Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kawasaki KX 80 - Przewinięcie cewki zapłonowej statora

04 Apr 2014 12:49 4272 29
  • Level 11  
    Witam. Chce przewinąć cewkę zaznaczoną na zdjęciu, tylko przez to, że jest ona zalana ciężko mi będzie ustalić ile jest na niej zwojów. Może ktoś na forum przerabiał już taki temat i wie ile zwojów trzeba nawinąć.

    Kawasaki KX 80 - Przewinięcie cewki zapłonowej statora
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Dużo, bardzo cienkim. Szukaj zamiennika z jakiegoś chińskiego skutera. Powinno pracować.
  • Level 11  
    Drut właśnie mam taki jak trzeba, tylko problem z tymi zwojami, najwyżej będę nawijał na taką samą grubość, ale lepiej by było gdybym wiedział ile jest tych zwoi. :D
  • Level 11  
    Dlatego właśnie chce ją przewinąć, ale problemem nie są światła, tylko brak iskry.
  • Level 43  
    Oderwij pierwszą warstwę , bo masz na wierchu uzwojenie pierwotne i jak się postarasz to szybciutko nawiniesz to co przetarłeś.
    Z drutem może zejść izolacja zielona , w każdym razie tak rób żeby z drutem odeszła.
  • Level 11  
    Będę musiał z tym powalczyć. Trochę, bo jak na złość bardzo dobrze jest zalana ta cewka tą zieloną masą, jakby te zwoje były nią nasączone.
  • Level 27  
    Cewki zapłonowe są zalewane żywicami i tak też powinny być przewijane. Dobrze byłoby się dowiedzieć jaką ma ona fabrycznie rezystancję, bo zwojów nie jesteś w stanie policzyć oraz dokładnie (mikrometrem) zmierzyć grubość drutu.
  • Level 11  
    W tym problem że ciężko znaleźć informacje o tej cewce :/
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    paweld69 wrote:
    bo zwoi nie jesteś w stanie policzyć

    Jest w stanie, tylko to syzyfowa praca. Przecina się uzwojenia co zwój "hurtowo", a następnie ściąga i liczy pojedyncze zwoje. Kilka godzin roboty.
    Ty jesteś pewien, że to jest cewka zasilająca układ zapłonowy? Bo te zasilające są z reguły nawinięte cienkim drutem - tam nie potrzebny jest duży prąd, a dość wysokie napięcie.
  • Level 30  
    To jest cewka zasilająca układ zapłonowy, jest nawinięta jak cewka prądowa od świateł.
    To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN, taka jak np: WSK 125, Komar, Romet, które mają uzwojenie pierwotne i wtórne wysokiego napięcia.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    bruns wrote:
    To nie jest cewka zapłonowa wysokiego napięcia z której wychodzi bezpośrednio przewód zapłonowy WN , taka jak np , WSK 125 lub Komar , Romet

    Ale co ty mi tłumaczysz? Po co? Może popatrz sobie na dowolny stator od CDI i zobaczysz, że cewka zasilająca moduł jest nawinięta cieńszym drutem. Powody podałem wyżej.
  • Level 11  
    Cewka jest nawinięta bardzo cienkim drutem
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Błażej wrote:
    Przecina się uzwojenia co zwój "hurtowo", a następnie ściąga i liczy pojedyncze zwoje.

    Jak chcesz się bawić, droga wolna. Ale sądzę, że jeśli dobierzesz rozmiarowo cewkę z innego statora, to da ona wystarczające napięcie do pracy tego układu.
    Wpisz sobie w google "stator 2 cewki" i poprzeglądaj zdjęcia.
  • Moderator of Cars
    Próbowałem wiele razy przewijać cewki zasilające CDI, czasem działała tydzień, czasem 2h, próbowałem różnych sposobów, nigdy mi się nie udało.
    Moim zdaniem domowymi sposobami jest to niewykonalne.
  • Level 43  
    carrot wrote:
    Próbowałem wiele razy przewijać cewki zasilające cdi, czasem działała tydzień, czasem 2h, próbowałem różnych sposobów, nigdy mi się nie udało.
    Moim zdaniem domowymi sposobami jest to niewykonalne

    Trzeba próżniowo nasączyć lakierem.
    Na zdrowie.
  • Level 42  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Trzeba próżniowo nasączyć lakierem.

