Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak prawidłowo jeździć dieslem?

Adam27355 06 Kwi 2014 22:33 8994 21
  • #1 06 Kwi 2014 22:33
    Adam27355
    Poziom 11  

    Witam kolegów, mam dylemat dotyczący stylu jazdy dieslem.
    Ja jeżdżę tak , że jak motor jest zimny to nie butuje go za bardzo max 2500 obrotów oczywiscie po odpaleniu czekam chwile żeby olej dotarł do turbinki i innych podzespołów. Gdy autko złapie temperaturę jeżdżę raczej dynamicznie ale max do 3500 obrotów przy przyspieszaniu czy wyprzedzaniu a jak lece sobie autostradą to mam tak za zwyczaj 2000 do 3000 obrotów. Przed każdym wyłączeniem silnika czekam aż turbinka zwolni na wolnych obrotach. Powiedzcie prosze czy dobrze robie czy powinienem zmienić styl jazdy.

    1 21
  • #2 06 Kwi 2014 23:33
    szymon198312
    Poziom 30  

    Twój styl jazdy to głównie to ile musisz tankować. Większość nowoczesnych diesli ma informacje o tym kiedy zmienić bieg na niższy a kiedy na wyższy. Najważniejsza sprawa to przy starcie pozwolić aby olej dotarł wszędzie i przy gaszeniu poczekać aż turbo wyhamuje. Co do reszty to dzisiejsza motoryzacja jest tak konstruowana że prędzej czy później czeka cię kosztowna naprawa niezależnie jak jeździsz.

    2
  • #3 07 Kwi 2014 08:49
    kokosz1981
    Poziom 10  

    i nie cisnąć na niskich obrotach, min. powiedzmy 1700/1800


    ps. te podpowiadacze zmiany biegu to se można w d... wsadzić często

    1
  • #4 07 Kwi 2014 09:23
    Luken66
    Poziom 10  

    Silniki diesla są dość specyficzne. Moim zdaniem Twój styl jazdy jest ok. Najważniejsze jest to, aby do momentu rozgrzania się silnika nie obciążać go zbytnio no i należy pamiętać, aby po dłuższej trasie dać się schłodzić turbince przez pewien czas. Przy samochodzie z silnikiem diesla należy bardzo skrupulatnie przestrzegać serwisów, tj. w szczególności wymiana filtra powietrza, oleju, paliwa.

    1
  • #5 07 Kwi 2014 09:55
    my41s
    Poziom 32  

    kokosz1981 napisał:
    ps. te podpowiadacze zmiany biegu to se można w d... wsadzić często

    To prawda. Mi pokazuje 6 bieg przy ok 70km/h, gdzie mam wtedy z 1100 obrotów...? Masakra
    70km/h to na czwórce jadę, a na piątce jeśli nie przyśpieszam i jadę jednostajnie.

    Co do turbiny to faktycznie czekałem przed zgaszeniem, ale teraz chyba zmienię praktyki i będę czekał, ale po dynamicznej jeździe i zjeździe z autostrady.
    kokosz1981 napisał:
    i nie cisnąć na niskich obrotach

    To według mnie tyczy się zarówno diesli, jak i benzynowych. Powiem szczerze, że jak czyta się czasami różne 'szkoły' jazdy dieslem, to wychodzi, że to jest jakieś nie wiadomo jaki silnik i nie można nim normalnie jeździć...
    Ja praktykuję taką jazdę: jak zimny - do 2.5tys. rpm delikatnie, nagrzany podobnie, ale troszkę mocniej wciskam gaz - taka jazda do 2tys. rpm i zamulanie też nie jest zdrowa. Raz na jakiś czas (2-3 miesiące) daję mu w palnik i przeganiam pająki z wydechu. Problemów na razie żadnych nie mam (no, może wyczuwam coś z dwumasą). Nawet z DPFem jeżdżąc po mieście. Teraz zmienię trochę stosunek do tego czekania przed zgaszeniem silnika.

    0
  • #6 07 Kwi 2014 10:33
    Powerbass
    Poziom 15  

    Trzeba pamiętać że jeśli mamy dwumase to unikać dużych obciążeń na niskich obrotach poniżej ok 1800obr np. 5 bieg 1300obr i pedał w podłoge.

