Witam,
potrzebuje schemat elektryczny do kompresora jak w temacie, mam kompresor bez centymetra przewodów, a i jeszcze mam panel z zegarami i miejscem na 4 przekaźniki.
Silnik jednocylindrowy, elektrozawór na paliwo, czujnik ciśnienia i czujnik dwupinowy na wyjsciu z kompresora srubowego mo i alternator.
Więc niech dostarczy schemat. Bez tego wszystko co zrobisz to orginał. A cztery przekaźniki to aż natto żeby zabezpieczyć maszynę. Stare Atlas Coppco miały 2 lub 3 nowe mają 4. Więc zabezpieczysz całą maszynę na wszelkie nieprawidłowości.
Więc niech dostarczy schemat. Bez tego wszystko co zrobisz to orginał. A cztery przekaźniki to aż natto żeby zabezpieczyć maszynę. Stare Atlas Coppco miały 2 lub 3 nowe mają 4. Więc zabezpieczysz całą maszynę na wszelkie nieprawidłowości.
Jeśli możesz i dysponujesz takim schematem z tego Atlas'a to poproszę, co do dostarczania schematu to na pewno wiesz ze jak by klient go miał to by tego nie zlecał, a po drugie za darmo schematu nie chce.
Pozdrawiam
Witam ponownie
tu foto a niżej opis do tego i odręczny schemat bo gościu dał mi kilka minut chyba bał się ze coś mu zepsuje w zepsutym sprzęcie
1 - foto gdzie widać plecy tablicy - tak był rozrysowywany schemat, od lewej wskaźnik ciśnienia, temperatura, motogodziny, stacyjka 3piny i przycisk start 2 piny, złączka 2x 6 a pod nią przekaźniki
2 - 2 piniowy czujnik na wyjściu ze sprężarki śrubowej -podejrzewam czujnik temp
3 - czujnik ciśnienia oleju, jednopinowy (na czujniku masa )
4,5,6 - tablica z przodu
opis do pdf
opis kostki (nie było alternatora ogólnie wiązki nie podłączone nawet do rozrusznika )
opis 12 pinowej kostki - wyjcie z kostki na maszynę
1 - gruby czerwony. myślę ze to będzie stały +
2 - gruby czarny, -
3 - niebieski - ?
4 - czerwony ( chyba wzbudzenie alternatora)
przewody 1,2,3,4 szły w jednym peszlu
5 - niebieski, myslę ze 5 i 6 do czujnika za sprężarką
6 - niebieski
7 - czarny, podłączyłem pod czujnik oleju
5,6,7 szły w jedbym peszlu
8,9 miałem białe ole oznaczenie jeden miał 11
reszta nie była podłączona
Po odtworzeniu u siebie tego połączenia
- załączenie stacyjki - brak reakcji
dopiero po zmostkowaniu pinu 5-6 zaświeciły się kontrolki
po napiśnięciu start brak reakcji po przekaźnikach
mam jakąś niemoc bo silnika nie mogłem odpalić, a może ktoś zerknie na to i coś zaproponuje tzn
- który pin na rozrusznik - na cewke elektromagnesu
- jezeli 4 to wzbudzenie to co jest z 3
na kolejnym rysunku w pdf jest troszkę bardziej przejrzyscie to rozrysowane ale nie wszystko bo nie maiłem czasu
A czy osoba pisząca zdaję sobie sprawę że forum jest dobrowolne. I nie każdy ma chwilkę czasu na zawołanie innych by udzielić odpowiedzi.
Teraz czekam na odpowiedzi na kilka pytań. Na pierwszym zdjęciu widać czujnik temperatury sprężarki jak mniema, bo jest na nim zaznaczona temperatura wyłączenia 100°C, a silnik nastawia się na 130-150°C. Ten wskaźnik jest mechaniczny ( kapilara) czy działa? Znajdź jego drugi koniec zrób zdjęcie, do czego jest wkręcony, czy też może wisi luzem..... Podgrzej końcówkę zapalniczkę i zobacz czy rośnie temperatura. Powinien być podłączony na wyjściu, że sprężarki przed separatorem. Na drugim zdjęciu jest czujnik elektryczny dwu pniowy jedna wsuwka ta szersza 6,3 powinna być podłączona do wskaźnika temperatury, którego nie ma. Natomiast ta węższa 4,8 zwiera do masy po przekroczeniu temperatury. To temperatura jest wybita na czujniku wykręć go odczytaj i podaj na forum. Włosi zawsze oszczędzali, bo inne firmy miały czajniki typu N.C. Dwu pniowe łączone w szereg, dzięki czemu po przekroczeniu parametrów pracy silnik był zatrzymywany. W taki układzie jak spadnie wsuwka to maszyna też się rozłączy natomiast w układzie tych czujników, które masz już nie. Zapomniałeś też pokazać jeszcze jednego czujnika, który może być ( opcja) w głowicy silnika informujący o jego przegrzaniu.
A czy osoba pisząca zdaję sobie sprawę że forum jest dobrowolne. I nie każdy ma chwilkę czasu na zawołanie innych by udzielić odpowiedzi.
