Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2.4 tdci - wymiana rozrządu, czy ja jestem gwarantem za tę usługę

esprimo 05 Apr 2014 08:15 12771 11
  • #1
    esprimo
    Level 13  
    Witam, moje pytanie dotyczy wykonanej usługi na samochodzie marki Ford Transit 2007 r silnik 2,4 tdci otóż w styczniu 2014 r wymieniłem w tym samochodzie łańcuch rozrządu wraz z napinaczem (zakupiony w ASO AutoBoss) po przebiegu 30 tyś km łańcuch się rozciągnął na tyle że doszło do kolizji zaworowej, klient początkowo walczył z serwisem Forda o wadę łańcucha ale po z uzyskaniu informacji że i tak z nimi nie wygra przyszedł do mnie że to ja sobie kupiłem te wadliwe części ja je zamontowałem i to ja mam ponieść wszelkie koszty naprawy jego silnika oraz holowania pojazdu czy faktycznie tak jest?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    esprimo
    Level 13  
    samochód lata tygodniowo do Turynu i Wenecji obraca ok 3500 km tygodniowo, wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać. Ja rozbierałem ten silnik po awarii i stwierdzam że stan napinacza był idealny; wychylił się maksymalnie ze swojej tulei a swoją drogą ten napinacz jest z blokadą ząbkową bez możliwości cofnięcia się w przypadku spadku ciśnienia oleju działa tylko w jedną stronę. Kolizja zaworowa nie była nagła; dochodziło do powolnego stykania się tloka z zaworem przez stopniowe naciąganie się łańcuch aż do zmiany takiej fazy rozrządu że silnik już nie dał rady się uruchomić. po zakupie nowego łańcucha okazał się o 1,5 cm krótszy hm ???

    Dodano po 8 [minuty]:

    Po wysłaniu łańcucha do Forda Boss Bielsko-Biała panowie stwierdzili że przyczyną naciągnięcia się łańcucha jest nie wymienienie kół zębatych na nowe ,gdyż stare koła nie dopasowują się odpowiednio do nowego łańcucha i go podcinają , na moje pytanie skierowane do pana w Fordzie : ile tych kół trzeba wymienić odpowiada- "no wszystkie" , ale proszę pana koło na wale korbowym jest nie wymienne jest wprasowane - "dolne koło jest malutkie i ono nie podcina łańcucha a z wałków rozrządu tak i te należy wymienić hmm ???
  • #4
    jarekstryszawa
    Level 22  
    cyt: Wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać

    Ty serio tak robisz?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    esprimo
    Level 13  
    klient płaci klient żąda
    cyt: Wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać
  • #7
    bruno161178
    Level 9  
    esprimo wrote:
    klient płaci klient żąda
    cyt: Wymian oleju ja dokonuję, jednak w tym wypadku od wymiany rozrządu nie był zmieniany olej bo silnik łykał sobie go trochę ok 1,5 l na jedną trasę czyli 6 l na 14000 km Właściciel stwierdził że jak tyle świeżego oleju to bez sensu wymieniać

    No to walisz teraz własciciela za brak wymiany olejowej, może cię w pompe cmoknąć :D
  • #8
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    esprimo wrote:
    po zakupie nowego łańcucha okazał się o 1,5 cm krótszy hm ???

    Dodano po 8 [minuty]:

    Po wysłaniu łańcucha do Forda Boss Bielsko-Biała panowie stwierdzili że przyczyną naciągnięcia się łańcucha jest nie wymienienie kół zębatych na nowe ,gdyż stare koła nie dopasowują się odpowiednio do nowego łańcucha i go podcinają , na moje pytanie skierowane do pana w Fordzie : ile tych kół trzeba wymienić odpowiada- "no wszystkie" , ale proszę pana koło na wale korbowym jest nie wymienne jest wprasowane - "dolne koło jest malutkie i ono nie podcina łańcucha a z wałków rozrządu tak i te należy wymienić hmm ???


    To ciekawy temat. Łańcuch jest przewidziany do wymiany, tylko w ów czas, kiedy "go słychać" inaczej nigdy. O kołach, to nawet ja nie mam informacji, ale wiem na własnej skórze, że Vito to zmora kół zębatych na wale korbowym - sam doszedłem do tego. W Twoim przypadku sprawa jest dyskusyjna i trudno powiedzieć kto ma rację, bez konkretnych.faktycznych pomiarów z notą fabryczną porównując!
    Mnie tylko interesuje, jak Ty zmierzyłeś różnicę długości łańcuchów i to, że w tak krótkim czasie się naciągnął - aż chce się rzec "niemożliwe"! Ja przerabiałem w Vito identyczny przypadek, z tym, że tam dolne kółko jest wymienne = łatwo to udowodnić. Niemniej jednak, pomijając koła, w głowę zachodzę, jak tak szybko, może się wyciągnąć łańcuch?! Aż sam poczekam, na info w tym temacie - więc informuj, jak będziesz miał jakieś nowe wieści.
    A, a co do klienta - no cóż, musisz to zapisać w swoje straty = na minus, dopóki nie dojdziesz, co jest przyczyną...
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Witam, czy ustalone zostało co było przyczyną ? U mnie łańcuch jest tak wyciągnięty że rozwaliło obudowę rozrządu i zaczął lać się olej :) W przyszłym tygodniu zabieram się za wymianę (części ASO), co należy zrobić żeby uniknąć awarii opisanej powyżej ? Panowie a czy nie zastanawiacie się nad napędem łańcuchowym pompy oleju ? Wymieniać go? Może tam jest przyczyna ?
  • #10
    wielecki
    Level 21  
    esprimo wrote:
    stan napinacza był idealny; wychylił się maksymalnie ze swojej tulei a swoją drogą ten napinacz jest z blokadą ząbkową bez możliwości cofnięcia się w przypadku spadku ciśnienia oleju działa tylko w jedną stronę.


    Cos mi się widzi że tu pies pogrzebany. Nigdy nie widziałem napinacza w transicie tdci ale co ma wysuniecie tłoka wspólnego z jego stanem technicznym?. Jeżeli napinacz jest z zapadką to przy wymianie łańcucha robimy reset tłoczyska aby dostosował wychył do krótszego łańcucha. Czuję że autor tematu dokrecił napinacz w stanie rozciagnietym.
  • #11
    andexp
    Level 20  
    Jesteś pewien, że dolne koło nie jest wymienne?
    Link

    1. Ty jesteś gwarantem.
    2. Stawanie okoniem będzie nieopłacalne.
    3. Jeżeli zamierzasz batalię w sądzie to musisz mieć opinie rzeczoznawcy (musisz mieć informacje co przewiduje producent pojazdu w razie wymiany łańcucha)
    4. Zużyte koło zębate powoduje przedwczesne zużycie łańcucha (zerwanie, rozciągnięcie lub przeskoczenie)
    5. Z łańcuchem jak z paskiem. Wymieniasz wszystko co z nim współpracuje.

    P.S. Czasami pękają paski rozrządu. Dużo osób myśli, że to wina słabego paska. Natomiast powodem są najczęściej wytarte koła zębate, zwłaszcza dolne.
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam, temat mocno archiwalny. Jeśli autor tematu będzie chciał dodać rozwiązanie, proszę o kontakt na PW.