Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F/X16XEL - Zwiększenie prześwitu zawieszenia

QCoo 02 Kwi 2014 14:51 1026 2
  • #1 02 Kwi 2014 14:51
    QCoo
    Poziom 17  

    Posiadam Opla Astrę F z 1997 roku z silnikiem 1,6 16V (oznaczenie X16XEL) w wersji kombi. Mam do wymiany sprężyny i amortyzatory zarówno przednie jak i tylne. Jednak chciałbym skupić się na razie na przodzie. Bolączką w tej wersji silnikowej jest dosyć niskie umiejscowienie miski olejowej. Juz kilkakrotnie zdażyło mi się nią o coś zahaczyć :/ Wiem, że przez to, że sprężyny i amorki są już zużyte przód opadł. Jako środek tymaczsowy zastosowałem gumy wkładane w sprężyny. Umieściłem w ten sposób 3 gumy na stronę przez co przód ma prześwit powiedzmy zbliżony do "fabrycznego". Aczkolwiek amortyzacja i komfort spadły prawie, że do zera. A nawet bez tego muszę uważać na wszystko co wystaje poza poziom jezdni :/
    Czytałem na różnych forach, że można zastosować części np. z Vectry
    Pytanie: poszukuję dokładnego oznaczenia części (np. z Vectry) dających dużo większy prześwit niż fabryczny od Astry.
    Potrzebuję dużo zwiększyć prześwit przedniego zawieszenia bym nie urwał w końcu miski olejowej :/

    0 2
  • #2 02 Kwi 2014 15:22
    ociz
    Moderator Samochody

    QCoo napisał:
    Bolączką w tej wersji silnikowej jest dosyć niskie umiejscowienie miski olejowej.

    Kolega sobie żartuje?
    Jak potrzebowałem samochód na dojazdy do pracy po bezdrożach to właśnie Astrę F sobie kupiłem. Nic nie zahaczałem, a pchałem się nią wszędzie, bo w razie czego było czym wyciągnąć. Miska olejowa we wszystkich wersjach silnikowych jest umieszczona praktycznie tak samo.
    Rozwiązanie problemu kolegi to albo zmienić samochód albo nauczyć się jeździć.

    0
  • #3 02 Kwi 2014 15:46
    QCoo
    Poziom 17  

    Nie zgodzę się. Poprzednio miałem Astrę F '95 z silnikiem 1,4 8v (oznaczenie bodajże C14CN) i ani razu nie miałem przygody z tym, że o coś zahaczyłem miską.
    Bez obrazy, ale nie zgodzę się tym, że "miska olejowa we wszystkich wersjach silnikowych jest umieszczona praktycznie tak samo. " Różne silniki to różna ich budowa.

    Nie mniej wolałbym się skupić na alterantywie dla fabrycznego zawieszenia.

    0