Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Satel Integra - Awaria Zegara

08 Kwi 2014 18:57 5496 11
  • Poziom 2  
    Witam

    Chciałbym prosić o pomoc dotyczącą centrali Satel Intergra.
    Ponieważ czas wyświetlany na manipulatorze LCD był o kilkanaście minut do przodu, przestawiłem go na prawidłowy poprzez funkcję ustawienia zegara.
    Jednak po tej operacji pojawił się błąd (migająca pomarańczowa dioda) a w Awariach mam komunikat: Awaria Zegara, którego nie da się wykasować (ciągle jest aktywny).
    Przy zbrojeniu alarmu za każdym razem muszę potwierdzać że wiem o aktywnej awarii zegara.
    Całkowity restart centrali (poprzez odłączenie zasilania i odczekanie na rozładowanie akumulatora) nie pomaga.

    Czy zwykłe przestawienie zegara może spowodować takie zachowanie?

    Próbowałem kilka razy przestawiać zegar na różne godziny i daty, ale efekt jest taki sam.
    Do centrali podłączonych jest kilkanaście czujek, dwa manipulatory LCD i moduł GSM.
  • OptexOptex
  • Poziom 23  
    A jaką pokazuję datę i godzinę?
  • OptexOptex
  • Poziom 2  
    Obecnie aktualną. Tzn. centrala reaguje na to co wpisuję w ustawieniach.
  • Poziom 12  
    Proponowałbym wyłączyć centrale, wyjąć baterie, odczekać chwile, włożyć baterie, załączyć - ustawić zegar, wgrać program.

  • Poziom 25  
    Prawdopodobnie masz aktywną pamięć awarii. Hasło serwisowe *, awarie #, wyświetli aktywne awarie (jeżeli są aktywne awarie) lub awarie w pamięci (litera P), wyjście *, czy skasować - wciśnij 1 - to wszystko.
  • Poziom 12  
    KL2 pisze
    "Awaria Zegara, którego nie da się wykasować (ciągle jest aktywny)".

    - jeżeli pamięć jest aktywna to po zlikwidowaniu usterki i sprawdzeniu statusu awarii komunikat powinien zniknąć
  • Poziom 2  
    Kasowanie historii awarii nie pomaga.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Proponuję ponownie: wyłączyć, wyjąć baterie itd..
    Jeżeli to nie pomoże infolinia Satela, by potwierdzić usterkę płyty - ewentualnie flash
  • Poziom 23  
    kl2 napisał:
    Obecnie aktualną. Tzn. centrala reaguje na to co wpisuję w ustawieniach.


    To ustaw dokładną godzinę, minuty i sekundy i wyłącz całkowicie zasilanie na kilka minut (AC i akumulator). Włącz centralkę ponownie, i zobacz czy nadal pokazuje właściwą godzinę czy się spóźnia.
    Jeżeli się spóźnia, płyta do serwisu (padnięty RTC)
  • Poziom 2  
    Dziękuję. Spróbuje to sprawdzić.

  • Poziom 31  
    U mnie nie ma awarii zegara, ale faktycznie po jakimś miesiącu działania 2 centralek Integra 32 i 64 zauważyłem, że zegar się spieszy, niby nic takiego ale zegar nie jest zbyt dokładny. Czy również macie takie problemy w swoich centralkach?