Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1,9TDI 101KM - Podnoszenie stanu oleju

roone99 09 Kwi 2014 19:17 8148 45
  • #31 09 Kwi 2014 19:17
    roone99
    Poziom 9  

    wiem że sruby powinny być nowe ale nie kupywałem.
    A podał by mi ktoś wymiary ustawienia wtryskiwacza w tym silniku axr?

  • #32 09 Kwi 2014 19:20
    trans-serwis
    Poziom 39  

    roone99 napisał:
    wiem że sruby powinny być nowe ale nie kupywałem.
    Nie powinny, tylko muszą być nowe.
    roone99 napisał:
    A podał by mi ktoś wymiary ustawienia wtryskiwacza w tym silniku axr?
    Lenistwo, nie chce ci się szukać.

  • #33 09 Kwi 2014 19:28
    roone99
    Poziom 9  

    Znalazłem jakieś wymiary ale nw czy to są to tego silnika? Chyba że jeden wymiar jest do wszystkich?
    np. 64.8 na czwarty
    152.8 na trzeci
    244.2 na drugi
    332.2 na poerwszy
    to jest to?
    A co do tych śrub to tylko na zamówienie.

  • #34 09 Kwi 2014 19:46
    trans-serwis
    Poziom 39  

    roone99 napisał:
    A co do tych śrub to tylko na zamówienie.
    W czym problem?

  • #35 09 Kwi 2014 19:56
    roone99
    Poziom 9  

    Że trzeba czekać i tam gdzie przyjdą do tego serwisu odbiór osobisty a to daleko troche.
    A co do tych wymiarów to są one ok?
    I jeszcze jak mi wpad komorą torks (do miski chyba spadł) to nic sie nie stanie jak go odpale i bedę jeździł?

  • #36 09 Kwi 2014 20:31
    polonez15
    Poziom 32  

    Wiesz co? Widzę tu tylko jedną opcję - totalna destrukcja silnika... Oddaj to auto dla mechanika, a za pół dnia, góra dzień odbierzesz Gofra w pełni sprawnego.

  • #37 09 Kwi 2014 22:12
    roone99
    Poziom 9  

    Wymieniłem juz uszczelniacze, powkładałem wtryskiwacze podokręcałem i maszyna chodzi jak trzeba stan oleju sprawdzony, bede teraz kontrolował czy sie podnosi. Dzieki wszystkim co pomogli mi i doradzi. Poinformuje was jak coś się zmieni.

  • #38 09 Kwi 2014 22:15
    polonez15
    Poziom 32  

    Usunąłeś progi papierem w gniazdach pompek? Wyjąłeś to, co wpadło w kanał olejowy???

  • #39 09 Kwi 2014 22:49
    trans-serwis
    Poziom 39  

    roone99 napisał:
    Poinformuje was jak coś się zmieni.
    Czekamy.

  • #40 10 Kwi 2014 11:27
    roone99
    Poziom 9  

    Te progi jekko podczyściłem. A ten klucz co wpadł w komore to poleciał do miski i magnes go złapie

  • #41 05 Maj 2014 10:01
    szogun87
    Poziom 13  

    To jak klucz wpadł to do cylindra a nie do miski olejowej. Może być nieciekawie Ja bym tak nie jeździł.

  • #42 07 Maj 2014 21:32
    roone99
    Poziom 9  

    Nie nie klucz złapał magnes od miski, niedawno wymieniałem olej w Golfie i wyskoczył mi ten klucz razem z olejem. A co do tych pompowtrysków i uszczelniaczy to od tej pory co wymieniłem to wszystko jest ok i żeby już tak było. Jeśli będzie się coś działo poinformuje.

  • #44 24 Wrz 2015 10:13
    dastin4
    Poziom 12  

    U mnie jest identyczny problem. Mam Golfa V Plus 1,9 TDI 105 kM. Auto ma na liczniku 220 tyś. Przywiozłem go w zeszłym roku osobiście z Niemiec. Auto miało kończący się dwumas, więc kupiłem go w miarę w dobrej cenie w niemieckim komisie handlującym autami 20 lat. Ponieważ myślałem auto sprzedać zregenerowałem dwumas ze sprzęgłem i wymieniłem rozrząd (bo handlarz twierdził, że nie był robiony). Nic więcej nie robiłem. Jeździłem autem około 10 miesięcy. Stan oleju był na pewno w porządku. W tym czasie zrobiłem nim jakieś 10 kkm.

