Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Vario 815d - kontrolka edc

gum3 09 Apr 2014 20:17 7803 22
Texa Poland
  • #1
    gum3
    Level 11  
    Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z samochodem a konkretnie z autobusem marki Mercedes Vario 815 d. Chodzi o to że zaświeca się kontrolka EDC i w tym samym momencie traci nie znacznie moc. Jak jadę po prostej lub z górki nic się nie dzieje a jak zobaczy trochę górki to się zaświeca EDC i odczycie jest jak by trochę go zmulało. Sprawdzałem filtry,olej,pompa paliwa wstępna nowa nie chińska,5 bar na wolnych na ciepłym i 6,5 na całym gazie. Pompo wtryski były sprawdzane są ok.Zero wycieków paliwa i jakiś nie szczelności. Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie łapy wkładać. A i na komputerze nie byłem i nie mam opcji komputera na tej wsi.
  • Texa Poland
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    gum3 wrote:
    Jak jadę po prostej lub z górki nic się nie dzieje a jak zobaczy trochę górki to się zaświeca EDC i odczycie jest jak by trochę go zmulało.

    A jaki poziom paliwa w zbiorniku masz w ów czas? Może tu tkwi przyczyna?
  • Texa Poland
  • #4
    gum3
    Level 11  
    No komputer nie wchodzi w grę bo to taka tu wioszka jest i ludzie nie wiedzą co to diagnoza komputerowa i się boją jak diabła.A żeby go podpiąć to by musiał daleko jechać a jest tylko ten jeden autobus i niema innego na podmianę no wiem że lipa straszna bez kompa.Co do paliwa to czy jest na dnie czy pełny to to samo się dzieje.I ta kontrolka zaświeci się i zgaśnie po chwili a jak zaświeci drugi raz to już świeci bez przerwy,dopiero zatrzymuje auto,gaszę ,ponownie odpalam i znowu jadę aż znów się zaświeci.Ręce opadają,pomyślcie ludzie coś jeszcze co by mogło być.A webasto jak by miało nie szczelność na tekalanie do pompki paliwa?A elektrozawór do górskiego?
  • #5
    miszagrom
    Level 21  
    Tu chyba bardziej potrzebna jest wróżka. Sprawdź doładowanie, szczelność przewodów intercooler. Może jak Ty nie możesz jechać podpiąć pod kompa to niech komp do Ciebie przyjedzie.
  • #6
    gum3
    Level 11  
    A czy może być to powiązane z tym że ten bączek co jest pod turbiną nie reguluje jej ciśnienia doładowania?Ijakie powinno być ciśnienie doładowania?
  • #9
    gum3
    Level 11  
    Nie ma panowie to jest jeszcze ten starszy typ.Powiedzcie mi ile ma dawać turbina kupie dzisiaj jakieś manometry do mierzenia i sprawdzę podczas jazdy co się dzieje.

    Dodano po 32 [minuty]:

    A mam jeszcze jedno pytanie-jaki sprzęt był by dobry do diagnostyki komputerowej tych aut?Chodzi mi jaki sprawdza się przy sprinterach i vario bo do niedawna pracowałem w innej firmie tam mieliśmy texe no to bardzo dobry sprzęt ale drogi.Chodzi mi co by mi w miarę dobrze podchodziło do tych moich kotletów jak się nazywa bo w necie jest tego trochę ale nie wiem co jest dobre.A wiem że marki nie zmieni będą to tylko sprintery i vario.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    gum3
    Level 11  
    W pierwszej kolejności zaworki sprawdziłem te pod filtrem były czyste a zaworek jest dobry na ssącym i na wydechu nowy filtr.Który to jest zaworek serwisowy? ten pod filtrem w krućcu czy ten co jest w głowicy za 1 i 4 pld?

    Dodano po 1 [minuty]:

    SORY -na zasilaniu i powrocie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co z tą diagnostyką polecacie jakiś zestaw do diagnozy komputerowej?
  • #13
    trans-serwis
    Level 39  
    gum3 wrote:
    A co z tą diagnostyką polecacie jakiś zestaw do diagnozy komputerowej?
    Star Diagnoza.
  • #14
    gum3
    Level 11  
    A ciśnienie doładowania w którym miejscu mierzyć bo ja mam korek w kolektorze dolotowym na klucz 19 czy tam mogę manometr wkręcić i pokaże ciśnienie doładowania?
  • #15
    miszagrom
    Level 21  
    Tak dokładnie, musisz mierzyć w kolektorze ssącym. Tyle że manometr na przewodzie i do środka do auta żebyś widział wskazania. Jedziesz i patrzysz jakie jest ciśnienie
  • #16
    gum3
    Level 11  
    Bardzo dziękuję za rady w poniędziałek dam znać co i jak.
  • #17
    saron22
    Trucks specialist
    Wydaje mi się, że 2,5 bara to trochę dużo
  • #18
    gum3
    Level 11  
    Panowie odkryłem-dziura w interkulerze i popękany przewód od interkulera.Jutro poskładam i zobaczymy.
  • #19
    trans-serwis
    Level 39  
    gum3 wrote:
    Panowie odkryłem-dziura w interkulerze i popękany przewód od interkulera.Jutro poskładam i zobaczymy.
    No i problem z głowy.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    gum3
    Level 11  
    Kolego zanim ja zacząłem coś robić przy tym aucie to przedemną sam szef zaczął się bawić w mechanika!Ale on nie wszedł do kanału aby popatrzeć co tam widać a szef ma zawsze racje nawet jak jej nie ma.To on dał pompy do sprawdzenia i sam wykręcił i założył je spowrotem.Pewnie teraz jak mu dziurę pokażę to wyprze się i powie że on patrzył i nic nie widział.
  • #22
    gucio~1
    Level 23  
    Bo intercooler to sie sprawdza na szczelność kompresorem. Jako jeden z pierwszych etapów diagnostyki przy braku ciśnienia doładowania. To jeden z wielu powodów, dla których czasami warto wydać kasę w warsztacie zamiast samemu uczyć się na błędach.
  • #23
    gum3
    Level 11  
    Witam.Naprawiłem chłodnice i wszystko działa,skasowałem błędy i jest ok.Bardzo dziękuje za pomoc.Pozdrawiam.