Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA Sportage 2008r. - Blokowanie się pompy wspomagania w skrajnych pozycjach kół

10 Kwi 2014 07:37 6069 5
  • Poziom 30  
    Witam,

    Mam problem z samochodem KIA Sportage 2.0 16V benzyna (141KM) taki, iż w skrajnych pozycjach kół oraz przy szybszym skręcaniu słychać pisk z pod maski.

    Na początku przypuszczałem że to pasek już kończy żywot więc został wymieniony, lecz piszczenie nie ustało.
    Później zauważyłem że w trakcie piszczenia pompa wspomagania po prostu przestaje się kręcić, tak więc przypuszczając że być może łożyska kończą żywot wyjąłem i rozebrałem ją.
    Niestety wewnątrz były tuleje ślizgowe które dość ciężko było by wyjąć, dlatego też znalazłem pompę z hyundai'a która wygląda identycznie i zamontowałem (ta już zamiast tulei ma łożyska jak się okazało).

    Efekt tego jest taki, że nic się nie zmieniło, pompa dalej zatrzymuje się.

    Przypuszczałem jeszcze zawór nadciśnieniowy, ale on z tego co wiem jest w samej pompie i raczej mało prawdopodobne aby w obydwu pompach był uszkodzony.

    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Wita!
    Rozumiem, że pompa napędzana paskiem wieloklinowym osprzętu. Jeżeli pasek jest dobrze napięty a pompa się przy skrajnych położeniach kół zatrzymuje się to nie otwierają się zawory przelewowe (otwierają się przy wyższym określonym ciśnieniu). Trudno coś doradzić, w układach hydraulicznych b. ważna jest czystość płynu hydraulicznego. Może "nieczystości" blokują zawory.
  • Poziom 39  
    Zawór i to jeden masz w pompie,na korpusie pompy masz tabliczkę, a na niej maksymalne ciśnienie na jakie jest ustawiony zawór przelewowy najczęściej 90-140 bar. Sprawdzałeś:
    stan paska,
    napięcie,
    stan koła pompy?
  • Poziom 30  
    Pasek został wymieniony na nowy, jego napięcie także sprawdzane, nawet próbowałem w trakcie pracy jak już koło się zatrzymuje dodatkowo go naciągać na siłę ale bez efektu, zaś koło pasowe wygląda ok, po za tym sprawdzane było na dwóch pompach z własnymi kołami.
  • Poziom 30  
    Problem rozwiązany (jak zwykle znajduje się go dopiero po napisaniu na elektrodzie... magia), był nim pasek pośredniczący.

    Pompa wspomagania napędzana jest przez koło na pompie wody, ona zaś wraz z alternatorem jeszcze innym paskiem.
    Okazało się że zatrzymuje się także pompa wody, więc zacząłem naciągać tamten pasek do chwili aż faktycznie przestał piszczeć.

    Dziękuję za chęci, pozdrawiam.