Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felicia 1,9D - Luz piasty po wymianie łożyska

Fizyk0 08 Kwi 2014 02:35 1887 11
  • #1 08 Kwi 2014 02:35
    Fizyk0
    Poziom 10  

    Zwracam się do Was Koledzy o pomoc ,bo już całkowicie zgłupiałem.
    Po wymianie łożyska piasty prawej i dokręceniu prawidłowym momentem nakrętki przegubu (Felicia 1,9 D) miałem ciągle wyczuwalny luz przy założonym kole. Skonsultowałem się ze znajomym mechanikiem który zasugerował wadliwe łożysko. Wydało mi się to dziwne firma OPTIMAL z opinii na necie nawet całkiem dobra. Z racji ,że mam znajomego w sklepie wymienił mi to łożysko. Wymieniłem i dalej to samo. Gdzie szukać przyczyny? Nadmienię ,iż wymieniony został sworzeń wahacza , nowe gumy i górne łożysko amortyzatora i końcówka drążka. Montaż został wykonany prawidłowo na prasce z zachowaniem wszelkich zasad montażu tego typu łożysk (skośne dwurzędowe kulkowe). Piasta na pewno nie ma luzów w łożysku , jak i łożysko w gnieździe zwrotnicy. Luz jest na pewno na pierścieniach wewnętrznych łożyska.Widać jak rusza się tarcza hamulcowa i przegub zewnętrzny.Czy możliwe jest iż poprzedni właściciel użył jakiegoś trefnego przegubu ,który podczas dokręcania nakrętki nie kasuje luzu łożyska? Na tą chwile nie przychodzi mi nic innego do głowy. Co to może byc?

    -1 11
  • #2 08 Kwi 2014 09:16
    andrzej20001
    Poziom 42  

    A podkładka pod nakrętką?

    0
  • #3 08 Kwi 2014 12:15
    Fizyk0
    Poziom 10  

    Podkładka jest. Chodzi luźno na czopie przegubu.

    0
  • #4 08 Kwi 2014 12:29
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Frezowany czop przegubu wchodzi luźno w piastę ?

    0
  • #5 08 Kwi 2014 12:57
    Fizyk0
    Poziom 10  

    Tak wieloklin wchodzi suwliwie w piaste.

    0
  • #6 08 Kwi 2014 13:12
    andrzej20001
    Poziom 42  

    To przegub raczej do zmiany . Dociągnąć nakrętką z podkładką zabezpieczyć przed odkręceniem i wsio.

    0
  • #7 08 Kwi 2014 14:09
    Fizyk0
    Poziom 10  

    Czyli zostawić z tym luzem? Po przeciwnej stronie też zmieniałem łożysko i tam jest super po dokręceniu zero wyczuwalnego luzu. Trochę nie rozumiem też co ma wieloklin na czopie przegubu do luzu na łożysku ?

    0
  • #8 08 Kwi 2014 14:50
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Dociągasz nakrętkę z podkładką i ma być ok bez luzu..

    0
  • #9 08 Kwi 2014 15:21
    Fizyk0
    Poziom 10  

    Cytat:
    Dociągasz nakrętkę z podkładką i ma być ok bez luzu..


    Ale dlaczego tak nie jest i jest luz?

    0
  • #10 09 Kwi 2014 07:36
    mczapski
    Poziom 38  

    Z opisów nie do końca wiem, czy jesteś pewien, iż luz występuje na łożysku. A jeśli tak to koniecznie należy sprawdzić po pierwsze stan gwintu czopa i nakrętki. Być może występuje zatarcie/uszkodzenie i stosowany moment nie wystarcza na pokonanie oporów dokręcania. A dalej to warto wiedzieć, czy czop nie jest uszkodzony/naprawiany (może kiedyś wystąpiło obracanie pierścienia wewnętrznego łożyska i zużycie czopa)? W każdym razie cudów nie ma i przyczyna do odkrycia.

    0
  • #12 09 Kwi 2014 23:11
    ociz
    Moderator Samochody

    Fizyk0 napisał:
    OPTIMAL z opinii na necie nawet całkiem dobra.

    Mechnicy nie mają powodów do narzekania, 10-20k km i znów do wymiany.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo