Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra b 2.0 diesel 1999r Check engine i obroty do max 4000

Islander_18 05 Kwi 2014 20:25 4794 8
  • #1 05 Kwi 2014 20:25
    Islander_18
    Poziom 7  

    Witam. Mam problem z oplem vectra b 2.0 diesel. Mianowicie kiedy silnik sie rozgrzeje, podczas dochamowywania np przed światłami wyskakuje check engine (pomaranczowa kontrolka z silnikiem). kiedy stoje na swiatłach pali sie, a kiedy ruszam i dodam gazu, znika. Kiedy jest zapalony check obroty zatrzymuja sie na 4000 i nie chca isc wyzej, ale nie ma falowania obrotów, czyli nie spadaja. poprostu utrzymuja sie na tej wartosci. Czasem kiedy dam mu ostro gazu kontrolka zapali sie w czasie jazdy i wtedy sie nie wyłącza, dopiero po zgaszeniu silnika jest ok. Jeszcze nie podłączałem do komputera maszyny, ale jestem ciekaw co to moze byc. Nigdy nie miałem do tej pory doczynienia z takimi silnikami, wiec prosze o wyrozumiałość w kwestii tego że nie wiem o co chodzi. Mam nadzieje ze to nic poważnego, czyli drogiego w naprawie.

  • #2 05 Kwi 2014 21:00
    jokerro
    Poziom 33  

    W tym wozie najczesciej siadaja pompy wtryskowe,tania impreska,3 tysie.
    A na powaznie to przediagnozuj auto bo nikt ci niepowrozy dlaczego check sie zapala.
    50 do kieszeni i do jakiegos warsztatu naginaj.

  • #3 05 Kwi 2014 21:20
    Islander_18
    Poziom 7  

    No tak. dzis niestety nie mam za bardzo jak, ale w poniedziałek podjade do jakiegos mistrza i sie dowiem. a Tak z ciekawosci, to pomijając dyskomfort jazdy z powodu mulenia, to ten problem sie pogłebi jesli to pompa, i padnie na amen, czy da sie tak przez jakis czas jezdzic?

  • #4 05 Kwi 2014 21:21
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Obstawiam w ciemno problem z podciśnieniem lub membrana EGR-u.Weż czysty wężyk i podłącz do silownika EGR-u i pociągnij czy membrana żyje (tylko olejem sie nie zassij :) ) I sprawdź czy po rozruchu wciąga na max sztangę na turbinie.
    To tak na szybko bez diagnostyki.

  • #5 05 Kwi 2014 21:21
    autoas
    Poziom 41  

    Oczywiście tak... jeśli będziesz miał np. sztywny hol i dobrego kolegę z mocnym autem...

  • #6 08 Kwi 2014 21:58
    Islander_18
    Poziom 7  

    Witam ponownie. Dziś byłem u mechanika i sprawdził mi na kompie kody błędów.

    Wyskoczyły 3:

    P0725 Czujnik prędkości obrotowej Nieprawidłowy sygnał

    P1125 Regulacja Ciśnie. doładowania Odchyłka regulacji

    P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji.

    Mechanik stwierdził że nie wszystkie błędy musza być jesli nigdy nie był wczesniehj podłączany do kompa, i skasował błędy a nastepnie kazał mi pojezdzić z pół godziny i dac mu w gaz troche. Po pół godziny zczytał błędy i wyskoczył tylko:

    P0725 Czujnik prędkości obrotowej Nieprawidłowy sygnał

    Pocieszył mnie e turbina i pompa jest ok. Czy macie jakies opcje do tych błędów, najlepiej takie które byłbym w stanie zrobic sam?

  • #7 09 Kwi 2014 07:32
    kmitki
    Poziom 22  

    Zobacz jak zachowuje sie obrotomierz, jeśli coś jest nie tak to wymień czujnik. Posprawdzaj też podciśnienia.

  • #8 09 Kwi 2014 12:26
    Islander_18
    Poziom 7  

    kmitki napisał:
    Zobacz jak zachowuje sie obrotomierz, jeśli coś jest nie tak to wymień czujnik. Posprawdzaj też podciśnienia.


    Obrotomierz działa poprawnie. A w jaki sposob to moge uczynic sam, w sensie podciśnienia sprawdzic??

  • #9 09 Kwi 2014 12:32
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Wszystkie wężyki i rurki cieńkie plastikowe od podciśnienia sprawdź.Idą od pompy vacum na głowicy do 3 elektrozaworów (dwa obok aku , jeden pod rurą filtr-turbina). Czujnik jest w bloku silnika ale sprawdź jego wtyczkę bo lubi gnić.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME