Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak prawidłowo jeździć dieslem?

06 Kwi 2014 22:33 11580 21
  • Poziom 11  
    Witam kolegów, mam dylemat dotyczący stylu jazdy dieslem.
    Ja jeżdżę tak , że jak motor jest zimny to nie butuje go za bardzo max 2500 obrotów oczywiscie po odpaleniu czekam chwile żeby olej dotarł do turbinki i innych podzespołów. Gdy autko złapie temperaturę jeżdżę raczej dynamicznie ale max do 3500 obrotów przy przyspieszaniu czy wyprzedzaniu a jak lece sobie autostradą to mam tak za zwyczaj 2000 do 3000 obrotów. Przed każdym wyłączeniem silnika czekam aż turbinka zwolni na wolnych obrotach. Powiedzcie prosze czy dobrze robie czy powinienem zmienić styl jazdy.
  • Poziom 30  
    Twój styl jazdy to głównie to ile musisz tankować. Większość nowoczesnych diesli ma informacje o tym kiedy zmienić bieg na niższy a kiedy na wyższy. Najważniejsza sprawa to przy starcie pozwolić aby olej dotarł wszędzie i przy gaszeniu poczekać aż turbo wyhamuje. Co do reszty to dzisiejsza motoryzacja jest tak konstruowana że prędzej czy później czeka cię kosztowna naprawa niezależnie jak jeździsz.
  • Poziom 10  
    i nie cisnąć na niskich obrotach, min. powiedzmy 1700/1800


    ps. te podpowiadacze zmiany biegu to se można w d... wsadzić często
  • Poziom 10  
    Silniki diesla są dość specyficzne. Moim zdaniem Twój styl jazdy jest ok. Najważniejsze jest to, aby do momentu rozgrzania się silnika nie obciążać go zbytnio no i należy pamiętać, aby po dłuższej trasie dać się schłodzić turbince przez pewien czas. Przy samochodzie z silnikiem diesla należy bardzo skrupulatnie przestrzegać serwisów, tj. w szczególności wymiana filtra powietrza, oleju, paliwa.
  • Poziom 1  
  • Poziom 15  
    Trzeba pamiętać że jeśli mamy dwumase to unikać dużych obciążeń na niskich obrotach poniżej ok 1800obr np. 5 bieg 1300obr i pedał w podłoge.
  • Moderator Samochody
    Luken66 napisał:
    Najważniejsze jest to, aby do momentu rozgrzania się silnika nie obciążać go zbytnio no i należy pamiętać, aby po dłuższej trasie dać się schłodzić turbince przez pewien czas.
    Jeśli to nie była niemiecka Autobahna i nie cisnąłeś ponad 200km/h to jak od zjazdu z autostrady do parkingu przejechałeś 1-2km przepisowo po mieście to powinno wystarczyć do schłodzenia turbiny.
    Większość nowych TD ma nisko położony moment obrotowy (1700-2200rpm) i w jego okolicach najlepiej jechać, rozpędzając się można kręcić do obrotów mocy maksymalnej, czyli 4000-4500, choć chcąc jeździć ekonomicznie lepiej nie przekraczać 3500rpm. Oczywiście dla każdego silnika dokładne optymalne wartości będą inne.

    http://www.pnt.pollub.pl/pdf/nr15/01.pdf
  • Poziom 11  
    Wnioskuję koledzy że mój styl jazdy jest ok. Zawsze czekam po odpaleniu aż olej sie rozejdzie do podzespołów nie butuje mojego mondea jak jest zimny max 2000rpm i po powrocie czy jak zatrzymuje sie gdzies na "kawke" to czekam az turbo zwolni. Wymieniam oleje i filtry raz na pół roku. Bo ja mam juz kosztowna naprawe za sobą regeneracja wtryskiwaczy i wymiana dwumasy, i kilka innych tanszych rzeczy takich jak pompa wody czy amortyzatory.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I nie dusze silnika typu 1200 obrotów 5 bieg i jazda pad gore.

