Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Satel Integra - Awaria Zegara

kl2 08 Apr 2014 18:57 10392 11
Optex
  • #1
    kl2
    Level 2  
    Witam

    Chciałbym prosić o pomoc dotyczącą centrali Satel Intergra.
    Ponieważ czas wyświetlany na manipulatorze LCD był o kilkanaście minut do przodu, przestawiłem go na prawidłowy poprzez funkcję ustawienia zegara.
    Jednak po tej operacji pojawił się błąd (migająca pomarańczowa dioda) a w Awariach mam komunikat: Awaria Zegara, którego nie da się wykasować (ciągle jest aktywny).
    Przy zbrojeniu alarmu za każdym razem muszę potwierdzać że wiem o aktywnej awarii zegara.
    Całkowity restart centrali (poprzez odłączenie zasilania i odczekanie na rozładowanie akumulatora) nie pomaga.

    Czy zwykłe przestawienie zegara może spowodować takie zachowanie?

    Próbowałem kilka razy przestawiać zegar na różne godziny i daty, ale efekt jest taki sam.
    Do centrali podłączonych jest kilkanaście czujek, dwa manipulatory LCD i moduł GSM.
  • Optex
  • #2
    fred4u
    Level 26  
    A jaką pokazuję datę i godzinę?
  • #3
    kl2
    Level 2  
    Obecnie aktualną. Tzn. centrala reaguje na to co wpisuję w ustawieniach.
  • Optex
  • #4
    daniel7606
    Level 12  
    Proponowałbym wyłączyć centrale, wyjąć baterie, odczekać chwile, włożyć baterie, załączyć - ustawić zegar, wgrać program.
  • #5
    Stan-Mar

    Level 26  
    Prawdopodobnie masz aktywną pamięć awarii. Hasło serwisowe *, awarie #, wyświetli aktywne awarie (jeżeli są aktywne awarie) lub awarie w pamięci (litera P), wyjście *, czy skasować - wciśnij 1 - to wszystko.
  • #6
    daniel7606
    Level 12  
    KL2 pisze
    "Awaria Zegara, którego nie da się wykasować (ciągle jest aktywny)".

    - jeżeli pamięć jest aktywna to po zlikwidowaniu usterki i sprawdzeniu statusu awarii komunikat powinien zniknąć
  • #7
    kl2
    Level 2  
    Kasowanie historii awarii nie pomaga.
  • Helpful post
    #8
    daniel7606
    Level 12  
    Proponuję ponownie: wyłączyć, wyjąć baterie itd..
    Jeżeli to nie pomoże infolinia Satela, by potwierdzić usterkę płyty - ewentualnie flash
  • #9
    fred4u
    Level 26  
    kl2 wrote:
    Obecnie aktualną. Tzn. centrala reaguje na to co wpisuję w ustawieniach.


    To ustaw dokładną godzinę, minuty i sekundy i wyłącz całkowicie zasilanie na kilka minut (AC i akumulator). Włącz centralkę ponownie, i zobacz czy nadal pokazuje właściwą godzinę czy się spóźnia.
    Jeżeli się spóźnia, płyta do serwisu (padnięty RTC)
  • #10
    kl2
    Level 2  
    Dziękuję. Spróbuje to sprawdzić.
  • #11
    nelik1987
    Level 31  
    U mnie nie ma awarii zegara, ale faktycznie po jakimś miesiącu działania 2 centralek Integra 32 i 64 zauważyłem, że zegar się spieszy, niby nic takiego ale zegar nie jest zbyt dokładny. Czy również macie takie problemy w swoich centralkach?