Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szukam alarmu i centralnego wyjasnicie o czujkach LONG

09 Kwi 2005 16:14 1488 7
  • Poziom 10  
    Witajcie!
    Jestem nowy na tym forum ale widze ze jest tu duzo ciekawych informacji, ale do rzeczy.
    Szukam autoalarmu i centralnego do swojego wiekowego samochodu ktorym jest DIESEL bez komputera, gdzyz na parkingu strzezonym wyglada jak oldtimer ;) a placic co miesiac za pilnowanie strupa na ktorego i tak sie moze nikt nie polaszczy to tez duzo, ale jak to mowia strzezonego .............
    Szukalem duzo na internecie autoalarmow i z tego co mnie zainteresowalo jest alarm "Super forteca" nie wiem czy dobry czy nie ale moze ktos z was ma jakies inne propozycje moze wyprowadzicie mnie z blednego myslenia, chodzi m.in o funkcje prealarmowa, mozliwosc podlaczenia czujnikow, 64bitowy kod zmienny z zabezpieczeniem przeciw skanowaniu ( o ile to nie chwyt reklamowy), odciecie zaplonu moze mozecie polecic cos lepszego. Jako ze mam DIESLA to w gre wchodzi chyba rowniez elektrozawor
    centralny zamek to uniwersalny chyba super forteca z ruchomymi glowicami i dwoma masterami oczywiscie na 4 drzwi. Mysle ze nie bedzie problemow ze wspolpraca tych elemetnow.
    Prosze rowniez o wyjasnienie czy czujnki ruchu (ultradzwiekowy) nie moze wspolpracowac z czujnikiem mikrofalowym gdyz takie wypowiedzi slyszalem (jaki stwarzaja dla siebie problemy itd) chyba chodzi o falszywe wywolanie.
    W alarmie chcialem zamontowac czujniki ruchu, wstrzasowy i mikrofalowy na co zwrocic uwage moze macie jakies pomysly co warto wywalic i jest nie potrzebne co lepiej uchroni samochod, moze wystarczy jedna czujka a porzadna no i na koniec czytalem o czujnikach typu 2w1 czyli uderzeniowy i mikrofalo0wy czy warto sie nimi zajmowac czy lepiej kazdy osobno podlaczyc
    i co znaczy czujnik mikrofalowy 1 i 2 strefowy czujnik uderzeniowy 1i2 strefowy. Ogolnie prosze o wyjasnienie zasady dzialania poszczegolnych czujnikow jak i mozlowosc wpiecia w w/w alarm czy wszystkich czujek mam szukac z tzw. sterowaniem "-".
    Chcialem sam sobie kupic alarm i z pomoca zaczac go montowac. Czytalem tez cos o diodach przy wiekszej ilosci czujek o co chodzi z tym.
    Wiem ze moze niektorym nie bedzie sie chcialo odpisywac az tyle, ale moze znjadzie sie osoba ktora zechce mi wytlumaczyc niektore rzeczy
  • OptexOptex
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zostań już przy tej Superfortecy. Jest chwalony alarm o przyzwoitej cenie.
    Wszystkie czujki samochodowe wyzwalają alarm podając masę na wyjściu.
    kiedy podpinasz pod wejście alarmu czujki z drzwi, klap i maski, oraz inne, to sosujesz diody do odseparowania obwodów po to, by np otwarcie klapy nie zapalało lampek w kabinie. oprócz tego diody zabezpieczają przed dziwnymi sprzęzeniami wyjść z czujek elektronicznych.
    Ja stosuje centralne zamki Terminator. Są chyba tańsze od "oryginalnych" AMT. W zamkach AMT nowe jest tylko pudełko, wewnątrz widziałęm zwykłego tesora. Więc nie warto przepłacać.
    Ja nie stosuje czujek wsztrząsowych. Jesli już to przechyłu i holowania. Wstrząsówki reagują na wiatry, przejeżdżające auta. Generalnie jak dla mnie powodują za dużo fałszywych alarmów.
    Czym masz realizowane gaszenie silnika. Jeśli to eletrozawór lub elektrosiłownik, to możesz się wpiąć w ten obwód. Jeśli jakieś podciśnienie, to lepiej zastosować elektrozawór. Możesz też odciąć rozruszik, tylko wtedy zawsze odpalisz auto na pych.
    W twoim przypadku zastosowałbym zabezpieczenie drzwi i klap, czujkę mikrofalową, ewentualnie dwustrefową (z prealarmem).
