Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5fl 1.9tdi avb 101km - slabe cisnienie doladowania, slaby dol,brak 17km

06 Kwi 2014 13:46 23802 47
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich forumowiczow:)

    Pisze z problemem mojego passata b5fl ktory niechce jechac. Z autem juz glowie sie z rok i dalej ten sam klopot. Z poczatku jezdzilem po mechanikach no to 1sze stwierdzenie turbo bo wirnik mialo zjechany.
    Ok zalozylem turbo od 110km z ta mniejsza gruszka poprawa moze magiczne 2km wiecej ale dalej nie to i cisnienie doladowania zbyt niskie i dol slaby czyli bez zmian. pojezdzilem troche takim mulem, przyszlo troche gotowki i wymienilem zaworek n75 oraz wezyki ale bez zmian wiec szukam dalej.
    Filtr paliwa wymieniony i bez zmian,
    przeplywka zmieniana i bez zmian, wiec znachor stwierdzil ze to pewnie mapy ale cos mi sie wierzyc niechcialo.
    Podjechalem do drugiego mechanika to stwierdzil ze jest uklad nieszczelny - sprawdzane i jest ok.
    Mechanik nr 3 stwierdzil ze turbo bo gwizda wiec ok pojezdzilem troche i wkoncu stwierdzilem ze zregeneruje turbo ale zaloze wieksze z kolektorem itp.
    Zmienilem turbo i caly dolot od 130km (turbo po regeneracji) a tu znow problem bo bez zmian z moca.
    Kolejna jazda tym razem do mechanika i tunera. Auto wjechalo na hamowanie. Moc ktora wyszla to 74km:( ale razem z obudowa filtra powietrza kupilem przeplywke od 130km i wyszlo na niej 84km wiec dalej kiepsko i cisnienie doladowania zbyt male tak stwierdzil. Mechanik sprawdzal ponownie szczelnosc i byla ok, podmienial czujnik cisnienia doladowania, przeplywke, regulowal sztange, pompowtryski lecz dalej kicha wiec zdecydowalem sie na wirusa u niego. Udalo mu sie wycaignac z niego 119km i 300Nm. Jego zdaniem przyczyna tkwi w pompowtryskach ale 120km to juz lepiej niz 84 i jezdze tak narazie.
    Mankamentem denerwujacym jest to ze do 2tys obrotow ten passat nie jedzie mul mimo ze ma te 120km i po nocy jadac na nizszych obrotach gdy chce przyspieszyc przykladowo do 2,5-3tys obrotow z pedalem gazu wcisnietym do spodu to po jakims czasie zlapie tryb awaryjny:(

    Do tego wszystkiego dodam ze passat nie dymi wogole mimo ze nie ma katalizatora tylko pusci dymka po zapaleniu po nocy czy po dluzszym postoju np 10h albo przez 2s troche niezbyt rowno pracuje przy odpaleniu na duzym mrozie.

    Niedawno zakupilem sobie kabelek i zainstalowalem vcds'a wiec moglbym z czytac jakies parametry i jestem dobrej mysli ze cos mi Panowie pomozecie bo juz zbyt duzo mnie to auto kosztuje:(
    Z gory wielkie dzieki i czekam na jakies propozycje,
    pozdrawiam Adrian
  • MetalWork
  • Poziom 11  
    A co się stało z katalizatorem. Czy czasem ktoś go nie wytłukł, a jeżeli tak, to gdzie jest wytłuczony rdzeń???
    p.s.
    km=kilometr!
  • Poziom 10  
    Zapchany filtr paliwa- el. Pompa paliwa nie podaje ciśnienia , pompa tandem nie daje odp ciśnienia lub pompowtryski do wymiany - warto sprawdzić najpierw bipy i historię auta - czy było coś modzone ...
  • MetalWork
  • Poziom 17  
    Logi zróbi będziemy wiedzieć co i jak. Dynamiczne bloki 3, 8, 11, a statyczne 13, 18, 23.
  • Poziom 17  
    To co ja widzę, to masz problem z turbo, wstaje zdecydowanie za wolno. Takie fajne turbo, a tuner nie podciągnąła za mocno w górę, oryginalne ustawione jest na 1950boost, a bardziej wydajne masz podciągnięte o 100mbar tylko. Wtryski są ok, jedyna wina moim zdaniem twki w turbo.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Porównaj sobie log 11 tego samego silnika: http://vaglog.rtnet.pl/p.kiek_89340.html

