Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot expert 1,9 d - nie odpala przy niskiej temperaturze

sakii 04 Apr 2014 12:10 3597 13
  • #1
    sakii
    Level 8  
    Problem jest następujący. Mam samochód peugeot expert 1,9 diesel. Bez żadnego turbo. Akumulator wymieniony, filtr paliwa również. Gdy temperatura rano jest niska, poniżej pięciu stopni jest problem z odpaleniem silnika. Trzeba kręcić po kilka razy i bardzo długo, a wtedy w końcu odpali. Po pierwszym odpaleniu z kolejnymi nie ma problemu - odpala od razu.
    Kłopot jest zawsze wtedy, gdy jest zimno. Byłem na diagnostyce komputerowej, zero błędów.
    Co to może być? świece? wtryski?
  • #2
    Golf90
    Level 23  
    Pierwsze co,to wykręcić świece i sprawdzić je.
  • #4
    sakii
    Level 8  
    Golf90 wrote:
    Pierwsze co,to wykręcić świece i sprawdzić je.

    swiece wykrecone i sprawdzone. Wszystko z nimi w porządku, grzeją rowno i bez problemu. Jakieś inne pomysly?

    Dodano po 1 [minuty]:

    kkknc wrote:
    To zmień diagnostę. Silnik prosty jak budowa cepa. Tylko ta pompa lucasa.


    zmieniłem, pojechałem na inny komputer i za kolejne 60 zl dowiedzialem sie, ze nie ma błędów w silniku. Jakieś inne pomyslu?
  • #5
    merc124t
    Level 17  
    Witam mało opisałeś o tym siniku czy posiada wtrysk sterujący, przepłwkę , czujnik położenia wału itp a przede wszystkim jaki model silnika ?

    Dodano po 14 [minuty]:

    Witam wrócę do tematu jeśli jest czujnik położenia wału (jeśli lucas to powinien być) to go podmień bo to najprostrza czynność ,myślę że temat paliwa ogarnięty że nie cofa się zapowietrza itp , przyczyną utrudnionego rozruchu tych silników przy niskich temperaturach jest ich przebieg, a co związane z tym to że nikt prawie nie sprawdza luzu zaworowego i nikt nie reguluje bo to sprawa kłopotliwa (płytki ), a to podstawa dobrego palenia w niskich temperaturach.Pozdrawiam
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    [quote="sakii"]
    Golf90 wrote:


    kkknc wrote:
    To zmień diagnostę. Silnik prosty jak budowa cepa. Tylko ta pompa lucasa.


    zmieniłem, pojechałem na inny komputer i za kolejne 60 zl dowiedzialem sie, ze nie ma błędów w silniku. Jakieś inne pomyslu?


    Nic ci nie wykazało na tym komputerze? Żadnego błędu luzów zaworowych, kompresji, lejących wtrysków, kompensacji temperatury, za niskich obrotów rozrusznika. Pisałem ci o zmianie diagnosty, podłączenie komputera i stwierdzenie braku błędów to żadna diagnoza!
  • #7
    merc124t
    Level 17  
    Jeszcze jest taka linka na pompie wtryskowej poniżej linki gazu która ciągnie wajchę a ta robi to że wyprzedza zapłon, powinna być wyregulowana ona dużo ułatwia rozruch w niskich temperaturach....i jeśli jest zawór na pompie od przodu (jak stoisz przed silnikiem tak u dołu) to po przekręceniu stacyjki w momencie grzania świec powinno coś tam terkotać przez parę sekund..to sugestie pisane z fusów bo nie wiem jaki to silnik na 100%

    Dodano po 18 [minuty]:

    Panowie nie wiele mamy danych względem tego auta czy to jest dw8 czy xud9a czy może coś innego ale podobnie się diagnozuje i tam nie ma jakiś nie stworzonych rzeczy,niech weżnie plaka jak jest zimny i wtryśnie w kolektor ssący po tym prostym badaniu będzie wszystko wiadomo ....
  • #8
    sakii
    Level 8  
    merc124t wrote:
    Jeszcze jest taka linka na pompie wtryskowej poniżej linki gazu która ciągnie wajchę a ta robi to że wyprzedza zapłon, powinna być wyregulowana ona dużo ułatwia rozruch w niskich temperaturach....i jeśli jest zawór na pompie od przodu (jak stoisz przed silnikiem tak u dołu) to po przekręceniu stacyjki w momencie grzania świec powinno coś tam terkotać przez parę sekund..to sugestie pisane z fusów bo nie wiem jaki to silnik na 100%

    Dodano po 18 [minuty]:

    Panowie nie wiele mamy danych względem tego auta czy to jest dw8 czy xud9a czy może coś innego ale podobnie się diagnozuje i tam nie ma jakiś nie stworzonych rzeczy,niech weżnie plaka jak jest zimny i wtryśnie w kolektor ssący po tym prostym badaniu będzie wszystko wiadomo ....


    jak wezme plaka czy inny alkohol w spreju to tym sposobem zapala od razu. Jaki z tego wniosek?

    ps. Reszte danych o silniku sprawdzę i dam znac w ciągu dnia
  • #9
    merc124t
    Level 17  
    Witam jeśli jest silnik dw8 to jak pisałem na wstępie podmień czujnik położenia wału ,umieszczony na skrzyni biegów od góry /śruba m6 / ciężko go zobaczyć bo idzie tamtędy wiązka przewodów ale myślę że poradzisz sobie
  • #10
    sakii
    Level 8  
    Zrobiło się zimno, problemy wróciły.
    Samochód ma wymienione świece, czujnik położenia wału również, akumulator jest dobry.
    Dzisiaj rano było zimno i próbowałem zapalić, nie udało się. Trzy razy dla pewności zagrzałem świecę, auto odpaliło na sekundę i zaraz zgasło. Więcej odpalić się nie udało.
    Dodam, że próbowałem napompować paliwo tą ręczną pompką i nic to nie dało.
    Dodam jeszcze, że już w ubiegłym roku na silniku został założony zawór zwrotny, bo było podejrzenie, że nie trzyma paliwa. Założyć jeszcze jeden?
    Na komputerze też byłem, nie ma błędów. Co jeszcze może być nie tak?
  • #11
    profesjonalista55
    Level 15  
    wtryski leżą
  • #12
    sakii
    Level 8  
    profesjonalista55 wrote:
    wtryski leżą

    nie zgadzają się objawy. O 7.00 auta nie byłem w stanie odpalić, ale o 16.00 już tak - zrobiło się cieplej.
    A rano bez przesady, mrozu nie było, by się paliwo miało mocno zagęścić.
    Myślałem jeszcze, że może świece nie dostają napięcia właściwego - ale dostają, tu z prądem jest cacy
  • #13
    IronFe
    Level 8  
    Pozwolę podpiąć się pod temat ponieważ mam podobny problem.
    Mój expert jest z roku 2005 (data pierwszej rejestracji) z silnikiem 1,9D i na zimno nie chce odpalić. Sugerując się tym tematem jak i drugim na forum, postanowiłem wymienić elektrozawór. Świece dobre, aku dobry
    Tylko gdzie on jest umieszczony i czy to jest dobry elektrozawór
    ??
    fotka silika
    Peugeot expert 1,9 d - nie odpala przy niskiej temperaturze
    link do allegro
    http://allegro.pl/elektrozawor-pompy-peugeot-1-7-1-8-1-9-d-typ-bosch-i5894620660.html
  • #14
    User removed account
    User removed account