Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami

drongalf1 07 Jun 2020 21:23 156576 851
Texa Poland
  • Texa Poland
  • #482
    discits
    Level 2  
    Konkretna odpowiedź to podstawa. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc w tej materii to proszę o informacje - kwestia nowszego oprogramowania ma tutaj drugorzędne znaczenie, na ten moment zależy mi na naprawie urządzenia tak, aby łączyło się z autami po linii K.
  • #483
    szmic
    Level 14  
    jak czujesz się na siłach to możesz wykonać którąś z modyfikacji, oczywiście zależy od PCB jakie posiadasz, np. taką (schemat jest podany wcześniej):
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
    obecnie testuję to ustrojstwo, pomimo braku lini L (która i tak wisiała w powietrzu) jak na razie działa dobrze, mam zamiar sprawdzić jeszcze dwie przeróbki wspomniane w tym temacie które rzekomo nie są przetestowane pomimo wpisów na innych forach że działają, ale to dopiero po ukończeniu testera lini obd
  • #484
    daw126p
    Level 13  
    Da się jakoś usprawnić autocoma z płytką v9? Jest jakaś sprawdzona poprawka do niej, bo mam takiego i chętnie bym go uruchomił. Jak coś mogę pomóc w aktywacji 2017R3 z działającym ISS.
  • #485
    Folxs
    Level 13  
    szmic wrote:
    jak czujesz się na siłach to możesz wykonać którąś z modyfikacji, oczywiście zależy od PCB jakie posiadasz, np. taką (schemat jest podany wcześniej):
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
    obecnie testuję to ustrojstwo, pomimo braku lini L (która i tak wisiała w powietrzu) jak na razie działa dobrze, mam zamiar sprawdzić jeszcze dwie przeróbki wspomniane w tym temacie które rzekomo nie są przetestowane pomimo wpisów na innych forach że działają, ale to dopiero po ukończeniu testera lini obd


    A V3 rzekomo które zrywa na podróbkach szlifowanych jakoś masz pomysł jak przerobić? Próbowałem różne rzeczy i nie wiem jak - może jakoś zamienić je na LM358 lub jeszcze coś innego?
  • Texa Poland
  • #486
    szmic
    Level 14  
    zależy jaka v3 bo te bez elementów po prawej stronie mają inaczej zaprojektowane PCB i powinna działać bdb, ta ze zdjęcia z przeróbką też ma napis v3 ale w rzeczywistości jest to v5 lub 8, wstaw fotke jak powyżej
  • #487
    Folxs
    Level 13  
    No właśnie bez tych elementów po prawej - fotki nie mam pod ręką ale kiedyś linkowałem w tym temacie.

    Zrywa mi na aucie z komunikacją KWP-2000 więc nie wiem czy to już CAN czy jeszcze K-LINE no i w VAGACH po KKL.

    Jeśli w drugim aucie jest na CAN to co można poprawić żeby działało?
  • #488
    szmic
    Level 14  
    przekaźniki są 5V, miałem podobnie , później okazało się że były na mniejsze napięcie, raz działało a drugim razem nie, także wg mnie to raczej masz uszkodzenie, w takich v3 to raczej nie ma czego modyfikować
  • #489
    Folxs
    Level 13  
    Ogólnie łączy się ale zrywa czasem po minucie czasami po 15 minutach - czyli dali malowane przekaźniki niby na 5V a mogą być na 3V i cewki się palą?
  • #490
    szmic
    Level 14  
    możliwe - sprawdź, ja tego nie naprawiam , zrobiłem kilka modyfikacji i sprawdzam co są warte i jak działają
  • #491
    kkknc
    Level 43  
    Folxs wrote:


    Zrywa mi na aucie z komunikacją KWP-2000 więc nie wiem czy to już CAN czy jeszcze K-LINE no i w VAGACH po KKL.

    Ten protokół idzie po KL.
  • #492
    szmic
    Level 14  
    Folxs wrote:
    A V3 rzekomo które zrywa na podróbkach szlifowanych jakoś masz pomysł jak przerobić? Próbowałem różne rzeczy i nie wiem jak - może jakoś zamienić je na LM358 lub jeszcze coś innego?

    w poście 463 wystawiasz fotkę v3.0 na której widać ze druk PCB jest do SI9241 więc dlaczego twierdzisz że są to szlifowane LM393 , gdyby tak było to chyba wogóle nie działałaby ta wersja PCB na szlifach, Twoją wersję można nieco poprawić, wspominałeś o przeróbkach w postach 114,147,211, na Twoim miejscu przyjrzałbym się bardziej #147 w kwestii tych elementów

    Do znawców tematu w 1XPCB, co daje zmiana rezystorów zaznaczonych w kółku z 1k do ~3,9k
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
  • #493
    Folxs
    Level 13  
    Nie mówię że to LM tylko czy można przerobić na LM jakoś?