    Dodano po 5 [minuty]:

    Druga sprawa, że wartości akutalnego ciśnienia na niskich obrotach są niskie, ale to już niech mechanik się wypowie, czym to może być spowodowane.
  • Poziom 9  
    MLRwin wchodzac w blok nr 10 jest pokazany czujnik cisnienia doladowania jesli sie nie myle i wartosc na wolnych obrotach powinna miec 989.4mbar a na czujniku od 130km pokazuje 846.6mbar i ta sama wartosc pokazuje na wolnych obrotach w bloku 11.
    Zakladalem na podmianke swoj stary czujnik cisnienia doladowania i w bloku 10 wartosc powinna miec 989.4mbar i tyle ma i ta sama wartosc pokazuje w bloku 11 czyli 989.4mbar lecz w bloku 11 na wolnych obrotach wartosc powinna miec chyba 1162.8mbar a wyswietli tylko 989.4 i gdzie reszta?

    Dodam ze po podmiance czujnikow nie robilem logow dynamicznych ale roznicy nie odczulem a roznica miedzy czujnikami to 143mbar

    Wiec w czym szukac nadal przyczyny? tuner sknocilby mapy?
  • Poziom 17  
    Dobrze pokazuje, bo na wolnych obrotach ma być około 990mbar, więc tutaj jest już wyjaśnione. Tuner dobrze mapę Ci zrobił, chociaż mógł trochę bardziej turbo podkręcić. Na logu 11 widać, że zawór N75 dobrze pracuje i reguluje ciśnienie, ale turbina za wolno wstaje. Moim zdaniem trzeba ustawić turbinę i będzie moc:) Pewnie teraz do 2tys to muł jest, po regulacji autko będzie szybciej się zbierało z niskich obrotów.
  • Poziom 9  
    no to ok ale powiedz dlaczego przed mapami z ta turbina wyszlo tylko 84km? i co sie stalo z reszta? tuner mowil ze po tych mapach powinno byc jakies 140-145km a jest 120?

    a druga sprawa to jak wyregulowac turbo zeby dobrze wstawalo z niskich?:)
  • Użytkownik obserwowany
    to nie wina turbo , turbine musi coś napędzać , żeby był wiatr musi być paliwo . a paliwa ci brakuje , szukaj po stronie paliwowe, sprawdzic cisnienie na tandemie , jak ok to pompki kup odrazu od 130
  • Poziom 17  
    adriaan25 Zobacz log 11, turbina ustawiona jest na 2050mbara tylko, a oryginalna od avb ustawiona jest na 1950mbara. Jak podkręci Ci turbo w mapie, to będzie więcej koni.
    fjodek Zobacz na logi 13 18 i 23, jak dla mnie pompki są ok, napisz dlaczego uważasz, że są wadliwe. Napisz też jak oceniasz logi 11 i czy jest jakiś inny sposób, aby pomóc adriaan25
  • Poziom 9  
    a jak wogole sprawdzic cisnienie na vaccum pompie?
    czy mam rozumiec ze wszystko ok tylko tuner wcisnal bajke z tymi 140km i zrobil tylko 120? i nie ustawil dobrze gruszki na turbie?
  • Moderator Samochody
    Przede wszystkim czy tuner był świadomy tego, że jest założona niefabryczna turbina i czy to był Tuner, czy "tuner" vel. "wgrywacz gotowych map", bo mało prawdopodobne by miał gotowe mapy do takiej rzeźby. Poza tym co to za podejście, zamiast naprawić auto to założyć większą turbinę i próbować to stroić softem, jak silnik ciągle ma jakąś usterkę. Tuningować to można jak wszystko jest sprawne i w idealnym stanie.
  • Poziom 9  
    a wiec tak gosc ponoc juz robil podobne modyfikacje z innymi turbami i mowil ze nie mial takich problemow bo u mnie po wymianie turba na to od 130km wyszlo 84km a mowil ze nie powinno ze 101km zrobic sie 84km z tego powodu ze zalozone zostalo wieksze turbo. a co do naprawy to nie robilem tego bo mi sie tak uwidzialo tylko takie byly teorie mechanikow ze stare turbo gwizda i ono robi problem. zrob turbo bedzie wszystko ok a ze ja chcialem troche tuningu to zalozylem wieksze turbo skoro to mialo byc usterka i wiec wkoncu chcialbym znalezc przyczyne bolu mojego auta
  • Poziom 17  
    Dla mnie wszystko jest już ok, tylko widzę problem w tym, że turbo wolno wstaje i na niskich obrotach pewnie jest muł. fjodek napisał, że paliwa Ci brakuje. Trochę to dziwne, bo jak turbo się rozbuja, to masz jednak te 120KM i wszystko ładnie hula. Moim zdaniem, trzeba ustawić cięgno turbo, żeby wcześniej wstawało i jeszcze troszkę mapę boost podkręcić i będzie wszystko ok :)
  • Moderator Samochody
    Trochę poteoretyzuję... w przypadku konwencjonalnej turbiny im większa turbina, tym większa "turbo dziura" (przy niskich prędkościach obrotowych przepływ spalin jest za niski by turbina mogła efektywnie sprężać powietrze, później osiąga właściwą wydajność, aż wreszcie zostaje odcięta otwarciem zaworu obejścia spalin).

