Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia 1J0 919 506 M - nie działają wentylatory

06 Kwi 2014 00:02 3573 6
  • Poziom 9  
    Witam. Mam mały problem z moim autem mianowicie nie pracują w nim wentylatory. Sprawdziłem je na krótko podłączając je do akumulatora i oba działają poprawnie czyli kręcą się na I biegu i na drugim. Wyeliminowałem czujnik temperatury drogą dedukcji ponieważ po włączeniu klimatyzacji też nie działają. Podejrzenie pada na sterownik tych wentylatorów o oznaczeniu 1J0 919 506 M. Więc wymontowałem go i rozebrałem, znajdują się w nim dwa przekaźniki i cztery diody i cztery oporniki i teraz moje pytanie brzmi jak sprawdzić ten układ czy przepuszcza prąd na te przekaźniki które załączają I i II bieg wentylatora. Co w nim mogło paść że nie działa. Oczywiście jak ręką załączę te przekaźniki to wentylatory ruszają normalnie. Cewki w przekaźnikach są ok bo sprawdzałem miernikiem.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 36  
    Masz schemat połączenia z instalacją na obudowie
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Kolego wstawię zdjęcia jak to wygląda ponieważ pozwoliłem sobie na rozebranie tego sterownika.

    Dodano po 3 [godziny] 1 [minuty]:

    Jest progres kolego. nie dawał mi spokoju ten włącznik w chłodnicy, po przeczytaniu jednego z postów jak zrobić test takiego włącznika termicznego podpiąłem sterownik i zwarłem piny we wtyczce od tego włącznika i wentylatory ruszyły. Gdy zwarłem 1i 2 pin załączył się I bieg a gdy 1i 3 to załączył się II bieg wentylatorów więc podejrzenie pada na ten włącznik termiczny wentylatorów w chłodnicy. Wymienię go jutro i zobaczę jaki będzie efekt. Prawdopodobnie błędna była moja dedukcja że klima powinna włączyć się nie zależnie od tego włącznika termicznego. Ale zobaczymy co będzie po wymianie.
  • Poziom 43  
    Przelutuj płytkę przekaźnika.Często są tam zimne luty. I sprawdź bezpieczniki na akumulatorze.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 9  
    Witam. Koledzy przerobiłem temat krok po kroku. Po pierwsze trzeba podłączyć auto pod komputer. Zdiagnozować klimę, zobaczyć czy nie wali błędów. jeśli wali to trzeba odczytać te błędy i je zinterpretować. Ja niestety zacząłem od tego że wydawało mi się że nie uruchamiają się wentylatory w ogóle. Więc rozebrałem ten sterownik i nacisnąłem na przekaźniki w nim oczywiście przy włączonym zapłonie i zadziałały na obu biegach więc uznałem że to czujnik temperatury ale niestety błędnie. Wymieniłem i dalej to samo. Wtedy w ruch dopiero poszedł komputer a tam błąd od czujnika G63. W blokach pomiarowych walił temperaturę 99 stopni. Więc wymieniłem dziada i klima od strzała zadziałała. No i jeszcze się okazało że ktoś szukał przyczyny niesprawności i napełnił ładnie mi klimę. A jeśli chodzi o pytanie czy może nie być czynnika w układzie to wszystko VAG-COM ci pokaże. Jeśli nie ma go w ogóle łatwo to sprawdzić. Na rurkach od klimy masz miejsca do podłączania gdy uzupełniasz czynnik odkręcasz plastikową zakrętkę i zobaczysz tam w tym zaworku kuleczkę bierzesz cienki śrubokręt i energicznie naciskasz tą kulkę i od razu ją zwalniasz jeśli syknie, gaz jest jak cisza to czynnika brak.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Na czerwono zaznaczyłem wybitnie szkodliwa poradę. Ostrzeżenie!