Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Tourismo - brak mocy a właściwie obrotów.

adam158 12 Kwi 2014 14:14 11979 88
  • #31
    adam158
    Poziom 22  
    dobrze ,dobrze ,wróce do pompiarza w poniedziałek zapytam go ,ale skoro chłop robi pompy do wszystkich mb skani volw itd i to młodych napchanych elektroniką to chyba poradzi sobie prostą pompa i to dużo starszą,a na pewno z nią robił bo jak tam do niego przybyłem to własnie ona sie kreciła na maszynie widziałem ,zbieg okoliczności ,ale nie wierzę ze ja tylko umył
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Po sprawdzeniu jej i założeniu w motorze , zasil paliwo z kroplówki, sprawdź wszystkie krótkie przewody oraz zlącza tych przewodów, może oczko ma za mały przepływ lub jest zbyt mały otwór w śrubie, np. cos w tym rodzaju. Miełem identyczny przypadek podczas montażu zawóru zwrotnego, który był wkręcany w korpus pompy. Niby oryginalny a motor dławił się, nie wkręcał się do końca.
  • #33
    adam158
    Poziom 22  
    uscislijmy; zasilic z kroplówki masz na mysli podłaczyc paliwo z banki bezpośredni ona filtr ,tak ??
    co do zaworu zwrotnego to rzeczywiscie z nim jeszcze nic nie robiłem ,mówisz o zaworze mocowanym na pompie? nawet miałem kiedys taką mysl ze moze przy wzroscie obrotów pompka pompuje wiecej paliwa wzrasta cisnienie w pompie ,zaworek zwrotny przepuszcza cisnienie w pompie spada i nie wkreca sie takie sprzezenie ujemne sie wytwarza ale jakoś ten pomysł upadł ,ale chyba rozwazę
  • #34
    miszagrom
    Poziom 21  
    Właśnie to nie jest prosta pompa. Sprawdzenie jej wymaga umiejętności i specjalistycznych przyrządów. Sprawdź zaworek jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś bo wydaje mi się że pisałeś o nim w jakimś poście. Jak odpala rano i później na ciepłym silniku?
  • #35
    adam158
    Poziom 22  
    widzisz trochęw tym momencie mnie oswieciło rano po zapaleniu troche terakuje jak mowili dawniej starzy szoferzy z 1 min potem wszystko jest ok pracuje równo ,jak kilka kilkanascie godzin postoje gdzieś jest podobnie, czyzby zaworek stracił siłe i zamiast otwierac sie przy 4 atm spuszcza do powrotu np na 2,5 atm (cisnien nie znam podaje przykładowo)i dla wyzszych obrotów brakuje paliwa ????

    Dodano po 15 [minuty]:

    rozumiem ze ze wzrostem obrotów cisnienie paliwa zasilającego wzrasta w pompie wtryskowej do zakresu na jakie ustawiony jest zaworek ,jezeli ten z biegiem lat stracił swoje własciwosci nie trzyma zadanego cisnienia , to w zakresie wysokich obrotów nie bedzie
    ilosci paliwa w pompie aby dokrecac sie na wykosie obroty dobrze kumam
  • #36
    miszagrom
    Poziom 21  
    Bardzo możliwe, zawór jest na 2.5 bara. Może być uszkodzony i nie utrzymuje ciśnienia.
  • #37
    rzemyk90
    Poziom 20  
    miszagrom napisał:
    Właśnie to nie jest prosta pompa


    A co w niej jest takiego skomplikowanego?

    Mamy w niej czujnik położenia listwy, nastawnik dawki wtrysku, elektromagnes suwaka odpowiadający za początek tłoczenia i czujnik temperatury paliwa na obudowie. Nic więcej. To wszystko należy sprawdzić.

    W przypadku uszkodzonego czujnika ciśnienia doładowania i temperatury cieczy oraz oleju napędowego, sterownik zmiejszy dawkę wtrysku do 30%.

    Zacznijcie od prawidłowego przepływu oleju napędowego przez ten zaworek.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #38
    adam158
    Poziom 22  
    jutro wstawimy nowy zaworek zwrotny to zobaczymy ,napisze wieczorem o efektach
  • #39
    miszagrom
    Poziom 21  
    rzemyk90 napisał:
    miszagrom napisał:
    Właśnie to nie jest prosta pompa


    A w co w niej jest takiego skomplikowanego?