    Ponieważ ostatnio hamulce zaczęły robić się coraz słabsze (i biły) zabrałem się za ich naprawę. Auto chodzi pięknie i żonie wygodnie sie nim jeździ, więc zdecydowaliśmy , że zostaje.
    Wymieniłem tylne tarcze i klocki na nowe ATE, Przednie przetoczyłem bo leciutko biły, a były jeszcze całkiem dobre. Wymieniłem płyn hamulcowy. Po drobnych problemach odpowietrzyłem układ. Okazało się jeszcze że pompa tandemowa nie robi odpowiedniego podciśnienia, więc sprawdziłem manometrem i wyszła jej standardowa wada czyli króciec. Zdemontowałem pompę. Zabierak był w bardzo dobrym stanie, więc słabe podciśnienie to na pewno nie jego wina. Zakleiłem klejem króciec i pompa chodzi prawidłowo. Hamulce są jak nowe.
    A ponieważ robotę tę zrobiłem bo szykował mi się dłuższy wyjazd (ponad 2200 km) to wymieniłem przy okazji olej w silniku i wszystkie filtry. Przed samą wymianą na bagnecie było ciut ponad stan maksymalny.
    Wymieniłem olej i na drugi dzień stan był taki jak przed wymianą (więcej niż max). Ponieważ szedłem do szpitala to postanowiłem, że po powrocie ściągnę nadmiar. Jak po kilku tygodniach zajrzałem to się przeraziłem ile jest tego oleju.
    Na szczęście autem jeździ tylko żona i niedaleko, więc na razie nie widać żadnych nieszczelności. I oby przez tak pozostało.
    W oleju jest na 100% paliwo. Kupiłem uszczelnienia pompek i nowy olej z filtrem. Wymieniłem uszczelnienia i olej. Niestety gniazda i pompki wyglądają tak jak te na zdjęciu. Po wymianie wystarczy przejechać kilkadziesiąt kilometrów i stan sie podnosi.

    Tutaj znalazłem poradę kolegi VWDUBLIN na temat prawdopodonych przyczyn.
    Link

    Najbardziej dziwi mnie to, że wyrobione gniazda świadczą o sporym przebiegu, a moje auto wygląda na te 200 kkm (i nie piszę tu o mieszku czy kierownicy).

    Pewnie czeka mnie tulejowanie i lada moment dowiem sie ile to będzie kosztować, ale zanim się na to zdecyduję spróbuję przełożyć inna pompę tandemową, bo problem pojawił się od czasu jej naprawy i wymiany oleju.

    Skoro ostatnie 10 kkm, oleju nie przybywało to wątpię, że gniazda wytarły się do obecnego stanu w przeciągu 300 km. A mój problem nie narastał tylko pojawił sie nagle.

    Jeśli ktoś w was miałby jakieś sugestie to z chęcią posłucham.

  • #45 14 Paź 2015 12:21
    roone99
    Poziom 9  

    U mnie od czasu wymiany tych uszczelniaczy nic się nie dzieje, wszystko chodzi dobrze, stan oleju się nie podnosi, a w serwisie powiedzieli mi że będzie dobrze ale tylko przez tydzień może dwa, a tu chodzi już półtora roku bez podnoszenia stanu oleju.

  • #46 14 Paź 2015 12:32
    dastin4
    Poziom 12  

    Pierwsze pomiary po wymianie uszczelniaczy widocznie zrobiłem niewłaściwie bo okazuje się ze stan oleju jest jednak prawidłowy. Juz tak jeżdżę miesiąc (około tysiąca km). Zobaczymy jak długo. Z drugiej jednak strony tulejowanie gniazd kosztuje 400 zł. Wymiana we własnym zakresie wiec trzeba doliczyć uszczelkę i planowanie. W porównaniu z kosztami które od początku włożyłem (dwumas ze sprzęgłem, hamulce, rozrzad) to niewielkie pieniądze a mam auto pewne. Wiec pewnie zostane przy nim. Jedyny problem jaki z nim teraz mam to fakt ze auto jest chodliwe . Niedawno chcieli mi go sprzątnać spod bloku, ale teraz już im się to nie uda:)