Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami

drongalf1 08 Jan 2022 09:19 137127 736
Texa Poland
  • #601
    szmic
    Level 14  
    zonkil wrote:
    Jak chcesz niby sprawdzać poprawność linii diagnostycznych CAN? K i L to stare linie i działały na 12V więc można je było podglądnąć diodą.
    Poprawności CAN nie jesteś w stanie sprawdzić na diodzie. Ewentualnie czy pojawia się napięcie na liniach.

    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
    pin 6 i 14 - CAN - na diodach
  • Texa Poland
  • #603
    szmic
    Level 14  
    nigdzie nie napisałem że uszkodzony układ daje napięcie? pokazuję na prostym urządzeniu i sprawnej PCB że można wspomóc się w sprawdzeniu can , co do poprawności działania to podpinam następną część z lewej strony szarą taśmą, nie uśmiecha mi się biegać do auta i sprawdzać
  • Texa Poland
  • #604
    Alfred_92
    Level 33  
    Spotkał ktoś może 2xPCB z SN100251?
  • #605
    leonov
    Level 42  
    Alfred_92 wrote:
    Spotkał ktoś może 2xPCB z SN100251?
    Wszystkie klony mają numer 100251, starsze miały 30250, raczej nie ma różnicy, czy jedno czy dwupłytkowy.
  • #606
    Alfred_92
    Level 33  
    Te dwupłytowe 100251 są na firmware 1622 czy 3201?
  • #607
    szmic
    Level 14  
    3201 tylko do 1xPCB, 1622 2xPCB, FW można wgrać we własnym zakresie
  • #608
    Sivyx
    Level 16  
    Panowie trauma, single pcb ten z filtrami CAN 701 i dużym bluetooth. Nagle po podłączeniu do auta kompletnie zasilanie padło. Diody nie świecą w ogóle. Ani po podłączeniu obd ani USB. W menadźerze wykrywa normalnie, to czyli ftdi zasilanie dostaje. Coś po głowie chodzi mi LM2575S dobrze kombinuje??
  • #609
    szmic
    Level 14  
    dobrze myślisz, tylko że tam należy sprawdzić więcej elementów na zasilaniu
  • #610
    zonkil
    Level 31  
    Sivyx wrote:
    Panowie trauma, single pcb ten z filtrami CAN 701 i dużym bluetooth. Nagle po podłączeniu do auta kompletnie zasilanie padło. Diody nie świecą w ogóle. Ani po podłączeniu obd ani USB. W menadźerze wykrywa normalnie, to czyli ftdi zasilanie dostaje. Coś po głowie chodzi mi LM2575S dobrze kombinuje??


    Dawaj do mnie na stół :)
  • #611
    Van_Gandalf
    Level 19  
    Witam. mam 2 płytkowca v8 przerobionego mod 6diod LM383 solo. Gada mi z wszystkim lecz nie z renowkami. co pierwsze paczać?
  • #612
    sokostanley
    Level 10  
    Witam kupiłem tester z płytą v9 dwupłytowa przemalowane lm na 9241a
    teraz pytanie do szanownego grona mam układ L9637d czy mogę go
    zastosować zamiast dwóch lm383 bo z noty widzę że obsługuje linie KiL
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami l9637.pdf Download (201.41 kB) CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiL9637D.gif Download (27.98 kB) CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiL9637D-...gif Download (18.38 kB)
    Moja płyta tak wygląda
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiIMG2022011...114701.jpg Download (3.52 MB) CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiIMG2022010...103713.jpg Download (4.5 MB)
    widziałem w postach różne modyfikacje do usprawnienia do v3 najlepsze według opisów jest wstawienie si9241a oryginalne
    jak piszecie trudne do kupienia lub podrobione według której przeróbki z tego forum mogę zastosować ten pojedynczy układ
    l9637d by wszystko działało czy muszę wstawić drugi taki sam układ pytam bo nie mam takiej wiedzy jak fachowcy z forum
    czy może taka modyfikacja nie ma sensu Pozdrawiam
  • #613
    szmic
    Level 14  
    na Twojej PCB jest 2xLM393, zmiana układów 1: 1 nic nie da , pod L9637 potrzebna większa modyfikacja, z tego co widac po złączach na drugiej focie PCB z przekaźnikami ma chyba 14szt zamiast 21szt
  • #614
    sokostanley
    Level 10  
    dodaje zdjęcia płyt
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiIMG2022012...101430.jpg Download (3.03 MB) CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiIMG2022012...101447.jpg Download (3.38 MB) CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiIMG2022012...101526.jpg Download (3.52 MB) CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodamiIMG2022012...101552.jpg Download (3.88 MB)

    rozumiem że nie da się zastąpić tych przemalowanych lm 1:1 z l9637d bo mają inne piny na nóżkach
    trzeba wywalić lma i wlutować l9637 zgodnie z odprowadzeniami na nogach dobrze myślę
    Pytanie czy tym l9637 zastąpię dwa si9241a
  • #615
    szmic
    Level 14  
    uważam że dla tej płyty najlepsza przeróbka tj z usunięciem prawego LM393, jest opisana wcześniej, robiłem taką osobiście i było ok, a tak wygląda najprostszy mod L9637 , są jeszcze z większa ilością elementów

