Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes CLK Diesel - przekładka z benzyny na diesla

ABCDEFGhikj 04 Apr 2014 10:53 2574 10
  • #1
    ABCDEFGhikj
    Level 9  
    Kilka słów na początek:

    Chcę włożyć do clk w208 2.2 lub 2.0 benzyna, silnik 2.5 Diesel om602 ze 124 lecz ze względu na bardzo duży problem ze znalezieniem silnika w dobrym stanie prawdopodobnie zostaje tylko 2.5 td om605 z c-klasy.

    Wiele osób uważa że sportowe clk powinno jeździć tylko w benzynie lecz ja chcę posiadać samochód w bdb dieslu prostym którym będę się cieszył długi czas, zarówno wyglądem ale i silnikiem

    Prawo pozwala na przekładkę po warunkiem że silnik jest tego samego producenta przejdzie nowy przegląd i oczywiście nowy dowód rejestracyjny.



    Zagadnienia techniczne:

    Wybrałem te silniki diesla ponieważ nie posiadają elektroniki którą ciężko było by przełożyć oraz charakteryzują się w miarę dobrymi osiągami.

    Przełożyć chcę cały kompletny silnik razem ze skrzynią która oczywiście będzie manualna jak ta wcześniej w clk.

    - zawieszenie silnika pasuje (raczej) jest w tym samym miejscu wygląda identycznie, oczywiście poduszki muszą być od diesla
    - sprzęgło na linkę więc nie powinno być problemów
    -gaz na linkę manetkę więc nie powinno być problemów
    -dopasowanie wału do skrzyni w najgorszym wypadku zmiana długości
    -układ wydechowy wiadomo do przerobienia pewnie zmiana kontu rur
    -zbiornik paliwowy ten sam
    -cały układ jezdny przód zostaje....?może mocniejsze sprężyny od e-klasy z diesla
    -układ chłodzenia węże do przemianki

    Licznik:
    -czy posiada ktoś informacje odnośnie licznika wiem że identyczny jest w mercedesie e-klasie.
    - temperaturę podłącze na pewno
    - prędkościomierz?
    -obrotomierz?
    -cisnienie oleju pod kontrolkę

    itd?
  • #2
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Gdzie tam widziałeś sprzęgło na linkę ? Z jaką skrzynią to ożenisz ?
  • #3
    ABCDEFGhikj
    Level 9  
    Skrzynia będzie oryginalna od 2.5 5 biegowa (silnik kupuje razem ze skrzynią) racja c-klasa ma na płynie sprzęgło, Clk też więc nie ma problemu
  • #4
    Javoreczek
    Level 22  
    ABCDEFGhikj wrote:
    Wybrałem te silniki diesla ponieważ nie posiadają elektroniki którą ciężko było by przełożyć


    No to OM605 z C-klasy odpada. Tam jest elektronicznie sterowana rzędowa pompa Bosch.
    Musisz szukać z W124
  • #5
    ABCDEFGhikj
    Level 9  
    czyli jednak.... kiedyś z ojcem przekładałem om605 do sprintera. Można założyć pompę od 124

    ok czyli 124 dłuższe poszukiwania

    Ale jak ogarnąć licznik z clk czy ma ktoś schematy?
  • #6
    Javoreczek
    Level 22  
    Szybkosciomierz bierze sygnał z ABS więc nie powinno być problemu. Problem może być z obrotomierzem, bo ten z kolei korzysta z sygnału ze sterownika silnika.
    Kontrolki cisnienia oleju w tym liczniku zdaje się w ogóle nie ma, jest tylko poziom. Czujnik powinien pasować, chyba, że masz w tym CLK Assyst.
  • #7
    ABCDEFGhikj
    Level 9  
    Jest możliwość włożenia licznika z e-klasy 1997/8 250td jest to silnik om605 więc prędkość będzie pewnie ze skrzyni biegów jak w ta którą mam zamiar włożyć

    Liczniki kształtem są identyczne

    licznik e klasy
    https://drive.google.com/file/d/0B19QAx-HYy1ISlAtMUpmOG9SRTQ/edit?usp=sharing

    licznik clk
    https://drive.google.com/file/d/0B19QAx-HYy1IUE50aVJWWlpmc1E/edit?usp=sharing
  • Helpful post
    #8
    Javoreczek
    Level 22  
    ABCDEFGhikj wrote:
    Jest możliwość włożenia licznika z e-klasy 1997/8 250td jest to silnik om605 więc prędkość będzie pewnie ze skrzyni biegów jak w ta którą mam zamiar włożyć


    Nie. Wszystko po W124 ma już szybkosciomierz elektroniczny sterowany sygnałem z ABS.
    E-klasa 97/98 z OM605 też będzie miała elektronicznie sterowaną pompę, więc jej obrotomierz też będzie potrzebował sygnału ze sterownika.
  • #9
    ABCDEFGhikj
    Level 9  
    124 mają linkę do skrzyni

    http://allegro.pl/mercedes-124-3-2e-licznik-na-linke-org-221tkm-i4053022273.html

    musiał bym upchnąć licznik od 124 raczej nie możliwe

    Prędkość jest brana w clk z lewego koła więc licznik pozostaje.

    Jeżeli chodzi o obrotomierz to jeżeli będzie wymagał dużego nakładu to po prostu nie będzie używany to jest diesel więc nie takie straszne bez obrotomierza

    A czy temperatura silnika idzie prosto z silnik czy z komputera?
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    ABCDEFGhikj wrote:
    Jeżeli chodzi o obrotomierz to jeżeli będzie wymagał dużego nakładu to po prostu nie będzie używany to jest diesel więc nie takie straszne bez obrotomierza

    O bosche jeśli przy obrotomierzu jest dużo pracy to przy swapie silnika będą lata świetlne według tej miary.
    Pozatym jakie masz przełożenie dyfra.


    Taniej cię wyjdzie kupno anglika diesla i zrobienie przekładki + swap papierów.
  • #11
    ABCDEFGhikj
    Level 9  
    Uzyskanie sygnału w silniku w którym nie było obrotomierza jest wyczynem trudnym.
    Oczywiście do zrobienia

    Miałem 124 2.5D i w miejscu obrotomierza był duży zegarek


    Daje sobie 1 cały dzień od rana do nocy na przełożenie silnika jeżeli wał będzie pasował.

    Most jak to w mercedesie identyczny jak w e-klasie skrzynie biegów należy założyć od diesla most zostaje