Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

deutz f2l511 - Deutz f2l511 dostaje się olej do komory spalania

08 Kwi 2014 17:32 5064 19
  • Poziom 10  
    Witam. Remontuje silnik f2l511, po złożeniu odpala bez zarzutu tylko pluje olejem w wydech na pierwszym cylindrze, drugi jest ok. Prowadnice, zawory oraz głowica nie były robione, czy to może być wina prowadnic? Zawory w prowadnicach mają luz bardzo minimalny i nie wydawało mi się żeby mógł się tamtendy przedostawać olej. Tłoki używane nadwymiar, pierścienie nowe, 2 kompresyjne, jeden zgarniający i jeden olejowy, 2 cylindry złożone identycznie, ale tylko na jednym pluje olejem. Paliwo dochodzi prawidłowo. Proszę o pomoc
  • Poziom 10  
    A robiłeś dół? ( szlif wału, panewki) może po remoncie wzrosło ciśnienie oleju i dlatego na tej prowadnicy gdzie jest minimalny luz, teraz przy większym ciśnieniu troszkę oleju się przedostaje do wydechu.
  • Poziom 10  
    Tak robiłem i dokładnie może tak być. Czyli Prowadnice do wymiany? Czy zawory też muszą być nowe?
  • Poziom 10  
    jak chcesz mieć pewność że wszystko będzie ok, to wymień wszystko, ale potem musisz docierać przylgnie zaworów, więc jeżeli nie robiłeś takich rzeczy to lepiej głowicę oddaj do zakładu, który sie w tym specjalizuje
  • Poziom 20  
    A od kiedy prowadnica zaworowa jest smarowana ciśnieniem oleju?
    Cylinder nowy czy po honowaniu?
  • Poziom 10  
    nie mówię że jest smarowana, ale zwiększone ciśnienie może poprzez rozbryzg dać taki efekt. nie twierdzę też że to na pewno prowadnica
  • Poziom 10  
    Cylinder po honowaniu, a co to za różnica? Krzywo wyhonowny?
  • Poziom 20  
    Możliwe, że jest nieodpowiedni luz montażowy.
  • Poziom 10  
    Czyli co to może oznaczać?
  • Poziom 20  
    Zbyt duży luz tłok - cylinder. Pomiar sprężania przeprowadzony?
  • Poziom 10  
    Pomiar sprężania nie. Ale obydwa tłoki z tulejami były wykonane identycznie, jeśli chodzi o wymiar. Dlaczego powrotem wgl nie wraca paliwo, dodam że powrót przekręcony jest bezpośrednio do wtryskiwacza
  • Poziom 43  
    To co za silnik robisz?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13493114#13493114

    tomek22275 napisał:
    Witam. Remontuje silnik f2l511,




    tomek22275 napisał:
    Prowadnice, zawory oraz głowica nie były robione, czy to może być wina prowadnic? Zawory w prowadnicach mają luz bardzo minimalny i nie wydawało mi się żeby mógł się tamtendy przedostawać olej. Tłoki używane


    Remont mówisz. Ciekawostka od kiedy remont to rozłożenie i złożenie silnika na nowych pierścieniach i starych częściach?


    bedi90 napisał:
    A robiłeś dół? ( szlif wału, panewki) może po remoncie wzrosło ciśnienie oleju i dlatego na tej prowadnicy gdzie jest minimalny luz, teraz przy większym ciśnieniu troszkę oleju się przedostaje do wydechu.


    bedi90 A w którym znanym tobie silniku prowadnice są smarowane ciśnieniowo? Bo ja nie znam żadnego. To może byś się pochwalił swoją wyjątkową wiedzą na tym forum?

    bedi90 napisał:
    nie mówię że jest smarowana, ale zwiększone ciśnienie może poprzez rozbryzg dać taki efekt.

    Brniesz dalej w głupotę. Większe ciśnienie na wale to mniejsze rozbryzgi. Czy ty w ogóle widziałeś kiedykolwiek i jakikolwiek przekrój silnika i rozumiesz zasadę dziania i smarowania?

    bedi90 napisał:
    .. ale potem musisz docierać przylgnie zaworów

    Metoda za króla świeczka. Dziś się nie dociera przy dokładności obróbki do 2-3mikronów więcej krzywdy zrobisz tym docieraniem niż dobrego. No chyba że lubisz spędzić cały dzień przy głowicy bawiąc się frezami jak 50 lat temu.

