Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami

drongalf1 23 Mar 2017 15:03 157221 855
Texa Poland
  • #61
    grzesiekw12
    Level 21  
    Jak wcześniej wspomniałem w wersji z lm393 brakuje połączeń na płycie. Nie trzeba dokładać żadnych układów tylko wykonać połączenia których zapomniał chińczyk.
  • Texa Poland
  • #62
    zonkil
    Level 31  
    grzesiekw12 wrote:
    Jak wcześniej wspomniałem w wersji z lm393 brakuje połączeń na płycie. Nie trzeba dokładać żadnych układów tylko wykonać połączenia których zapomniał chińczyk.



    Trzeba wstawić SI9241 na miejsce LM393, naprawiłem tych urządzeń bardzo dużo wersja 5.0, 6.0 i 8.0 nie łączy się z 1.9TDI, 2.5TDI, 1.8benzyna 1.4 benzyna, BMW E60, niektóre ciężarówki.
    Testowałem przed i po naprawie na samochodach. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
  • Texa Poland
  • #63
    tzok
    Moderator of Cars
    Myślę, że obaj możecie mieć rację - transceiver linii K to nie jest jakaś technologia kosmiczna, można go wykonać na komparatorach (np. LM393) i też będzie działał, oczywiście pod warunkiem, że zrobi się to prawidłowo.
  • #64
    marcinq26
    Level 11  
    Panowie, a może spotkał sie ktos moze z takim przypadkiem.
    Próbuje się połączyć z Passat 2008r abs,silnik 2.0tdi,oraz elaktryczny hamulec postojowy. Przy próbie połączenia powinny na przemian swiecić ledy zielone i niebieskie. U mnie niesty nie nie świecą na przemian , tylko świecą niebieskie na stałe i jest brak połączenia z tymi sterownikami
    Przy próbie połączenia np. Focus mk2 silnik, abs ,licznik itp. Interfejs normalnie sie zachowuje i ledy zielone wraz z niebiskimi swiecą na przemian.
    zaznacze jeszcze ze plyta V3
  • #65
    makador
    Level 11  
    grzesiekw12 wrote:
    Jak wcześniej wspomniałem w wersji z lm393 brakuje połączeń na płycie. Nie trzeba dokładać żadnych układów tylko wykonać połączenia których zapomniał chińczyk.


    Możesz coś bliżej napisać o tych połączeniach, jakąś instrukcja, zdjęcie...
  • #66
    makador
    Level 11  
    witam,
    czy ktoś z kolegów posiada wiedzę, jak przerobić płytkę v8.0 aby uzyskać połączenia z pojazdami grupy VW 1,9 tdi, 2,5 tdi
  • #67
    piotrekwoj1
    Level 41  
    makador wrote:
    płytkę v8.0


    Zrób fotkę będzie łatwiej.
  • #69
    makador
    Level 11  
    Próbowałem przerobić tak jak w v5.0 ale niestety nie dział, i teraz nie wiem czy popełniłem jakiś błąd, czy też wersja 8.0 wymaga innej modyfikacji, a może modyfikacja do wersji 5.0 nie daje możliwości łączenie z grupą VW TDI????
  • #71
    makador
    Level 11  
    Witam,
    mógłbyś mi trochę rozjaśnić, na zdjęciu jest jeden układ SI9241 i jeden LM393? w opisie piszesz do LM393 natomiast na fotce połączenia są rozrysowane do SI92414?

    Dodano po 15 [minuty]:

    ...nadmienię, że u mnie oryginalnie były dwa ukłdy LM393.
  • #72
    grzesiekw12
    Level 21  
    Obydwa te układy to lm393 tylko ten po lewej wymieniłem bo się uszkodził, zaś ten po prawej jest oryginalnie montowany tylko chinole mu zrobiły make-up :D Wszystko jest napisane w wątku, jak ktoś czegoś jeszcze nie wie to niech przeczyta jeszcze raz !!!
    A tak nawiasem mówiąc to straszne lenie z was, nie chce się porównać not katalogowych, trochę zrobić pomiarów, coś pogłówkować...
  • #73
    makador
    Level 11  
    dzięki, ale z elektroniki jestem bardzo słaby, wiedza "zerowa" może dlatego wydaje
    Ci si. że jestem leniwy, a tak naprawdę mało kumam do mnie trzeba po łopacie..