    Zjawisko to zminimalizowano w turbinach VNT, które mają zmienną wydajność - przy niskich obrotach/obciążeniach dysze kierujące spaliny są tak skierowane, że turbina wykorzystuje je z maksymalną efektywnością, w miarę wzrostu przepływu spalin, dysze przestawiają się tak, by stawiać mniejszy opór spalinom (nie blokować ich) a przy tym zmniejszyć sprawność turbiny aby nie dopuścić na nadmiernego rozpędzenia wirnika i przeładowania.

    Nie wiem jak to sterownie jest rozwiązane w praktyce w VW ale w znanym mi rozwiązaniu przy aktywnym zaworze sterującym (wciągniętym siłowniku) turbina jest ustawiona w pozycji maksymalnej wydajności (i tak się ustawia po uruchomieniu silnika, gdy pracuje na wolnych obrotach), przy braku wysterowania zaworu jest ustawiona jak dla wysokich obrotów (minimalna wydajność). W razie awarii elektrozaworu sterującego lub rozszczelnienia układu podciśnieniowego turbina pozostaje w trybie zredukowanej wydajności. Mimo tego samochód osiąga pełną moc jak i ciśnienie doładowania jest właściwe, jednak występuje potężna "turbo dziura" (czyli w początkowej fazie przyspieszania ciśnienie doładowania jest za niskie i narasta powoli).

    Możliwe jest też rozwiązanie dokładnie odwrotne, ale wtedy przy awarii podciśnienia sterującego turbina pozostawałby w trybie maksymalnej wydajności i przy wyższych obciążeniach powodowałaby przeładowanie.
  • Poziom 9  
    czyli tak jak MLRwin pisze podciagnac sztange od turba i ma byc, wiec rozumiem ze te 140km to mialy byc bajki i mity a gosc zrobil tylko 120km?

    co do wypowiedzi tzok to chodzi Ci ze mozliwe ze mam uszkodzony elektrozawor n75 sterujacy turbem?

    i druga sprawa mialem niedawno okazje podmienic sterownik na czysty bez przerobionych map i auto na nim jechalo dalej jakby mialo te 84km? wiec o co mu chodzi?
  • Poziom 17  
    N75 pracuje prawidłowo, widać to na logu 11. Jak masz turbo od 130KM np AWX, to tam turbo oryginalnie hula na 2350mbar, a Ty teraz masz 2050mbar, więc można podciągnąć mapę boost śmiało i więcej kucy będzie. Nie jestem ekspertem, ale na moim zdaniem cięgno załatwi wolne turbo. tzok ładnie przedstawił działanie turbo, ale konkretnego zdania na Twój przypadek nie powiedział :P