    1
  • #7 07 Kwi 2014 16:38
    tzok
    Moderator Samochody

    Luken66 napisał:
    Najważniejsze jest to, aby do momentu rozgrzania się silnika nie obciążać go zbytnio no i należy pamiętać, aby po dłuższej trasie dać się schłodzić turbince przez pewien czas.
    Jeśli to nie była niemiecka Autobahna i nie cisnąłeś ponad 200km/h to jak od zjazdu z autostrady do parkingu przejechałeś 1-2km przepisowo po mieście to powinno wystarczyć do schłodzenia turbiny.
    Większość nowych TD ma nisko położony moment obrotowy (1700-2200rpm) i w jego okolicach najlepiej jechać, rozpędzając się można kręcić do obrotów mocy maksymalnej, czyli 4000-4500, choć chcąc jeździć ekonomicznie lepiej nie przekraczać 3500rpm. Oczywiście dla każdego silnika dokładne optymalne wartości będą inne.

    http://www.pnt.pollub.pl/pdf/nr15/01.pdf

    0
  • #8 08 Kwi 2014 01:41
    Adam27355
    Poziom 11  

    Wnioskuję koledzy że mój styl jazdy jest ok. Zawsze czekam po odpaleniu aż olej sie rozejdzie do podzespołów nie butuje mojego mondea jak jest zimny max 2000rpm i po powrocie czy jak zatrzymuje sie gdzies na "kawke" to czekam az turbo zwolni. Wymieniam oleje i filtry raz na pół roku. Bo ja mam juz kosztowna naprawe za sobą regeneracja wtryskiwaczy i wymiana dwumasy, i kilka innych tanszych rzeczy takich jak pompa wody czy amortyzatory.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I nie dusze silnika typu 1200 obrotów 5 bieg i jazda pad gore.

    Dodano po 15 [sekundy]:

    I nie dusze silnika typu 1200 obrotów 5 bieg i jazda pad gore.

    Dodano po 5 [sekundy]:

    Wnioskuję koledzy że mój styl jazdy jest ok. Zawsze czekam po odpaleniu aż olej sie rozejdzie do podzespołów nie butuje mojego mondea jak jest zimny max 2000rpm i po powrocie czy jak zatrzymuje sie gdzies na "kawke" to czekam az turbo zwolni. Wymieniam oleje i filtry raz na pół roku. Bo ja mam juz kosztowna naprawe za sobą regeneracja wtryskiwaczy i wymiana dwumasy, i kilka innych tanszych rzeczy takich jak pompa wody czy amortyzatory.

    0
  • #9 08 Kwi 2014 09:48
    basiabb-80
    Poziom 14  

    Panowie a dlaczego niskie obroty mu szkodzą? A jeśli chodzi o wolnossącą benzynę to także obroty rzędu ok 1500 lub niżej są szkodliwe?
    Czy dla benzyny bez turba też obowiązuje zasada, że nie wolno od razu gasić po jeździe auta?

    0
  • #10 08 Kwi 2014 10:17
    Powerbass
    Poziom 15  

    Szkodzą mu duże obciążenia na niskich obrotach, same niskie obroty nie są groźne dla dwumasy, przypuszczam że chodzi wtedy o duże drgania które dwumas tłumi. Z tym gaszeniem silników bez turba to nie ma to znaczenia

    1
  • #11 08 Kwi 2014 10:38
    basiabb-80
    Poziom 14  

    A silnikowi benzynowemu bez dwumasy i turba szkodzi 1500 obr?

    0
  • #12 08 Kwi 2014 11:42
    my41s
    Poziom 32  

    basiabb-80 napisał:
    A silnikowi benzynowemu bez dwumasy i turba szkodzi 1500 obr?

    Jaki ciśniesz, albo przeciążasz silnik - szkodzą. Jak jeżdżę benzynowym to trzymam obroty w granicach 2000. Jadąc po równym terenie (nie pod górkę) jednostajnie - takie obroty nie powinny być szkodliwe.

    -1
  • #13 08 Kwi 2014 11:54
    basiabb-80
    Poziom 14  

    A 1500 przy 60km/g na 5?

    0
  • #14 08 Kwi 2014 12:20
    my41s
    Poziom 32  

    basiabb-80 napisał:
    A 1500 przy 60km/g na 5?

    Ja osobiście 5kę zapinam jadąc najmniej 70km/h, a 60km/h to często jadę na 4, a nawet i 3jce - zależy od sytuacji.

    Jakie masz auto?

    Zresztą już kiedyś był tutaj podobny wątek, więc poszukaj...