    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
  • #616
    sokostanley
    Level 10  
    Przecież to jest chyba płyta v3 co tu przerabiać ja mam v9 i tak myślę l9637d chyba jest lepszy
    od si9241a bo ma wszystko razy dwa linie k i l w sobie propozycje przeróbki tej płyty v9 i innych podobnych v8 itp
    czekam może ktoś ma pomysł jak przerobić
  • #617
    szmic
    Level 14  
    co z tego że V3, myślisz że na niej już nic nie trzeba robić, takich jest kilka odmian, loteria na którą trafisz, dałem tylko przykład, przeróbka o której pisałem jest od V5 wzwyż oprócz V6, do tej przeróbki na L9637 trzeba dołożyć kondensator, tranzystory a przede wszystkim zrobić nową PCB pod to , to nie jest tylko zamiana układów z polutowaniem kabelkami w odpowiednie miejsca
  • #618
    sokostanley
    Level 10  
    Według Pana wiedzy płyty v3 bez dodatkowej elektroniki po prawej stronie to tylko loteria
    oszustwo to co sądzicie o tej mojek najnowszej niby listopad 2021 v9 łączy się z opel corsa 2002
    bez problemu czyta licznik z suzuki ignis 2006 łączy się tylko jak odczytać przebieg kilometrów

    Dodano po 10 [minuty]:

    Pozdrawiam mam pytanie jakie są różnice w układach si 9241a a l9637d
    żeby ich zastąpić lub adoptować
  • #619
    szmic
    Level 14  
    jak twierdzisz że nie loteria w V3 to proszę masz potwierdzenie po wylutowaniu prawego 9241A, brak połączeń - ścieżki nie są doprowadzone do punktów lutowniczych nóżek scalaka , wisi w powietrzu !!!! takie cudne nowe V3, podobna sytuacja ma się do TJ1050 na niektórych płytach
    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami
    różnice w układach znajdziesz w google, szukaj datashet każdego scalaka i sobie porównasz.
    Jak mam wyrazić opinię nt V9 - w skrócie, nic dobrego.
    Pozdrawiam
  • #620
    lylukolega
    Level 6  
    Sivyx wrote:
    Nie chcem wrzucać linka do innego forum, ale na mhh jest typ co sprzedaje poprawione single pcb 1:1 do org. Mi udało się dorwać od my friendów w dobrej cenie jedno płytowca i jedynie zmieniłem filtry CAN 701 na epcos b82793s513n, i dwa kondensatory na bardziej żywotne. Reszta był jak w ori. Testowany na truckach daf man volvo i na całej rzeszy osobówek. Działa jak ma działać.


    A jeśli nie wymienimy tych 701 na Epcos to nie będzie czytał najnowszych ciężarówek czy jak? Chodzi mi o Autocoma 2020.23
  • #621
    szmic
    Level 14  
    lylukolega wrote:
    A jeśli nie wymienimy tych 701 na Epcos to nie będzie czytał najnowszych ciężarówek czy jak? Chodzi mi o Autocoma 2020.23

    będzie działać
  • #622
    mak68
    Level 12  
    @lylukolega

    Robiłem diagnostykę DAF-a XF 2020r (lift) dwupłytowym VCI V 3.0. Nie połączyłem się tylko z "zegarami" i "klimatem". Z resztą miałem połączenie.
  • #623
    lylukolega
    Level 6  
    mak68 wrote:
    @lylukolega

    Robiłem diagnostykę DAF-a XF 2020r (lift) dwupłytowym VCI V 3.0. Nie połączyłem się tylko z "zegarami" i "klimatem". Z resztą miałem połączenie.