    Dodano po 2 [minuty]:

    jurto spróbuje coś podziałać...
  • #74
    piotreksamba
    Level 24  
    Przerobiłem tak jak grzesiekw12 napisał 1.9 tdi dalej nie śmiga.
  • #75
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Diody masz odpowiednie i odpowiednio wlutowane.
  • #76
    piotreksamba
    Level 24  
    Nic nie było pisane o wymianie diod tylko podłączeniu tak na obrazku do lm393.
  • #77
    grzesiekw12
    Level 21  
    W wersji płyty 6.0 działa napewno. Twoja wersja wygląda tak samo, ale może jest jeszcze "coś".
    Czy napewno podłączyłeś tak jak na foto, weź to zweryfikuj. Sprawdź czy tranzystory i diody sprawne po prawej stronie płyty. Patrzyłeś multimetrem czy są połączenia na płycie zanim je wykonałeś kabelkami, no i dochodzi jeszcze pytanie czy coś ci się nie zwiera po modyfikacji, bo tam mało miejsca. Ja to robiłem cieniutkimi kabelkami w izolacji silikonowej pozyskanymi z czegośtam. Można też sprawdzić czy coś się dzieje na wyjściach we wtyku OBD. Wystarczy podpiąć zasilanie z zasilacza i wpiąć się sondami miernika w linię L, w momencie jak odpalisz diagnozę silnika 1,9tdi powinno ci wachlować napięciem w granicach 0....12V. Tak samo się dzieje na linii K. podobne zmiany powinieneś mieć na nogach 1,2 i 3 LM-a. Jak byś podpinał to zobacz gdzie są sygnały, i weź pod uwagę że we wtyku jest to na odwrót (lustrzane odbicie). Jak nie masz wprawy to lepiej to zostaw bo go spalisz i nie podiagnozujesz nic :D
    Ps. zawsze możesz te kabelki podłączyć do normalnego LM-a w dużej obudowie na próbę.
  • #78
    piotreksamba
    Level 24  
    Tak te nogi nie byly podlaczone. Nic mi nie zwiera nie takie połączenia robie😊 Posprawdzam te tranzystory i diody oraz połączenia. Może być jakaś różnica jednak.
  • #79
    makador
    Level 11  
    Witam,
    mnie niestety też nie udało się połączyć z Audi 2,5 TDI...

    Dodano po 14 [godziny] 21 [minuty]:

    ... Piotrek, którą masz wersję płyt?
  • #80
    zonkil
    Level 31  
    grzesiekw12 wrote:
    W wersji płyty 6.0 działa napewno. Twoja wersja wygląda tak samo, ale może jest jeszcze "coś".
    Czy napewno podłączyłeś tak jak na foto, weź to zweryfikuj. Sprawdź czy tranzystory i diody sprawne po prawej stronie płyty. Patrzyłeś multimetrem czy są połączenia na płycie zanim je wykonałeś kabelkami, no i dochodzi jeszcze pytanie czy coś ci się nie zwiera po modyfikacji, bo tam mało miejsca. Ja to robiłem cieniutkimi kabelkami w izolacji silikonowej pozyskanymi z czegośtam. Można też sprawdzić czy coś się dzieje na wyjściach we wtyku OBD. Wystarczy podpiąć zasilanie z zasilacza i wpiąć się sondami miernika w linię L, w momencie jak odpalisz diagnozę silnika 1,9tdi powinno ci wachlować napięciem w granicach 0....12V. Tak samo się dzieje na linii K. podobne zmiany powinieneś mieć na nogach 1,2 i 3 LM-a. Jak byś podpinał to zobacz gdzie są sygnały, i weź pod uwagę że we wtyku jest to na odwrót (lustrzane odbicie). Jak nie masz wprawy to lepiej to zostaw bo go spalisz i nie podiagnozujesz nic :D
    Ps. zawsze możesz te kabelki podłączyć do normalnego LM-a w dużej obudowie na próbę.



    Czy Ty widziałeś wersje 6.0? Na przeróbkę wersji 6.0 na razie nie ma solucji nie wprowadzaj ludzi w błąd człowieku. Jesteś pewny swoich racji a może miałeś jedno urządzenie w życiu do naprawy. Twoja solucja za 4 punkty nic nie daje. W VAG z silnikami 1.9, 2,5 wykorzystuje się linie K a nie jak kolega sugeruje L.

    W poprawnej wersji 3.0 najlepsza nic nie trzeba przerabiać. Na zdjęciu diody Zenera 5V do wymiany.
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami

    Wersja 6.0 na dzień dzisiejszy nie ma solucji do przerobienia.
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami

    Wersja 5.0 i 8.0 występuje najczęściej ma problemy z grupą VAG m.in: 1.9TDI, 2.5TDI, 1.4 i 1.8 benzyna, BMW E60, niektóre cieżarówki itd.
    Przerabiamy ją do wersji 3.0
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami

