Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1.1 spi nie odpala ,brak iskry, nie działa pompa paliwa

05 Kwi 2014 22:28 7275 20
  • Poziom 7  
    Witam. Problem jest następujący. SC 1.1 SPI którego posiadam nagle przestał odpalać. Na świecach niema w ogóle iskry oraz do cewek nie dochodzi żadne napięcie. Jednocześnie nie załącza się nawet pompa paliwa, przekaźniki w komorze silnika sprawdzałem są w porządku . Pytanie brzmi czy miał ktoś z czymś takim do czynienia. Czy może brakuje mu prądu lub odpowiedniej masy?
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Właśnie kontrolka od immobilisera się nie pali, a od układu wtryskowego po chwili gaśnie.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 30  
    Problem opisany trochę mało szczegółowo. Rozumiem że jak nie ma iskry to silnik kręci bo jakoś stwierdzić to musiałeś. Proponuję podłączyć amperomierz i sprawdzić pobieranie pradu przez rozrusznik. Miałem taki przypadek ze rozrusznik miał zjechane szczotki a właściwie to ich nie miał i pobierał tak duży prąd ze żadne inne słabsze urządzenie nie miało prawa działać ale jeśli nie masz nawet przez chwilę prądu na pompe paliwa po włączeni zapłonu ( a powinna chwilę pracować aby utworzyć cisnienie w listwie) to może poszukaj od najprostSzych rzeczy jak kostka stacyjki, podłączenie masy lub podłączenie zasilania do głównych przekaźników i ecu.
  • Poziom 8  
    Cześć pewnie padł immobiliser w niektórych samochodach jest też wyłącznik wstrząsowy wtedy nie chodzi pompka paliwa i nie ma iskry.
  • Poziom 34  
    Sprawdzic podstawy,zasilania itd.ponadto to typowy problem w tych bolidach jak pada immo.
    A teraz krotko i na temat.Podlaczyc komputer i zobaczyc czy jest zezwolenie na rozruch i czy sa widziane obroty podczas krecenia.Działaj.
  • Moderator Samochody
    Jak jest problem z immo to świeci się "marchewka" (a po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu zaczyna migać), wyłącznik wstrząsowy odłącza tylko zasilanie pompy paliwa.
  • Poziom 7  
    Tak silnik kręci się normalnie bez żadnych oporów i dodam ,że czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy. a jak podłączę prąd bezpośrednio z akumulatora na cewkę to wtedy iskra jest ale pompka cały czas pracuje czy jest zapłon włączony czy też nie.
  • Poziom 34  
    tzok napisał:
    Jak jest problem z immo to świeci się "marchewka" (a po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu zaczyna migać), wyłącznik wstrząsowy odłącza tylko zasilanie pompy paliwa.


    Fakt,natomiast z osobistego doswiadczenia ze 3 egzemplarze trafily mi sie ze marchewka zachowywala sie normalnie.
  • Poziom 7  
    marchewka zapala się i po chwila gaśnie tak jak powinno być, natomiast niema iskry i nie załącza się pompa paliwa, dodam również że był w nim podłączony gas ale odłączyłem wszystkie kable od gazu i podłączyłem orginalnie jak powinno być . oczywiście przed odłączeniem gazu był ten sam problem
  • Poziom 34  
    no to podiagnozuj ecu i wszystko bedziesz wiedzial
  • Poziom 30  
    Nie bardzo rozumiem. Podlaczyles przekaznik na krótko i zastanawiasz się czemu pompa chodzi niezależnie od włączonego zapłonu? Może sprawdź połączenie pomiędzy stacyjka a przekaznikiem a skoro był gaz zamontowany to może awarii uległ obwód odcięcia popmy w momencie przelaczenia na gas? Z tego co wiem to gazownicy dokładają dodatkowy przekaźnik na obwód i pomimo przywrócenia instalacji do stanu fabrycznego to może coś przeoczyles?
  • Poziom 34  
    Ale on niema iskry jeszcze dodatkowo.
  • Poziom 7  
    słuchajcie udało mi się go uruchomić ,otóż podłączyłem kabel plusowy bezpośrednio z akumulatora do czarnego przekaźnika gdzie powinien według schematu plus stały i sc odpalił ale nierówno pyrka na wolnych obrotach i po chwili zapala się (marchewa) lecz jak wkręcę go na wysokie obroty pracuje całkiem normalnie i marchewka gaśnie z tym jest teraz problem.
  • Poziom 30  
    Więc tyle kombinowania a wystarczyło sprawdzić podstawowe zasilania.
  • Poziom 7  
    no wystarczyło aczkolwiek dalej dolega mu nierówna praca silnika
  • Poziom 30  
    Ten silnik miał gaz. Właściwie to nie opisales okoliczności w jakich powstał problem. Narazie wałkujemy elektryke. Jesteś pewny ze mechanicznie jest ok? Jak świece bo z gazem to bywa różnie. Nieraz kilka tysięcy i nowe świece do wymiany. A jeśli jest to gaz pierwszej lub drugiej generacji to różnie bywa z mieszanką. I zbyt bogata i zbyt uboga jest niezdrowa dla silnika a szczególnie dla zaworów i gniazd. Więc auto chodzi ale nie wiemy czy mechanicznie jest ok. Podejrzewam że problem powstal teraz Ale pytam na wszelki wypadek. Jeśli to była instalacja drugiej generacji to musiała być wpieta w obwód sondy lambda. Jeśli to przerabiales to może tam coś nie tak, odwrotnie złączone czy może wcale. Sprawdziles to?
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    czerwony przekaźnik w komorze silnika burczy

    Masy sprawdź, wiązka wtrysku, przykręcone od tyłu do kolektora ssącego
  • Poziom 7  
    szczerze to nie jestem pewny w 100% ,że silnik mechanicznie jest wporządku przy dobrym wsłuchaniu się w pracę silnika słychać stukanie zaworów problem powstał gdy jednego razu rano chcąc jechać do pracy nie mogłem go uruchomić od tego się zaczeło..

    Dodano po 2 [minuty]:

    a gaz to pierwsza najprostsza generacja
  • Poziom 6  
    moj problem podobny bezpiecznik efi za akumulatorem przepalony po jakims czasie pali go non stop wyczyscilem mase prawa lewa strona auto smiga