Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Tourismo - brak mocy a właściwie obrotów.

adam158 08 Apr 2014 21:39 12732 88
Texa Poland
  • #1
    adam158
    Level 22  
    Witam, może tu zasięgnę trochę wiedzy bo już nie mam pomysłów ,w MB tourismo jest silnik om442 v8, 2 czujniki na kole zamachowym ,pompa z edc, wkręca tylko się na 1500 obr,układ paliwowy zrobiony nowy ,nowe filtry .nowa pompka paliwa wtryskiwacz sterujący nowy,wszystko wymieniane sukcesywnie po kolei, brak poprawy, na serwisie autoryzowanym w Krakowie podpięli kompa stwierdzili ze zaciera się listwa w pompie ,wyjęliśmy pompę ,poszła do pompiarza spr.i wyregulował, była ok zamontowana ponownie dalej się nie wkręca w obroty,może jakieś sugestie,czujniki na kole zamachowym oczyszczone ,co jeszcze zrobić.

    adam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    adam158
    Level 22  
    Czujnik skrzyni i sprzęgła ,gdzie one są w autobusie
    HHT ???
    Moje ostatnie pomysły
    sprawdzić cisnienie paliwa zasilającego pompę wtryskową może zaworek nieszczelny
    i przy większych obrotach ,więcej paliwa wraca z pompy do zbiornika i brakuje w pompie ? może oszukuje czujnik doładowania w kolektorze dolotowym
    co o tym sądzisz ?
  • #4
    miszagrom
    Level 21  
    Jak zwykle pierwsze pytanie skąd wiadomo że silnik ma 1500 obrotów?? Po drugie taki mały teścik o ile da się go wykonać. Na czole pompy wtryskowej jest nakrętka na 27 klucz odkręć ją będziesz widział listwę dopasuj sobie taką śrubeczkę żeby wkręciła się w otworek w listwie odpal silnik i pociągnij za listwę i zobacz na ile się wkręci.
    Czy zapala się "V" na desce??
  • #5
    adam158
    Level 22  
    a co mi to da ?, pompiarz miał pompę na maszynie i mówieł że jest ok
  • #6
    miszagrom
    Level 21  
    Co Ci to da to napisałem. Ale możliwe ze już się przez te 8 miesięcy przyzwyczaił i więcej obrotów mieć nie będzie :) Tylko jest jeszcze jedno pytanie co ma tyle obrotów silnik czy tylko obrotomierz tyle pokazuje.
  • #7
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam.
    adam158 wrote:
    a co mi to da ?, pompiarz miał pompę na maszynie i mówieł że jest ok

    Dolacz skan z wydruku badania pompy, Jeśli nie ma to zakładamy ze pompa nie była sprawdzana!
  • #8
    miszagrom
    Level 21  
    Załóżmy że była. Żeby sprawdzić czy nie zacina się listwa nie trzeba stołu. Nawet gdyby siadły sekcje to bez obciążenia powinien się wkręcić do końca. Bez diagnozy kompem nic nie wiemy. Wróżenie z fusów. Osiem miesięcy naprawy bez skutku wiec obawiam się że My wirtualnie nie damy rady. Przecież to proste jak czajnik parowy. Wiec czego tam szukać przez tyle czasu. Może ma obroty tylko obrotomierz oszukuje. Może uszkodzony jest sterownik, i jeszcze kilka innych przyczyn.
  • #9
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Na HHT bez problemu odczyta się obroty z 2 czujników i porówna z obrotomierzem, czyli pierwszy post napisany jest niezgodnie z tematem albo naprawdę. Moc może i jest tylko Scheiße manufakturen alte generator!
  • Texa Poland
  • #10
    adam158
    Level 22  
    dajcie spokój,20 lat jeżdze autobusami potrafię rozróznić obroty silnika ,obrotomierz nic nie przekłamuje,dalej optuję za uszkodzonym czujnikiem doładowania ,dzisiaj go wymontowałem z kolektora dolotowego producent denso nr 499000-4110.numer mercedesa 0031537628
    obejrzałem go dokładnie i wypatryłem sobie ze ktoś tam po tej blaszcze ,membramie dłubał jakimś szpicem czy srubokrętem ,nie bardzo skąd mam wziąc drugi na podmiankę ,nowy kosztuje około 1300 ,jak to sprawdzić kupiłbym bym nawet gdybym miał pewność,czy jest jakaś mozliwosc diagnozy jego ,uważam ze działa tylko w częsci zakresu swojego działania
  • #11
    miszagrom
    Level 21  
    Nie sądzę żeby uszkodzony czujnik doładowania ograniczył obroty silnika. A wręcz jestem pewien. A sprawdzić najlepiej HHT. Po za tym dalej nie wiem czy pali Ci się "V". i gdyby się wkręcał tylko do 1500 i do tego nie miał turbo to raczej byś sobie nie pojeździł. bo rozumiem że autobus nie stoi osiem miesięcy.
  • #12
    rzemyk90
    Level 20  
    Początek tłoczenia sprawdzony? Regulator dawki paliwa w pompie?
  • #13
    adam158
    Level 22  
    auto idzie równo do 1500-1600 obr.czasami 1800 obr potem są objawy jakby braku paliwa szarpie,przestaje ciągnąc ,jak ujmę gazu wszystko wraca do normy ,jak dłuzej tak przeciągnę to zapala się v,cisnienie w kolektorze dolotowym zmierzone w czasie jazdy 1,7 atm,
    co to jest to htt bo nie kumam
  • #15
    adam158
    Level 22  
    pewnie ze czujnik nie ogranicza obrotów bezposrednio bo nie ma jak ale jezeli przekłamuje cisnienie w kolektorze (nie widzi wzrostu cisnienia to sterownik edc nie zwiekszy dawki paliwa ,przecież tak to działa,w efekcie w pewnym momencie pompa nie daje więcej paliwa i auto nie ciągnie ,ale to moja koncepcja co o tym sądzisz ,co to jest to htt?

