Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra III H - kontrolka ostrzegawcza poziomu oleju.

Sadur_86 03 Apr 2014 11:26 81069 16
  • #1
    Sadur_86
    Level 9  
    Witam. Mam problem z ostrzegawczą kontrolką oleju. Po przejechaniu dłuższego dystansu zapala się na desce rozdzielczej pomarańczowa kontrolka. Po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika na chwilę kontrolka gaśnie i jedzie się dalej normalnie. Poziom oleju w silniku jest na pewno poprawny. Nie dawno w takiej samej sytuacji zapalała się kontrolka czerwona. Po zatrzymaniu sie również gasła i nie zapalała ponownie. U mechanika wymieniono czujnik i czerwona dioda póki co się nie świeci ale kontrolka ostrzegawcza zapala się prawie zawsze przy dłuższej trasie. Może miał ktoś podobne problemy bo mnie zaczyna to już irytować. Będę wdzięczny za pomoc. pozdrawiam.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Automat? Może w skrzyni brakuje? Podłącz pod dobrą diagnostykę.
  • #3
    Sadur_86
    Level 9  
    Skrzynia jest manualna. Nie wiedziałem, że w skrzyni może być czujnik oleju.
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Pokaż dokładnie (zdjęcie) która kontrolka się zapala...
  • #5
    Sadur_86
    Level 9  
    Teraz nie mam możliwości zrobienai zdjęcia, w pracy jestem. Podczas jazdy zapala śię pomarańczowa kontrolka na dole pulpitu z ikonką oleju.
    Astra III H - kontrolka ostrzegawcza poziomu oleju.
  • #6
    Grzesiek_AH
    Level 2  
    Witam
    Mam ten sam problem, kontrolka ostrzegawcza oleju zaświeca mi się w dwóch przypadkach, pierwszy to po dłuższej jeździe, drugi po jeździe krótszej, ale na wysokich obrotach. Ilość oleju w silniku jest w normie. Sadur_86 rozwiązałeś ten problem? Proszę o radę dlaczego tak się robi, bo jazda z czymś takim jest drażniąca.
    Pozdrawiam
  • #7
    grzeskk
    Level 34  
    Znam też taki przypadek. Silnik benzyna 1,8. Kontrolka zapala się jak oleju jest 0,4l poniżej max. czyli jeszcze 0,6l do min. Pewnie zrobili tak czuły układ bo ople często lubią olej. Norma to bodajże 0,8l/1000km więc sporo. Tak jak piszecie po dłuższej trasie z większą prędkością silnik zje troszkę oleju i pali lampkę. Podobnie jest na wysokich obrotach.
  • #8
    Sadur_86
    Level 9  
    Niestety problem dalej występuje. Mechanik sam nie wie co z tym fantem zrobić. W niedzielę na dystansie 35 km jadąc z prędkością 60-70 km/h kontrolka zapaliła się dwókrotnie. Gaśnie dopiero po wyjęciu kluczyka. Kontrolka świecisię nawet gdy poziom oleju jest na max. Jest to strasznie irytujące podczas jazdy.
  • #9
    Grzesiek_AH
    Level 2  
    Ja oleju mam max, a kontrolka zaświeca się w w/w przypadkach tylko gdy jadę z włączoną klimatyzacją. (oprócz tego, że klima obciąża silnik to nie wiem co może mieć wspólnego z kontrolką poziomu oleju). Da się jakoś wyregulować ten czujnik żeby nie był taki czuły?
  • #10
    Mardent1
    Level 2  
    Witam
    Miałem to samo,mechanik długo myślał,szukał na forach i stwierdził,że olej nadaje się tylko do wymianytak zrobił i od tej pory skonczył się problem,Prawdopodobnie olej był zbyt rozrzedzony.Pozdrawiam
  • #11
    helmud7543
    Level 43  
    To zwykle nie jest pływak tylko czujnik temperatury lub lepkości. Albo czujnik uszkodzony albo olej przegrzany, o zbyt niskiej lepkości lub zużyty.
  • #12
    yezz
    Level 12  
    Wymień olej w silniku. Miałem to samo w silniku 1.7cdti.
  • #13
    mpek
    Level 14  
    yezz wrote:
    Wymień olej w silniku. Miałem to samo w silniku 1.7cdti.