    1
  • #15 08 Kwi 2014 12:32
    113673
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 08 Kwi 2014 14:00
    Adam27355
    Poziom 11  

    Panowie jak już tak sobie rozmawiamy, to mam pytanie co do mondea mk3 2005 2.0tdci a mianowicie przy wiekszych obrotach (3400rpm) w czasie przyspieszania odcina zapłon tak że tylko szarpnie motorem ale po redukcji idzie dalej a czasem go wyłącza komputer nie pokazuje błędów. Czy to może być wina pompy? Bo nie dawno wymieniałem regulator ciśnienia paliwa ten na pompie.

    Dodano po 8 [sekundy]:

    Panowie jak już tak sobie rozmawiamy, to mam pytanie co do mondea mk3 2005 2.0tdci a mianowicie przy wiekszych obrotach (3400rpm) w czasie przyspieszania odcina zapłon tak że tylko szarpnie motorem ale po redukcji idzie dalej a czasem go wyłącza komputer nie pokazuje błędów. Czy to może być wina pompy? Bo nie dawno wymieniałem regulator ciśnienia paliwa ten na pompie.

    1
  • #17 08 Kwi 2014 22:46
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    basiabb-80 napisał:
    A silnikowi benzynowemu bez dwumasy i turba szkodzi 1500 obr?

    Nie, jeśli masz V8 od4,0 wzwyż. Przy silniku 1,0, czy 1,2 jest szkodliwe i raczej nie wykonalne. Pisanie ogólników nie ma sensu, każdy silnik jest inny i inna jest "buda".

    1
  • #18 09 Kwi 2014 11:26
    basiabb-80
    Poziom 14  

    Chodzi o passata b5 1,6 101km po co jechać na 4 biegu jak na 5 jest o wiele ciszej i pewnie mniej pali.

    Moderowany przez manta:


    Może jakieś małe wyjaśnienia? W poprzednim temacie był to golf, teraz passat b5 1.6 disel?
    Dane techniczne nie podają takiego silnika, najmniejszy to 1.9 PD.
    Za dalsze:

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Będzie ostrzeżenie.

    1
  • #19 09 Kwi 2014 16:31
    my41s
    Poziom 32  

    basiabb-80 napisał:
    Chodzi o passata b5 1,6 101km po co jechać na 4 biegu jak na 5 jest o wiele ciszej i pewnie mniej pali.

    Nie wiem czemu, ale odnoszę takie wrażenie, że za drugą stronę ekranu siedzi (ale niekoniecznie) inny użytkownik tego forum, który jakiś czas temu był zablokowany... A zadawał podobne pytania...

    basiabb-80 napisał:
    po co jechać na 4 biegu jak na 5 jest o wiele ciszej i pewnie mniej pali.

    "Pewnie mniej pali"... Jak to sprawdzałaś/sprawdzałeś?
    Znów wszystko zależy od sytuacji - dajmy na to, że jak z górki to faktycznie mniej :P (nie nowość przy każdym silniku), ale pod górkę to nie dość, że pali więcej więcej to jeszcze silnik męczysz...
    Pomijam to, że nie raz już było pisane tu na forum o co chodzi...

    1
  • #20 10 Kwi 2014 13:08
    basiabb-80
    Poziom 14  

    Jechałam kiedyś w trasę, passat b5 1,6 na gazie i jadąc cały czas na obrotach 1500, auto spalało ok 8l, jadąc na ok 2000-2500 spalało 10l gazu.

    1
  • #21 10 Kwi 2014 18:43
    my41s
    Poziom 32  

    Aż siebie zacytuję:

    my41s napisał:
    wszystko zależy od sytuacji - dajmy na to, że jak z górki to faktycznie mniej :P (nie nowość przy każdym silniku), ale pod górkę to nie dość, że pali więcej więcej to jeszcze silnik męczysz...

    my41s napisał:
    Jadąc po równym terenie (nie pod górkę) jednostajnie - takie obroty nie powinny być szkodliwe.

    1
  • #22 14 Kwi 2014 12:05
    Adam27355
    Poziom 11  

    Moim zdaniem niskie obroty około 1500rpm na wyższym biegu na autostradzie czy innym płaskim terenie nie mają wpływu na meczenie silnika. Co innego piąty bieg 1500rpm 40km/h i jazda pod górę, w przypadku dwumasy w dieslach to morderstwo, bo dwumasa tłumi wszystkie drgania i cierpi, co skutkuje szybką wymianą.

    1