    Dodano po 2 [minuty]:

    pompa była kontrolowana u pomiarza na maszynie ok. ustawienie na - 5 stopni ,spaliny normalne nic nie kopci
  • #16
    rzemyk90
    Level 20  
    Zwiększenie obrotów silnika następuje typowo mechanicznie, poprzez cięgno?
  • #17
    adam158
    Level 22  
    no jak ,przecież stoi że pompa z edc
  • #18
    rzemyk90
    Level 20  
    A początek tłoczenia jak jest sterowany?

    Dodano po 5 [minuty]:
    Dawka paliwa w zależności od doładowania?
    Kroplówka była?
  • #19
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    To jest pompa typu H ...033 Początek tłoczenia, na podstawie sygnału 1cylindra ustawia solenoid nastawczy w górnej czesci regulatora, zgrywajac sygnał z koła zamachowego-czujnika położenia (nie obrotów). Zakres regulacji jest dosc spory ze nawet niedokładność ustawienia pompy rzędu 2 stopnie nie przeszkadza.
    Dawka jest zależna od szeregu czynników: cisnienie atmosferyczne cisnienie doładowania, moment obrotów wymagany, obroty silnika, temperatura cieczy chlodzacej, temperatura powietrza doładowania....
  • #21
    adam158
    Level 22  
    a co to znowu jest bo nie słyszałem może powiedz cos więcej

