Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 99r 1.9TDI 115KM AJM Nie odpala po wymianie głowicy

09 Kwi 2014 12:02 12366 35
  • Poziom 13  
    Witam, tak jak w tytule mam problem z odpaleniem Passata. Oznaczenie silnika AJM. Zaczęło się tak że w samochodzie głowica miała nieszczelność i były przedmuchy w układzie chłodzącym. Postanowiłem wymienić głowicę. Po wymianie głowicy ( rozrzad oczywiście ustawiony ), samochód w ogóle nie ma reakcji. Układ paliwowy odpowietrzony. Na komputerze pokazuje błąd: 515 Czujnik halla g40 zły zakres regulacji i 1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy. Czujnik pozycji wałka rozrządu oraz oraz wału były zmieniane w celu sprawdzenia czy są uszkodzone lecz są sprawne. Przewody po kolei sprawdzane czy są prawidłowo podłączone i wszystko się zgadza. Pompowtryski ustawiane według schematów ze stron internetowych i ustawione tak jak powinny być. Paliwo raczej na pewno podaję ponieważ wraca powrotem. Pompka vacum zasysa. VW nie ma żadnej nawet najmniejszej reakcji do odpalenia. Nie wiadomo co jeszcze sprawdzić.?
  • Poziom 34  
    1. Sprawdź ustawienie rozrządu (błąd 00515).
    2. Sprawdź czy elektrozawór klapy gasząca jest podłączony i czy dostaje sygnał
  • Poziom 13  
    andrzej20001 napisał:
    Na plaku chodzi?

    Tyle co na plaku to chodzi ale co to da na plaku jak na nim to zapali nawet bez czujników itp

    Dodano po 9 [minuty]:

    sigwa18 napisał:
    1. Sprawdź ustawienie rozrządu (błąd 00515).
    2. Sprawdź czy elektrozawór klapy gasząca jest podłączony i czy dostaje sygnał


    Rozrząd był ustawiany przez mechanika i był sprawdzany.

    Elektrozawór jest podłączony. A ten sygnał to sprawdzić czy z komputera do niego dochodzi tak? Ale ma coś to wspólnego do zapalania?
  • Poziom 34  
    Jak odpala na plaku to błąd 01282 nie jest przyczyna nie odpalania.
    Z aktywnym błędem 00515 (wersja poza zakresem) z tego co pamiętam nie odpali. Sterownik wykrywa prawidłowe sygnały z czujników położenia wału korbowego i wałka rozrządu natomiast jest zła ich synchronizacja (odstępstwo o chyba -/+ 6 stopni lub więcej). Przyczyna może być najczęściej źle złożony rozrząd, źle zamocowany czujnik wału/wałka (np za duża szczelina powietrzna). Ewentualnie uszkodzeni przewodów od ww czujników do ecu jak i defekt samego ecu.

    PS. Poszukaj sobie o kącie synchronizacji wałka rozrządu w Tdi na pompowtrysku. Przy próbie odpalania powinna się pojawić wartość o jaką są przesunięte wał i wałek (w VAGu/VCDS /bloki pomiarowe /grupa 4/ pole 4 żądana wartość to 0 stałe). Tylko uważaj przy regulacji i próbie na plaka bo jak przestawiony jest dużo albo jeszcze powiększysz zamiast zredukować to może się tłok z zaworem spotkać i nie muszę tłumaczyć co to oznacza.
  • Poziom 39  
    pajo555 napisał:
    Nie wiadomo co jeszcze sprawdzić.?
    Bóg zrobił co mógł teraz trzeba weawać fachowca.
  • Poziom 13  
    Trochę późno odp. ale Passat już naprawiony :)
    Okazało się że uszkodzony był filter paliwa.
    Zakupiony nowy i wszystko gra.

    Chciałbym tylko teraz ustawić idealnie zapłon chociaż autko na zimnym i ciepłym odpala od strzała ale nie ma tej mocy co przed remontem.
    Miał by może ktoś plik instalacyjny Vaga COM i instrukcję aby ustawić zapłon tak jak powinien być?
  • Admin grupy Samochody
    pajo555 napisał:
    Rozrząd był ustawiany przez mechanika i był sprawdzany.
    pajo555 napisał:
    Chciałbym tylko teraz ustawić idealnie zapłon
    To reklamuj ustawienie rozrządu- to jest 2 w 1 . Idealnie ustawiony rozrząd = idealnie ustawiony zapłon.
    I żaden vag nie jest do tego potrzebny.
  • Poziom 13  
    Rozrząd ustawiony i zapłon również ale muszę coś sprawdzić skoro nie ma tej mocy co przed zmianą głowicy a jeszcze raz sprawdzić zapłon nie zaszkodzi. Tak jak kiedyś robiłem to vagiem sprawdzałem ustawienie zapłonu...
  • Poziom 13  
    A od czego jest ten błąd:
    1282 zawór klapy kolektora ssącego przerwa lub zwarcie do masy

    Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
  • Poziom 39  
    pajo555 napisał:
    Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
    Oczywiście że tak.
  • Moderator Samochody
    pajo555 napisał:
    Rozrząd ustawiony i zapłon również ale muszę coś sprawdzić skoro nie ma tej mocy co przed zmianą głowicy a jeszcze raz sprawdzić zapłon nie zaszkodzi. Tak jak kiedyś robiłem to vagiem sprawdzałem ustawienie zapłonu...


    Podaj wartość grupy 004 czwartego pola jak chodzi na plaku, wartości mierzone.
  • Poziom 13  
    T5 napisał:
    Od niepodłaczonej wtyczki od zaworka lub pomylonych wtyczek.


    Wtyczki wszystkie podłączone.
    Wtyczka raczej nie możliwe żeby pomylić bo w tej okolicy są tylko dwa czujniki a długości kabli same za siebie mówią gdzie jaki powinien być :)

    Dodano po 54 [sekundy]:

    trans-serwis napisał:
    pajo555 napisał:
    Czy ma coś on wspólnego z mocą ???
    Oczywiście że tak.


    Czyli??? A sam zaworek mógł ulec uszkodzeniu tak sam z siebie bo nie był ruszany ???

    Dodano po 1 [minuty]:

    domex32 napisał:
    pajo555 napisał:
    Rozrząd ustawiony i zapłon również ale muszę coś sprawdzić skoro nie ma tej mocy co przed zmianą głowicy a jeszcze raz sprawdzić zapłon nie zaszkodzi. Tak jak kiedyś robiłem to vagiem sprawdzałem ustawienie zapłonu...


    Podaj wartość grupy 004 czwartego pola jak chodzi na plaku, wartości mierzone.


    Mam tylko Polski Vag 4.9 lub 2.5 i na tych programach również można to sprawdzić???
  • Poziom 13  
    Zaworek klapy kolektora został zrobiony jednak samochód dalej muli.
    Byłem u elektromechanika i zrobił diagnostykę.
    To co mi powiedział to to że jedynym jego spostrzeżeniem jest to że przepływka zaniża wartości do 100mg .
    Turbo jak i reszta w porządku.
    Czy różnica jaką podałem wyżej w przepływce jest dużo odczuwalna w mocy bo na 5 biegu przy passacie to nie idzie już normalnie przyspieszać a z 1 biegu jak chcę energicznie ruszyć to go dławi ???
  • Poziom 23  
    Daj pompki do sprawdzenia.
  • Poziom 13  
    michal200848 napisał:
    Daj pompki do sprawdzenia.


    Mechanik ręki nie da sobie obciąć ale twierdzi że pompki są ok, co prawda to sprawdzał je tylko komputerowo.
    A można sprawdzić je komputerowo lub tym podobne bo u nas to w pobliżu nie ma żadnego warsztatu specjalizującego się w tej dziedzinie, jedynie Gdynia lub Tuchola ale to już jest kawałek drogi .???
  • Moderator Samochody
    Komputerowo sprawdzisz bilans mocy, inaczej równomierność pracy cylindrów.

    Pompowtryski sprawdza się na tzw. stole probierczym, tylko wtedy masz racjonalny wynik.

    Odczytaj ten kąt synchronizacji, bo do puki nie zrobisz porządku z rozrządem to nie mamy pewności.

    Blokady nie zawsze się sprawdzają, wczoraj robiłem rozrząd w skodzie 1.9 TDI BXE po skłądanu na blokady, po takim zabiegu zawsze czytam kąt VCDS'em i o dziwo było -3,9, co się przenosiło na spalanie chwilowe na wolnych i prace silnika.
  • Poziom 13  
    domex32 napisał:
    Komputerowo sprawdzisz bilans mocy, inaczej równomierność pracy cylindrów.

    Pompowtryski sprawdza się na tzw. stole probierczym, tylko wtedy masz racjonalny wynik.

    Odczytaj ten kąt synchronizacji, bo do puki nie zrobisz porządku z rozrządem to nie mamy pewności.

