Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa c 1,3 cdti - ciężko pali lub nie odpala wogóle

08 Kwi 2014 15:35 2763 7
  • Poziom 11  
    Panowie jeżeli ktoś się spotkał z problemem proszę o poradę bo już mi się skończyły pomysły. Corsa C 1,3 cdti jak był zimny palił od strzała, jak był gorący i był wygaszany a następnie odrazu rozruch też palił ok, ale już np gorący i postał z 30min to już nie można zapalić wogóle albo po długim kręceniu zapali ale ledwo ledwo z objawem tak jak by były resztki paliwa. Wydedukowałem że to wina zaworu regulacji ciśnienia CR w listwie i go wymieniłem na inny (używany) i jak ręką odjął ale po 4 dniach to samo albo jeszcze gorzej bo przestał palić tez na zimnym i pojawiło się paliwo we wtyczce zasilającej zawór. Uznałem że zawór tyle pochodził ile za niego zapłaciłem i kupiłem zupełnie nowy i znowu jak ręką odjął ale po 4 dniach znowu to samo i tak się teraz zastanawiam o co * chodzi. Żeby nie było że wymieniam sobie bezmyślnie zawory na pałę jeden za drugim (droga zabawka) to sprawdziłem wcześniej diagnostycznie ciśnienia oczekiwane i uzyskiwane nawet w czasie max obciążenia silnika i były identyczne, max widziałem 130MPa czyli 1300bar czyli chyba ok. Komp nie zgłasza żadnych błędów o zbyt niskim lub wysokim ciśnieniu, wogóle nie wywala żadnych błędów. Pompa ciśnienia po regeneracji i testach na stanowisku boscha ok rok temu. Auto jak już zapali to pracuje elegancko, nie kopci, ma moc, zużycie paliwa ok. Oglądałem też listwę ale tam raczej nie ma się co popsuć. Czepił bym się czegoś innego ale wymiana tych zaworów ewidentnie daje rezultat. Zastanawia mnie tylko te paliwo w złączu elektrycznym zasilającym zawór bo mogło się tylko przebić z wnętrza zaworu, ale znowu z tej strony listwy jest przelew nadmiarowy paliwa i tam nie ma ciśnienia. Ot taki mam rebus, jak ktoś się spotkał i dotrwał czytając do tego miejsca to proszę o poradę.
  • Poziom 34  
    Wtryski sprawdzał?
  • Poziom 11  
    Tak sprawdzone, auto trafiło(o własnych siłach) do serwisu Bosch z wyraźną prośbą o sprawdzenie wtrysków, panowie bez wyciągania stwierdzili że to nie wtryski, tzn mogą je wyjąć i sprawdzić ale to i tak nic nie da bo to nie wtryski a tylko zapłace dużo. Sprawdzili jedynie ciśnienie sprężania i stwierdzili że na jednym garze jest ono obniżone i to napewno wina moich problemów ale oni się tym nie zajmują więc za pogawędkę 350zł i do widzenia. Załamka normalnie.
  • Poziom 9  
    witam,

    Ogólnie mam ten sam problem, z tym samym sprzętem/Corsa C 1.3CDTI.

    Ale chciałbym zapytać trochę z innej strony, tzn. chciałbym sam przeprowadzić badania diagnostyczne przez złącze OBD. Zastanawiam się więc nad kupnem sprzętu potrzebnego mi do tego, zbudowanego na układzie ELM 327 i mam takie propozycje:

    http://allegro.pl/k14-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm327-obd-ii-cd-i4899012117.html

    oraz
    w rozwiązaniu bezprzewodowym/BLUETOOTH

    http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bluetooth-elm327-obd2-mini-cd-i4787179785.html

    CZy ktoś z wiedzą na ten temat mógłby mi pomóc czy warto kupować ten produkt? Na co zwrócić uwagę(płyta CD, kabel bądź BLUETOOTH...) ?

    I najważniejsze..
    Którą wersję złącza OBD posiada Corsa C z 2004r.?


    Dzięki i pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Jeżeli masz faktycznie taki sam problem jak ja to ELM-em w takiej czy innej wersji da się go wyłapać chociaż ja osobiście robiłem to op-comem, ale wiadomo, tylko w celach naukowych :sm31: Sprzęt jak sprzęt, istotne jest kto patrzy w odczyt, bo patrzyłem ja, patrzyło 10 mechaników, patrzył serwis Bosch Opole (pozdrawiam serdecznie :evil: ) i nic, dopiero później trafił się jeden myślący co nie miał tylko $ w głowie i po minucie problem był zdiagnozowany.
    Rozumiem że nie pytasz o rozwiązanie tylko o sprzęt diag. bo chcesz sam się z tym zmierzyć więc nie będę psuł Ci zabawy, tez miałem takie postanowienie i ostatecznie zrobiłem sam chociaż z ekonomicznego punktu widzenia nie miało to sensu :)
    Jeżeli chodzi o złącze to jest OBD2 lub jak kto woli EOBD
  • Poziom 9  
    cześć,,

    Dzięki za pomoc. Tak właśnie jak mówisz, chodzi mi o pobawienie się tym sprzętem w celu odczytu błędów w aucie. Ale nie chciałbym wyrzucić też w błoto tych paru groszy i nic z tego nie mieć.

    Pozdrawiam
    Łukasz
  • Moderator Samochody
    Lukasz_wat napisał:
    I najważniejsze..
    Którą wersję złącza OBD posiada Corsa C z 2004r.?
    W samochodach osobowych jest stosowana jedna wersja złącza OBD: J1962...

    Lukasz_wat napisał:
    Zastanawiam się więc nad kupnem sprzętu potrzebnego mi do tego, zbudowanego na układzie ELM 327
    Samym kablem nic nie zrobisz... a nie ma dobrego programu diagnostycznego do Opli współpracującego z tym kablem.

    Jeśli chcesz myśleć o diagnostyce komputerowej to :arrow: Amatorskie interfejsy i oprogramowanie diagnostyczne (tylko ori.)
  • Poziom 2  
    Kolego, jeśli to nie problem to ja bym poprosił o odpowiedź co to było, bo mam ten sam problem i też mi się pomysły kończą. Mam kilku podejrzanych ale wymieniać po kolei to też nie zabawa