    Paliwo powrotem wraca w minimalnych ilościach. Duże ilości świadczą o zbyt dużym luzie igły wtryskiwacza.
    Powiedz kto ma to wiedzieć nie stoją przy silniku z skąd ten olej cieknie? Bo równie dobrze może być to nie do końca spalone paliwo z uszkodzonej pompy wtryskowej.
  • Poziom 10  
    Jest to olej, ponieważ jest tłusty i czarny, minimalnie też ubyło z bagnetu. Oprócz plucia olejem, toważyszy także niewielki płomyk ognia który wychodzi poza głowicę, jeśli przykręcę kolektor nie jest już to widoczne
  • Poziom 43  
    Więc masz uszkodzoną na pewno pompkę wtryskową ( jeżeli ogień jest tylko na jednym cylindrze.) a niespalone paliwo też jest tłuste i ciemne, zwłaszcza jak pozmywa po drodze nagary z głowicy.
  • Poziom 10  
    Czyli daje ona za dużą dawkę paliwa? Ogień idzie z dwóch cyl jednakowo
  • Poziom 43  
    Pompę ustawiasz podkładkami i na slizie. Jeżeli ustawiona prawidłowo a ogień się pojawia to jest uskodzona. Zbyt późno podaje paliwo ze względu na zużyte sekcje.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj zagłębie się w temat tej pompki jeszcze, spróbuje tak ustawić żeby nie było ognia

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    A więc tak, założyłem pompkę od innego silnika, ująłem jedną podkładkę aluminiową mniej, ustawiłem ją na ślizgach tak ze jest terylaz przyspieszona na maksa, podczas dodwania gazu na max nie widać ognia, ale silnik i tak dymi i pluje tym wydechem, nie wiem w sumie czy to może być olej czy ropa która wypłukuje nagar. Gdy przestawiłęm pompę na połowę, to zaczyna nie równo pracować i podczas dodawania gazu wydobywa się ogień ale z jednego cylindra. Na tamtej pompce też ogień dawał z jednego a nie tak jak wyżej pisałem że z dwóch. I ciągle z tego smego cyl daje ogniem, czyżby dwie pompki były tak samo zużyte? Trochę dziwny zbieg okoliczności. Teraz mam ustawioną pompę na max przyspieszoną, Chodzi w mierę równo ale co jakiś czas tak jakby delikatnie strzeli jakby coś mu nie pasowało. Jak narazie chodzi i cały czas się dociera. Oleju już nie będę dolewał, i uważnie będe obserwował stan na bagnecie co jakiś czas, żeby się upewnić czy to ropa czy olej. Macie jeszcze jakieś pomysły? Doradzajcie
  • Poziom 43  
    A może byś ustawił ten zapłon jak należy a nie kombinował?

    Jak chcesz to mogę ci wysłać 6 uszkodzonych pomp. I też po montażu mi napiszesz, że to niemożliwe żeby 6 kolejnych pomp było uszkodzonych. A każdą z nich wymontowałem z pracującego silnika.
  • Poziom 10  
    Przestawiałem mu zapłon, chodzi o przesuwanie pompy tak? Ustawiałem na różne sposoby, najlepiej chodzi jeszcze na max przyspieszonym. Noo tak, trzeba by było pompke oddać do regeneracji i już. No ale czy to przyniesie efekt? Wydaje mi się że nie do końca, gdy przesunę pompę na max przyspieszoną to ogień praktycznie nie idzie
  • Poziom 43  
    Na pompie masz podany wymiar, na bloku też masz wybity( nie zawsze), ale wtedy bierzesz z książki. Na tej podstawie dobierasz podkładkę a następnie wedle znaków na kole pasowym przesuwasz pompkę tak, aby zgadzał się punkt zapłonu.
    A pompę to ja kupuje nową i nie bawię się w regenerację, bo po tych naszych fachowcach to nigdy nie było to, co trzeba. Co prawda silniki chodziły, ale zawsze im czegoś brakowało.