Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia - Rozłączanie internetu po kilkanaście razy dziennie

03 Kwi 2014 16:12 2724 8
  • Poziom 28  
    Może zacznę od początku czyli na początku miałem internet 10 mb (Netia na linii TP) po jakimś czasie zaczęło rozłączać internet i stwierdzili, że to za szybki jest internet i dali mi 6 mb i wszystko było ok (czyli z jakieś parę lat). Kilka dni temu zadzwoniła pani z Neostrady twierdząc, że ma dla mnie SUPER ofertę bo chciała mi zaoferować 2 mb tak właśnie DWA mb, no ale powiedziałem, że nie jestem zainteresowany i od tego czasu zaczęło rozłączać internet po kilkanaście razy dziennie. Mam router NetiaSpot, ale on jest sprawny bo byli technicy i na ich modemie to samo było. Nawet podłączenie samego routera do gniazdka, czy jak technicy próbowali samego ich modemu nic to nie zmieniło, dalej rozłączało. Wymienili kabel od słupa do mojego domu, bez zmian. Teraz trochę techniczny aspektów. Kiedy dochodzi do rozłączania internetu parametr SNR spada poniżej 6 dB no i netia spot pokazuje komunikat PPPoA - Nie odnaleziona serwera. Nie zauważyłem SNR większego niż 10 dB. Aktualny stan linii:
    Netia - Rozłączanie internetu po kilkanaście razy dziennie
    I to co jest w logu podczas rozłączenia:
    Netia - Rozłączanie internetu po kilkanaście razy dziennie

    I teraz pytania: czy tamci od neostrady ustawili coś na linii, że teraz mnie tak rozłącza? Czy jak na Kraków przystało muszę znowu zmniejszyć prędkość internetu? A może jeszcze coś innego?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wyjścia są dwa:
    - zmniejszenie szybkości synchronizacji
    - naprawa linii

    Druga opcja niestety w praktyce rzadko jest wykonywana ...
  • Poziom 28  
    mbo napisał:
    Wyjścia są dwa:
    - zmniejszenie szybkości synchronizacji

    Czyli zmniejszenie prędkości łącza? I ponawiam pytanie: czy tamci od neostrady ustawili coś na linii, że teraz mnie tak rozłącza?
  • Poziom 15  
    mbo napisał:
    Wyjścia są dwa:
    - zmniejszenie szybkości synchronizacji
    - naprawa linii...

    Dodam trzecią - magiczne zdanie "neostrada i wszystko jasne" :)
    Kiedy jeszcze istniała TPSA sam przechodziłem piekło a w rozmowach z innymi użytkownikami wymienialiśmy się "wymówkami" wymyślanymi przez pracowników TPSA mając przy tym niezły ubaw. Ostatecznie wielu z nas doszło do wniosku, że to żaden "wielki monopolista" a firma wydmuszka uwielbiająca "prężyć muskuły". Tam nikt nigdy do końca niczego nie był pewien a czego się nie tknęli obowiązywała zasada "na dwoje babka wróżyła". Jak widzę nic się nie zmieniło do dzisiaj stąd wnioskuję, że personel ten sam i metody zarządzania, a może nawet prezesi, także. Tej firmie podziękowałem jakieś 8 lat temu, nie żałuję i każdemu polecam ten prosty zabieg.
  • Poziom 28  
    Zaczyna się robić coraz ciekawiej. Sprawdzam dziś prędkość połączenia i mam już tylko 4 mb zamiast 6 mb. Ponawiam pytanie: czy tamci od neostrady ustawili coś na linii, że linia jest tak kiepska? Kolejna sprawa jak to ma dalej wyglądać w końcu mieszkam w Krakowie i można by rzec że co rok zamiast mieć lepszy net mam coraz gorszy w końcu na początku miałem 10 a teraz już tylko 4 i co za parę lat będę mieć tylko 56kbps, skoro coraz gorzej jest? Czy ewentualne przejście do neostrady by coś zmieniło? Bo według mnie skoro to ta sama linia to pewnie nic mam rację?
  • Poziom 15  
    mi14chal napisał:
    Zaczyna się robić coraz ciekawiej. Sprawdzam dziś prędkość połączenia i mam już tylko 4 mb zamiast 6 mb. Ponawiam pytanie: czy tamci od neostrady ustawili coś na linii, że linia jest tak kiepska? ...

    Moim zdaniem nałapali frajerów na kolejne umowy na to samo łącze i trzeba jakoś wszystkich obdzielić. No ale to tajemnica handlowa więc prawdy się nie dowiesz. A rura światłowodowa z gumy przecież nie jest :)
  • Poziom 28  
    No przez parę dni był w miarę spokój internet łączył się z prędkością 6 mb a dziś znów zaczęło rozłączać co chwilę, dzwonię do Netii, a tam powiedzieli, że to dziwne skoro na mojej linii może być 40 mb ja zdziwiony jakim cudem skoro przy 6 mb są problemy i stwierdzili również, że to przypadek, że po telefonie z Neostrady z propozycją internetu 2 mb zaczęło się to dziać i znowu skierowali sprawę do techników, bo on powiedział, że oni w Netii nie mogą nic zrobić. Tak więc co robić?
  • Poziom 28  
    mi14chal napisał:
    No przez parę dni był w miarę spokój internet łączył się z prędkością 6 mb a dziś znów zaczęło rozłączać co chwilę, dzwonię do Netii, a tam powiedzieli, że to dziwne skoro na mojej linii może być 40 mb ja zdziwiony jakim cudem skoro przy 6 mb są problemy i stwierdzili również, że to przypadek, że po telefonie z Neostrady z propozycją internetu 2 mb zaczęło się to dziać i znowu skierowali sprawę do techników, bo on powiedział, że oni w Netii nie mogą nic zrobić. Tak więc co robić?


    Tak więc wpakowałeś się w bagno inaczej mówiąc w usługę BSA. Aby wyjaśnić jak to działa to napisze tak netie to taki pośrednik który wystawia faktury i ewentualnie przyjmuje zgłoszenia które później przekazuje do TP. Nie mają prawa niczego ruszyć bo to nie ich i tyle w temacie. A drugą stronę medalu jest fakt iż ty nie możesz zgłosić problemu do TP bo nie jesteś ich abonentem.

    Netię ja osobiście polecam ale na ich własnej sieci, ewentualnie na LLU. Każda opcja BSA bez względu czy jest ona od Netii czy innej firmy to tak na prawdę zmiana loga na fakturze cała reszta to jest dokładnie to samo, dlatego nie warto na linii TP brać kogoś innego usług.
  • Poziom 28  
    No dobra czyli lepiej przejść do neostrady? Bo twierdzą że u mnie powinno być do 80mbps odległość od centralki jest jakieś 700m. Jaka prędkość powinna być przy tej odległości? Aktualne dane linii to:
    Line Attenuation 18.4 dB
    Noise Margin (SNR) 17.5 dB