Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento 1.1 spi nie odpala ,brak iskry, nie działa pompa paliwa

brzezinski.93 05 Apr 2014 22:28 8289 20
  • #1
    brzezinski.93
    Level 8  
    Witam. Problem jest następujący. SC 1.1 SPI którego posiadam nagle przestał odpalać. Na świecach niema w ogóle iskry oraz do cewek nie dochodzi żadne napięcie. Jednocześnie nie załącza się nawet pompa paliwa, przekaźniki w komorze silnika sprawdzałem są w porządku . Pytanie brzmi czy miał ktoś z czymś takim do czynienia. Czy może brakuje mu prądu lub odpowiedniej masy?
  • #3
    brzezinski.93
    Level 8  
    Właśnie kontrolka od immobilisera się nie pali, a od układu wtryskowego po chwili gaśnie.
  • #5
    szymon198312
    Level 30  
    Problem opisany trochę mało szczegółowo. Rozumiem że jak nie ma iskry to silnik kręci bo jakoś stwierdzić to musiałeś. Proponuję podłączyć amperomierz i sprawdzić pobieranie pradu przez rozrusznik. Miałem taki przypadek ze rozrusznik miał zjechane szczotki a właściwie to ich nie miał i pobierał tak duży prąd ze żadne inne słabsze urządzenie nie miało prawa działać ale jeśli nie masz nawet przez chwilę prądu na pompe paliwa po włączeni zapłonu ( a powinna chwilę pracować aby utworzyć cisnienie w listwie) to może poszukaj od najprostSzych rzeczy jak kostka stacyjki, podłączenie masy lub podłączenie zasilania do głównych przekaźników i ecu.
  • #6
    michal6643
    Level 9  
    Cześć pewnie padł immobiliser w niektórych samochodach jest też wyłącznik wstrząsowy wtedy nie chodzi pompka paliwa i nie ma iskry.
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    Sprawdzic podstawy,zasilania itd.ponadto to typowy problem w tych bolidach jak pada immo.
    A teraz krotko i na temat.Podlaczyc komputer i zobaczyc czy jest zezwolenie na rozruch i czy sa widziane obroty podczas krecenia.Działaj.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak jest problem z immo to świeci się "marchewka" (a po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu zaczyna migać), wyłącznik wstrząsowy odłącza tylko zasilanie pompy paliwa.
  • #9
    brzezinski.93
    Level 8  
    Tak silnik kręci się normalnie bez żadnych oporów i dodam ,że czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy. a jak podłączę prąd bezpośrednio z akumulatora na cewkę to wtedy iskra jest ale pompka cały czas pracuje czy jest zapłon włączony czy też nie.
  • #10
    jokerro
    Level 34  
    tzok wrote:
    Jak jest problem z immo to świeci się "marchewka" (a po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu zaczyna migać), wyłącznik wstrząsowy odłącza tylko zasilanie pompy paliwa.


    Fakt,natomiast z osobistego doswiadczenia ze 3 egzemplarze trafily mi sie ze marchewka zachowywala sie normalnie.
  • #11
    brzezinski.93
    Level 8  
    marchewka zapala się i po chwila gaśnie tak jak powinno być, natomiast niema iskry i nie załącza się pompa paliwa, dodam również że był w nim podłączony gas ale odłączyłem wszystkie kable od gazu i podłączyłem orginalnie jak powinno być . oczywiście przed odłączeniem gazu był ten sam problem
  • #12
    jokerro
    Level 34  
    no to podiagnozuj ecu i wszystko bedziesz wiedzial
  • #13
    szymon198312
    Level 30  
    Nie bardzo rozumiem. Podlaczyles przekaznik na krótko i zastanawiasz się czemu pompa chodzi niezależnie od włączonego zapłonu? Może sprawdź połączenie pomiędzy stacyjka a przekaznikiem a skoro był gaz zamontowany to może awarii uległ obwód odcięcia popmy w momencie przelaczenia na gas? Z tego co wiem to gazownicy dokładają dodatkowy przekaźnik na obwód i pomimo przywrócenia instalacji do stanu fabrycznego to może coś przeoczyles?
  • #14
    jokerro
    Level 34  
    Ale on niema iskry jeszcze dodatkowo.
  • #15
    brzezinski.93
    Level 8  
    słuchajcie udało mi się go uruchomić ,otóż podłączyłem kabel plusowy bezpośrednio z akumulatora do czarnego przekaźnika gdzie powinien według schematu plus stały i sc odpalił ale nierówno pyrka na wolnych obrotach i po chwili zapala się (marchewa) lecz jak wkręcę go na wysokie obroty pracuje całkiem normalnie i marchewka gaśnie z tym jest teraz problem.
  • #16
    szymon198312
    Level 30  
    Więc tyle kombinowania a wystarczyło sprawdzić podstawowe zasilania.
  • #17
    brzezinski.93
    Level 8  
    no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
  • #18
    szymon198312
    Level 30  
    Ten silnik miał gaz. Właściwie to nie opisales okoliczności w jakich powstał problem. Narazie wałkujemy elektryke. Jesteś pewny ze mechanicznie jest ok? Jak świece bo z gazem to bywa różnie. Nieraz kilka tysięcy i nowe świece do wymiany. A jeśli jest to gaz pierwszej lub drugiej generacji to różnie bywa z mieszanką. I zbyt bogata i zbyt uboga jest niezdrowa dla silnika a szczególnie dla zaworów i gniazd. Więc auto chodzi ale nie wiemy czy mechanicznie jest ok. Podejrzewam że problem powstal teraz Ale pytam na wszelki wypadek. Jeśli to była instalacja drugiej generacji to musiała być wpieta w obwód sondy lambda. Jeśli to przerabiales to może tam coś nie tak, odwrotnie złączone czy może wcale. Sprawdziles to?
  • #19
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy

    Masy sprawdź, wiązka wtrysku, przykręcone od tyłu do kolektora ssącego
  • #20
    brzezinski.93
    Level 8  
    szczerze to nie jestem pewny w 100% ,że silnik mechanicznie jest wporządku przy dobrym wsłuchaniu się w pracę silnika słychać stukanie zaworów problem powstał gdy jednego razu rano chcąc jechać do pracy nie mogłem go uruchomić od tego się zaczeło..

    Dodano po 2 [minuty]:

    a gaz to pierwsza najprostsza generacja
  • #21
    adamkof
    Level 7  
    moj problem podobny bezpiecznik efi za akumulatorem przepalony po jakims czasie pali go non stop wyczyscilem mase prawa lewa strona auto smiga