    Elementy zmieniłem, diody, rezystory i kondensatory i nie pomogło nic
  • #494
    szmic
    Level 14  
    Nie widziałem jeszcze żeby taką PCB V3.0 przerabiano do LM393, skoro łączy się to nie jest wina tych układów, sprawdziłeś przekaźniki ?
  • #495
    zonkil
    Level 31  
    Możliwe, że urządzenie się przegrzewa.
    Co do wersji to nowe płyty miały niby SI9241 a były to układy frezowane z nadrukiem SI9241. W środku siedział LM393. Tak sobie Nasi koledzy wymyślili.
    Można przerobić wszystkie 5.0 6.0 8.0 stosując zamienne drivery od ISO 9141.
  • #496
    szmic
    Level 14  
    Mogli od razu robić wszystkie głowice na LM i nie byłoby problemów i kombinacji skoro 9241 jest wycofany i niedostępny w sprzedaży, trzeba to urządzenie traktować z przymrużeniem oka bo to że potrafi zrobić diagnozę i kilka podstawowych ustawień to nigdy nie zastąpi dedykowanego sprzętu pod daną markę, do vagów świetny jest taki sprzęcik https://viaken.pl/pl/skaner-vscan-multi-its-2w1-vag-obd2.html , legalny z darmowymi aktualizacjami i potrafi wiele, wracając do przeróbki wstawionej powyżej cały czas zastanawia mnie wysyłanie sygnału na pin 15 (linia L) pomimo braku prawego układu
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
    z tego co pamiętam to w grupie fiat, alfa był problem, więc trzeba poczekać na połączenie się z takim autem, bo z resztą działa jak na razie
    Czy na dzisiejszych oferowanych w sprzedaży V3.0 bez dodatkowych elementów po prawej stronie jest 9241??
  • #497
    zonkil
    Level 31  
    No tak produkowali z frezowanymi układami aby ludzie myśleli, że to oryginały. Poza tym urządzenia na LM393 kiepsko działają ja ich nie przerabiam aby lepiej działały tylko pakuje driver i działa jak należy.
  • #498
    szmic
    Level 14  
    co masz na myśli pakuje driver - zmieniasz układ na ori, z zakupem 9241 czysta loteria, ci co je sprzedają biją się w klatę że oryginał, to niby skąd je mają ????
  • #500
    szmic
    Level 14  
    rozumiem, tylko bez przeróbek z powodu braku 9241 to nie widzę innej możliwości aby to działało, dlatego trzeba usprawnić V5.0 do stanu używalności na tym co jest dostępne w częściach
  • #502
    szmic
    Level 14  
    jak na razie po przeróbce to nie zgodzę się z taką opinią
  • #503
    zonkil
    Level 31  
    Testowałeś na 1.9TDI? Na Oplu starszym? Połączy się z wszystkimi modułami? Podłączałeś BMW?
    Ja nie ufam temu rozwiązaniu więc od razu wymiana.
  • #504
    szmic
    Level 14  
    1.9TDI działa, jednak nie było modelu na full wypasie np. klimatronic , opla nie sprawdzałem a do BMW mam dostęp tylko do nowszych więc nie sprawdzone, cała reszta to auta powyżej 2005 i tu jest ok, z biegiem czasu sprawdzę więcej ale mogę na razie potwierdzić że działa dobrze
  • #505
    bartek9505
    Level 9  
    Witam kolegów,

    Posiadam takiego fejsa, podłączyłem go po zakupie d mojej w211, ładnie skasował błedy, dziś wyciagam go z szafy po pół roku, brak komunikacji z CAN.

    Rozebrałem aby zobaczyc jaka wersja, bo widziałem, ze w wątkach jest ich kilka, i chyba posiadam V8. Można spróbować jakoś to naprawić domowym sposobem, znając podstawy elektroniki?
    Poratuje ktoś?>

    Pozdrawiam
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
  • #507
    bartek9505
    Level 9  
    zonkil wrote:
    Widzę, że układ NCV ma dziurę?


    Ncv to ten od portu USB? Jeżeli tak to na lucie jest dziurka.
  • #509
    bartek9505
    Level 9  
    Jest uszkodzony, rozumiem zacząć od jego wymiany?
  • #510
    leonov
    Level 42  
    bartek9505 wrote:
    rozumiem zacząć od jego wymiany?
    No raczej.