Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS usunięcie filtra cząstek stałych

robertsz31 08 Kwi 2014 21:58 12252 35
  • #1 08 Kwi 2014 21:58
    robertsz31
    Poziom 11  

    Witam!!!
    Chcę kupić VW Golfa 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. Niestety ma filter DPF.
    Czy jest możliwość usunięcia tego filtra, jeśli tak to w jaki najlepiej sposób to wykonać. Czy usunąć z niego zawartość czy kupić cały nowy przewód co wychodzi od silnika do rury wydechowej???

    Słyszałem takie rzeczy, że jak się np. jedzie bez połowy rury wydechowej to samochód traci moc (co wydaję się bardzo dziwne, na chłopski rozum pomyślałbym, że będzie mocniejszy) i musi być idealnie dopasowana do samochodu.

    Proszę o opinie i porady. Boję się, że jak pojadę do pierwszego lepszego mechanika to zrobi to byle jak. :-)

    POZDRAWIAM

    -1 29
  • #2 08 Kwi 2014 22:10
    autoas
    Poziom 42  

    robertsz31 napisał:
    Boję się, że jak pojadę do pierwszego lepszego mechanika to zrobi to byle jak.

    Boję się, że jednak pojedziesz do byle jakiego mechanika bo nie masz wiedzy i pieniędzy aby to zrobić dobrze skoro zadajesz dziwne pytania i pewnym rzeczom się dziwisz
    robertsz31 napisał:
    co wydaję się bardzo dziwne, na chłopski rozum pomyślałbym, że będzie mocniejszy)

    Pojawia się pytanie dlaczego chcesz to zrobić skoro nic nie piszesz o problemach w aucie...
    Czy byłeś na porządnej diagnostyce, czy robisz porządne przeglądy w aucie...

    0
  • #3 08 Kwi 2014 22:18
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 08 Kwi 2014 22:33
    robertsz31
    Poziom 11  

    JA MAM JEDEN SAMOCHÓD Z PDF I WIEM JAK SIĘ UŻYTKUJE. Ale ten ma być na krótkie odcinki. I wrazie czego się pytam czy jest taka możliwość usunięcia. I w jaki sposób najlepiej.

    1
  • #5 09 Kwi 2014 09:10
    trans-serwis
    Poziom 39  

    robertsz31 napisał:
    I wrazie czego się pytam czy jest taka możliwość usunięcia. I w jaki sposób najlepiej.
    Patrząc w przyszłośćlepiej pomyśleć jak użytkować anie usuwać.

    0
  • #6 09 Kwi 2014 11:10
    robertsz31
    Poziom 11  

    Dobra wiem o co wam chodzi.
    Ale teraz tak z ciekawości. Bo w silniku z filtrem dpf jest przy wylocie taka jakby puszka w której jest filtr. A w silniku bez filtra dpf jest inaczej zbudowany wydech. Czy należy w takim wypadku zmienić elementy wydechu???

    0
  • #8 09 Kwi 2014 20:07
    robertsz31
    Poziom 11  

    Dobra, ale jeszcze raz napisze.Czy należy w takim wypadku zmienić elementy wydechu czy wyrzucić wkład w filtrze i zostawić jak jest.

    0
  • #9 09 Kwi 2014 20:14
    autoas
    Poziom 42  

    Ale wiesz, że sam "wydech" to za mało aby pozbyć się DPFa

    1
  • #10 09 Kwi 2014 20:16
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Wywal filtr i daj ecu do zmiany softu.

    0
  • #12 09 Kwi 2014 22:51
    trans-serwis
    Poziom 39  

    T5 napisał:
    I nie polecam kontroli policji w niemczech.
    A już niedługo również w Polsce.

    0
  • #13 09 Kwi 2014 23:42
    robertsz31
    Poziom 11  

    Czy w tym VW Golf 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS też pękają panewki jak w BXE i BXF???

    Jeszcze jedno, czy w BXE i BXF jest zawór EGR???

    0
  • #15 10 Kwi 2014 07:48
    autoas
    Poziom 42  

    Znowu kupowanie auta na granicy finansów....a potem brak kasy na obsługę i wszyscy mechanicy zdzierają...eh

    0
  • #17 10 Kwi 2014 09:42
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 10 Kwi 2014 19:51
    robertsz31
    Poziom 11  

    falubaz1 napisał:



    co do bls jest to jeden z najgorszych 1,9 jakie wypuscil vw


    Dlaczego niby BLS najgorszy??? BLS też pękają panewki i korbowod wychodzi bokiem jak w BXE i BXF??? 