    No chyba nie. Jak nie ma 7k też mam wymieniać?
  • #14
    PiotrPitucha
    Level 33  
    Witam
    Astra Astrą ale jaki to silnik?
    Miałem podobny problem jak mi chłodnica pękła, nie wiem jak w innych silnikach ale 1,7CDTI nie ma żadnej kontrolki temperatury!!!!!! to gorzej niż w maluchu.
    Jak mi się silnik przegrzewał to ta kontrolka mi świeciła, jako efekt uboczny było brak ciepłego powietrza w nawiewie.
    Czy jak włączysz stacyjkę to wyświetlają Ci się jakieś kody w miejscu lokalnego licznika, tego który można skasować?
    Jeśli zaraz po włączeniu widzisz kody to zanotuj i poszukaj w Google, może to przybliży Cię do rozwiązania sprawy.
    Pozdrawiam
  • #15
    arekarus
    Level 1  
    Witam. Temat srary, ale odswieze.
    U mnie jest to samo. Po miescie nawet przy najwiekszym katowaniu auta nic sie nie zapala.
    Jak wyjedziesz czlowieku w trase nie wazne jaka predkosc czy autostrada duzo km/h :-) czy droga lokalna wiec 80km/h zapala sie zawsze po okolo 30minutach jazdy.
    Nie ma tu zadnego znaczenia olej moze byc nowy olej po wymianie 2tys i jest to samo.

    Moja obserwacja -olej zalany na maxa byl spokoj a pozniej juz sie zaczelo, wiec tu w gre wchodzi zbyt nisko ustawiony poziom alarmowy, system wczesnie zapobiegawczo woła o dolanie.
    Podobnie jest z poziomem plynu chlodzacego (komunikat na duzym kolorowym ekranie) woła o dolanie juz w momencie gdy poziom plynu jest ze 3mm ponizej maxa, doleje dosłownie nawet nie 100ml czyli do max i jest ok. Zbyt przewrazliwiony system :-)
    Wracając do oleju, kontrolka mowi olej wiec olałem :-) i wiem ze zawsze w trasie sie zapali.
  • #16
    PiotrPitucha
    Level 33  
    Witam
    Ty masz inny wyświetlacz, ja mam mono i nie mam info ani o poziomie płynu chłodniczego ani o jego temperaturze, mogę zatrzeć silnik i nie dostanę żadnego ostrzeżenia, na wiosnę padła mi chłodnica, gdyby nie to, że miałem zimny nawiew to pewnie bym nie zauważył. Ten model Opla jest idiotyczny, nawet Maluch miał kontrolkę temperatury a tu nic :(
  • #17
    tomekorl
    Level 11  
    W Astrze H możesz temp. silnika sprawdzić w trybie serwisowym wyświetlacza.
    Na uruchomionym silniku i włączonym radio trzymaj przycisk Settings przez kilka sekund do usłyszenia charakterystycznego piknięcia. Potyem przyciskiem BT możesz przechodzić po stronach z parametrami na wyświetlaczu i tam masz temp. cieczy.

    Ja też mam problem z tą kontrolką, ktoś ma gotowe rozwiązanie. Przez 4 lata tak nie było, teraz po zalaniu po raz kolejny świeżym olejem kontrolka się zapala po ok. 20-30 minutach jazdy. Na bagnecie olej jest. Zalane jak zawsze tym samym olejem GM 5W30 dexos2.
    Silnik 1,7 CTDI 110KM (po lifcie skrzynia 6)