    Ciekawe jak to sobie wyobrażasz? Czyżbyś miał takie ssanie w sobie? :D
    Z tym lakierem to mam złe doświadczenia. W Simsonach wersja przed VAPE stosowane były prądnice z cewką bardzo solidnie zalaną żywicą/lakierem. Wytrzymywały ok 2-3 k km. Po przewinięciu ( nie przeze mnie - taki szalony to nie jestem:D) nie zalewałem cewek żadnym "mazidłem" tylko ostatnia warstwa uzwojenia była sklejona z bandażem. Cewki wytrzymywały ok 10 k km. Robiłem takie naprawy kilkanaście razy i podobnym efektem.
    Także nie jestem przekonany do lakierowania na wskroś cewek nawinietych cienkim drutem.
  • Level 11  
    Przewijanie cewek zasilających moduł jest uzasadnione tylko brakiem oryginalnych. Prościej i taniej i pewniej że będzie prawidłowo i długo działała, jest kupić właściwą. Zwłaszcza że są dostępne.
  • Level 27  
    Ciekawe dlaczego działają oryginały, choć nie wszystkie są zalewane. Czy to super izolacja (próbowałem na podwójnej tez nie starczała na długo) czy inny błąd w sztuce? Cewki przezwajane były przeważnie zgrzane od strony rdzenia albo z wyglądu nie uszkodzone ale przebite co skutkowało niższym napieciem na wyjściu, a w rezultacie brakiem lub wypadaniem iskry. Co dziwne tanie chińskie podróby działają dużej niż przezwajane.
  • Level 11  
    zastanów się jak działa cewka i będziesz miał odpowiedź na pytanie dlaczego jedne działają dłużej a inne krócej. Wystarczy że cewka nie jest wystarczająco ciasno nawinięta i drgania uzwojeń spowodowane zmiennym polem magnetycznym doprowadzają do przetarcia się izolacji ma drucie nawojowym. Skutek? spada napięcie generowane w cewce i w konsekwencji nie zadziała prawidłowo moduł zapłonowy....
  • Level 27  
    MirkoG wrote:
    Wystarczy że cewka nie jest wystarczająco ciasno nawinięta i drgania uzwojeń spowodowane zmiennym polem magnetycznym doprowadzają do przetarcia się izolacji ma drucie nawojowym. Skutek? spada napięcie generowane w cewce i w konsekwencji nie zadziała prawidłowo moduł zapłonowy...
    Cewka zalana jest żywicą, co warstwę i też długo nie działa, a więc drut nie może się przecierać, bo nie ma jak się poruszać.
  • Level 30  
    paweld69 wrote:
    Ciekawe dlaczego działają oryginały, choć nie wszystkie są zalewane. Czy to super izolacja
    Dokładnie, cała tajemnica jest w jakości, grubości i ilości warstw emalii izolacyjnej drutu nawojowego.
  • Level 11  
    paweld69 wrote:
    MirkoG wrote:
    Wystarczy że cewka nie jest wystarczająco ciasno nawinięta i drgania uzwojeń spowodowane zmiennym polem magnetycznym doprowadzają do przetarcia się izolacji ma drucie nawojowym. Skutek? spada napięcie generowane w cewce i w konsekwencji nie zadziała prawidłowo moduł zapłonowy....
    Cewka zalana jest żywicą, co warstwę i tez długo nie działa a więc drut nie może się przecierać ,bo nie ma jak się poruszać.

    Z doświadczenia wiem (a trochę go mam), że przewijanie cewek CDI prawie zawsze okazuje się nieskuteczne. Można przewijać skutecznie cewki nawijane grubym drutem bo jak wskazuje logika, jest mocniejszy. Taniej jest kupić oryginalną niż przewijać u specjalisty który ma wiedzę i odpowiedni do tego sprzęt. Dlatego moja rada - kup nową i ciesz się jazdą. Chyba że bardziej lubisz majstrować przy motorku.
  • Level 42  
    MirkoG jedyne twoje rady to kupić nową cewkę lub magneto, jak w temacie BWOYTAS.
    Czyżbyś był sprzedawcą?
    mMATYSs Jak nie kupisz nowej cewki "po pieniądzach" to możesz próbować przewinąc grubym drutem na wzór do cewki świateł i zastosować transformator, który podniesie napięcie do prawidlowego poziomu. Można zrobic próbę przekładając cewkę swiateł w miejsce zasilającej CDI i podlączyć odwrotnie trafko ok 10VA 230/12VAC. Trzeba go jeszcze sfazować.
  • Level 11  
    jack63 wrote:
    mMATYSs Jak nie kupisz nowej cewki "po pieniądzach" to możesz próbować przewinąc grubym drutem na wzór do cewki świateł i zastosować transformator, który podniesie napięcie do prawidlowego poziomu. Można zrobic próbę przekładając cewkę swiateł w miejsce zasilającej CDI i podlączyć odwrotnie trafko ok 10VA 230/12VAC. Trzeba go jeszcze sfazować.

    głupie rady warte przedwczorajszej gazety.

