Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HTC One - rozmówca mnie nie słyszy - sieć ok, serwis wyklucza awarię telefonu

02 Kwi 2014 11:07 24417 25
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie,
    sprawa jest wyjątkowo dziwna. Jak dotychczas ani Play, ani serwis HTC nie są w stanie mi pomóc. Po kolei:
    1) od dawna mam numer w Play,
    2) ok 2 miesiące temu przedłużyłem umowę i kupiłem nowy telefon HTC One (od Play)
    3) poprzednio używałem HTC Desire Z, a zatem wymieniłem kartę sim na mniejszą, żeby pasowała do nowego telefonu,
    4) kiedy wykonuje połączenia z HTC One sytuacja wygląda mniej więcej tak:
    - 30% połączeń - nie słychać mnie od początku,
    - 30% połączeń - nie słychać mnie od któregoś momentu rozmowy
    - 40% połączeń - jest ok
    5) co istotne, z niektórymi numerami problem występuje częściej, z innymi rzadziej, lub w ogóle (w sensie: nie stwierdziłem ani jednego przypadku)
    6) sprawa nie ma związku z zasięgiem, problem występuje w wielu lokalizacjach, mieszkam i pracuję w centrum Warszawy,
    7) czasami w trakcie rozmowy mój głos ulega zniekształceniu ("jakby ze studni").

    Co działo się dotychczas:
    1) w serwisie HTC najpierw powiedzieli, że wszystko ok, następnie wymienili mikrofon, jednak po tym problem nadal występuje,
    2) Play po "analizach" stwierdza, że z siecią wszystko jest ok.
    3) wymieniłem kartę sim, również nie pomogło.

    Najdziwniejsze:
    1) kiedy do HTC One włożę kartę sim innej osoby (również w Play), telefon działa poprawnie (próbowałem na dwóch innych kartach, w różnych miejscach i nie stwierdziłem żadnego problemu, dzwoniłem do tych samych osób z tych samych lokalizacji),
    2) mój stary telefon (HTC Desire) na aktualnej karcie sim działa poprawnie.

    A zatem wydaje się, że problem występuje wyłącznie na linii: moja karta - mój nowy telefon.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł? Zarówno Play, jak i HTC umywają ręce. Sprawa jest skomplikowana i obawiam się, że będę potrzebował specjalisty.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam. GT
  • Poziom 25  
    Problem występuje też w trybie głośnomówiącym? Jeśli to nagraj całą sytuację i oddaj telefonie na zasadzie niezgodności towaru z umową. (w trybie normalnym też można to nagrać, ale będzie trudniej o jednoznaczne nagranie) Szkoda, żebyś telefon taki jak HTC One naprawiał na własną rękę tracąc gwarancje.
  • Poziom 34  
    To nie wina tefonu tylko sieci. Niestety z własnego doświadczenia wiem że w Play cały czas dzieja się takie cyrki.
  • Poziom 25  
    Też mam Play i nigdy tak nie miałem (zawsze korzystam z zasięgu Orange - na Playu to ledwo mam gdziekolwiek sygnał).
  • Poziom 7  
    Też myślałem, że to sieć, ale zwróćcie uwagę:

    1) nowy telefon działa poprawnie z inną kartą (też w Play),
    2) karta działa poprawnie w innym telefonie (teraz np. jestem w Krasnymstawie, mam ze sobą stary telefon i nie ma żadnego problemu).

    Testowałem telefon na wszelkie możliwe sposoby, prosiłem współpracowników, żeby korzystali przez parę godzin z mojego telefonu, ale na swojej karcie. Nie zauważyli nic niepokojącego.

