Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes CLK Diesel - przekładka z benzyny na diesla

ABCDEFGhikj 04 Kwi 2014 10:53 1746 10
  • #1 04 Kwi 2014 10:53
    ABCDEFGhikj
    Poziom 7  

    Kilka słów na początek:

    Chcę włożyć do clk w208 2.2 lub 2.0 benzyna, silnik 2.5 Diesel om602 ze 124 lecz ze względu na bardzo duży problem ze znalezieniem silnika w dobrym stanie prawdopodobnie zostaje tylko 2.5 td om605 z c-klasy.

    Wiele osób uważa że sportowe clk powinno jeździć tylko w benzynie lecz ja chcę posiadać samochód w bdb dieslu prostym którym będę się cieszył długi czas, zarówno wyglądem ale i silnikiem

    Prawo pozwala na przekładkę po warunkiem że silnik jest tego samego producenta przejdzie nowy przegląd i oczywiście nowy dowód rejestracyjny.

    Zagadnienia techniczne:

    Wybrałem te silniki diesla ponieważ nie posiadają elektroniki którą ciężko było by przełożyć oraz charakteryzują się w miarę dobrymi osiągami.

    Przełożyć chcę cały kompletny silnik razem ze skrzynią która oczywiście będzie manualna jak ta wcześniej w clk.

    - zawieszenie silnika pasuje (raczej) jest w tym samym miejscu wygląda identycznie, oczywiście poduszki muszą być od diesla
    - sprzęgło na linkę więc nie powinno być problemów
    -gaz na linkę manetkę więc nie powinno być problemów
    -dopasowanie wału do skrzyni w najgorszym wypadku zmiana długości
    -układ wydechowy wiadomo do przerobienia pewnie zmiana kontu rur
    -zbiornik paliwowy ten sam
    -cały układ jezdny przód zostaje....?może mocniejsze sprężyny od e-klasy z diesla
    -układ chłodzenia węże do przemianki

    Licznik:
    -czy posiada ktoś informacje odnośnie licznika wiem że identyczny jest w mercedesie e-klasie.
    - temperaturę podłącze na pewno
    - prędkościomierz?
    -obrotomierz?
    -cisnienie oleju pod kontrolkę

    itd?

    0 10
  • #2 04 Kwi 2014 11:18
    Dziarski Hank
    Poziom 26  

    Gdzie tam widziałeś sprzęgło na linkę ? Z jaką skrzynią to ożenisz ?

    0
  • #3 04 Kwi 2014 13:04
    ABCDEFGhikj
    Poziom 7  

    Skrzynia będzie oryginalna od 2.5 5 biegowa (silnik kupuje razem ze skrzynią) racja c-klasa ma na płynie sprzęgło, Clk też więc nie ma problemu

    0
  • #4 04 Kwi 2014 13:13
    Javoreczek
    Poziom 22  

    ABCDEFGhikj napisał:
    Wybrałem te silniki diesla ponieważ nie posiadają elektroniki którą ciężko było by przełożyć


    No to OM605 z C-klasy odpada. Tam jest elektronicznie sterowana rzędowa pompa Bosch.
    Musisz szukać z W124

    0
  • #5 04 Kwi 2014 13:23
    ABCDEFGhikj
    Poziom 7  

    czyli jednak.... kiedyś z ojcem przekładałem om605 do sprintera. Można założyć pompę od 124

    ok czyli 124 dłuższe poszukiwania

    Ale jak ogarnąć licznik z clk czy ma ktoś schematy?

    0
  • #6 04 Kwi 2014 13:44
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Szybkosciomierz bierze sygnał z ABS więc nie powinno być problemu. Problem może być z obrotomierzem, bo ten z kolei korzysta z sygnału ze sterownika silnika.
    Kontrolki cisnienia oleju w tym liczniku zdaje się w ogóle nie ma, jest tylko poziom. Czujnik powinien pasować, chyba, że masz w tym CLK Assyst.

    0
  • #7 04 Kwi 2014 13:54
    ABCDEFGhikj
    Poziom 7  

    Jest możliwość włożenia licznika z e-klasy 1997/8 250td jest to silnik om605 więc prędkość będzie pewnie ze skrzyni biegów jak w ta którą mam zamiar włożyć

    Liczniki kształtem są identyczne

    licznik e klasy
    https://drive.google.com/file/d/0B19QAx-HYy1ISlAtMUpmOG9SRTQ/edit?usp=sharing

    licznik clk
    https://drive.google.com/file/d/0B19QAx-HYy1IUE50aVJWWlpmc1E/edit?usp=sharing

    0
  • Pomocny post
    #8 04 Kwi 2014 14:08
    Javoreczek
    Poziom 22  

    ABCDEFGhikj napisał:
    Jest możliwość włożenia licznika z e-klasy 1997/8 250td jest to silnik om605 więc prędkość będzie pewnie ze skrzyni biegów jak w ta którą mam zamiar włożyć


    Nie. Wszystko po W124 ma już szybkosciomierz elektroniczny sterowany sygnałem z ABS.
    E-klasa 97/98 z OM605 też będzie miała elektronicznie sterowaną pompę, więc jej obrotomierz też będzie potrzebował sygnału ze sterownika.

    0
  • #9 04 Kwi 2014 14:18
    ABCDEFGhikj
    Poziom 7  

    124 mają linkę do skrzyni

    http://allegro.pl/mercedes-124-3-2e-licznik-na-linke-org-221tkm-i4053022273.html

    musiał bym upchnąć licznik od 124 raczej nie możliwe

    Prędkość jest brana w clk z lewego koła więc licznik pozostaje.

    Jeżeli chodzi o obrotomierz to jeżeli będzie wymagał dużego nakładu to po prostu nie będzie używany to jest diesel więc nie takie straszne bez obrotomierza

    A czy temperatura silnika idzie prosto z silnik czy z komputera?

    0
  • #10 04 Kwi 2014 20:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    ABCDEFGhikj napisał:
    Jeżeli chodzi o obrotomierz to jeżeli będzie wymagał dużego nakładu to po prostu nie będzie używany to jest diesel więc nie takie straszne bez obrotomierza

    O bosche jeśli przy obrotomierzu jest dużo pracy to przy swapie silnika będą lata świetlne według tej miary.
    Pozatym jakie masz przełożenie dyfra.


    Taniej cię wyjdzie kupno anglika diesla i zrobienie przekładki + swap papierów.

    0
  • #11 04 Kwi 2014 20:47
    ABCDEFGhikj
    Poziom 7  

    Uzyskanie sygnału w silniku w którym nie było obrotomierza jest wyczynem trudnym.
    Oczywiście do zrobienia

    Miałem 124 2.5D i w miejscu obrotomierza był duży zegarek


    Daje sobie 1 cały dzień od rana do nocy na przełożenie silnika jeżeli wał będzie pasował.

    Most jak to w mercedesie identyczny jak w e-klasie skrzynie biegów należy założyć od diesla most zostaje

    0