    Nie, nie jestem sprzedawcą. Zajmuję się motocyklami ponad 30 lat. Tylko próbowałem Ci poradzić. Ty zrobisz co zechcesz. :D ;)

    Moderated By Błażej:

    No, to teraz konkretnie wyjaśnij, co tu takiego głupiego. OBOWIĄZKOWO! Bo skoro potępiasz w czambuł, to wiesz dlaczego. My też poczytamy...

  • Level 42  
    MirkoG W kwestii kupowania dałeś d,,, w temacie kolegi BWOYTAS po raz drugi.!
    Na ile lat, kto się zajmuje motocyklami nie będziemy się licytować bo mógłbyś paść po raz trzeci...
    Rzucanie kalumnii i nie poparte argumentacją dyskredytowanie dyskutanta jest typowe dla przedstawicieli ...jednej partii. Pewnie do niej należysz?
    Elektroda jest forum technicznym i należy być konkretnym a nie wypowiadać opinii jak u cioci na imieninach.
    Może kolega mMATYSs przeprowadzi próbę? Wtedy się okaże, kto miał rację.
    Do przeczytania: http://www.motocdi.com/post2673.html?hilit=transformator#p2673
    http://www.motocdi.com/post1381.html?hilit=transformator#p1381
  • Level 13  
    Witam, dodam coś od siebie z własnego doświadczenia. Jakieś1,5 roku temu w motorku YAMAHA PW 80 padła cewka. Szukałem odpowiedników, zamienników. Próbowałem dopasować od czegoś innego. Bez efektów. W końcu postanowiłem przewinąć starą. Znalazłem jej fabryczną oporność i zmierzyłem grubość drutu. Jako że drutu mam pod dostatkiem z cewek styczników pojawił się problem czym to nawinąć. Postanowiłem zbudować maszynę która mi to umożliwi. Maszyna zbudowana była z togo co pod ręką i z czego najlepiej się buduje czyli klocków LEGO. Jeden silnik obracał cewkę wokół a drugi napędzał śrubę pociągową sanek lasera z napędu dvd które przesuwały drut wzdłuż, aby drut nawijał się równo obok siebie. Dodałem licznik wykonanych obrotów zbudowany z kalkulatora i mikrowyłącznika krańcowego naciskanego przez krzywkę znajdującą się na osi wirującej cewki. Po nawinięciu zalałem cewkę żywicą i owinąłem izolacją. Motorek śmiga do dziś bez najmniejszych problemów. Także jestem bardzo zadowolony bo od chwili zdecydowania się na przewinięcie do chwili odpalenia motorku nie minęło 24h i nie wydałem na naprawę ani grosza. Także ja bym radził spróbować. Już nic do stracenia nie masz. U mnie potrzeba było 4240 zwojów aby cewka posiadała 150Ω (tej wartości nie jestem pewien na 100%). Ja nawijałem cewkę drutem o grubości 0,12mm. Pozdrawiam
  • Level 11  
    Jack63, znowu odwołujesz się do czeskich patentów, które jak przeczytasz dalej przestają działać po jakimś czasie. Na dodatek usiłujesz mnie obrażać a ja takiego zamiaru wobec Ciebie nie miałem i nie mam. Wstrzymaj się od pochopnych opinii proszę.
  • Level 11  
    Zastanawia mnie skąd u Ciebie taki poziom agresji? Twierdzę że stosowanie "czeskich patentów" jest gorszym rozwiązaniem. Nie wiem jak Ty? ale je nie sklejam buta gdy mi pęknie tylko kupuję nowe.

    Moderated By Błażej:

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

    W tej chwili otrzymujesz ostrzeżenie. Za brak szacunku do innych, a przede wszystkim za pisanie bzdurnych postów w stylu "to rozwiązanie jest be, bo jest be i już", nie popartych żadnymi argumentami. Jak przeprosisz i wytłumaczysz, co powinieneś, ostrzeżenie zostanie cofnięte.