    Próbowałeś ją kiedyś naregulować na stole ewentualnie sprawdzić?? Jeśli nie to, to polecam i podziel się wnioskami. Sama budowa jest prosta jak czajnik parowy, natomiast sprawdzenie i regulacja to inna bajka. Pozdrawiam.
  • #40
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Na stole ustawiasz podstawowe wartośći. Dynamiczny początek tłoczenia oraz wartość narastania ciśnienia w przewodzie wysokiego ciśnienia możesz dokładniej sprawdzić na motorze.

    Sterownik widzi jakieś błędy?
  • #41
    miszagrom
    Poziom 21  
    rzemyk90 napisał:
    Na stole ustawiasz podstawowe wartośći. Dynamiczny początek tłoczenia oraz wartość narastania ciśnienia w przewodzie wysokiego ciśnienia możesz dokładniej sprawdzić na motorze.



    Przyjacielu... zaniechaj proszę takich herezji. Nie ma czegoś takiego jak dynamiczny początek tłoczenia, a tym bardziej wartość narastania ciśnienia. Zobacz jak wygląda karta próby pompy wtryskowej w niej są wszystkie etapy kontroli. Potem podejmiemy dyskusje. Pozdrawiam
  • #42
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    adam158 napisał:
    jutro wstawimy nowy zaworek zwrotny to zobaczymy ,napisze wieczorem o efektach

    Koledzy nie mylcie pojęć. Zaworek zwrotny jest w pompce paliwowej zasilającej, a tu powinno się używać pojęcia: zawór przelewowy! Numer zamówieniowy jak na video.
    Link

    OK! jak ma być solidnie to niech będzie:
    Dane pompy ...033:
    Początek tłoczenia: Ciśnienie 26bar; Regelweg 10.5mm; H=7.00mm±0.1mm na przyrządzie 0986612620(szablon); temperatura 40°C; przewody ...089; wtryski ...105.