  • OptexOptex
  • Poziom 10  
    hmm myslalem na poczatku ze wystarczy sie wpiac w obwod od swietla w samochodzie ktore zaswieca sie jak otworzymy drzwi ale chyba musze kazdy kabel ciagnac osobna do krancnowki czy tak i na kazdym kablu musi byc dioda i potem one schodza sie do "kupy" i wchodza do wyjscia z centralki, rozumiem ze czujniki tez podlaczam w to jedne wejscie do centralki wyzwalane "-" i na kazdym kablu stodsuje ow diode ??
    acha i jezeli mozesz wyjasniec pojecie "czujkę mikrofalową, ewentualnie dwustrefową (z prealarmem)."
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie. Wystarczy wpiąć się w obwód oświetlenia kabiny i sprawę drzwi mamy załatwioną. diodami musisz odseparować właśnie obwód drzwi od erszty, bo wtedy jak otworzysz np.maskę silnika i dostaniesz masę, to zaświecą ci się lampki w kabinie. Po to są diody.
    Te czujki mają dwa regulowane wyjścia: jedno podłączas do prealarmu - krótkie ostrzegawcze pikniecie po jednorazowym pobudzeniu alarmu, a drugie wyjście do wyzwalania alarmu.
    Podaj w jakim chcesz to aucie zamontować.
  • Poziom 10  
    samochod to BMW
    Wiec reasumujac:
    Mam wejscie do centralki jeden kabel od krancowek wpinam sie w obwod oswietlenia i teraz od maski ciagne jeszcze jeden kabel i wpinam go rowniez w to jedno wejscie ktore sluzy do podlaczenia krancowek i od klapy rowniez tak samo pamietajac zaby na kazdym kablu zalozyc diode co zapobiegnie wlaczania oswietlenia w samochodzie ale czy to konieczne chyba lepiej jak sie zapala przynajmniej wiem ze cos mam nie domkniete.
    I czujnik mikrofalowy dwustrefowy polega na tym ze jedna strafa odpowiedzialna jest za zblizenie sie do samochodu regulowana i to daje sygnal ostrzegawczy o zainstalowanym alarmie a druga za ochrone wnetrza rowniez regulowana ktora spowoduje wlaczenie jak ktos bedzie juz prawie w srodku :> aha i czy mozna w takim zestawieniu dloyc czujniki ruchu wewnatrz auta i czy faktem jest ze najlepiej montowac mikrofalowy czujnik w srokowym miejscu pojazdu.
    Sory ze zadaje tak glupie pytania i tyle ich na raz, ale wole sie upewnic bo nie chce wyrzucac pieniedzy w bloto
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Z diodami masz rację (cholera, nie pamiętam czy w bmw nie jest przypadkiem sterowanie lampki plusem - wtedy robisz prosty inwerter na tranzystorze, od biedy moze być nawet prekaźnik). Jesli w aucie masz opóźnienie wyłaczania lampki (gaśnie jakieś 20 sek. po zamknięciu auta) to musisz przeprogramować alarm na większą zwłokę czasową (w przypadku gdy lamka świeci dłużej niż trwa załączanie alarmu - bo alarm będzie ci się wyzwalał tą lampką - załączą się czujniki i na obwodzie lampki bedzie masa i w związku z tym wycie.
    Tak. zcujnik mikrofalowy najlepiej montować w środkowym miejscu pojazdu. Ja wrzucałem je w podsufitkę lub w tunel środkowy - podsufitka znacznie lepsze miejsce.
    Który to model bmw? I jak ie ma wyposażenie (el. szyby, poduchy, ogrzewane siedzenia...). Podaj więcej szczegółów. Kraść nie zamierzam, bo za leniwy jestem :D
  • Poziom 10  
    heh zwykla e-30 moze uda mi sie zalozyc, lampka nie posiada opoznienia czasowego ale tak jak pisze musze ja jakos zabezpieczyc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Smutna prawda jest taka jak ci będą chcieli skubnąć auto, to skubną. Tą czy inna metodą. Alarm zabezpieczy auto przed flusiami, co to chcą poszpanować, czy buchnąć coś ze środka. Podobno jak nie można auta odpalić w ciągu ilus tam sekund to większość złodzei porzuca "towar".
    W swoim systemie zabezpiecz drzwi, maskę, klapę, daj czujnik holowania/przechyłu (zadziała jak ktoś ci przesunie aut lub zacznie je podnosić) i mikrofalę dwustrefową. Te czujniki i strefę mikrofali daj na wejścei alarmowe. Drugą strefę mikrofali daj na prealarm (wyjścia są opisane). Poszczególne gałęzie odseparuj diodami. Zepnij to z centralnym. Syrenkę daj z własnym zasilaniem.