Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

podłączenie silnika siłowego

04 Apr 2014 21:38 3327 21
  • Level 10  
    Czy któryś z szanownych kolegów mógłby mi napisać jak prawidłowo podłączyć ten silnik? Do których zacisków tak aby działał w instalacji 230 V oraz alternatywnie w siłowej instalacji.
    Jest to stary silnik wibracyjny do zagęszczania np. betonu.

    podłączenie silnika siłowego podłączenie silnika siłowego
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 39  
    Ten silnik to silnik trójfazowy a wiec będzie działał tylko w instalacji "siłowej".
  • Level 14  
    To jest silnik trójfazowy więc opcja 230V raczej nie wchodzi w grę.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 10  
    OK. Dzięki wielkie za odpowiedź.
    Czyli tylko fazy podłączyć i masę?

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i jeszcze jedno, Te dwie blaszki które łączą W2 U2 V2 tak mają pozostać?
  • Level 16  
    Po pierwsze przełóż blaszki pojedynczo tak jak na tabliczce dla 220V. Następnie na trzy zaciski z blaszkami podłącz kolejno: fazę; przewód neutralny (zero) wraz z jednym końcem kondensatora ok. 60 µF; drugi koniec kondensatora. Jeżeli będziesz chciał zmienić obroty to przełóż "zero" ze środkowego zacisku na trzeci. (obojętnie z której strony będziesz liczył)
  • Level 20  
    W silnikach trójfazowych nie podłącza się masy.
  • Level 16  
    Nie wiem czy tych blaszek jest dwie czy trzy? Powinny być trzy, jeśli są dwie to zamiast trzeciej użyj nawet kawałka drutu miedzianego. Połącz odpowiednio U1-W2, V1-U2, W1-V2
  • Level 37  
    Witam !
    zwolmar wrote:
    Nie wiem czy tych blaszek jest dwie czy trzy? Powinny być trzy, jeśli są dwie to zamiast trzeciej użyj nawet kawałka drutu miedzianego. Połącz odpowiednio U1-W2, V1-U2, W1-V2

    Ja się pytam po co to robić skoro z wnętrza silnika wychodzą tylko trzy przewody ?
    Cytat:
    "W silnikach trójfazowych nie podłącza się masy."

    Panowie przestańcie pisać brednie.
  • Level 16  
    Manipulant5 wrote:
    To jest silnik trójfazowy więc opcja 230V raczej nie wchodzi w grę.

    Silnik trójfazowy może także pracować przy zasilaniu z sieci jednofazowej 230v. Nie uzyska coprawda mocy znamionowej i jego praca będzie trochę brzydsza (brzęczenie) ale takie podłączenie jest możliwe. O ile przy zasilaniu z sieci 380V silnik łączymy w γ, to przy sieci 230V łączymy w Δ i dokładamy kondensator o pojemności ok. 75µF na każdy KW mocy.
  • Level 10  
    Jak dostałem ten silnik, to blaszki były tak jak na zdjęciu.
    Czyli taki układ ma być do instalacji trójfazowej?

    Sp3ots z silnika wychodziły cztery przewody? Czwarty był podłączony do masy.
  • Level 16  
    chyba faktycznie z silnika wychodzą tylko trzy kable (widocznie był przewijany), więc cały misterny plan zasilania z 230V diabli wzięli. Nie będzie miał mocy.Powinno być sześć końcówek z uzwojenia silnika a nie trzy.
  • Level 37  
    Z wnętrza silnika wychodzą trzy kable, znaczy to że tabliczka znamionowa kłamie albo silnik był przewijany.
    Jeśli są tylko trzy wyprowadzone kable z wnętrza silnika to nie można go przełączyć w trójkąt, a co za tym idzie podłączenie jednej fazy plus kondensator mija się z celem.
    Straty mocy będą jeszcze większe.
  • Level 39  
    dymkowski wrote:
    Jak dostałem ten silnik, to blaszki były tak jak na zdjęciu.
    Czyli taki układ ma być do instalacji trójfazowej?

    Ten układ jest do instalacji trójfazowej o napięciu międzyfazowym 380V (napięcie faza-zero 220V) - uzwojenia łączone są w gwiazdę. Układ z poprzecznie łączonymi blaszkami-zworami jest dla instalacji trójfazowej o napięciu międzyfazowym 220V (napięcie faza-zero 127V) - połączenie w trójkąt. jak z tego widać cewki silnika są nawijane na napięcie 220V. Do instalacji jednofazowej 230V tego silnika w sposób normalny podpiąć się nie da. Metody z kondensatorem to podcieranie tyłka szkłem i lepiej tego nie próbować.
  • Level 16  
    Silniki nawijane jako trójfazowe pracują z powodzeniem z wykorzystaniem kondensatora w układach napędowych do bram, tzw. siłowniki.
  • Level 10  
    Panowie, ja wiem że lubicie się spierać, ale ja rano chciałbym zabrać się za ciężką pracę.
    Nadal nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć, żebym mógł sobie potem kawkę po pracy wypić.
  • Level 16  
    Napisałem wyrażnie ale powtórzę: NIE DA SIĘ podłączyć tego silnika z sieci 230V.
  • Level 39  
    Kolego dymkowski, jeżeli chcesz napędzić maszynę silnikiem jednofazowym to zastosuj silnik jednofazowy i nie baw się w żadne przeróbki, sprzedaj ten silnik lub zamień i po sprawie.
  • Level 10  
    Nie chciałbym być niegrzeczny, ale chciałbym podłączyć ten silnik, nie zależnie czy do 230V czy powtórzę: alternatywnie w siłowej instalacji.

    Chodzi o to, że nie mam pojęcia jak go uruchomić, przecież on działał.
    Po prostu napiszcie mi coś w stylu.
    Do styku W2 u1 podłącz fazę
    Do styku U2 V1 podłącz 2 fazę
    Do styku V2 W1 podłącz 3 fazę.
    blaszki mają zmostkować W2 u2 v2?
  • Level 14  
    U1-1 faza
    V1-2 faza
    W1-3 faza
    Blaszki zostaw tak jak są.
  • Level 39  
    Kolego, albo silnik podłączasz do jednej fazy albo do trzech, jeżeli będziesz stosował jakieś kombinacje to prędzej czy później spalisz ten silnik, a chyba nie oto chodzi?
    Wiadomą rzeczą jest że silnik jednofazowy łatwiej jest podłączyć w terenie.
  • Level 16  
    Chciałeś z jednej fazy a teraz już Ci wszystko jedno? To zmienia postać rzeczy. Zaciski z blaszkami nas nie interesują ale załóż nakrętki żeby się nie pogubiły lub nie zrobiły zwarcia. Na trzy zaciski gdzie są podłączone trzy czerwone przewody wychodzące z silnika, podłącz trzy przewody fazowe. W otwór w korpusie silnika oznaczony kreskami (uziemienie) wkręć odpowiednią srubkę i tam przykręć czwartą żyłę z przewodu zasilającego-żyłę ochronną. A najlepiej to nie stważaj zagrożenia dla siebie i innych i wezwij elektryka
  • Level 10  
    Dziękuję, o to mi chodziło.
    Dobrej nocy.
    Zamykamy