    GT
  • Poziom 34  
    Jeśli z innymi kartami telefon działa poprawnie to znaczy że jest sprawny i problemy nie leżą po stronie aparatu. Albo uszkodzona jest karta sim, ja jednak obstawiam po prostu beznadziejny poziom świadczonych usług przez Play.
  • Poziom 9  
    od dwóch dni mam nowy HTC one w Play i mam dokładnie taki sam problem, wystarczy że zasięg spadnie do dwóch kresek i już mnie nie słychać , ja rozmówcę słyszę dobrze. Tragedia
  • Poziom 31  
    Trzeba sobie wyłączyć w ustawieniach sieci tryb automatyczny, na ręcznym wybrać operatora który ma najlepszy zasięg, powyłączać wszystkie 3G i inne wodotryski, a nie zwalać od razu winę na telefon bądź operatora.
  • Poziom 9  
    Tylko że jak kupuje wysokiej klasy telefon z abonamentem za 120zł. to chciałbym aby mi działał z włączonymi wodotryskami cokolwiek to oznacza, skoro nie mam problemów ze starą nokią, samsungiem mini 2, to nie przyjmuje do wiadomości że na nowym HTC one muszą być problemy jesli nie powyłączam połowy funkcji które przewidział producent do normalnego współdziałania.
  • Poziom 37  
    Niestety popieram bo można wszystko powyłączać tylko po co, też mam iphone 5s i wszystko śmiga czy włączam 3g czy nie. Nie po to się płaci tyle kasy za telefon i za abonamenty żeby potem niczego nie używać. Coś jest z tym telefonem nie tak.
  • Poziom 31  
    Nie chodzi mi o to, że ktoś ma super drogi wysadzany brylantami telefon, tylko o sieć PLAY, która jak wiadomo korzysta z wewnętrznego roamingu wszystkich operatorów. Przy wyszukiwaniu automatycznym telefon "skacze" po wszystkich pasmach i operatorach, a co z tego wynika napisałem wyżej. W moim przypadku tak to wygląda:
    HTC One - rozmówca mnie nie słyszy - sieć ok, serwis wyklucza awarię telefonu
  • Poziom 31  
    GustawGustator napisał:
    Witam serdecznie,
    sprawa jest wyjątkowo dziwna. Jak dotychczas ani Play, ani serwis HTC nie są w stanie mi pomóc. Po kolei:
    1) od dawna mam numer w Play,
    2) ok 2 miesiące temu przedłużyłem umowę i kupiłem nowy telefon HTC One (od Play)
    3) poprzednio używałem HTC Desire Z, a zatem wymieniłem kartę sim na mniejszą, żeby pasowała do nowego telefonu,
    4) kiedy wykonuje połączenia z HTC One sytuacja wygląda mniej więcej tak:
    - 30% połączeń - nie słychać mnie od początku,
    - 30% połączeń - nie słychać mnie od któregoś momentu rozmowy
    - 40% połączeń - jest ok
    5) co istotne, z niektórymi numerami problem występuje częściej, z innymi rzadziej, lub w ogóle (w sensie: nie stwierdziłem ani jednego przypadku)
    6) sprawa nie ma związku z zasięgiem, problem występuje w wielu lokalizacjach, mieszkam i pracuję w centrum Warszawy,
    7) czasami w trakcie rozmowy mój głos ulega zniekształceniu ("jakby ze studni").

    Co działo się dotychczas:
    1) w serwisie HTC najpierw powiedzieli, że wszystko ok, następnie wymienili mikrofon, jednak po tym problem nadal występuje,
    2) Play po "analizach" stwierdza, że z siecią wszystko jest ok.
    3) wymieniłem kartę sim, również nie pomogło.

    Najdziwniejsze:
    1) kiedy do HTC One włożę kartę sim innej osoby (również w Play), telefon działa poprawnie (próbowałem na dwóch innych kartach, w różnych miejscach i nie stwierdziłem żadnego problemu, dzwoniłem do tych samych osób z tych samych lokalizacji),
    2) mój stary telefon (HTC Desire) na aktualnej karcie sim działa poprawnie.

    A zatem wydaje się, że problem występuje wyłącznie na linii: moja karta - mój nowy telefon.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł? Zarówno Play, jak i HTC umywają ręce. Sprawa jest skomplikowana i obawiam się, że będę potrzebował specjalisty.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam. GT


    A probowales moze wybor operatora ustawic na recznie i wybrac np PLUS GSM (ja tak mam a z tego co mowisz pracujemy w podobnej lokalizacji).