    1
  • #20 11 Kwi 2014 22:03
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 11 Kwi 2014 23:12
    nioop

    Specjalista AGD

    Według mnie autor postu ma bardzo dobre podejście..
    Kupno auto i równocześnie z rejestracją wywalić filtr puki jeszcze nie załuje się zakupu auta..
    Jeden kłopot mniej..
    Dziwi mnie fakt powyższych postów - Czy przez to mam rozumieć iż chwalicie sobie swoje właściwości filtra cząstek stałych ? Nie daje on ani mniejszego spalania, ani większych osiągów.. A wyprodukowanie go wywala do środowiska dwa razy wiecej syfu niż autko "wypluje" przez rure przez 20 lat :P

    Popieram w 100% - Wywalać jeżeli jest..
    A co do właściwego tematu , owszem z tego co widziałem w serwisach rozcinają puszkę z filtrem i wyrzucają "bebechy" , montują na miejsce.. Podłaczają podejrzewam emulator i potem pod komputer..

    0
  • #22 11 Kwi 2014 23:43
    T5
    Admin grupy Samochody

    No tak. Typowo po polsku. Wyrzucić.
    Po co kupować auto według potrzeb jak można pod sąsiada.
    Kiedy ten kraj będzie normalny.

    0
  • #23 12 Kwi 2014 15:39
    nioop

    Specjalista AGD

    T5 napisał:
    No tak. Typowo po polsku. Wyrzucić.
    Po co kupować auto według potrzeb jak można pod sąsiada.
    Kiedy ten kraj będzie normalny.


    Każdy ma swoje zdanie, jednak ja osobiscie nie dostrzegam żadnych plusów filtra..
    Za to dużo jego minusów.. Czy się mylę ?
    Więc jeżeli istnieje możliwość usunięcia filtra a tym samym pozbycie się uciązliwego problemu czemu tego nie zrobić ? Ja nie wątpie, że są osoby, którym podoba się konieczność wypalania filtra, jego serwis oraz wysokie koszty obsługi.. Tylko po co ?

    0
  • #24 12 Kwi 2014 21:07
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 12 Kwi 2014 23:43
    cefaloid
    Poziom 30  

    robertsz31 napisał:
    JA MAM JEDEN SAMOCHÓD Z PDF I WIEM JAK SIĘ UŻYTKUJE. Ale ten ma być na krótkie odcinki. I wrazie czego się pytam czy jest taka możliwość usunięcia. I w jaki sposób najlepiej.


    nioop napisał:
    A wyprodukowanie go wywala do środowiska dwa razy wiecej syfu niż autko "wypluje" przez rure przez 20 lat :P

    Masz na to jakieś dowody czy tak powiedział "śfagier"?
    Bo przez 20 lat diesel (jeżdżąc 30 tys rocznie i paląc 6l/100km) spali jakieś... 36000l oleju napędowego a idąc Twoim tokiem rozumowania wytworzenie DPF jest równoważne spaleniu 72000 oleju napędowego.

    Stąd moje powątpiewanie czy nie jest to teoria "śfagra"....


    Ludzie jak myślą o swoim dziecku czy żonie (jeśli mają), to liczą się z kasą jaką na utrzymanie tego zdrowia przeznaczają. Założę się, że lekko by sprzedali samochód i zapożyczyli się na gruby dołek, gdyby ta kasa miała uratować życie ich dziecku choremu (tfu!) np. na raka. Ale jak wyłożyć kasę na filtr i jego utrzymanie, żeby ryzyko takiej choroby u siebie i innych ludzi zmniejszyć, to już rumor powstaje, bo koszty użytkowania i najlepiej od razu usunąć nawet jeśli ciągle dobrze działa jak zapewne jest w typ przypadku. Ja, jako człowiek na potrzeby którego powstał DPF, życzę sobie, aby w dieslach ten filtr był i działał. Na wycinanie tego elementu tylko dlatego, że kogoś nie stać na utrzymanie samochodu (a koniecznie musi mieć by sąsiadowi pulsował gul), się zwyczajnie nie zgadzam. Nie mam ochoty takim ludziom pomagać po to, by później za takim kopcącym dieslem stać w korku i narażać zdrowie rodziny.

    Nie stać Cię to kup sobie benzyniaka lub rower i nie truj innych tylko dlatego, że Ci się jeden z drugim wydaje że jesteś cwaniak nad cwaniaki!!!

    0
  • #26 13 Kwi 2014 09:30
    nioop

    Specjalista AGD

    Ale nawet pomijając fakt kosztów utrzymania - filtr jest ten naprawde bardzo kłopotliwy w uzytkowaniu.. Dodatkowo niszczy silnik, skraja jego zywotność..
    A jak widzę nikt nie jest w stanie znaleść jakiegoś plusa na strone filtra..