    P.S. Jak chcecie mieć to dobrze zrobione to ja takie przeróbki wprowadzam. Posiadam układy SI9241. Urządzenie po przeróbce testuje i daję gwarancję. Naprawiam obydwie linie K i L.
  • #81
    makador
    Level 11  
    witm,
    a powiedz po czym poznać, że to wersja 3.0 poprawiona i skąd pewność że obsługuje grupę VW 1,9 i 2,5 Tdi?
  • #82
    grzesiekw12
    Level 21  
    Ze zdjęć które zapodał kolega żonkil wnioskuje że mam płytę w wersji chyba 5.0 ale nadruk ma ver.6.0. Widocznie laminat jak papier przyjmie wszystko :) Na tej fotce z v6.0 tranzystory są nieco inaczej rozmieszczone, i widać puste pola na oporki podciągające linie komunikacyjne do +12v. Na pewno to co przerobiłem działa z grupą vag i tyle w temacie!!! Proszę porobić pomiary i będziecie widzieć co się dzieje na którym układzie, gdzie ewentualnie ginie sygnał. Jak się komu nie chce, lub nie wie jak to są ogłoszenia ludzi którzy przerabiają.
  • #83
    makador
    Level 11  
    witam,
    mógłbyś się określić, czy Twoja przeróbka działa (zweryfikowane?) z płytą w v8.0
    Pomijając zbędne uszczypliwości typu: czy kto potrafi czy jest leniwy, jak również, że można wykonać modyfikację odpłatnie...
    Zdecydowana większość zainteresowanych doskonale zdaje sobie z tego sprawę i tego typu uwagi nic nie wnosi do tematu..
    Wracając do pytania o v 8.0, mój kolega elektronik posprawdzał prawidłowość wykonania połączeń oraz pomiarów i okazuje się, że 1,9 TDI oraz 2.5 TDI pozostają w nie wzruszone....
  • #84
    zonkil
    Level 31  
    Zrobiłem ponad 150 tych przeróbek więc jest sprawdzone. Tak jak mówię na każdą usługę daje gwarancję. Kolega grzesiekw12 za 4 punkty wstawił przeróbkę linii L która odpowiada za komunikację z starszymi systemami BMW VAG itd. W VAG 1.9, 2.5 itd komunikacja z sterownikiem odbywa się linią K a na jego zdjęciu ta linia jest w ogóle nie ruszona i dalej pozostaje do przerobienia.

    Moderated By tzok:

    By uniknąć zarzutów o reklamę na publicznym forum, w uzasadnionych przypadkach oferty pomocy poza forum proszę składać przez PW.

  • #85
    ALIBABA I
    Level 30  
    Witaj kol. Cytuję. A tak nawiasem mówiąc to straszne lenie z was, nie chce się porównać not katalogowych, trochę zrobić pomiarów, coś pogłówkować... a czemu ta pretensja , ? . momencik , to my mamy za ciebie zrobić ? . przeca to jest twój problem . jak kol. zonkil napisał zrób tak jak zonkil napisał . mam głowicę delphi po podpięciu do scani padła , zero reakcji, /// ktoś podpioł kabelki jak leci ,kosmos i nie świadom tego podłączyłem i skucha, padła , tydzień czasu walczyłem , wszystko rusza oprócz MB axsora

    Ps. idealnie chodzi na innych autach renówki fordy , żaden problem

    Ps. otworzyłem stronę LMA jak go prerobić na forda mam programy dalej nie wiem , nie testowałem
  • #87
    ALIBABA I
    Level 30  
    Witajcie kol. ja nie mam żadnych problemów z TCS { pod warunkiem że dany system jest w aucie } oprócz tej scani po walce z głowicą >>>... post 85 hula jak ta lala z każdym autem , łączy się ///oprócz MB AXSORA co do fotek mojej płyty. głowicy, po co zdięcia czy fotki ewentualnie rozbiorę
    i

    Ps.
  • #88
    koszynek
    Level 12  
    Zakupiłem niedawno urządzenie AUTOCOM CDP+ z wersją elektroniki v.8.0 niestety auta z grupy VAG problem z komunikacją VW Polo 4 z silnikiem 1.9 tdi , VW Passat 1.8T z 1997 roku poległ z komunikacją. Jak też SCANIA R114 z 2001 roku. Elektronik ze mnie okazjonalny lecz na softach nieco się znam. I jak przeczytałem Wasze wypowiedzi nikt nie napisał jakiej wersji oprogramowania używa do opisywanych produktów. Na moje oko to wersja softu z których większość korzysta nie zgadza się z wersją sprzętu. Być może gdyby dać najnowszy soft do obsługi aut nie było by całej hecy z przeróbkami. Ale to moja sugestia. Pozdrawiam Wszystkich.
  • #89
    makador
    Level 11  
    Witam,
    niestety wydaje mi się, że nie masz racji, czym nowszy soft ty gorzej...
    Ja osobiście korespondowałem ze sprzedawcą i udostępnił mi cztery wersje oprogramowania i żadna z nich nie łączy z grupa vw 1,9TDI oraz 2,5 TDI, nadmieniam, że również posiadam wersję płyty 8.0 i przerabiałem zgodnie z instrukcjami do wersji 5.0 o raz lini L kolegi grzesiekw12 i dalej kicha, zresztą na zagranicznych forach również znalazłem wpisy, że były wykonywane przeróbki v 8.0 zgodnie z instrukcjami do v 5.0 i również im nie łączy grupy vw...
  • #90
    zonkil
    Level 31  
    Panowie bo to nie może być przeróbka do 5.0 tylko do 3.0
    Każdą wersję (oprócz 6.0) da się naprawić i będzie ona działać poprawnie z grupą VAG.