Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja PWM – wentylator nadmuchu w samochodzie

08 Kwi 2014 15:45 621 2
  • Poziom 7  
    Witam
    Mam układ AVT735 do regulacji prędkości obrotowej wentylatora nadmuchu w kabinie samochodu.
    Zamiast PR1 (100kohm) zastosowałem potencjometr cyfrowy DS1809. Do zasilania DS1809 zastosowałem LM7805 (kondensatory 10mikro i 100n na wejściu i wyjściu).

    Układ sprawdzałem w domu przy zasilaniu z zasilacza stabilizowanego, na wyjście PWM podłączyłem żarówkę 55W i wentylator komuterowy. Układ pracował poprawnie. W samochodzie układ był testowany przy wyłączonym silniku, PWM jednak nie do końca wystartował (chwilowe rozkręcanie się wentylatora), pewne z powodu zasilania 11,5V. Po uruchomieniu diesla, układ DS1809 uległ uszkodzeniu. I tu moje pytania:
    1) Co może być przyczyną uszkodzenia DS1809?
    2) Czy na wyjściu LM7805 mogą pojawiać się piki napięcia powodujące uszkodzenie DS1809?
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Witam
    Ten układ na wyjściu ma 10A natomiast wentylator może przekraczać ten prąd.Sprawdź jaki prąd pobiera silnik na pełnych obrotach.
  • Poziom 7  
    Układ pracuje teraz na mechanicznym PR 100kohm i działa poprawnie.