Ostatnio pisałem w tym poście
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2756161.html
Podejście szefa się zmieniło odkąd widzowie zaczęli skarżyć się nie tyle na jakość dźwięku ale na różnice w głośności między rozmówcami. Szef ma donośny głos a np. Korwin-Mikke u nas cedził przez zęby. Więc szef wysupłał ~600zł z tym że 700zł to kwota absolutnie nieprzekraczalna.
Potrzebuję:
- 3 mikrofonów na klips
- było można regulować mikrofony z osobna (mikser?)
- jakość odtwarzania była w miarę ok (może interfejs?)
Z tego co doczytałem i z porad ze sklepów trzeba kupić:
1. 3 mikrofony elektretowe
Wiem że są takie po 200-300zł i więcej ale 2 które mamy w firmie to też jakieś no-namy (jeden to Cullmann) a ładnie nagrały niektóre audycje.
http://www.stageline.pl/1566_mikrofony/5149_elektretowy_mikrofon_krawatowy_monacor_ecm-821lt
2. Adaptery Phantom
Bo te elektretowe bez zasilania nie podziałają. Czyli takie coś
http://www.stageline.pl/1566_mikrofony/8926_adapter_zasilania_phantom_monacor_ema-20
3. Mikser z zasilaniem
Musi być z zasilaniem żeby można było jakość wzmocnić sygnał oraz musi być kontrola głośności dla każdego z wejść z osobna.
http://www.stageline.pl/1570_miksery/6576_miniaturowy_mikser_mikrofonowy_img_stage_line_mmx-4
Tutaj mam małą zagwozdkę bo z tego co wiem to prawdopodobnie wyjście jest mono. W programie mam opcję żeby połączyć oba kanały w mono ale z doświadczenia wiem że na nieużywanym kanale zazwyczaj jest szum. Więc wolałbym to jakoś sprzętowo rozwiązać.
4. (Opcjonalnie) Interfejs USB
Żeby nie mieć wąskiego gardła w postaci karty dźwiękowej i jej wejścia mikrofonowego
http://www.musiccenter.com.pl/product/8600/behringer-uca222-interfejs-audio-usb.html
Co myślicie o takim zestawie? Zagra to na przyzwoitym poziomie? Bo jak podłączałem naszego przypinanego cullmana połączonego przez trójnik minijack za 1,50zł z innym mikrofonem stojącym do jakiejś chińskiej kamerki (Digimio czy coś) to aż się zdziwiłem że taki ładny dźwięk z tego przypinanego mikrofonu uzyskałem.
https://www.youtube.com/watch?v=shxcYQ_93Wo
Więc wychodzę z założenia że to co dobrałem jest trochę lepszej jakości niż to co użyłem do tamtego nagrania. Mam tylko obawy co do adapterów phantom (czy na pewno coś takiego zadziała z mikserem) oraz co do ilości użytych urządzeń między mikrofonem a komputerem (opóźnienia)
Jest jeszcze opcja żeby zamiast interfejsu, tamtego miksera i phantomów użyć dużego miksera usb z zasilaniem phantom.
http://www.musiccenter.com.pl/product/10000/s...omaster-c2-4-mikser-4-kanaly-mikrofonowe.html
Tylko czy na pewno to zasilanie phantomowe w tym mikserze zasili te elektrety?
Czekam na opinie i propozycje
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2756161.html
Podejście szefa się zmieniło odkąd widzowie zaczęli skarżyć się nie tyle na jakość dźwięku ale na różnice w głośności między rozmówcami. Szef ma donośny głos a np. Korwin-Mikke u nas cedził przez zęby. Więc szef wysupłał ~600zł z tym że 700zł to kwota absolutnie nieprzekraczalna.
Potrzebuję:
- 3 mikrofonów na klips
- było można regulować mikrofony z osobna (mikser?)
- jakość odtwarzania była w miarę ok (może interfejs?)
Z tego co doczytałem i z porad ze sklepów trzeba kupić:
1. 3 mikrofony elektretowe
Wiem że są takie po 200-300zł i więcej ale 2 które mamy w firmie to też jakieś no-namy (jeden to Cullmann) a ładnie nagrały niektóre audycje.
http://www.stageline.pl/1566_mikrofony/5149_elektretowy_mikrofon_krawatowy_monacor_ecm-821lt
2. Adaptery Phantom
Bo te elektretowe bez zasilania nie podziałają. Czyli takie coś
http://www.stageline.pl/1566_mikrofony/8926_adapter_zasilania_phantom_monacor_ema-20
3. Mikser z zasilaniem
Musi być z zasilaniem żeby można było jakość wzmocnić sygnał oraz musi być kontrola głośności dla każdego z wejść z osobna.
http://www.stageline.pl/1570_miksery/6576_miniaturowy_mikser_mikrofonowy_img_stage_line_mmx-4
Tutaj mam małą zagwozdkę bo z tego co wiem to prawdopodobnie wyjście jest mono. W programie mam opcję żeby połączyć oba kanały w mono ale z doświadczenia wiem że na nieużywanym kanale zazwyczaj jest szum. Więc wolałbym to jakoś sprzętowo rozwiązać.
4. (Opcjonalnie) Interfejs USB
Żeby nie mieć wąskiego gardła w postaci karty dźwiękowej i jej wejścia mikrofonowego
http://www.musiccenter.com.pl/product/8600/behringer-uca222-interfejs-audio-usb.html
Co myślicie o takim zestawie? Zagra to na przyzwoitym poziomie? Bo jak podłączałem naszego przypinanego cullmana połączonego przez trójnik minijack za 1,50zł z innym mikrofonem stojącym do jakiejś chińskiej kamerki (Digimio czy coś) to aż się zdziwiłem że taki ładny dźwięk z tego przypinanego mikrofonu uzyskałem.
https://www.youtube.com/watch?v=shxcYQ_93Wo
Więc wychodzę z założenia że to co dobrałem jest trochę lepszej jakości niż to co użyłem do tamtego nagrania. Mam tylko obawy co do adapterów phantom (czy na pewno coś takiego zadziała z mikserem) oraz co do ilości użytych urządzeń między mikrofonem a komputerem (opóźnienia)
Jest jeszcze opcja żeby zamiast interfejsu, tamtego miksera i phantomów użyć dużego miksera usb z zasilaniem phantom.
http://www.musiccenter.com.pl/product/10000/s...omaster-c2-4-mikser-4-kanaly-mikrofonowe.html
Tylko czy na pewno to zasilanie phantomowe w tym mikserze zasili te elektrety?
Czekam na opinie i propozycje