, u mnie iskra się pojawia przed gmp, tylko w mojej ocenie jest słaba, powinna wydawać wyraźny dźwięk a u mnie po prostu skacze jasno niebieski iskrzyk.
  • Poziom 43  
    Jak niebieska to dobrze.
  • Poziom 8  
    Witam miałem identyczny problem.Okazał się że pompka w zbiorniku była urwana.
  • Poziom 10  
    witam sory że tak późno ale święta wjazdy itp.
    Więc tak problem oczywiście rozwiązany, problem to aparat zapłonowy i przy okazji, jak ktoś będzie miał podobny problem, iskra ma być niebieska i ma być ją wyraźnie słychać nawet przy kręceniu silnikiem kluczem ( z przekręconym zapłonem) uwaga zdjąć kable ze wszystkich świec lub świece wykręcić, silnik potrafi próbować odpalić, może uszkodzić kręcącego. Kupiłem aparat zapłonowy z kablami używany za 120 zł z przesyłką więc mega tanio ( kilka telefonów i jest). Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za udział w rozmowie przy okazji kilka rzeczy się dowiedziałem jeszcze raz dzięki.