    Dodano po 15 [sekundy]:

    I nie dusze silnika typu 1200 obrotów 5 bieg i jazda pad gore.

    Dodano po 5 [sekundy]:

    Wnioskuję koledzy że mój styl jazdy jest ok. Zawsze czekam po odpaleniu aż olej sie rozejdzie do podzespołów nie butuje mojego mondea jak jest zimny max 2000rpm i po powrocie czy jak zatrzymuje sie gdzies na "kawke" to czekam az turbo zwolni. Wymieniam oleje i filtry raz na pół roku. Bo ja mam juz kosztowna naprawe za sobą regeneracja wtryskiwaczy i wymiana dwumasy, i kilka innych tanszych rzeczy takich jak pompa wody czy amortyzatory.
  • Poziom 14  
    Panowie a dlaczego niskie obroty mu szkodzą? A jeśli chodzi o wolnossącą benzynę to także obroty rzędu ok 1500 lub niżej są szkodliwe?
    Czy dla benzyny bez turba też obowiązuje zasada, że nie wolno od razu gasić po jeździe auta?
  • Poziom 15  
    Szkodzą mu duże obciążenia na niskich obrotach, same niskie obroty nie są groźne dla dwumasy, przypuszczam że chodzi wtedy o duże drgania które dwumas tłumi. Z tym gaszeniem silników bez turba to nie ma to znaczenia
  • Poziom 14  
    A silnikowi benzynowemu bez dwumasy i turba szkodzi 1500 obr?
  • Poziom 1  
  • Poziom 1  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Panowie jak już tak sobie rozmawiamy, to mam pytanie co do mondea mk3 2005 2.0tdci a mianowicie przy wiekszych obrotach (3400rpm) w czasie przyspieszania odcina zapłon tak że tylko szarpnie motorem ale po redukcji idzie dalej a czasem go wyłącza komputer nie pokazuje błędów. Czy to może być wina pompy? Bo nie dawno wymieniałem regulator ciśnienia paliwa ten na pompie.

    Dodano po 8 [sekundy]:

    Panowie jak już tak sobie rozmawiamy, to mam pytanie co do mondea mk3 2005 2.0tdci a mianowicie przy wiekszych obrotach (3400rpm) w czasie przyspieszania odcina zapłon tak że tylko szarpnie motorem ale po redukcji idzie dalej a czasem go wyłącza komputer nie pokazuje błędów. Czy to może być wina pompy? Bo nie dawno wymieniałem regulator ciśnienia paliwa ten na pompie.
  • Poziom 39  
    basiabb-80 napisał:
    A silnikowi benzynowemu bez dwumasy i turba szkodzi 1500 obr?

    Nie, jeśli masz V8 od4,0 wzwyż. Przy silniku 1,0, czy 1,2 jest szkodliwe i raczej nie wykonalne. Pisanie ogólników nie ma sensu, każdy silnik jest inny i inna jest "buda".
  • Poziom 14  
    Chodzi o passata b5 1,6 101km po co jechać na 4 biegu jak na 5 jest o wiele ciszej i pewnie mniej pali.

    Moderowany przez manta:


    Może jakieś małe wyjaśnienia? W poprzednim temacie był to golf, teraz passat b5 1.6 disel?
    Dane techniczne nie podają takiego silnika, najmniejszy to 1.9 PD.
    Za dalsze:

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Będzie ostrzeżenie.

  • Poziom 1  
  • Poziom 14  
    Jechałam kiedyś w trasę, passat b5 1,6 na gazie i jadąc cały czas na obrotach 1500, auto spalało ok 8l, jadąc na ok 2000-2500 spalało 10l gazu.
  • Poziom 1  
  • Poziom 11  
    Moim zdaniem niskie obroty około 1500rpm na wyższym biegu na autostradzie czy innym płaskim terenie nie mają wpływu na meczenie silnika. Co innego piąty bieg 1500rpm 40km/h i jazda pod górę, w przypadku dwumasy w dieslach to morderstwo, bo dwumasa tłumi wszystkie drgania i cierpi, co skutkuje szybką wymianą.