Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 2.4 tdci - wymiana rozrządu, czy ja jestem gwarantem za tę usługę

esprimo 05 Kwi 2014 08:15 8115 11
  • #1 05 Kwi 2014 08:15
    esprimo
    Poziom 13  

    Witam, moje pytanie dotyczy wykonanej usługi na samochodzie marki Ford Transit 2007 r silnik 2,4 tdci otóż w styczniu 2014 r wymieniłem w tym samochodzie łańcuch rozrządu wraz z napinaczem (zakupiony w ASO AutoBoss) po przebiegu 30 tyś km łańcuch się rozciągnął na tyle że doszło do kolizji zaworowej, klient początkowo walczył z serwisem Forda o wadę łańcucha ale po z uzyskaniu informacji że i tak z nimi nie wygra przyszedł do mnie że to ja sobie kupiłem te wadliwe części ja je zamontowałem i to ja mam ponieść wszelkie koszty naprawy jego silnika oraz holowania pojazdu czy faktycznie tak jest?

    0 11
  • #2 05 Kwi 2014 08:30
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Kwi 2014 09:51
    esprimo
    Poziom 13  

    samochód lata tygodniowo do Turynu i Wenecji obraca ok 3500 km tygodniowo, wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać. Ja rozbierałem ten silnik po awarii i stwierdzam że stan napinacza był idealny; wychylił się maksymalnie ze swojej tulei a swoją drogą ten napinacz jest z blokadą ząbkową bez możliwości cofnięcia się w przypadku spadku ciśnienia oleju działa tylko w jedną stronę. Kolizja zaworowa nie była nagła; dochodziło do powolnego stykania się tloka z zaworem przez stopniowe naciąganie się łańcuch aż do zmiany takiej fazy rozrządu że silnik już nie dał rady się uruchomić. po zakupie nowego łańcucha okazał się o 1,5 cm krótszy hm ???

    Dodano po 8 [minuty]:

    Po wysłaniu łańcucha do Forda Boss Bielsko-Biała panowie stwierdzili że przyczyną naciągnięcia się łańcucha jest nie wymienienie kół zębatych na nowe ,gdyż stare koła nie dopasowują się odpowiednio do nowego łańcucha i go podcinają , na moje pytanie skierowane do pana w Fordzie : ile tych kół trzeba wymienić odpowiada- "no wszystkie" , ale proszę pana koło na wale korbowym jest nie wymienne jest wprasowane - "dolne koło jest malutkie i ono nie podcina łańcucha a z wałków rozrządu tak i te należy wymienić hmm ???

    0
  • #4 06 Kwi 2014 19:52
    jarekstryszawa
    Poziom 20  

    cyt: Wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać

    Ty serio tak robisz?

    0
  • #5 06 Kwi 2014 20:03
    2293657
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Kwi 2014 07:42
    esprimo
    Poziom 13  

    klient płaci klient żąda
    cyt: Wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać

    0
  • #7 07 Kwi 2014 21:06
    bruno161178
    Poziom 7  

    esprimo napisał:
    klient płaci klient żąda
    cyt: Wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać

    No to walisz teraz własciciela za brak wymiany olejowej, może cię w pompe cmoknąć :D

    0
  • #8 08 Kwi 2014 00:01
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    esprimo napisał:
    po zakupie nowego łańcucha okazał się o 1,5 cm krótszy hm ???

    Dodano po 8 [minuty]:

    Po wysłaniu łańcucha do Forda Boss Bielsko-Biała panowie stwierdzili że przyczyną naciągnięcia się łańcucha jest nie wymienienie kół zębatych na nowe ,gdyż stare koła nie dopasowują się odpowiednio do nowego łańcucha i go podcinają , na moje pytanie skierowane do pana w Fordzie : ile tych kół trzeba wymienić odpowiada- "no wszystkie" , ale proszę pana koło na wale korbowym jest nie wymienne jest wprasowane - "dolne koło jest malutkie i ono nie podcina łańcucha a z wałków rozrządu tak i te należy wymienić hmm ???


    To ciekawy temat. Łańcuch jest przewidziany do wymiany, tylko w ów czas, kiedy "go słychać" inaczej nigdy. O kołach, to nawet ja nie mam informacji, ale wiem na własnej skórze, że Vito to zmora kół zębatych na wale korbowym - sam doszedłem do tego. W Twoim przypadku sprawa jest dyskusyjna i trudno powiedzieć kto ma rację, bez konkretnych.faktycznych pomiarów z notą fabryczną porównując!
    Mnie tylko interesuje, jak Ty zmierzyłeś różnicę długości łańcuchów i to, że w tak krótkim czasie się naciągnął - aż chce się rzec "niemożliwe"! Ja przerabiałem w Vito identyczny przypadek, z tym, że tam dolne kółko jest wymienne = łatwo to udowodnić. Niemniej jednak, pomijając koła, w głowę zachodzę, jak tak szybko, może się wyciągnąć łańcuch?! Aż sam poczekam, na info w tym temacie - więc informuj, jak będziesz miał jakieś nowe wieści.
    A, a co do klienta - no cóż, musisz to zapisać w swoje straty = na minus, dopóki nie dojdziesz, co jest przyczyną...

    0
  • #9 20 Sie 2015 18:44
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, czy ustalone zostało co było przyczyną ? U mnie łańcuch jest tak wyciągnięty że rozwaliło obudowę rozrządu i zaczął lać się olej :) W przyszłym tygodniu zabieram się za wymianę (części ASO), co należy zrobić żeby uniknąć awarii opisanej powyżej ? Panowie a czy nie zastanawiacie się nad napędem łańcuchowym pompy oleju ? Wymieniać go? Może tam jest przyczyna ?

    0
  • #10 20 Sie 2015 20:34
    wielecki
    Poziom 20  

    esprimo napisał:
    stan napinacza był idealny; wychylił się maksymalnie ze swojej tulei a swoją drogą ten napinacz jest z blokadą ząbkową bez możliwości cofnięcia się w przypadku spadku ciśnienia oleju działa tylko w jedną stronę.


    Cos mi się widzi że tu pies pogrzebany. Nigdy nie widziałem napinacza w transicie tdci ale co ma wysuniecie tłoka wspólnego z jego stanem technicznym?. Jeżeli napinacz jest z zapadką to przy wymianie łańcucha robimy reset tłoczyska aby dostosował wychył do krótszego łańcucha. Czuję że autor tematu dokrecił napinacz w stanie rozciagnietym.

    0
  • #11 23 Sie 2015 23:53
    andexp
    Poziom 18  

    Jesteś pewien, że dolne koło nie jest wymienne?
    Link

    1. Ty jesteś gwarantem.
    2. Stawanie okoniem będzie nieopłacalne.
    3. Jeżeli zamierzasz batalię w sądzie to musisz mieć opinie rzeczoznawcy (musisz mieć informacje co przewiduje producent pojazdu w razie wymiany łańcucha)
    4. Zużyte koło zębate powoduje przedwczesne zużycie łańcucha (zerwanie, rozciągnięcie lub przeskoczenie)
    5. Z łańcuchem jak z paskiem. Wymieniasz wszystko co z nim współpracuje.

    P.S. Czasami pękają paski rozrządu. Dużo osób myśli, że to wina słabego paska. Natomiast powodem są najczęściej wytarte koła zębate, zwłaszcza dolne.

    0
  • #12 24 Sie 2015 00:01
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Zamykam, temat mocno archiwalny. Jeśli autor tematu będzie chciał dodać rozwiązanie, proszę o kontakt na PW.

    0