Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

atmega32 i drv8824 - sterowanie step/dir

zezz 04 Kwi 2014 17:59 1029 2
  • #1 04 Kwi 2014 17:59
    zezz
    Poziom 2  

Witam wszystkich,

Jestem dość mocno zielony w temacie, choć generalnie zagadnienia związane z elektrotechniką (od strony fizycznej ) nie są mi do końcaobce.

Od paru dni walczę z mikrokontrolerem atmega328p oraz sterownikiem drv8824.
    Mam problem ze sterowaniem silnikiem krokowym. Przebrnąłem przez internet do końca i z powrotem ale problem prawdopodobnie jest tak banalny, że nigdzie nie znalazłem informacji jak go rozwiązać. Udało mi się podłączyć atmega i wgrać na niego kilka działających programów (różne wersje mrugających ledów), także w tym temacie jestem "obcykany" :) Problem pojawia się przy próbie podłączenia sterownika i silnika (silnik bipolarny - 4 przewody) Podłączyłem sterownik z silnikiem wg. schematu (załącznik), styki enable,reset, sleep, dir na +5v, a styk step do kontrolera który generował impulsy wcześniej wykorzystywane do "mrugania" diodami (+5v, 0v w odstępach co 100ms) No i tu pojawił się problem bo nic się nie dzieje. Silnik stoi w miejscu, nie wydaje dźwięków, gdy pokręcimy nim ręcznie zaczyna stawiać coraz większy opór, ale nic poza tym. Podejrzewam, że sygnał "step" powinien wyglądać nieco inaczej(próbowałem jeszcze sterować "płynnym" sygnałem PWM - efekt podobny) Scalak w kontrolerze po parunastu sekundach nagrzewa się dość znacznie.

Czy jest ktoś w stanie w miarę bezboleśnie i bez nadmiernej ironii wytłumaczyć mi jak się za to zabrać? :) Będę dozgonnie wdzięczny.

0 2
  • SterControl
  • #2 04 Kwi 2014 19:38
    Marek_Skalski
    Moderator Projektowanie

Sygnały !RESET, !ENABLE, !SLEEP, !FAULT mają kreską na górze, czyli są zanegowane.