    Dawka ustawiania: Ciśnienie wewnętrzne 3.5bar; zawór ...082; temperatura 40°C
    V1: 750obr/min Uact=2.800V Stroke:7.4mm 341cm3/1000H±4.0
    LL: 300obr/min Uact=1.500V±0.06V Stroke:8.0mm 31cm3/1000H
    Przebieg:
    V2: 950obr/min Uact=2.900V Stroke:8.0mm 328cm3/1000H±6.0
    V5: 550obr/min Uact=2.700V Stroke:9.5mm 348cm3/1000H±6.0
    V3: 630obr/min Uact=2.000V Stroke:5.3mm 201cm3/1000H
    Rozruch:
    ST: 100obr/min Uact=1.900V Stroke:10.0mm 108cm3/1000H±10.0
  • #43
    miszagrom
    Poziom 21  
    To mamy wydatek do tego dochodzi sprawdzenie początków tłoczenia, wysuw listwy i kilka innych drobiazgów:) ale to chyba odbiega od tematu. Póki co czekamy na informacje czy zaworek pomógł czy nie.
  • #44
    rzemyk90
    Poziom 20  
    Dynamiczny początek tłoczenia możesz sprawdzić podczas pracy silnika jak również przebieg ciśnienia w przewodzie. Pomoże to Tobie zlokalizować usterkę.
  • #45
    adam158
    Poziom 22  
    z nieukrywanym bólem stwierdzam że zaworek przelewowy w pompie wtryskowej jest dobry
    wymiana na nowy nie pomogła dalej auto dokreca do 1600 obr i nie dostaje paliwa,
    podtrzymuje moja koncepcje ze uszkodzony jest czujnik doładowania czy zna ktos metode jego sprawdzenia na aucie lub na zewnątrz,lub obmierzenia woltomierzem ,podmiana z innego auta nie wchodzi w gre bo nie mam dostepnego takiego drugiego pojazdu
    podaje typ czujnika producent DENSO 499000-4110 lub nr mercedesa 0031537628
  • #46
    gucio~1
    Poziom 23  
    Zamiast zmieniać zaworek trzeba było zapiąć manometr za pompę podającą, odpalić i obserwować ciśnienie. Jeśli w momencie spadku obrotów ciśnienie jest ok to zaworek jest dobry.Przy okazji weryfikujesz całą linię zasilania w paliwo. Czujnik doładowania sprawdzam komputerem diagnostycznym. Wyjęty z kolektora ale podpięty do EDC symuluję kompresorem i obserwuję czy odczyt w parametrach zgadza się z podanym ciśnieniem.
    Co do dynamicznego początku tłoczenia to weryfikuje go wtryskiwacz sterujący na pierwszym cylindrze. Można go sprawdzić oscyloskopem ale jak wcześniej napisano, wtrysk jest wymieniony więc ten punkt można odpuścić.
  • #47
    adam158
    Poziom 22  
    zaworek kosztował 15 zł to akurat najmniejszy problem,czujnik doładowania ma trzy piny
    rozumiem ża na jednym jest + na drugim masa a trzeci daje poziom sygnału w zaleznosci od cisnienia doładowania ,czy tam jest sygnał analogowy czy cyfrowy zmierzę to tradycyjnym
    voltomierzem ?
  • #48
    gucio~1
    Poziom 23  
    sygnał jest analogowy. Ja bynajmniej nie spotkałem się z czujnikiem ciśnienia dającym sygnał cyfrowy w pojazdach użytkowych. Nie wiem tylko z czym porównasz odczyty. A tak z innej beczki . Jakie błędy stwierdził serwis w EDC, bo pisałeś, że byłeś na diagnostyce. Zaworek może i 15 zł ale ani wtryskiwacz ani robota pompy 15 nie kosztowały. Poszukaj może kogoś kto ma doświadczenie w dignostyce tych układów. Wydasz kilka stówek i po kłopocie.
  • #49
    adam158
    Poziom 22  
    pisałem stronę wyzej
    w aso mercedesa w krakowie podłaczyli kompa i stwierdzili po namysle ze problem jest w pompie, ona poszła do pompiarza na maszyne okazało się ok dlatego podejrzewam ten czujnik bo wiekszosc elementów juz sprawdziłem lub podmieniłem czy znasz napięcia na tej czujniku
  • #50
    gucio~1
    Poziom 23  
    chodziło mi o konkretny numer błędu.
  • #51
    adam158
    Poziom 22  
    mam jeszcze podejrzenie uszkodzenia pedału gazu ,czy wiemy jak go zdiagnozować ?
  • #52
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Komputerem (HHT) w FMR
  • #53
    adam158
    Poziom 22  
    hht w fmr --- super napisz coś po ludzku ,w aso mercedes benz juz byłem, podłaczyli komputery zdiagnozowali uszkodzoną pompę która była dobra ,a moze by dało by sie go zmierzyć omomierzem przecież to jest forma potencjometru analogowego
  • #54
    jaek1970
    Poziom 16  
    Czujnik doładowania sprawdzić pompka podcisnieniowa podawać podciśnienie i sprawdzać zmianę napięcia na czujniki - proste
  • #55
    adam158
    Poziom 22  
    A nie przypadkiem podawać ciśnienie ? bo w kolektorze dolotowym na obrotach w czasie jazdy zmierzyłem manometrem 1,7 atm ?
  • #56
    jaek1970
    Poziom 16  
    Przepraszam - błąd podawać
  • #57
    adam158
    Poziom 22  
    Sprawdziłem pedał gazu omomierzem reguluje płynnie oporność w całym zakresie
    jego pomijam, wracam do czujnika doładowania o którym pisałem powyżej kilka postów zmierzyłem dzisiaj na nim napięcie 3 pin 1 masa,2 zasilanie + 5v na, trzecim pinie powinno regulować się napięcie w zależności od wzrostu ciśnienia w dolocie, poziom napięcia na trzecim pinie 1,2 v od wyłączonego silnika do 1500 obrotów napięcie się nie zmienia ,co o tym sądzicie ?
  • #58
    jaek1970
    Poziom 16  
    Przepraszam język mi zmieniło zapłon włączony pin2-23 do 2-29 4,5 do 5,5 V Podawać nadciśnienie pin 2-07 do pinu 2-23 nadciśnienie 200hpa 1,25 do 1,35 V 900hpa 2,0 do 2,20V powinno rosnąc proporcjonalnie
  • #59
    adam158
    Poziom 22  
    dzisiaj ostatecznie upadła teoria uszkodzonego czujnika cisnienia doładowania po wymianie czujnika na taki sam z dobrego auta nic sie nie zmieniło auto odcina obroty na 1600
    jakies inne koncepcje ?