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze jedną rzecz chciałem dodać. adriaan25 nie przejmuj się tymi liczbami, co Ci z tych koni jak auto jest niesprawne. Ogarnij najpierw auto, a później zajmij się zwiększaniem mocy.
  • Poziom 9  
    ok wiec ciegnem od turba bede sie bawil jutro wieczorem lub sobote i bede widzial efekty:)
    Co do tej niesprawnosci to wlasnie chce to auto ogarnac zeby bylo ok skoro i tak juz tyle kasy wlozylem, tylko chce sie dowiedziec na co choruje;p
    a z czystej ciekawosci popatrze na te cyferki u znajomego w borze ktory tez ma 1.9tdi pd 101km axr lub atd i robil mu ten sam gosc mapy co mi tylko ze u niego wyszlo 126,6km z org turbem i momentu wiecej

    aha a takie pytanie do tego cisnienia doladowania. Jakie powinno ono byc przy tych 140-145km ktore mial wyczarowac tuner?
  • Poziom 22  
    a jak wygląda zawór egr ? nie jest czasem cały czas otwarty?
  • Poziom 9  
    a jak sprawdzic to wogole?
    ps to jest zawor egr od 130km a na tym od 101 bylo tak samo i na sprobe kiedys kiedys mialem od 90km alh i tez zadnych zmian
  • Poziom 10  
    Witam i jak tam kolego poradziłeś sobie z tym słabym dołem?
    Ja mam ten sam problem w Golfie V 1.9 TDI 105KM (zrobiony na 178KM) a mianowicie nie chce jechać do ok. 2100 obr/min po przekroczeniu tych obrotów gwałtowny wcisk w fotel.
    Mam go od 3lat i zawsze miał słaby dół nawet na serii, a po założeniu turbo od ARL-a jest masakra, regulacja sztangi nic nie daje.

    Przeprowadzone modyfikacje:
    -Turbo ARL regenerowane, ale było zakładane i nieregenerowane sprawne i jest bez zmian
    -Pompowtryski od AWX
    -Nowy wałek rozrządu z popychaczami i panewkami
    -Chłodnica oleju ARL
    -EGR zaślepiony i wyłączony
    -Wydech przelotowy

    Rzeczy które podmieniałem ze sprawnego samochodu i było bez zmian:
    -przepływomierz
    -czujnik ciśnienia doładowania
    -moduł podciśnieniowy N75

    Jakby ktoś miał jakiś pomysł proszę o poradę.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Najpierw daj logi, bo bez nich nikt Ci nic nie powie.
  • Poziom 17  
    Dla mnie jest ok, może tylko wartości N75 troche dziwne. Skoro masz problem na niższych biegach, to zrób logi na nich, ale wybieraj kanały pojedynczo, a nie po kilka. Pewnie tylko Ci się wydaje, że coś jest nie tak, nie oczekuj, że od 1400rpm będzie strzał, jak wciśniesz but w podłogę.
  • Poziom 10  
    Na pierwszym biegu wstaje około 2500obr/min, na drugim biegu 2300obr/min i im większy bieg tym szybciej wstaje. Jak np. jadę na 2 biegu i zmieniam na 3 bieg to zanim wstanie to chwilę to trwa. Nie jest ok bo mamy w domu jeszcze Tourana z takim samym silnikiem i jest całkiem inna jazda na pierwszych biegach ciągnie już od ok. 1700obr/min.
  • Poziom 17  
    To daj logi i będziemy wszystko wiedzieć. Z tych logów co dałeś jest wszytsko ok, turbo od 1700rpm ma juz 2000mbar, a przy około 2000rpm masz już maksymalna dawkę paliwa :) Może logi z drugiego biegu coś wyjaśnią.
  • Poziom 10  
    Jutro zrobię logi na 2 biegu i wrzucę je.
  • Moderator Samochody
    Daj wtryski do sprawdzenia, znajdziesz przyczynę.