Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra II 2003 1.6 16V - wymiana sterownika

pilot_hsc 10 Apr 2014 13:48 5706 18
  • #1
    pilot_hsc
    Level 14  
    Od pewnego czasu trapia sterownik silnika dolegliwosci wskazujace na jego uszkodzenie. Nie bede sie rozpisywal, bo zainteresowani wiedza o co chodzi. Ostatnio doszedl do tego problem z polaczeniem sie z nim. Powiedzcie mi czy chcac wymienic ten sterownik powinienem przeprowadzic jego reset oraz reset immo przed jego wyjeciem z auta?

    Pytam o to poniewaz mam na oku sam sterownik z pinem, pytanie czy uda sie go zaprogramowac do mojego immo jesli nie przeprowadze tych czynnosci? (interfejs OPcom)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    jokerro
    Level 34  
    Nowy wylogowany,zapinasz i jedziesz z koksem.
  • Helpful post
    #3
    grala1
    VAG group specialist
    Nie musisz.
    Potrzebujesz nowy wylogowany lub nowy ze znanym PINem i PIN do auta by zalogować nowy sterownik.
  • #4
    pilot_hsc
    Level 14  
    Jesli zostanie podpiety nowy sterownik i nie zostanie zalogowany, co wowczas hybrydka odcina? wtryski, DIS, pompa paliwa....?
  • Helpful post
    #5
    Mireq
    Level 13  
    O ile dobrze pamietam to tylko wtryski.
  • #6
    misiek-888
    Level 35  
    Nie ważne co odcina , ale musisz mieć pin by zalogować i wylogować.
  • #7
    pilot_hsc
    Level 14  
    Ok Panowie, mam nowy-uzywany sterownik (Delco HSFI-2.1), raczej pewny. Po zalozeniu nie zalacza przekaznika pompy paliwa oraz przekaznika ECU. Dodatkowo wlacza sie wspomaganie kierownicy po przekreceniu zaplonu. Napiecia +12 oraz po stacyjce dochodza do odpowiednich pinow przekaznikow pompy paliwa oraz ECU. Przekazniki rowniez sie wlaczaja po zwarciu do masy odpowiednich pinow we wtyczce sterownika (oczywiscie przy odpietej od niego wtyczce), wiec wyglada jakby sterownik nie wlaczal tych przekaznikow.

    Czy to definitywnie oznacza walniety sterownik, czy moze byc tez tak, ze z instalacja jest cos nie tak i w przypadku nieodpowiednich sygnalow dochodzacych do sterownika nie zalacza przekaznikow? dziwi mnie tez to zalaczanie pompy wspomagania (kontrolka ladowania swieci).
  • #8
    mako110
    Level 21  
    a że tak zapytam,diagnostyka była?????a na pewno by wiele wyjaśniło się co nie tak z furką
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    Skoro chcesz go zalogować do auta to powinieneś mieć sprzęt do tego. Jeżeli tak to zrób diagnozę i będzie wiadomo o co tu chodzi.
    Przy niezalogowanym sterowniku jest to normalne że nie wysteruje przekaźników.
  • #10
    pilot_hsc
    Level 14  
    Mam Opcoma i pin. Tylko w jaki sposob moge go zalogowac jesli nie ma z nim komunikacji (przekazniki rowniez niewysterowane).
  • #11
    misiek-888
    Level 35  
    Wymieniałem sterownik nie raz ,ale nigdy nie sprawdzałem czy wysterowuje przekaźniki. Masz miec komunikacje z ECU
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    Tylko o których przekaźnikach mowa - normalne jest to że pompa paliwa nie zadziała.
    Bez komunikacji nic nie zrobisz i to nie jest normalne.
    Jest coś nie tak bo nie powinno się włączyć wspomaganie na zgaszonym silniku.
  • #13
    pilot_hsc
    Level 14  
    Tak jak myslalem sterownik byl walniety. Drugi poszedl od strzala.

    Czy op-comem da sie przywrocic wartosci adaptacyjne ECU do fabrycznych nastaw? Sterownik chodzil na LPG i ma totalnie rozjechane mapy. Wiem ze po czasie sie zaadoptuje, ale wiem rowniez ze mozna software'owo to zalatwic, pytanie czy op-comem mozna to zrobic, a jesli nie to jakim interfejsem?

    Pomożecie? :)
  • #15
    Mireq
    Level 13  
    W tym sterowniku na pewno to nie zadziala.
  • #16
    kida
    Level 12  
    Kolego ty masz Astrę 2 a sterownik który chciałeś zainstalować na 99% mógł być sprawny ale zaprogramowany do Merivy-A.
    W merivie troche inna komunikacja.
    Gdybyś dysponował sprzętem Tech-2 i TIS myśle że przeprogramowanie na Astrę by poszło. Pozdrawiam
  • #17
    pilot_hsc
    Level 14  
    Przeciez numery pokrywaly sie z moimi, to jakim cudem byl od Merivy. A jaka to inna jest w takim razie komunikacja z tym od Merivy zeby opcom nie zagadal, tylko musi byc tech?
  • Helpful post
    #18
    kida
    Level 12  
    modułECM w Merivie poprzez magistrale CAN komunikuje się z modułem BCM(nadwozia), a w astrze G brak takiego modułu.
    Podczas programowania SPS tech skomunikował by się bez problemu.
    pozdrawiam

    Przepraszam wszystkich za pomyłkę, otóż to co opisałem wyżej jest oczywiście prawdą ale...
    Sterownik z Merivy nie pasuje do Astry
    Przypomniał mi się taki właśnie przypadek ale dotyczyło to silnika Z12XE w Astrze G i Corsie C.
    np: nr sterownika GM9164475 nr częśi Opel 62 37 081 pasuje do
    2001-2004 SPEEDSTER SILNIK Z20LET
    2000-2008 AGILA-A Z10XE,Z10XEP,Z12XE
    1998-2010 ASTRA-G + ZAFIRA-A X12XE,Z12XE,Z20LET
    TAKŻE JAKO IDENT AN, AQ, EP, SE, TA, TM, TN, TP
    2001- Corsa-C Z10XE,Z12XE
    TAKŻE JAKO IDENT AN, AQ, AR, AT, AU, AX, AZ, BY, BZ, CC, RS, SA, SB, SC, SD, SE, TA, TM, TN, TP

    Parę lat temu wymieniałem i zaadoptowałem właśnie z Corsy do Asty, dlatego ta pomyłka.
    Sugerowałem się raczej takim samym silnikiem w Merivie jak i Astrze G
    pozdrawiam
  • #19
    pilot_hsc
    Level 14  
    Chyba wszystko jasne. Zamykam