    Blokady nie zawsze się sprawdzają, wczoraj robiłem rozrząd w skodzie 1.9 TDI BXE po skłądanu na blokady, po takim zabiegu zawsze czytam kąt VCDS'em i o dziwo było -3,9, co się przenosiło na spalanie chwilowe na wolnych i prace silnika.


    No właśnie sprawdzana była równomierność pracy cylindrów.

    Jaki powinien być w tym modelu kąt synchronizacji rozrządu... ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    A i w jakim bloku w VCDS - ie to sprawdzić to sprawdzę sam ile jest ...
  • Poziom 23  
    Kąt sprawdza się w bloku 004 poz 4 ma być jak najbliżej zera.
  • Poziom 27  
    Podłączę się z pytaniem. Robiłem głowicę w AUY i też spadła mu moc, błędów zero, turbo pompuje i ogólnie wszystko git. Podpada mi tylko dawka paliwa na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Waha się od 6.2 do 6,8 a powinno chyba być około 4,2-4,5? Bipy i korekcja jeszcze w normie. Głowica po planowaniu dokładnie wymyta. Co może być przyczyną zbyt małej dawki paliwa?
  • Poziom 13  
    michal200848 napisał:
    Kąt sprawdza się w bloku 004 poz 4 ma być jak najbliżej zera.


    Kąt synchronizacji wacha się w granicach 0.6 - 1.1 .
    Czy jest to wartość na jakiej powinno być wszystko ok ???
    A przy okazji to przy naprawach głowic czemu padają wtryski jak są tylko wyciągnięte i po jakimś czasie włożone z powrotem więc powinny być w takim stanie po włożeniu do nowej głowicy jak i przed wyciągnięciem co nie ???

    Jeżeli w pomocy przydadzą się jakieś logi to proszę pisać a spróbuje zrzucić ...
  • Poziom 43  
    pajo555 napisał:
    A przy okazji to przy naprawach głowic czemu padają wtryski jak są tylko wyciągnięte i po jakimś czasie włożone z powrotem więc powinny być w takim stanie po włożeniu do nowej głowicy jak i przed wyciągnięciem co nie ???

    No nie.
  • Poziom 13  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    pajo555 napisał:
    A przy okazji to przy naprawach głowic czemu padają wtryski jak są tylko wyciągnięte i po jakimś czasie włożone z powrotem więc powinny być w takim stanie po włożeniu do nowej głowicy jak i przed wyciągnięciem co nie ???

    No nie.


    ... czemu???
  • Poziom 27  
    No właśnie, co się zmienia po remoncie głowicy oprócz tego, że sprężanie wzrasta? W moim przypadku puszczały dwa śrpdkowe cylindry do płaszcza wodnego, mimo to auto śmigało nprmalnie. Dopiero powyżej 120/ h zaczynała rosnąć temperatura. Według mnie gdyby miały zdechnąć to chyba przed naprawą. A co do tej dawki?
  • Moderator Samochody
    Jackall napisał:
    Co może być przyczyną zbyt małej dawki paliwa?


    Przechowywanie wtrysków po demontażu z głowicy, ja sam kiedyś w AJM spieprzyłem wtryski bo leżały parę dni poza głowica na regale, od tamtej pory, zawsze rzucam do miski z ropą, i nigdy mi się nie zdażyło żeby auto po naprawie głowicy straciło moc i zaczęło więcej palić.

    pajo555 napisał:
    po jakimś czasie włożone z powrotem


    Tu właśnie czas gra role, wtryski chłoną wilgoć z powietrza, dochodzi do korozji wtrysku wewnątrz, co znacznie pogarsza ciśnienie paliwa w samym wtrysku, jak i rozpylanie.
  • Poziom 27  
    No u mnie to było dwa dni raptem. Jak kupujesz używki to raczej sprzedający nie trzyma ich w ropie, tylko na półce w magazynie.
  • Poziom 43  
    Jackall napisał:
    Jak kupujesz używki to raczej sprzedający nie trzyma ich w ropie, tylko na półce w magazynie.


    No właśnie , kupuj więcej trupów.
    To samo tyczy się pomp CR i wtryskowych.
    Materiał wtrysków to stal wysokowęglowa która koroduje na potęge.

    Ale co ja tam wiem , lepiej powatrzać za tłumem że najlepsze są z niemiec od dziadków.
  • Moderator Samochody
    Jackall napisał:
    No u mnie to było dwa dni raptem. Jak kupujesz używki to raczej sprzedający nie trzyma ich w ropie, tylko na półce w magazynie.


    Ja mam dobre dojście, jak kupuje wtryski to zawsze wyciągam je ze słupka, nigdy nie biorę luzem.