Teraz czekam na odpowiedzi na kilka pytań. Na pierwszym zdjęciu widać czujnik temperatury sprężarki jak mniema, bo jest na nim zaznaczona temperatura wyłączenia 100°C, a silnik nastawia się na 130-150°C. Ten wskaźnik jest mechaniczny ( kapilara) czy działa? Znajdź jego drugi koniec zrób zdjęcie, do czego jest wkręcony, czy też może wisi luzem..... Podgrzej końcówkę zapalniczkę i zobacz czy rośnie temperatura. Powinien być podłączony na wyjściu, że sprężarki przed separatorem. Na drugim zdjęciu jest czujnik elektryczny dwu pniowy jedna wsuwka ta szersza 6,3 powinna być podłączona do wskaźnika temperatury, którego nie ma. Natomiast ta węższa 4,8 zwiera do masy po przekroczeniu temperatury. To temperatura jest wybita na czujniku wykręć go odczytaj i podaj na forum. Włosi zawsze oszczędzali, bo inne firmy miały czajniki typu N.C. Dwu pniowe łączone w szereg, dzięki czemu po przekroczeniu parametrów pracy silnik był zatrzymywany. W taki układzie jak spadnie wsuwka to maszyna też się rozłączy natomiast w układzie tych czujników, które masz już nie. Zapomniałeś też pokazać jeszcze jednego czujnika, który może być ( opcja) w głowicy silnika informujący o jego przegrzaniu.
Wskażnik temperatury o którym piszesz nie jest mechaniczny tylko elektryczny, czujnik dwu pinowy który jest za spręzarką i przed separatorem wykręcony i podaje dane:
producent VDO dane z czujnika
czujnik sprawdzony i po podgrzaniu na pin'e W zwiera do masy
pin G podłączyłem do wskaźnika temp. pod pin G, pokazuje temperature
co do czujnika w głowicy to nie widziałem żadnego no chyba ze jest jakioś zabudowany ale to silnik jednocylindrowy wiec nie ma dużo miejsca aby go ukryc
silnik deutz k1
Rozchodzi mi się o to, co zaznaczyłem na czerwono. W zielonym polu widzę kabelki, ale czy one zasilają wskaźnik, który jest elektryczny. Czy też służą tylko do wyłączenia po przekroczeniu temperatury 100°C, a sam wskaźnik jest mechaniczny?
Jeżeli jest jednak elektryczny to będziesz miał na nim oznaczenia +,_, G
„+” podłączasz do KL15, „-”do KL 31, a „G” do oznaczonego tak samo styku czujnika.
Na następnym zdjęciu masz jak wygląda czujnik przegrzania cylindra.
Jak długo silnik stał to go odpowietrz. Podaj napięcie na elektrozawór gaszenia znajdujący się przy pompce wtryskowej. Następnie pompuj ręczną pompką aż poczujesz lekki opór. W tym momencie odkręć śrubkę odpowietrzająca na tym zaworze i pompuj dalej aż zacznie lecieć samo paliwo bez powietrza.. Nie przerywając pompowania zakręć odpowietrznik. Następnie popuść przewód wysoko ciśnieniowy przy wtryskiwaczu i kręć rozrusznikiem aż zacznie wydobywać się z niego paliwo. Następnie dokręci i silnik po poru obrotach powinien odpalić. Jak chcesz zgasić to wyłącz zasilanie cewki i silnik zacznie pomału, nie od razu zacznie gasnąć.
Wstawiam ci też schemat zrobiony od ręki na szybko.
W czerwonym polu znajduje się podświetlenie wskaźnika temperatury, nie pisałem o tym wcześniej bo można to pominąć. Wskaźnik jest elektroniczny i opis pinów tak jak podałeś ale to już było podane w tym pdf ie co wstawiłem a co do czujnika w cylindrze to nic takiego nie mam. Kompresor mam dość rozebrany z osłon filtrów itp i sam byłem ciekaw już na początku ze tylko czujnik ciśnienia jest.
Jutro zdam relacje jak poszło.
Zasada działania. Stacyjka S1 podaje zasilanie przez bezpiecznik na całą maszynę i jej czujnik. Włączenie rozrusznika po przekręceniu stacyjki w drugą pozycję. Rozrusznik połączony jest przez przekaźnik, K2 który jest sterowany przez K1. K1 podłączony do D+ alternatora w, dzięki czemu przyciąga zworę w K1, która steruje cewką K2. Umożliwiając pracę rozrusznika. Po pojawieniu się ładowania K1 puszcza i tym samym, K2. Co zabezpiecza rozrusznik przed włączeniem podczas pracy silnika.
K1 Powoduje też przerwanie obwodu cewki gaszenia w razie zerwania paska, który napędza też dmuchawę chłodzącą silnik. K1 połączony jest szeregowo z K3, do którego są podłączone wszystkie czujniki. Zadziałanie jakiegokolwiek z nich powoduje przerwanie obwodu cewki gaszenia. Aby jednak rozruch silnika był możliwy na czas startu należy wcisnąć przycisk start S5 podający napięci bezpośrednio na cewkę.