    PS co do jakosci swiadczonych uslug tu sie nie zgodze...brat ma t-mobile to dopiero narzeka.
  • Poziom 9  
    Próbowałem na Plusie bo najmocniejszy, ale mieszkam w górach i często nawet na plusie poziom sygnału skacze z 5 kresek do 2. Przy 3 już zaczynał być problem bo byłem słabo słyszany, przy dwóch wcale.Mam Play od 5 lat i nigdy nie miałem problemu z połaczeniami więc trafiłem na trefny telefon. Oddałem do serwisu i zobaczymy co zrobią.
  • Poziom 7  
    Witam ponownie,
    z nowych rzeczy:
    1) zorientowałem się, że poprzednio wymienili mi w Regenersis głośnik, pomimo że zgłaszałem, że to mnie nie slychać; poprosiłem zatem o wymianę mikrofonu;
    2) wczoraj odebrałem telefon, z informacji wynika jednak, że wymienili taśmę, mikrofonu już nie,
    problem nadal występuje.
    Pozdrawiam
    GT

    Dodano po 9 [minuty]:

    Savrad:
    1) czy w poprzednim telefonie miałeś takie same problemy? (rozumiem, że pozostajesz w tej samej lokalizacji),
    2) czy mógłbyś sprawdzić:
    - działanie telefonu z inną kartą,
    - karty w innym telefonie,
    - działanie telefonu w trybie głośnomówiącym.
    Takie informacje przydadzą się do diagnozy.
    Pozdrawiam
    GT
  • Poziom 25  
    GustawGustator napisał:
    że wymienili taśmę, mikrofonu już nie,


    Wymienili Ci najprawdopodobniej taką część -> więc mikrofon jest nowy.

