Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson Skuter 89r. 4 biegi instalacja 12 V - prostownik

09 Kwi 2005 23:08 16442 18
  • Poziom 11  
    Ile stosuje się w simsonie sr 50 (12 v instalacja, bezmodułowy zapłon) diod prostowniczych tzn. przez mostek (chodzi mi o cewke ładującą bo z tego co się orientuje prostuje się tylko tą - cewkę od świateł i zapłonu nie (jak się myle to napiszcie))tak więc przez mostek czy tylko przez jedną (jednopołówkowe prostowanie) bo z tego co słyszałem chyba się stosuje prostowanie jednopołówkowe ze względu na to że akumulator trudno przełądować wtedy. I jaki typ diód użyć na jakiego ampera????
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V...

    Pozdro!!!
  • Poziom 11  
    A jak jest właśnie "yaro" z tą cewką od łądowania tam chbya są dwie cewki połączone w szereg - jedna od akumulaotra a druga od światłą stopu - od iskorownika wychodża cztery kable - cztery cewki masa na silniku tak czy nie?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Tak, masa jest na silniku dla wszystkich cewek, a ta od ładowania ma poprostu odczep w połowie uzwojenia... I ten środkowy odczep jest do światła pozycyjnego tylnego (5W), a górny odczep do stopu i ładowania... Zindentyfikować odczepy możesz mierząc opór względem masy... odczep o większej oporności to stop i ładowanie, a o mniejszej żarówka tylna (5W)....

    Pozdrawiam!!!
  • Poziom 11  
    A tą cewkę od tego swiatłą pozycyjnego trzeba prostować i czy powino łączyć sie z akumulatorem????? Sygnał dźwiękowy można podpinać bezpośrednio bez żadntych rezystorów pod akumulator?
  • Poziom 20  
    Napięcia z cewki od pozycyjnego nie musisz prostować... A co do klaksonu to zależy na jakie napięcie jest. Jak masz akumulator np. 12V i klakson 12V to bez żadnych rezystorów...
  • Poziom 11  
    Czyli cewka od świateł zasila tylko światłą przednie (krótkie albo długie i postojowe przednie) i jeszcze jedno pytanie czy w stacyjce połączyć można razem plus do plusa światła postojoewe tylne i przednie - one nie są w fazie będą jakieś problemy?????? czy trzeba oddzielnie. A cewkę wysokie napięcia łączymy w taki sposób że minus od silinika idzie do jednego zacisku cewki wysokiego napięcia a plus idzie bezpośrenio przez stacyjke od cewki zapłonu?? i czy trzeba zachować jakąś polaryzację przy podłączaniu cewki wysokiego napięcia?????? i jak rozpoznać która jest cewka od czego??????
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi Ci z silnika kabel, który ma iść do cewki zapłonowej... jest on podłączony ze stacyjką tak, że stacyjka zwiera go do masy, kiedy przekręcisz ją w pozycję (wyłączony)..... polaryzacja cewki zapłonowej nie ma znaczenia..... Poszukaj gdzieś na elektrodzie schematów, jak nie znajdziesz, to mogę Ci wysłać.....
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale napisałęś mi że po wyłączeniu stacyjki kabel idący od cewki pierwotnej zasilania (czyli tej od iskownika) zwierany jest z masą i wtedy no niby ten prąd chyba nie będzie szedł do cewki wysokiego napięcia, ale będzie zwora i prąd będzie płynał przez tylko ten kabel plus który idzie do stacyjki. I w ten sposób będzie zwarcie. Chyba że zrozumiałem bo ja myśle że cewka wysokiego napięcia połączona jest bezpośrednio przez masę silnika bez żadneych przełąćzników, natomiast koniec cewki zapłonowej idącej od iskorownika idzie do stacyjki i jest włączany po ustawieniu go na włączony i wtedy płynie prąd generowany w prądnicy na cewke w.n. i generowana jest iskra. Jak to jest? A i jeszcze simson ma prądnice czy alternator?. Czym się różni prądnica od alternatora (budowa itp.)?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    W cewce masz 3 wyprowadzenia, bo są w środku 2 cewki mające wspólną masę. Czyli jest wejście z iskrownika, wyjście na świecę i masa. Jeżeli masz wyłączoną stacyjkę to wejście zwarte jest do masy. Z uwagi że na wejściu jest są małe sygnały, nie powoduje to żadnego uszkodzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Kolega Thomas ma rację... mógłbyś oczywiście mieć zrobione tak jak Ty myślisz ale budowa stacyjki na to nie pozwala, więc musisz znaleźć w stacyjce złącza, które są zwarte na pierwszej pozycji (wyłączony), a rozwarte na wszystkich innych ustawieniach.... Wtedy do jednego złącza przyłączasz masę, a do drugiego kabel od iskrownika i kabel idący do cewki... I musi działać.... Ja mam Simsona Electronic'a i tam jest to tak samo rozwiązane tyle że u mnie jest zwierany do masy sygnał z cewki zasilającej moduł....

    Pozdro!!!
  • Poziom 1  
    Witam jestem swierzym posiadaczem simsona 1989r. Chcialem sie zapytac bo mam w nim usterke ze gdy sie na grzeje po dluszszej jezdzie to sie nieda odpalic ani na popych tak jak byniebylo iskry a swiece 2razy wymienialem:cry::?:
  • Poziom 20  
    Musisz wymienić kondensator w iskrowniku...
    Pozdro!
  • Poziom 20  
    Faktycznie nie zauwazyłem że chodzi o SR, w takim razie albo moduł, albo cewka, ze wskazaniem na to pierwsze, bo miałem simsona electonic'a i cuda potrafiły się dziać jak moduł dogorywał...
  • Poziom 14  
    A czy ktos wie jak podlaczyc kable od cewki ladowania do tego prostownika. On posiada cztery koncowki. 2 to wejscie z cewki odpowiedni spolaryzowane a pozostalem to masa i wyjscie na regulator napiecia.
    Tylko mam probelm z ta dioda bo nie wiem ktory kabelek jest pierwszy a ktory drugi.
    Pozdrawiam Łukasz
  • Poziom 11  
    jak podłaczyć diode prostowniczą do simsona sr50 a jak przerywacz od migaczy z simsona s
  • Poziom 1  
    Mam simson SR50 z 89r instalacja 12V. Kupiłem nową stacyjke wszystko podłączyłem, wszystko świeci tylko nie ma iskry i nie można odpalić silnika. Simson mój to SR50/1 nie posiada elby ma osobny przerywacz. Gdy sprawdzam probówką (6-24V) to kabel który dochodzi do cewki (tej butelkowej) posiada prąd ale w kablu do świecy już tego prądu nie ma. po wyłączeniu stacyjki do tej cewki butelkowej nie dochodzi prąd więc wszystko chyba powinno być ok. ale nie ma iskry. Prosze o pomoc 7824324
  • Poziom 14  
    TO moduł ci siadł ja tez tak mialem.