Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra 1.4 C14NZ - Nagła utrata kompresji.

Zniewoleniec 06 Apr 2014 14:21 1731 3
  • #1
    Zniewoleniec
    Level 9  
    Witam, Problem jest następujący. Czy możliwa jest taka nagła utrata kompresji wynikająca z uszkodzenia komory, pierścieni itp?
    Samochód jeździł idealnie do czasu, dość ładnie się zbierał, 140-150 na gazie itd.
    W pewnym momencie auto zaczęło się trochę dusić, mianowicie przy gazie do dechy trochę go zmulało i burczał, aż pewnego razu zgasł i nie chciał już odpalić.
    Okazało się, że był przestawiony rozrząd.



    Teraz do rzeczy. Mechanik ustawił tak jak być powinno, samochód zapalił.
    Ale od tego momentu, mocy ma bardzo mało, bardzo ciężko go odpalić na zimnym silniku. W efekcie Auto wylądowało u mechanika. Pomierzył kompresje na cylindrach i wyszło po ok 6 bar. Czyli prawie nic.
    Zrobił próbe olejową, i wyszło niby więcej, stąd zalecił mi kupno silnika, bo remont czyli wymiana pierścieni itd wyjdzie drożej.
    I to moje pytanie, może być jakiś inny powód? Np nie domykające pierścienie?

    PS. Jeszcze jedna sprawa, samochód kupiłem dość niedawno, i zanim zaczęły się problemy zrobiłem nim może 400km bez ceregieli. Istniała jakaś możliwość, że silnik mógł zostać tylko chwilowo "uszczelniony"?
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Ten silnik jest dość niedrogi w naprawie. Może niech oszacuje koszt naprawy i wymiany na używany.
  • #3
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Zniewoleniec wrote:
    Mechanik ustawił tak jak być powinno, samochód zapalił.
    Ale od tego momentu, mocy ma bardzo mało, bardzo ciężko go odpalić na zimnym silniku. W efekcie Auto wylądowało u mechanika. Pomierzył kompresje na cylindrach i wyszło po ok 6 bar. Czyli prawie nic.


    Masz pogięte zawory.
  • #4
    robercik197407
    Level 12  
    Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów