Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

B&S 550 series 158cc - nierówna praca, falujące obroty

email9 10 Apr 2014 19:31 58605 40
  • #31
    kamilo23
    Level 21  
    Ten klin się wymienia a nie obraca. Szkoda ci wydać te 6 zł na nowy.
  • #32
    email9
    Level 14  
    Nie szkoda mi, tylko akurat nie było mi po drodze do sklepu by jechać specjalnie po sam klin i tymczasowo złożyłem na starym.
  • #33
    bc30se
    Level 15  
    Panowie odgrzewam kotleta bo mam problem. Kosiarka kupiona w tamtym roku nie doczekała się trawy więc trzymana w pudełku. Od początku nie podobała mi się praca silnika, właśnie obroty zarówno jałowe jak i wysokie to modulacja/falowanie, nie słychać tego aż dobrze na filmie ale wprawne ucho wychwyci. Również na zejściu z obrotów często słuchać "pakanie" z tłumika. Cięgienko od przepustnicy gazu cały czas pracuje wykonując ruch ok 3 mm w tą i z powrotem. Kiedy ustabilizuje to cięgienko ręką to wszystko chodzi ok. Film:

    https://www.youtube.com/watch?v=goXzkCcM6to

    Nie chce się pozbywać samoregulatora w żadnym wypadku, sprzęt jest nowy na serwis też nie chce oddawać bo nie lubie oglądać pokancerowanych nakrętek od zużytych kluczy itp, najlepiej chciałbym ogarnąć problem sam. Zacząć od wymiany sprężyn samoregulatora? Ale to wsyzstko jest nówka nawet nie ma przebiegu..
  • #34
    kamilo23
    Level 21  
    Silnik pracuje poprawnie a Ty szukasz problemu bo ci się wydaje.
  • #35
    Czyżycki
    Level 21  
    Film niczego nie podpowiada. Jeżeli silnik faktycznie nierówno pracuje i koniecznie chcesz coś z tym robić, to przede wszystkim należałoby przyjrzeć się poprawności działania systemu ReadyStart, zostawiając układ regulacji obrotów na później.

    ReadyStart to takie briggsowe automatyczne ssanie. Jego elementami są: przepustnica powietrza w gaźniku, termostat zamontowany przy tłumiku i powyginany pręt, łączący termostat z przepustnicą. Na zimnym silniku przepustnica powietrza w gaźniku jest całkowicie zamknięta, co umożliwia uruchomienie tegoż silnika. Po uruchomieniu i w miarę nagrzewania się silnika (i tłumika), termostat poprzez metalowy pręt otwiera przepustnicę ssania aż do pozycji całkowicie otwartej. Zdarza się, że przepustnica ssania nie zostaje maksymalnie otwarta, co prowadzi do nierównej pracy silnika z powodu zbyt dużej ilości paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej. Tę sytuację powoduje np. wadliwy termostat lub źle wygięty pręt bądź jego zahaczanie o inne elementy silnika.

    Weryfikacja poprawności działania systemu ReadyStart wymaga demontażu rozrusznika i górnej pokrywy silnika.

    Mimo wszystko proponuję oddać sprzęt do serwisu gwarancyjnego.
  • #36
    bc30se
    Level 15  
    ReadyStart działa w pełni poprawnie, cięgno ma pełny zakres ruchu w zależności od temperatury i steruje przepustnicą ssania, nie zauważam też żadnego ruchu przepustnicy ReadyStart podczas pracy silnika. Nie ma żadnej poprawy w pracy silnika jeśli dodatkowo unieruchamiam cięgno ReadyStart, niezależnie czy w pozycji w pełni czy w pół otwartej.

    Znalazłem na YT inny film pracy 850e który zbiega się z tym co ja słyszę u siebie w garażu a nie mogę uchwycić swoją komórką tego co bym chciał pokazać:
    https://www.youtube.com/watch?v=f_3PpKefp3Q

    Obroty nie są jednostajne, jest to utrzymywanie obrotów pulsowo góra dół, słychać to "pakanie" z tłumika... identyko jak u mnie.
  • #37
    saskia
    Level 39  
    Miałem podobny kłopot ze swoją kosiarką, nie tyle, że falowały obroty, tylko uważałem, że są ustawione zbyt małe by nóż ciął trawę jak należy. Podkręciłem nieco obroty i wszystko pracuje jak należy.
    Te kosiarki są tak ustawiane by silniki chodziły jak najdłużej, ale to wcale nie przekłada się na poprawną pracę kosiarki, jako całości.
    To praktycznie jest jak zabezpieczenie producenta by silnik nie był obciążony i wytrzymał okres gwarancyjny.
    Kosiarka ma ciąć trawę, a nie rwać i tłamsić na zbyt małych obrotach, jakie ustawia producent.
  • #38
    bc30se
    Level 15  
    Ok fajnie, to jakiś trop dla mnie, obroty przestawiałeś bezpośrednio na dźwigni samoregulatora czy odginałeś blaszkę trzymającą sprężynkę samoregulatora przy przepustnicy gaźnika?
  • #39
    saskia
    Level 39  
    To było już dość dawno, i musiał bym spojrzeć na gaźnik by sobie przypomnieć, a kosiarka akurat jest pod sterta innych maszyn ogrodniczych, bo zima.
    Pamiętam, że nie było to łatwe, ale przestawiałem którąś śrubkę regulacyjną - ogranicznik by obroty nie spadały na minimalne jak to ustawiają producenci.
    Te gaźniki nie są zbudowane tak by można było przygazować tak jak silnikiem motocykla i na tym polegał kłopot regulacji.
    Ja akurat mam doświadczenie z motocyklami, więc krok po kroku znalazłem punkt, w którym taka regulacja była możliwa bez rozregulowywania samoregulatora.
    Te falowania to nic innego jak praca silnika na skrajnie niskich obrotach i samoregulacja tak naprawdę wtedy podtrzymuje jedynie utrzymywanie pracy silnika by nie zgasł.
    Trzeba mu tylko podwyższyć minimalne obroty.
  • #40
    wojtek1234321
    Level 35  
    bc30se wrote:
    obroty przestawiałeś bezpośrednio na dźwigni samoregulatora czy odginałeś blaszkę trzymającą sprężynkę samoregulatora przy przepustnicy gaźnika?

    Nie wiem co na to specjaliści, ale ja w silniku kosiarki (fakt, jeszcze stary typ dolnozaworowy B&S Quantum o mocy 6KM, 190 ccm) obroty ustawiałem tylko podginając odpowiednio blaszkę sprężynek (posiadam obrotomierz). Nie było żadnych problemów z ustawieniem obrotów, kosiarka pracuje już 16 lat i nadal silnik jest sprawny, choć już troszkę słabszy niż "nówka".
  • #41
    adamek_1
    Level 2  
    Witam.
    Mam problem z silnikiem B&S 500 w kosiarce partner P56 500SE. Po lekkim nagrzaniu silnika falują obroty. Membrana, sprężyny, filtr powietrza nowe.
    Dodam, że po zdjęciu filtra powietrza silnik pracuje równo. Założę filtr to znowu falowanie.