    I proszę - Jak można porównać samochód do dziecka ?;] A jeżeli juz bym miał porównać to filtr bardziej kwalifikował bym do raka, który powoli niszczy..

    0
  • #27 13 Kwi 2014 10:16
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    nioop napisał:
    A jak widzę nikt nie jest w stanie znaleść jakiegoś plusa na strone filtra..

    nioop Ty masz coś z główką?
    Przecież filtr jest po to żeby zbierał sadze i spalał ją.

    Dodano po 1 [minuty]:

    nioop napisał:
    Czy przez to mam rozumieć iż chwalicie sobie swoje właściwości filtra cząstek stałych ? Nie daje on ani mniejszego spalania, ani większych osiągów..


    Jak BLS ma niskie osiągi to kupujesz 2,7 lub 3.0 TDI.
    Albo kupujesz turbo benzynke.
    Albo dajesz na profi tuning.


    Zresztą równodobrze mógłbym założyć temat , czy opornik zamiast poduszki uratuje mi życie, i pasy psują mi wygląd białego dresu -czy można je wyciąć z samochodu.

    W końcu po 10 te w instrukcji WV jest napisane co należy robić jak filtr zacznie wypalanie w drodze, i jakie moga być skutki przerwania dopalania.

    0
  • #28 13 Kwi 2014 10:26
    cefaloid
    Poziom 30  

    nioop napisał:
    Ale nawet pomijając fakt kosztów utrzymania - filtr jest ten naprawde bardzo kłopotliwy w uzytkowaniu.. Dodatkowo niszczy silnik, skraja jego zywotność..

    Sam to wymyśliłes czy szwagier?
    Jakieś dowody?

    nioop napisał:
    A jak widzę nikt nie jest w stanie znaleść jakiegoś plusa na strone filtra..

    Chyba nikt ale z Twojego otoczenia.
    Inni widzą.
    http://www.medonet.pl/zdrowie-na-co-dzien,art...diesla-zwiekszaja-ryzyko-raka-pluc,index.html

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych

    http://m.demotywatory.pl/4294163

    I nie życzę sobie byś miał w dupie wszystko i wszystkich oraz zatruwał mnie, bo akurat jadę za Twoim autem. A jest to problem istotny:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/un...dnym-powietrzem-polska-w-czolowce,363038.html

    nioop napisał:
    I proszę - Jak można porównać samochód do dziecka ?;] A jeżeli juz bym miał porównać to filtr bardziej kwalifikował bym do raka, który powoli niszczy..

    O rany, ja tu próbuję dyskutować z kimś, kto nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstu pisanego w jego własnym języku. Wybacz ale nie da się dalej prowadzić dyskusji z kimś takim, jak Ty.

    0
  • #29 13 Kwi 2014 12:17
    Pan_Kleks
    Poziom 20  

    Szkoda że nikt nie powiedział o ile więcej ON spala się w momencie wypalania filtra i ile więcej dwutlenku węgla trafi do atmosfery .
    Ludziom można różne bzdury wcisnąć, nawet takie że żarówka z rtęcią jest ekologiczna a zwykła jest blee .

    Cytat:
    I nie życzę sobie byś miał w dupie wszystko i wszystkich oraz zatruwał mnie, bo akurat jadę za Twoim autem. A jest to problem istotny:


    To idź powiedz sąsiadowi żeby nie palił gumowcami w piecu :D :D , na pewno z wielkim entuzjazmem przejdzie na spalanie biopaliw :lol: :lol: :lol:

    Cytat:
    Najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Europie oddychają mieszkańcy Bułgarii i Polski


    Poza tym polskie ciepłownictwo w 95% oparte jest o węgiel, więc jakie ty byś chciał mieć powietrze , DPF ma tu tyle wspólnego co mój pierd z globalnym ociepleniem.

    0
  • #30 13 Kwi 2014 12:28
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Pan_Kleks napisał:
    DPF ma tu tyle wspólnego co mój pierd z globalnym ociepleniem.

    Tylko że Twoja d....a nie jest pod moim nosem na jezdni.
    Ot taki mały szczegół.

    Polaczkowatości się nie wytępi tak jak palenia gumą i śmieciami, polaczkowatość musi zabrać z czasem kostucha.
    A nowe... co będzie to będzie....na pewno gorsze bo technika zabija człowieka w człowieku. I coraz więcej zombi widzę...

    0