    Skoro problem nadal występuje, to jest to problem z siecią, a nie telefonem. (możliwe, że telefon ma słabszą antenę i dlatego na innych tego problemu nie ma, a na tym jest)
  • Poziom 7  
    Witam,
    1) oznaczałoby to, że HTC One ma dość poważny problem z anteną, skoro opisywane przeze mnie problemy występują w Warszawie (aczkolwiek, przyznaję, zauważyłem je głównie w budynkach), z drugiej strony - jak wspomniałem, przy używaniu trybu głośnomówiącego nie było tych problemów;
    2) czy znacie może jakąś aplikację do androida, która monitorowałaby i zapisywała stan połączenia (zasięg) w trakcie rozmowy ?
    Pozdrawiam
    GT
  • Poziom 9  
    GT.
    mam dwa inne telefony, Nokie i Samsunga i łącze się bez problemów, tego HTC sprawdzałem na dwóch kartach i tak samo się dzieje. sprawdzałem w serwisie już naprawili powinienem odebrać go w piątek z salonu playa to zobaczymy czy coś zrobili. :)
  • Poziom 7  
    Savrad - masz jakieś nowe wiadomości? Jaka była diagnoza?
  • Poziom 9  
    telefon wrócił z naprawy, poprawili to że przy spadku sygnału do dwóch kresek byłem słyszalny ale tak słabo że masakra, więc oddałem wczoraj ponownie z żądaniem wymiany. zobaczymy co zrobią, pani powiedziała że będą robić ekspertyzę i się okaże czy będą naprawiać czy wymienią. jeśli nie wymienią to przejdę się do rzecznika praw konsumentów, choć sytuacja jest na moją niekorzyść bo telefon mam wzięty na firmę czyli jako przedsiębiorca a nie konsument a tu mam mniejsze prawa.
  • Poziom 9  
    po drugim oddaniu do serwisu i żądaniem wymiany w regenersis warszawa zrobili ekspertyzę i wyszło im że telefon z fabrycznym uszkodzeniem i nie da się naprawić, dzwoniła pani z Playa i powiedziała że wymienią na nowy więc czekam :)
  • Poziom 7  
    Witam ponownie,
    w końcu, po 5 miesiącach i (chyba) 5 wizytach wymienili mi telefon na nowy. Jest znacznie lepiej, tzn. nie słyszę od rozmówców, że mnie nie słychać. Jednak nie jest wcale idealnie, bo w dalszym ciągu zdarza się, że określają mój głos jako:
    - "przytłumiony",
    - "jak z kilometra",
    - "jak ze studni",
    i że generalnie czasami słabo słychać. W tzw. międzyczasie przeszukałem internet i okazuje się, że to bardzo często spotykany problem.
    Link
    Z tego co wyczytałem, w telefonie są dwa mikrofony. Pierwszy tam gdzie zwykle, drugi natomiast na odwrocie telefonu (w prawym górnym rogu, patrząc na tył obudowy). Ten drugi ma ponoć spełniać funkcje jakiegoś "monitora tła", być może chodzi też o nagrywanie dźwięku przy filmach. W każdym razie ten drugi mikrofon ma być jednym ze źródeł problemów. Dzisiaj rozmawiałem przez telefon i kiedy otrzymałem info, że słabo mnie słychać, zatykałem ten mikrofon na odwrocie. Skuek był taki, że następowała natychmiastowa poprawa. Za mało jeszcze prób, żeby ostatecznie zdiagnozować problem, ale póki co zakleiłem ten mikrofon taśmą i jest ok.
    GT
  • Poziom 9  
    Ja też dostałem nowy telefon i niestety rewelacji nie ma. Nadal częto jak rozmawiam słabo mnie słychać albo jak z drugiego pokoju albo jak ze studni tak to określają rozmówcy, albo przerywa, sprawdzilem na głośnomówiącym przy pełnym zasięgu sieci przerywa i kiepsko mnie słychać a czasem dobrze. rece opadają.... nigdy więcej HTC! pewnie za tydzień znowu oddam do serwisu :(
  • Poziom 34  
    A możecie sobie dowolnie wymieniać telefony, w innych markach będzie to samo bo to nie wina apratu lecz sieci. Spotykam się z tym w wielu modelach różnych producentów. Po prostu Play pod względem poziomu usług to niżej niż dno.
    Zresztą tego typu usterki bardzo łatwo zdiagnozować sprawdzjąc na kartach innych operatorów. Jeśli na innych jest ok to nie ma możliwości żeby to była wina telefonu. Niby jak ma mikrofon rozpoznać jaka karta jest włożona do telefonu :P .
  • Poziom 9  
    Gustaw. Za twoją rada zalepiłem jeden mikrofon o którym pisałeś, i odinstalowałem antywirusa AVG i jak na razie dziś nikt nie narzekał że mnie nie słychać i nic nie przerywało. to jakieś światełko w tunelu.Jak go dostałem to dzwoniłem i było prawie ok, coś tam ktoś mówił że słabiej było mnie słychać ale po zainstalowaniu antywirusa dopiero się zaczęły problemy. Wygląda to tak że ma problem z niektórymi aplikacjami co wpływa na jakość rozmów...
  • Poziom 7  
    Witam ponownie,
    od dnia mojego ostatniego posta sprawa wygląda tak, że problem pojawia się sporadycznie, tzn. ok 2 razy na tydzień. Da się przeżyć. Być może to dzięki zakryciu mikrofonu z tyłu, a może to zbieg okoliczności, warto w każdym razie sprawidzić ten patent jeśli będziecie mieli podobny problem.

    Nawiasem mówiąc telefon ma szereg innych, denerwujących mankamentów. Np włączający się głośnik podczas rozmowy, rozłączanie z internetem (konieczność resetu) itd. Być może da się to usunąć, ale pieniądze płaci się za to, żeby wszystko działało.

    Pzdr
    GT
  • Poziom 9  
    jak na razie działa wszystko dobrze czasem coś tam, ale ogólnie luz :)