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    bo na tym zdjęciu powyżej jest pompa sterowana mechanicznie a ja mam sterowana elektronicznie przez sterownik edc sterownik pompy zadaje dawki paliwa wg swojej mapy w oparciu o sygnały z czujników jak powyżej zaznaczył kolega serwis-gh
  • #22
    omni-bus
    Level 10  
    WItam. Może i ja się dołącze do dyskusji. Miałem 3 takie auta i w każdym przerabiałem temat braku mocy. Przyczyną był zawsze zapchany układ paliwowy na odcinku zbiornik - filtry - pompa. Zbiornik czyściłeś? Na dole w zbiorniku jest filtr na korku. Proponował bym zacząć od wypompowania paliwa ze zbiornika i wykręcenia tego korka z filterkiem. Potem dobrze jest przedmuchać przewód od pompko ręcznej do zbiornika i wyjąć i wyczyścić pompkę ręczną bo w niej tez często coś wpadnie i blokuje przepływ. Można też dla sprawdzenia podłączyć paliwo z bańki i zobaczyć co się dzieje. A tak wogóle to on nagle stracił te obrotu czy stopniowo się zmniejszały?
  • #23
    adam158
    Level 22  
    układ paliwowy został zrobiony nowy jednym węzęm aby wyeliminować jakiekolwiek nieszczelności ,to juz było na poczatku zrobione jezdzilismy też na bańce bezpośrednio podłączonej pod filtr ,cały czas brakuje mocy ,auto nabyłem 8 miesięcy wstecz ,na początku tak nie był z czasem zaczęło sie pogłebiac poczatkowo krecił do 2000 potem 1800 itd
  • #24
    miszagrom
    Level 21  
    Na postoju do ilu się wkręca???? Jest jeszcze jedna sprawa :-) Jeśli nie będzie obrotów to ciśnienia turbo tez nie będzie :-) więc... do ilu się wkręca na postoju bo tu niestety turbo jest niepotrzebne i musi się kręcić do końca. Ostatnio tak miałem w turismo jak wtrysk sterujący się zawieszał tyle że wtedy zaczynał dymić odłącz go całkiem i zobacz co będzie.
  • #25
    omni-bus
    Level 10  
    Ja by stawiał że jest zapchany układ na dojściu do pompy lub pompka paliwowa ma za małą wydajność i ma za mało paliwa i wtedy szarpie. A V-ka sie zapala jak zaczyna szarpać ? bo taka jest oznaka braku paliwa na dojściu do pompy
  • #26
    adam158
    Level 22  
    wtryskiwacz sterujący wstawiłem nowy,nie uzywkę ,żadnej róznicy ,nie dymi ,spaliny ok.na postoju mozna dokręcic do 2000 ale to puste obroty bez obciazenia pod obciazeniem 1600 i koniec cisnienie doładowania 1,7 atm w kolektrorze dolotowym przy 1600 obr, pewnie byłoby wieksze ale dalej sie nie rozkręca ,na postoju cisnienie doładowania przy 2000 obr około 1,2 atm ,ale to akurat wszystko jest w porządku bo cisnienie doładowania mierzymy pod obciazeniem najlepiej max.

    Dodano po 6 [minuty]:

    pompka paliwowa wymieniona na nową żadnej róznicy układ zasilania paliwem nowy ,podkładki ,holendry nowe odstojnik z pompka reczną nowy,nic nie zapchane ,jeszcze raz
    do 1600 idzie równo ok ,dalej dajemy gazy szarpie ,tak jak by nie dawała pompa paliwa ujmiemy gazu dalej idzie dobrze ,a jak dłuzej potrzymamy na gazie szarpie ,po chwili dłuzszej lub krótszej zapala się v
  • #27
    miszagrom
    Level 21  
    Diagnoza wyjaśniła by sprawę tajemniczej V-ki. Zawęzili byśmy obszar poszukiwań. A tak na ślepo to ciężki temat. Wszystko dobrze a nie działa :-)
  • #28
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    adam158 wrote:
    ...do 1600 idzie równo ok ,dalej dajemy gazy szarpie ,tak jak by nie dawała pompa paliwa ujmiemy gazu dalej idzie dobrze ,a jak dłuzej potrzymamy na gazie szarpie ,po chwili dłuzszej lub krótszej zapala się v

    Typowy objaw zużytej pompy. Taka pompę sprawdza się na kilku ustawieniach kata wtrysku i przy rożnych obrotach tzw. "przebiegi". Dlatego prosiłem o wydruk z tej pompy kilka postów wcześniej. W dwóch pozycjach LL wolne obroty i V1 duże obroty i kat wtrysku to sprawdza się w pompach od Wladymirca i C-360. Ta pompa wymaga fachowego sprawdzenia a jej remont to co najmniej 8.000,-netto.
  • #29
    miszagrom
    Level 21  
    Oprócz wydatku pompy sprawdza się jeszcze wzajemne ustawienie elektroniki i mechaniki, początek tłoczenia sekcji i wiele innych parametrów. Pytanie kto w jaki sposób ją sprawdzał i na czym. No i czy wiedział jak to zrobić. Zakładam że miał przystawkę do wysterowania pompy na stole. Wydaje mi się że kręcimy się w kółko.
  • #30
    rzemyk90
    Level 20  
    adam158 wrote:
    a co to znowu jest bo nie słyszałem może powiedz cos więcej


    Lampa stroboskopowa od benzyny i do tego czujnik piezoelektryczny zamocowany na przewodzie wysokiego ciśnienia.

    Sprawdzisz tym sposobem dynamiczny początek tłoczenia oraz wartość narastania ciśnienia w przewodzie podczas pracy motoru, w zależności od jego prędkości obrotowej. Cudów nie ma , to jest prosta konstrukcja, coś musi być.