Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Simson elektronik - psuje cewki butelkowe

MikołajWilk 03 Apr 2014 15:44 5061 21
  • #1
    MikołajWilk
    Level 8  
    Witam :) Mam simsona sr50 elektronika. Mam z nim problem a dokladnie z elektryka. Ostatnio cos sie popsuło i nie mial iskry. Kupilem nowa cewke i iskra wrociła. Odpalił może na 2-3 sekundy i zgasł. Sprawdzałem i znów nie ma iskry. Co z nim jest nie tak? Co powoduje, że tak psuje cewki butelkowe?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    MikołajWilk
    Level 8  
    Mam nowy moduł, a instalacja jest 12V i cewka też. Z instalacją nic nie robilem bo wszystko bylo dobrze do czasu az sie popsuła 1 cewka. Miał tak, ze dzialal 2-3 dni a potem nagle gasł i nie bylo iskry. Stał ze 2 tygodnie i iskra wracała. Zrobił mi tak 3-4 razy a potem juz calkiem sie popsuła. wczoraj zalożylem mu nowa cewke, odpalił i tak jak opisałem wyżej zrobił.
  • #4
    MikołajWilk
    Level 8  
    czy powodem tej awarii moze byc regulator napiecia?????????
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ale nagmatwaliście, skoro ma elektronika to ma cewke wyzwalającą na dole i nie ma przerywacza.

    Cewki butelkowe pasują tylko jeden typ i trzeba zmierzyć rezystancje pierwotnego uzwojenia żeby się przekonać czy jest faktycznie cewka do elektronika.

    Po drugie w tym silniku bezproblemowo pracuje cewka od skutera 139qmb i jest dużo żywotniejsza od podróbek simsonowskich.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    MikołajWilk
    Level 8  
    Czyli mam jeszcze raz sprawdzić rodzaj cewki i kupić nową do simsona sr50 elektronika czy to nie ma różnicy?
  • #9
    gimak
    Level 40  
    MikołajWilk wrote:
    Kupilem nowa cewke i iskra wrociła. Odpalił może na 2-3 sekundy i zgasł. Sprawdzałem i znów nie ma iskry.

    Wg mnie nastąpiło uszkodzenie cewki po stronie WN, jak kupisz nową cewkę, obojętnie czy do elektronika czy do zwykłego, zmniejsz profilaktycznie przerwę między elektrodami na świecy, wtedy cewka nie będzie tak wysilona.
  • #10
    MikołajWilk
    Level 8  
    Panowie ja potrzebuje trafne rozwiązania problem bo nie śpię na pieniądzach żeby ciągle kupować cewki,
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kolego nie masz powodu twierdzić że cewka jest uszkodzona bo jej nie sprawdziłeś w innym silniku nawet w skuterze 50ccm działą jeśli sprawna , po drugie kupujesz tandete , bo orginały nie są produkowane.
  • #12
    paweld69
    Level 28  
    Czy kupujesz na pewno cewkę do elektronika 12V może dają Tobie 6V ? Jest jednoznacznie opisana? Jakiego producenta ?
  • #13
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Prawidłowa cewka WN (butelkowa) do elektronika to cewka o oznaczeniu 8351.1/13 o napięciu 6V, niezależnie czy instalacja jest 6V czy 12V, aczkolwiek układy zapłonowe typu CDI nie są wrażliwe na rodzaj cewki WN.
    Uszkodzenie nowej cewki WN może być spowodowane niską jakością wykonania.
    Co innego jeśli chodzi o cewkę zasilającą moduł zapłonowy, na rynku jest pełno podróbek źle wykonanych, co doprowadza do natychmiastowego uszkodzenia modułu zapłonowego.
    Ponadto takie przypadki z powracaniem iskry mogą być spowodowane uszkodzonym impulsatorem i cewką zasilającą, wadliwym modułem zapłonowym oraz przebiciem na przewodzie gaszenia w stacyjce.
  • #14
    MikołajWilk
    Level 8  
    Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
  • #16
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Kolego nie masz powodu twierdzić że cewka jest uszkodzona bo jej nie sprawdziłeś w innym silniku

    MikołajWilk wrote:
    Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra


    Więc sprawdzaj po kolei , moduł , potem cewki, i zobacz czy masz magneto do elektronika.
    Ma ono jedno inne wycięcie o środka w nabiegunniku.
  • #17
    MikołajWilk
    Level 8  
    Panowie, ja przy magnecie nic nie robiłem od kiedy go mam z wyjątkiem zmiany klina. Wszystko było ok do ostatniego czasu kiedy właśnie to się stało :(
  • #18
    jack63
    Level 43  
    MikołajWilk wrote:
    Panowie, ja przy magnecie nic nie robiłem od kiedy go mam

    I tu tkwi problem. Nic nie robisz, aby go rozwiązać tylko, jęczysz. :cry:
    Sprawdź masy. Szczególnie połączenie silnik masa modułu zapłonowego oraz masa cewki butelkowej. Odepnij do prób kabel gaszenia z modułu.
    Zrób pomiary cewki zasilającej CDI i impulsatora. Rezystancje i napięcia.
    Czy obracające się koło magnesowe ma RÓWNY odstęp od nabiegunników cewek - ok 0.5-0.7 mm ???
    Poza tym każda działająca cewka (byle nie nisko-omowa) ze szrotu będzie pewnie lepsza od chińskich podrób.
  • #19
    MikołajWilk
    Level 8  
    Dzisiaj miałem troche czasu i sie pobawiłem troszkę z tą instalacją. Jest postęp bo odpalił, ale po 2-3 min zgasł. Iskra pojawia się na jakiś czas, a potem nagle znika i pojawia sie znów po jakimś czasie.

    Dodano po 4 [sekundy]:

    Dzisiaj miałem troche czasu i sie pobawiłem troszkę z tą instalacją. Jest postęp bo odpalił, ale po 2-3 min zgasł. Iskra pojawia się na jakiś czas, a potem nagle znika i pojawia sie znów po jakimś czasie.
  • #20
    BANANvanDYK
    Level 40  
    MikołajWilk wrote:
    Panowie, ja przy magnecie nic nie robiłem od kiedy go mam z wyjątkiem zmiany klina. Wszystko było ok do ostatniego czasu kiedy właśnie to się stało :(

    Tak z ciekawości zapytam, jakim sposobem zostało zablokowane koło magnesowe w trakcie odkręcania/dokręcania nakrętki wału?
  • #21
    MikołajWilk
    Level 8  
    Śrubokretem, ale on teraz odpala tylko na chwilę tz min a potem gaśnie. Postoi chwile i znów odpali i zgaśnie