    Ciekawe czy jednopłytowy łyknął by również te zegary i klimat.
  • #624
    daw126p
    Level 13  
    Mi dwupłytowe nie czytają w oplu licznika, klimatyzacji i airbag. Na dniach mi przyjdzie jednopłytowy, zobaczymy czy je ruszy.
  • #625
    mak68
    Level 12  
    Też miałem problem w Oplu Mokka 2017r.
    Silnik 1.6DTU połączyłem się przez "generic". Brak połączenia z "klimatyzacją", "airbagiem" i "licznikiem".
  • #626
    sokostanley
    Level 10  
    szmic wrote:
    uważam że dla tej płyty najlepsza przeróbka tj z usunięciem prawego LM393, jest opisana wcześniej, robiłem taką osobiście i było ok, a tak wygląda najprostszy mod L9637 , są jeszcze z większa ilością elementów

    CDT TCS Autocom - brak połączenia z niektórymi samochodami


    Tak z tego zdjęcia to ciężko powiedzieć czy to komuś normalnie działało taka sieczka robione chyba przy świeczce kolbą lutowniczą
    to chyba płyta v3 bo nie ma tych dodatkowych elementów po prawej stronie co fachowcy z forum pisali że tak można
    rozpoznać v3 od innych v6 v8 v9 itp czy na płycie były zamontowane si9241a jeżeli tak to po co komuś była potrzebna
    ta przeróbka Według pana wiedzy czy kogoś z forum teraz można kupić nowy tester clona z pewną v3 z oryginalnymi si9241a lub z zamiennikiem tego
    układu który będzie dobrze chodził bez przeróbek czy Chińczyk wszystko już przemalował i podrobił
  • #627
    szmic
    Level 14  
    sieczka lutownicza była podana jako przykład, mod jest sprawdzony przez rosjan i działa, w sumie to oni rozpracowali to na L9637, schemat PCB również udostępniają, pisałem wcześniej że jest kilka odmian V3 z wiszącymi układami w powietrzu, oczywiście można trafić fajną V3 bez kombinacji i będzie działać, co chińczyk daje na płytach V3 zamiast 9241A nikt nie wie dokładnie , układy są podróbkami , 9241A nie są produkowane przez Vishay od 2014r, w obecnej sytuacji po ukazaniu się AC 2020.23 lepszym rozwiązaniem jest dobra 1XPCB, niestety też można trafić słabego bubla w tej wersji , widziałem układy odpowiedzialne za CAN że są zamiennie wlutowane Atmele
  • #628
    daw126p
    Level 13  
    Ja ostatnio testowałem 2 interfejsy v3, jeden z allegro od gościa z Krakowa niby sprzedający pewne interfejsy i drugi z Chin też HQ i w obu mimo przeróbek z zenerami nie działało tak jak trzeba. Teraz zamówiłem jednopłytkowy i jak na razie połączył mi się po sw can w oplu, co tamte nie dawały rady. Także moim zdaniem lepiej wydać trochę więcej i mieć spokój.
  • #629
    szmic
    Level 14  
    wymiana zenera stosowana była na starych PCB i miała poprawić komunikację głównie z BMW także nie dziwi mnie że nie było efektu, na nowszych płytach raczej nie ma potrzeby ruszać zenerek, przy wersji programu 2020.23 wersje 2xPCB polegają w nowszych rocznikach aut, dlatego wskazane jest 1xPCB - większe możliwości po 2015r
  • #630
    sokostanley
    Level 10  
    szmic wrote:
    sieczka lutownicza była podana jako przykład, mod jest sprawdzony przez rosjan i działa, schemat PCB również udostępniają, pisałem wcześniej że jest kilka odmian V3 z wiszącymi układami w powietrzu, oczywiście można trafić fajną V3 bez kombinacji i będzie działać, co chińczyk daje na płytach V3 zamiast 9241A nikt nie wie dokładnie , układy są podróbkami , 9241A nie są produkowane od 2014r



    Tak myślę nad tym testerem klonem po co komuś robić sobie dodatkowe koszty myślę o Chińczykach była pojedyncza płyta
    podobno najlepsza ,po co dwu płytowe v3 z 9241a czy z braku tych układów warto było produkować v5 v8 v9 itp
    dwie płyty to dodatkowe linie technologiczne dodatkowe układy,szlifowanie układów i przemalowywanie to niezrozumiałe nawet
    ekonomicznie tego nie da się zrobić w garażu nawet w chinach chyba że tam w pokojach są linie technologiczne
    Moim zdaniem kilka *firm* konkuruje ze sobą i produkują coś niby podobne do pierwszych udanych podrobionych modeli testera
    ładując do środka wszelkie pozostałości z magazynów lub z recyclingu dlatego te szlify i malowanie i jeden model działa w
    miarę a drugi prawie lub w cale
    Cały czas mówimy o przerabianiu a bez dobrego oprogramowania żaden tester nawet oryginalny jest bezużyteczny