Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brinkmann E260/45DBS - naprawa silnika,kompresora,chłodzenia.

MEVEX1 06 Kwi 2014 20:58 3243 5
  • #1 06 Kwi 2014 20:58
    MEVEX1
    Poziom 9  

    Zakładam temat by podzielić się doświadczeniami i problemami wynikającymi z naprawy stacjonarnej pompy do betonu Brinkmann 2008 r. ze sprężarką śrubową atlas,silnik Deutz D 2011 L 03 30,5 kw chłodzony olejem.
    Aktualnie maszyna przegrzewa się i wyłącza.
    Do wymiany uszczelka pod głowicą,wycieka olej.
    Wymiana filtra separatora,powietrza, filtra oleju kompresora,silnika.
    Czyszczenie chłodnic oleju silnika i sprężarki.
    Wymiana zaworów zwrotnych powietrza.
    Co dalej zobaczymy.
    Wszystkich chętnych do wymiany doświadczeń zapraszam.
    Mam spore doświadczeni z maszynami BMS trochę mniejsze z Brinkmann.
    Bardzo mile widziani znawcy silnika Deutz, być może kapitalny.

    Dodano po 5 [godziny] 52 [minuty]:

    Dziś sprawdzone,słaby obieg oleju silnik-chłodnica.
    Potrzebny schemat i namiary na dobrych dostawców części zamiennych do silnika.
    Rok temu została wymieniona uszczelka pod głowicą, właściciel twierdzi że osoba która to robiła podała mu grubość uszczelki, a on taką zakupił.
    Silnik ma 3,5 tyś motogodzin i kolejny raz wylatuje uszczelka, dość dziwne.
    Może ktoś ma jakieś pomysły gdzie leży problem.
    Jutro wywalam chłodnicę.

    1 5
  • #2 06 Kwi 2014 22:59
    kkknc
    Poziom 42  

    Jedne i drugie maszyny robione na Atlas coppco. Tyle, że BMS to kompletna góra AC łącznie z obudowami. Żeby nie ingerować w układ mechaniczny zastosowano napęd mieszalnika z pompy hydraulicznej umieszczonej na silniku. Do tego podwozie, na którym to zamontowano. Natomiast Brinkmman wykorzystuje tylko płytę podłogową sprężarki AC natomiast rama i obudowa i instalacja elektryczna to ich wyrób. Dodatkowo przenoszą chłodnicę na tył dodają wyjście do sprężarki śrubowej żeby było gdzie założyć wentylator służący do chłodzenia. A z przodu gdzie w sprężarce jest wentylator montują wyjście do napędu mechanicznego przez paski klinowe mieszadła.
    Lecące uszczelki to normalność w tym silniku. Ale wpływ na ich trwałość ma sposób jej montażu i dokręcania. Za lekko będzie wydmuchiwało, co 6-12m-cy. Za mocno to samo dodatkowo pogniesz blok i głowicę. Głowica daje się splanować a blok już nie.

    1
  • #3 07 Kwi 2014 08:43
    MEVEX1
    Poziom 9  

    Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem.
    Na co zwrócić uwagę podczas demontowania głowicy.

    0
  • #4 07 Kwi 2014 11:35
    kkknc
    Poziom 42  

    Skąd wiesz, że ma słaby obieg oleju? Skoro ciśnienie pcha olej do chłodnicy. Co się przegrzewa? W tej maszynie masz przecież parę czujników, a każdy z nich oprócz zapchania filtra powietrza wyłącza maszynę. Po zdjęciu głowicy posprawdzaj czy nie jest krzywy blok i głowica, ( chociaż w tym silniku jak się dokręca prawidłowo i nie omija czujnika przegania to nie ma takiej tendencji) Sprawdź też ile wystają tłoki ponad blok żeby dobrać prawidłowo uszczelkę.

    0
  • #5 07 Kwi 2014 23:09
    MEVEX1
    Poziom 9  

    Głowica oddana do planowania, zobaczymy co wyda.

    Sprostowanie co do przegrzewania.
    4 piętro, wiślany piach, 5-godzin pracy pompa do betonu staje.
    Wymuszenie pracy przez spięcie czujnika ciśnienia oleju kolejne 1,5-2 godz.pracy,następnie stop z czujnika temperatury.

    Po testach chłodnica zabita,termostat stoi.
    Ciśnienie w normie,minimalnie spada
    Temperatura 90 100 130 i rośnie
    W WARUNKACH PRACY NIE TESTOWANY

    0
  • #6 09 Kwi 2014 21:43
    kkknc
    Poziom 42  

    Brak dobrego ciśnienia oleju. Jak nie ma ciśnienia to nie ma chłodzenia. Tam silnik cały czas pracuje na maksymalnych obrotach. Pewnie zabrudzony zawór ciśnienia co się zdarz po niechlujnie zrobionej wymianie oleju. Zdarz się też że szwankuje czujnik ciśnienia oleju. Powiedz jaki masz ciśnieni oleju/ A głowice miałeś sprawdzić czy nie krzywa a nie dawać od razu do planowania.
    A termostat otwiera się dopiero przy 98°C stopniach a pełne otwarci ma przy 110°C więc jak testowałeś w wodzie to nic nie zobaczysz.

    1